موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اجاره خانه در ترکیه

گردشکری اجاره خانه در ترکیه
فهرست عناوین

اجاره خانه در ترکیه به عنوان گزینه‌ای مطلوب برای ایرانیان

ترکیه یک کشور اوراسیایی می‌باشد که از سه جهت به دریا راه دارد و دارای میز مشترک با ایران می‌باشد. این کشور، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، یکی از اصلی‌ترین مقصدهای شهروندان ایرانی برای تفریح، کار و تحصیل است. متقاضیانی که به قصد اجاره خانه در ترکیه به این کشور سفر می‌کنند، احتیاجی به اخذ ویزای ترکیه ندارند و می‌توانند تنها با در دست داشتن پاسپورت به این کشور بروند. این روش در سال‌های اخیر به یکی از روش‌های محبوب ایرانیان برای ورود به ترکیه و انجام امور مرتبط در این کشور تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب با انواع روش‌های اجاره خانه در ترکیه و چگونگی پیدا کردن اولین خانه و همچنین قوانین و شرایط این کار آشنا می‌شویم و همه این موارد به طور مفصل توضیح داده می‌شوند.

اولین خانه خود را در ترکیه پیدا کنید

پیدا کردن خانه‌ای در کشور ترکیه که تمام نیازهای شما را مرتفع کند ممکن است چندان هم آسان نباشد. پس در جستجوی خانه کمی صبور باشید. قبل از هر چیز شما می‌توانید با انجام کمی تحقیق در حوزه اجاره مسکن در ترکیه از قیمت‌های تقریبی اطلاع پیدا کنید. برای مشاهده خانه مورد نظرتان می‌توانید مستقیماً با آژانس‌های املاک تماس بگیرید و با نماینده املاک یا خود صاحبخانه ارتباط برقرار کنید.

اگرچه در ترکیه هنوز هم تبلیغات سنتی طرفداران مخصوص به خود را دارد و شما می‌توانید با مراجعه به خیابان‌ها و تماس با شماره‌های درج شده در آگهی‌های دیواری به خانه‌ی مورد نظر خود مراجعه کنید ولی درعین حال گفتنی است که همه این موارد نیازمند تسلط کامل شما به زبان ترکی می‌باشد و از آنجائیکه اجاره یا خرید ملک ریزه‌کاری‌های زیادی دارد، استفاده از این روش تنها به کسانی که به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند، توصیه می‌شود.

پیدا کردن خانه به کمک آژانس‌های املاک

اگر به دنبال اجاره خانه در ترکیه به کمک آژانس‌های املاک هستید باید این نکته را بدانید که آژانس‌های املاک ترکیه فقط به تعداد محدودی از خانه‌ها و آن هم در منطقه خودشان دسترسی دارند. این مورد یعنی ملک‌هایی که این آژانس‌ها برای اجاره دارند و می‌توانند به شما ارائه کنند فقط در منطقه مشخص شده خودشان امکانپذیر است. به عنوان مثال اگر که شما تمایل به اجاره خانه در فنرباغچه را داشته باشید، باید به آژانس‌های املاک این محدوده سر بزنید.

این موضوع سبب می‌شود که نیاز باشد با آژانس‌های املاک بسیاری زیادی در ترکیه در ارتباط باشید و این درحالیست که در اکثر موارد حتی وب سایت‌های این بنگاه‌های املاک به روزسانی نشده‌اند و امکان دسترسی به فایل‌های جدید برای این آژانس‌های املاک وجود ندارد. با بررسی برخی از این املاک درمی‌یابید که در اغلب موارد این آژانس‌‌ها ملک‌هایی را با قیمت بسیار پایین و ایده‌آل در تبلیغات خود معرفی ‌می‌کنند و پس از تماس مشخص می‌شود که این قیمت‌ها اصلا موجود نمی‌باشند و صرفا جهت تبلیغات آژانس‌های املاک هستند. تجربه اجاره خانه در ترکیه ثابت کرده است که استفاده از این روش نیز بسیار زمانبر می‌باشد.

لازم است بدانید که بر طبق قوانین ترکیه مخارج آژانس‌های املاک به‌منظور اجاره خانه در این کشور را صاحبخانه پرداخت می‌کند و نه مستاجر؛ پس از پیدا کردن ملک مورد نظر شما باید اجاره را قبل از رفتن به ترکیه به صورت لیر پرداخت کنید.

اطلاع از مخارج اجاره خانه در ترکیه به کمک آژانس‌های املاک

برای پرداخت کمسیون آژانس‌های املاک به‌منظور اجاره خانه در ترکیه مستاجر باید دوازده درصد از کل کرایه منزل را به بنگاه پرداخت کند. در ضمن به این نکته باید توجه کرد وقتی که شما اقدام به اجاره خانه در ترکیه می‌کنید؛ بایستی در هنگام شروع قرارداد دوبرابر مبلغ اجاره یک ماه را به تحت عنوان دپوزیت به صاحب خانه خود بپردازید. به عنوان مثال اگر مبلغ اجاره ماهیانه شما 2000 لیر است، باید مبلغ 4000 هزار لیر به صاحبخانه پرداخت کنید.

مبلغ دپوزیت امانی در پیش صاحبخانه تا انتهای زمان قرار داد باقی می‌ماند، تا اگر شما در پرداخت اجاره کوتاهی نکردید و یا آسیبی به خانه وارد نشد؛ پس از پایان زمان قرارداد به شما بازگردانده شود. اگرچه باید به این نکته حتما توجه داشته باشید که اجاره نامه رسمی تهیه کنید تا بتوانید در نهایت به کمک آن نسبت به دریافت اقامت ترکیه نیز اقدام کنید. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که برای بستن قرارداد اجاره‌های کوتاه مدت مانند اجاره خانه برای چند روز، دیگر نیازی به پرداخت مبلغ دپوزیت یا هزینه املاک ندارید.

قوانین اجاره خانه در ترکیه

برطبق قوانین، اجاره خانه در ترکیه به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت صورت می‌پذیرد، معمولاً در اکثر شهرهای این کشور هزینه‌ای تحت عنوان رهن از مستاجر اخذ می‌شود، که برابر با دو ماه از اجاره خانه مدنظر است. گفتنی است در ترکیه اجاره خانه در ابتدای هر ماه گرفته می‌شود.

برای اجاره خانه در ترکیه داشتن پاسپورت یا مجوز اقامت لازم است. بر اساس قوانین املاک ترکیه، خانه مدنظر فرد باید بدون هیچگونه عیبی اجاره داده شود، اگر در مدت استفاده مستاجر از خانه آسیبی به ملک وارد شود، فرد باید تمام مخارج تعمیر و بازسازی را پرداخت کند.

مخارج مربوط به شارژ ماهیانه و قبوض مختلف مانند آب، برق و گاز و همچنین هزینه اینترنت نیز بر دوش مستاجر است.

اگر مستاجر به هر علتی تمایل به تخلیه پیش از اتمام قرارداد را داشته باشد، مبلغ ودیعه پرداخت شده به مالک را پس نخواهد گرفت، از سوی دیگر مالک نمی‌تواند خانه را زودتر از موعد قرارداد تجویل بگیرد، به جز وقتی که همسایه‌های ساختمان از مستاجر ناراضی بوده و از وی شکایت داشته باشند یا تعداد نفرات در خانه بیشتر از تعداد افراد ذکر شده در بند‌های قرارداد باشد.

در ادامه به صورت جزئی قوانین اجاره خانه در ترکیه را برای شما شرح می‌دهیم.

  • جهت اجاره خانه در ترکیه باید یک پاسپورت معتبر یا کیملیک تهیه کنید
  • پرداخت ودیه معمولا برابر با دوبرابر مبلغ اجاره یک ماه
  • مبلغ اجاره در هر ماه باید به صورت منظم و سرماه پرداخت شود
  • برخلاف قوانین ایران که مبلغ اجاره هر ماه، در آخر همان ماه پرداخت می‌شود در ترکیه بایستی اجاره هر ماه در ابتدای همان ماه تسویه شود
  • اغلب در مجتمع‌های مسکونی، صاحبخانه حکم تخلیه را در زمان عقد اجاره می‌گیرد تا اگر زمانی با مستاجر دچار مشکل شد، بتواند او را بیرون کند
  • بالابردن هزینه اجاره برطبق قانون انجام می‌شود و مقدار آن ۱۰% مبلغ اجارهء توافقی است
  • اگر هریک از طرفین بخواهد پیش از موعد سررسید اجاره بخواهد قرارداد را لغو کند، لازم است نیاز است که از دوماه قبل به طرف مقابل اطلاع دهد
  • اگر مستاجر تمایل داشته باشد قبل از موعد مقرر در قرارداد منزل را تخلیه کند، معمولا پیش پرداخت برگشت داده نمی‌شود مگر اینکه این مورد در قرار داد ذکر شده باشد
  • پرداخت هزینه‌های جانبی مانند شارژ ساختمان بر عهده مستاجر می‌باشد
  • آوردن نام افراد بالا 18 سال در قرار داد لازم است
  • ملک مورد نظر باید کاملا سالم تحویل مستاجر گردد و هرگونه خرابی در آن تعمیر شود، همچنین هرگونه خرابی در طول مدت استفاده از خانه برعهده مستاجر است و وی باید با هزینه شخصی خود آن را تعمیر کند و به صورت سالم ملک را بازگرداند
  • کمیسیون آژانس‌های املاک، برطبق قانون، ۱۲% از کل اجاره سالیانه است
  • بطور کلی مستاجر باید مبلغ ودیعه توافق شده به اضافه مبلغ اجاره ماه اول را به صاحب ملک و مبلغ کمیسیون را به آژانس املاک پرداخت کند
  • در زمان تمیز کردن خانه مخارج آن بر عهده مستاجر است
  • دریافت قبوض رسید اجاره‌های پرداختی در ابتدای هر ماه
  • مالک نمی‌تواند بدون دلیل موجه اقدام به تخلیه ملک توسط مستاجر کند
  • اگر همسایگان از مستاجر شکایت داشته باشند، مالک می‌تواند عذر مستاجر را بخواهد

بهتر است به این نکته توجه کرد که استفاده از آژانس‌های شناخته‌شده و معتبر و بهره بردن از مشاورین مسکن مجاز، بهترین روش برای اجاره خانه در ترکیه به عنوان یک خارجی محسوب می‌شود. اگر به زبان ترکی تسلط کافی ندارید، همراه داشتن یک مترجم مطمئن و امین جزو شروط اولیه می‌باشد.

به همین جهت توصیه می‌شود که ابتدا از خالی بودن خانه اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد دیده شده است؛ هنگامی که مستاجر قبلی در منزل حضور نداشته، خانه توسط دلالان ناشناس، اجاره داده می‌شود.

نحوه دریافت انشعاب برق، آب و گاز پس از اجاره خانه در ترکیه

طبق قوانین ایران قبوض آب، برق، گاز و… به نام صاحبخانه می‌باشد و مستاجر تنها کافیست که آن‌ها را بپردازد؛ برخلاف ایران قوانین کشور ترکیه در این قسمت کاملا فرق دارد. در این کشور مستاجر وظیفه دارد که پس از اجاره خانه مورد نظر خود به ادارات آب، برق و گاز رجوع کند و اقدام به فعال سازی این خطوط برای خانه خود کند. اگر مستاجر این کارها را انجام ندهد، نمی‌تواند از این امکانات برای خانه خود بهره ببرد. باید به این نکته اشاره کرد که در مجتمع‌های مسکونی که سیستم آب و برق و گاز مشترک دارند، دیگر نیازی به فعال سازی این انشعابات نخواهد بود.

جهت فعال سازی خطوط آب، برق و گاز پس از اجاره خانه در ترکیه باید با در اختیار داشتن کارت اقامت ترکیه و پاسپورت به ادارات مرتبط مراجعه کنید و قبض‌های انرژی منزل را به نام خود ثبت کنید. به همین جهت لازم است که مبلغی بابت ودیعه نیز تحت عنوان امانت به این ادارات پرداخت کنید. غالبا ادارات آب و برق ترکیه مبلغ 300 لیر ودیعه و اداره گاز نیز تقریبا 600 لیر ودیعه از شما دریافت می‌کند.

به این نکته توجه کنید که پس از پایان قرارداد و تخلیه خانه، باردیگر به این اداره‌ها رجوع کرده و اقدام به باطل‌کردن قبوض انرژی کنید. پس از باطل کردن این قبوض، مبالغی که در ابتدا به این ادارات پرداخت کردید، به شما بازگشت داده می‌شود.

استانداردهای خود را در زمان اجاره خانه در ترکیه مشخص کنید

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل در این زمینه سلیقه شخصی و نگاه شما نسبت به اجاره باشد. اگر هنگام اجاره خانه معیارهای مخصوصی دارید باید به وضوح آنها را مشخص کنید. این عامل سبب می‌شود که شما در ‌زمان خود صرفه جویی کنید.

مثلا، ممکن است شما در معیارهای مشخص شده خود به نکاتی مانند نزدیکی به دریا یا مجتمع‌های خرید را مد نظر داشته باشید. به همین جهت حتماً هنگام جستجوی به منظور اجاره این موارد را مد نظر قرار دهید.

مخارج اجاره خانه در ترکیه

مخارج اجاره آپارتمان در ترکیه بسیار بصرفه‌تر از ایران است. اجاره خانه در ترکیه هر ساله و یا بلند مدت دیگر احتیاجی به پرداخت رهن ندارد و تنها پرداخت مبلغ اجاره بر طبق توافقات صورت گرفته و ماهانه انجام می‌شود. از طرفی ارائه چک ضمانت در هنگام اجاره خانه در ترکیه دیگر الزامی ندارد.

به جز شهر استانبول اجاره خانه در سایر شهرهای ترکیه و مانند آنتالیا بسیار مقرون بصرفه می‌باشد. همانگونه که پیشتر ذکر شد، مستاجر باید دو برابر مبلغ اجاره یک ماه را تحت عنوان دیپوزیت (امانت) به صاحبخانه خود ارائه کند. در حقیقت می‌توان گفت که این مبلغ تضمین پرداخت به موقع اجاره و همچنین آسیب نرساندن به خانه می‌باشد.

فرض کنیم خانه‌ی مد نظر از لحاظ اقتصادی بسیار برای شما مناسب است و می‌توانید با آن کنار بیایید،. ولی از طرفی فاصله بسیاری را باید برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی طی کنید. به همین جهت بهشما پیشنهاد می‌شود که مسیرهای رفت و آمد و محل‌های پارک مکانی که در مد نظر دارید را بررسی کنید.

از این نکته مطمئن شویدکه وسایل حمل و نقل عمومی در نزدیکی خانه شما وجود داشته باشند. اگر مبلغ خانه متناسب با بودجه فعلی شما باشد و از سوی دیگر شما آن خانه را دوست داشته باشید ولی ا در رسیدن به وسائل حمل و نقل شهری به زحمت بیافتید؛ به شدت پیشنهاد می‌شود که به دنبال ملک دیگری بگردید، چراکه مخارح رفت و آمد در ترکیه بسیار زیاد می‌باشد. در این شرایط بهتر است منزلی را در نزدیکی نقاط مرکزی شهر یا نهایتا حومه اصلی شهر تهیه کنید. زیرا در صورتیکه خانه‌ای با فاصله از مراکز اصلی شهر تهیه کنید، قطعا در زمینه رفت و آمد به مشکلات جدی برمی‌خورید.

میانگین قیمت اجاره خانه در ترکیه

هزینه اجاره خانه در ترکیه بسیار متغیر است. اجاره ملک در استانبول بسته منطقه،چند سال ساخت بودن، نوع ملک(ویلایی، آپارتمانی یا برج و…) بسیار متنوع است. اگرچه این هزینه می‌تواند بین 1000لیر الی ۷۰۰۰ لیر در ماه جابجا شود.

برای درک بهتر مطب مثالی می‌زنیم تا یک پیش زمینه ذهنی درباره اجاره خانه در ترکیه بدست آورید به عنوان مثال هرینه اجاره خانه دو اتاقه ۱۰۰ متری نوساز در مناطق متوسط رو به بالای استانبول چیزی حدود 2000لیر است. ولی همان آپارتمان را درمحله‌های متوسط رو به پایین می‌توانید تقریبا با مبلغ 1200 لیر پیدا کنید. به همین جهت به شما توصیه می‌شود با توجه مبلغی که برای اجاره خانه در ترکیه مدنظر قرارداده‌اید، نسبت به اجاره محل مورد نظر خود اقدام کنید.

اگر یکی از معیار‌های شما نوساز بودن خانه است و بودجه مورد نظرتان جهت اجاره خانه بسیار پایین می‌باشد، می‌توانید به اطراف استانبول برای اجاره خانه سری بزنید. مناطقی مانند ساری یر، بیلیک دوزو و …. و یا اسپارتا که یک شهر توریستی به حساب می‌آید و از لحاظ امکانات زندگی بسیار مناسب می‌باشد.

امکانات مرسوم خانه‌های ترکیه

ترکیه به دلیل داشتن امکانات گردشگری متعدد و همچنین موقعیت جغرافیایی بسیار خاص هر ساله از میلیون‌ها گردشگر پذیرایی می‌کند. از طرفی دیگر همه ساله متقاضیان بسیاری با اهداف مختلف مانند کار، تحصیل، زندگی، سرمایه گذاری و… به ترکیه سفر می‌کنند تا اقامت این کشور را دریافت کنند. به همین دلیل اغلب منازل این کشور به صورت مبله اجاره داده می‌شوند و اشخاص می‌توانند به منظور اقامت موقت در ترکیه اقدام به اجاره خانه در این کشور کنند.

اگر چه منازل بدون امکانات نیز اجاره داده می‌شود و شما می‌توانید از وسایل مورد نظر خود برای پر کردن خانه استفاده کنید، ولی در اکثر موارد خانه‌های اجاره‌ای در ترکیه از امکانات اولیه یک ساختمان استاندارد برخوردار می‌باشند. در ادامه امکانات خانه‌های اجاره ترکیه بیان شده است.

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد
  • آشپزخانه با امکانات کامل پخت و پز
  • سرویس بهداشتی فرنگی و حمام
  • اینترنت پرسرعت
  • انشعابات کامل آب، برق، گاز و تلفن

چگونه می‌توان از طریق اجاره خانه در ترکیه اقامت گرفت

غالبا این نوع اقامت برای افرادی صادر می‌شود که تمایل داشته باشند بیش از سه ماه در ترکیه اقامت داشته باشند، مدت اعتبار این ویزا اغلب یک سال است و در اکثر موارد افراد به منظور مقاصد توریستی اقدام به دریافت آن می‌کنند و به همین جهت آن را نوعی ویزای توریستی می‌نامند.

اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت به این روش یکی از راه‌های به صرفه نسبت به سایر روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد. برای دریافت اقامت با این روش نیازمند مدارک زیر می‌باشید:

  • اجاره نامه محضری
  • شماره مالیاتی برای افراد متقاضی
  • فرم راندوو
  • اصل و کپی مدارک مانند پاسپورت
  • ۴ قطعه عکس 3*4
  • ارائه ترجمه مدارک مانند شناسنامه، قباله ازدواج، شناسنامه فرزندان و…
  • بیمه درمانی یکساله معتبر
  • قبوض مخارج پرداختی اداره مهاجرت

باید به این نکته توجه کرد که اگرچه این روش دریافت اقامت بسیار کم هزینه و مرسوم می‌باشد، اما از طرفی یکی از بی ثبات روش‌های دریافت اقامت نیز محسوب می‌شود.

معرفی سایت‌های اجاره ترکیه

این روزها ترکیه به کشوری بسیار امن و پرسود برای شرکت‌های ساختمانی و فعالان اقتصادی در صنعت ساختمان و حوزه خرید و فروش و اجاره آن تبدیل شده است. از دیگر دلایل موفقیت بازارهای املاک ترکیه وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع، شرایط بسیار عالی جهت تحصیل، کار و زندگی در این کشور می‌باشد.

از طرفی عواملی چون استفاده از مصالح با کیفیت، رشد خوب صنعت ساختمان در سال‌های اخیر، آسانی در خرید و فروش و… مواردی هستند که سبب می‌شود سرمایه گذاران بیشتری علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این زمینه باشند.

با توجه به افزایش حجم روز افزون معاملات املاک در ترکیه، تمامی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در حوزه املاک مانند مشاور املاک و یا ساخت و ساز در این زمینه از سود قابل قبولی برخوردار هستند. با توجه به بالارفتن تعداد علاقه‌مندان اجاره خانه در ترکیه، علاوه بر مشاورین املاک، وب سایت‌های گوناگونی در این زمینه علی الخصوص اجاره خانه در ترکیه فعالیت می‌کنند.

در ادامه‌ی مطلب به معرفی تعدادی از معتبرترین وب سایت‌های اجاره خانه در ترکیه می‌پردازیم.

سایت HurriyetEmlak

سایت HurriyetEmlak یکی از معروف‌ترین وبسایت‌های خرید و فروش و اجاره خانه در ترکیه می‌باشد، آمار بازدید ماهانه این وب سایت تقریبا 20 میلیون می‌باشد که رقم بسیار خوبی است. از دیگر نکات مثبت این وبسایت پوشش محدوده‌های مختلف ترکیه است و به سبب همین موضوع می‌تواند هرروز خانه‌های جدید با قیمت‌های به روز را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. این سایت به علت فعالیت گسترده در ترکیه به یکی از مراجع اصلی اجاره و یا خرید خانه در این کشور تبدیل شده است.

سایت Sahibinden.com

سایت Sahibinden.com یکی دیگر از سایت‌های اصلی اجاره خانه در ترکیه می‌باشد که تقریبا ماهانه 17 میلیون بازدیدکننده دارد، البته فعالیت این سایت فقط در حوزه مسکن محدود نشده و خرید و فروش خودرو، کالای دست دوم و… فعالیت دارد.

این وبسایت علاوه بر ارائه موارد اجاره، به مشارکت در ساخت و ساز نیز می‌پردازد و می‌توانید مواردی از این قبیل را در این سایت پیدا کنید و در ساخت ساختمان مورد نظر خود نیز مشارکت کنید.

سایت Zingat.com

سایت Zingat.com یکی دیگر از وب سایت‌های پربازدید املاک ترکیه می‌باشد که ماهانه قریب به 8 میلیون بازدیدکننده دارد، این وبسایت علاوه بر فعالیت در مسکن ترکیه در حوزه مسکن بین الملل نیز فعالیت دارد.

مقایسه اجاره در مناطق اروپایی به نسبت مناطق آسیایی ترکیه

محله‌های اروپایی استانبول قلب گردشگری ترکیه و مکان بازدید و رفت و آمد توریست‌ها هستند و به همین دلیل ترافیک ماشین‌ها در این محله‌ها بیشتر از محله‌های آسیایی است. از طرف دیگر به دلیل همین رفت و آمد، امکانات حمل و نقل عمومی استانبول همچون مترو، تراموا و… و امکانات دیگری همچون فرودگاه‌های استانبول بیشتر در قسمت اروپایی شهر واقع شده‌اند. مناطق اروپایی استانبول از لحاظ هزینه‌های زندگی گران‌تر هستند و بافتی مدرن دارند.

مناطق آسیایی استانبول در شرق تنگه بسفر قرار گرفته‌اند، این مناطق به لحاظ دسترسی به فرودگاه‌های بزرگ و امکانات توریستی شهر استانبول مقداری ضعیف هستند و بیشتر شامل مناطقی هستند که مردم بومی ترکیه در آن زندگی می‌کنند. به همین جهت قیمت اجاره خانه در مناطق آسیایی استانبول ارزان‌تر از قیمت اجاره خانه در مناطق اروپایی است. همچنین هزینه زندگی در محله‌های آسیایی استانبول نسبت به قسمت اروپایی ارزان‌تر است.

در ادامه به بررسی بهترین مناطق اروپایی استانبول برای اجاره خانه می‌پردازیم و قیمت اجاره خانه در این محله‌ها را بیان خواهیم کرد.

بهترین محله‌ها برای اجاره خانه در ترکیه

هر فردی برای اجاره خانه در ترکیه قطعا یک سری معیارهای خاص دارد که یکی از این معیارها انتخاب یک محله خوب می‌باشد. در ادامه مطلب به معرفی چند محله در ترکیه می‌پردازیم.

منطقه باهچه شهیر استانبول

از نکات مثبت این منطقه وجود ویلاهای لوک و برج‌های بلند می‌باشد که نمایی زیبا و لاکچری به این منطقه بخشیده است. هم اکنون این منطقه برای اکثر محدوده‌های شهر یک خط اتوبوس دارد ولی در طی چند ماه آینده خطوط مترو نیز به این منطقه افزوده خواهد شد. نزدیکی منطقه باهچه شهیر استانبول به یکی از بزرگترین فرودگاه‌های جهان سبب شده تا این منطقه به یکی از محدوده‌های ارزشمند برای بازرگانان و تجار خارجی تبدیل شود.

وجود مراکز خرید معروف مانند Akbati یکی دیگر از مزایای این منطقه محسوب می‌شود. باهچه شهیر استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب از زیبایی و آرامش خوبی برخوردار است و به جهت این که در نقاط مرتفع قرار دارد، از آب و هوای بسیار خوبی نیز برخوردار است.

اجاره خانه در منطقه اسنیورت استانبول

منطقه اسن یورت یا اسنیورت یکی از جذاب‌ترین مناطق استانبول برای ایرانیان می‌باشد. این منطقه در میان دو دریاچه بویوک چکمجه و کوچوک چکمجه قرار گرفته و یکی از خوش آب و هواترین مناطق ترکیه می‌باشد. این منطقه جزو محدوه‌های در حال توسعه می‌باشد و تعداد زیادی پروژه ساختمانی در آن قرار دارد و به همین علت این منطقه برای اجاره خانه در ترکیه بسیار مناسب است.

قیمت اجاره خانه در این محدوده بسیار مناسب است و می‌توانید تقریبا با هر بودجه‌ای یک خانه در این منطقه اجاره کنید. از طرفی به علت محبوبیت این منطقه در میان ایرانیان می‌توانید رستوران‌ها و مغازه‌های ایرانی پیدا کنید. در ادامه مطلب بیشتر درمورد امکانات این منطقه و مبالغ اجاره خانه در اسنیورت استانبول بحث خواهیم کرد.

هزینه واحدها می‌تواند به عوامل بسیاری بستگی داشته باشد. به عنوان مثال سن ساختمان، امکانات، موقعیت جغرافیایی و… . معمولا اجاره خانه در اسنیورت ترکیه به صورت یکساله نسبت به اجاره کوتاه مدت خانه در این منطقه، قیمت مناسب‌تری دارد.

اجاره خانه در بیلیک دوزو استانبول

منطقه بیلیک دوزو در غرب استانبول قرار دارد و از جاذبه‌های آن قرارگیری در نوار ساحلی دریای مرمره می‌باشد. اگر تمایل به اجاره خانه با نمایی رو به دریا را دارید، می‌توانید به اجاره خانه در این منطقه فکر کنید ولی همانطور که پیداست مخارج اجاره در این منطقه نسبت به سایر مناطق بسیار بالاتر است.

این منطقه در میان دو دریاچه بویوک چکمجه و کوچوک چکمجه واقع شده است. به همین جهت حجم ایرانی‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، بسیار زیاد است. در ادامه در مورد امکانات موجود در بیلیک دوزو و مخارج اجاره خانه در این محدوده توضیح خواهیم داد.

هزینه اجاره ساختمان به عوامل متعددی مانند سن ساختمان، امکانات مجتمع، موقعیت مکانی و مواردی مانند این متغیر است. در اغلب موارد هزینه اجاره در خانه‌های رو به دریای این منطقه بسیار بیشتر از سایر خانه‌ها می‌باشد و از طرفی این خانه‌ها به دلیل نمای زیبا و موقعیت مطلوب مشتریان بیشتری دارند.

اجاره خانه در بشیکتاش استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول از قدیمی‌ترین مناطق استانبول می‌باشد که از نکات مثبت این منطقه می‌توان به قرارگیری در سواحل تنگه بسفر اشاره کرد. این محله دارای بازارهای متعدد و سنتی می‌باشد که شما می‌توانید با مراجعه به این بازارها نیازهای خود را رفع کنید. همانطور که گفته شد این منطقه یکی از مناطق قدیمی استانبول است ولی وجود ویلاهای لوکس جلوه‌ای لاکچری به این منطقه بخشیده است. یکی از بهترین مناطق جهت اجاره خانه در این منطقه، ببک می‌باشد؛ در ادامه به معرفی این منطقه می‌پردازیم.

اجاره خانه در ببک استانبول

اگر تمایل به استفاده از مناظر رو به دریا را دارید، اجاره خانه در ببک یکی از بهترین گزینه‌های موجود می‌باشد. ببک در نوار ساحلی تنگه بسفر واقع شده است. این منطقه دارای چشم اندازهای بسیار زیبا می‌باشد که سبب شده ویلاهای لوکسی در آن ساخته شود. هزینه اجاره در منطقه ببک کمی بالاتر از منطقه بشیکتاش است. به همین دلیل اگر تمایل به اجاره منزل در این منطقه داشته باشید، باید از موقعیت مالی نسبتا خوبی برخوردار باشید.

اجاره خانه در لونت استانبول

محله لونت در مرکز قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و یکی اصلی‌ترین مراکز کسب و کار در استانبول می‌باشد. لونت یک منطقه نسبتا لوکس محسوب می‌شود که دسترسی بسیار خوبی به مرکز شهر دارد و از طرفی منطقه لونت از اصلی‌ترین مناطق استانبول جهت ایجاد کسب و کار و تجارت می‌باشد.

اجاره خانه در ساریر استانبول

منطقه ساریر در شمال استانبول قرار دارد و منطقه‌ای سرسبز و نسبتا جنگلی می‌باشد، این منطقه از طرفی به جنگل و از طرفی به سواحل دریای سیاه و تنگه بسفر دسترسی دارد. اگر تمایل به اجاره خانه‌ای در استانبول رو به دریا و جنگل را دارید، منطقه ساریر از بهترین گزینه‌ها برای اجاره خانه می‌باشد. باید به این نکته اشاره کرد که این منطقه برخلاف ظاهر بسیار دلنشین و زیبای خود، از امکانات پایینی برخوردار است.

اجاره خانه در کادیکوی استانبول

یکی از ایده‌آل‌ترین مناطق جهت اجاره خانه کادیکوی استانبول می‌باشد چراکه هزینه اجاره خانه در این منطقه به نسب پایین‌تر از سایر مناطق این شهر است؛ واقع شدن این منطقه در بخش آسیایی ترکیه سبب شده است هزینه زندگی در این منطقه بسیار مقرون بصرفه باشد به همین سبب ایرانیان بسیاری تمایل به زندگی در این منطقه دارند.

با آرال گام به راحتی ویزای ترکیه را دریافت کنید

ترکیه کشوری توریستی است که با گذشت زمان در حال پیشرفت در بسیاری از زمینه‌های مختلف می‌باشد. زندگی در این کشور دارای مزایا و معایب خاصی می‌باشد که البته مناسب هر شخصی نیست. بنابراین حتما پیش از اقدام برای دریافت ویزای این کشور به بررسی تمام شرایط اقامت در ترکیه بپردازید. دریافت اقامت این کشور راه‌های مختلفی مانند اجاره ملک، تحصیل و یا اقدام از طریق کار را دارد.

یکی از راه‌های پیشنهادی با توجه به نرخ بالا ساخت و ساز در این کشور، اقدام از طریق اجاره خانه است. راه‌های دیگری نیز مانند سرمایه‌گذاری در این کشور برای دریافت ویزا وجود دارد که بهتر است پیش از اقدام، شرایط آن‌ها را با کمک مشاورین موسسه مهاجرتی آرال گام بررسی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. آرال گام تا لحظه سفر به این کشور و حتی پس از آن همراه مطمئن شما خواهد بود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *