موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

مهاجرت اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند  تحت اصول و رویه های مربوط به کسب و از دست دادن شهروندی ترکیه تحت قانون شهروندی ترکیه (LTC) به شماره 5901 تنظیم می شود. قانون شهروندی ترکیه اساساً بر اساس اصل ius sanguinis (از طریق نسب) استوار است، در حالی که تحت برخی شرایط تابعیت ترکیه پس از تولد و همچنین تابع قوانین ترکیه است.طبق ماده 7 LTC، فرزندان ترک ممکن است بدون توجه به محل تولد، واجد شرایط اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد باشند.

فرزندی که از پدر یا مادر متاهل ترک متولد شود، چه در ترکیه و چه در خارج از کشور، شهروند ترکیه هستند.در صورتی که فرزندی از مادر ترک یا پدر ترک ازدواج کرده باشد. یا فرزندی که از مادری ترک و از طریق پدری خارجی متولد شده باشد، بدون توجه به محل تولد، تابعیت تولد در ترکیه را کسب می کند.

با این حال، برای یک فرزند متولد شده از یک مادر خارجی و یک پدر ترک خارجی، اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد منوط به تشریفات ایجاد پدر بودن با پدر است. (مانند تصدیق پدر، تصمیم دادگاه، ازدواج.)در قوانین ترکیه هیچ ماده ای وجود ندارد که اصولاً تابعیت چندگانه را ممنوع کند، بنابراین اخذ تابعیت خارجی ( تابعیت مادر یا پدر خارجی) بر تابعیت ترکیه تأثیری ندارد.با وجود اینکه اصل اصلی اخذ تابعیت تولد در ترکیه است، فرزندی که در ترکیه متولد می شود، اما بدون اخذ تابعیت از مادر خارجی یا پدر خارجی خود، امکان اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد وجود دارد.

مزایا و ارزش اخذ تابعیت و اقامت ترکیه

  • اهمیت ثبت تولد و اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد
  • چگونگی ثبت تولد فرزندان و اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد
  • آیا گزارش تولد به ریاست مدیریت مهاجرت استان جهت اخذ تابعیت تولد در ترکیه کافیست ؟
  • آیا ثبت تولد به این معنی است که کودک تابعیت ترکیه را دریافت می کند؟
  • چگونه تولد فرزند را در ترکیه ثبت کنیم و موفق به اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد ؟

اخذ تابعیت ترکیه پس از تولد

یک فرد خارجی یا بدون تابعیت می تواند پس از تولد تابعیت ترکیه را دریافت کند. اکتساب ممکن است با تصمیم مقام صلاحیتدار، با فرزندخواندگی یا با استفاده از حق انتخاب امکان پذیر باشد.

 

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند بر اساس قوانین ترکیه چگونه است؟

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد که در ماده 7 قانون شهروندی ترکیه تنظیم شده است به شرح زیر تنظیم می شود:

  • فرزندی که از مادری ترک یا از طریق پدر ترک در چارچوب ازدواج در ترکیه یا خارج از کشور متولد شود، شهروند ترکیه است.
  • فرزندی که از مادری ترک و از طریق پدری بیگانه خارج از ازدواج به دنیا می آید، شهروند ترکیه است.
  • کودکی که از پدر ترک و از مادری بیگانه خارج از ازدواج به دنیا آمده باشد، در صورتی تابعیت ترکیه را به دست می آورد که اصول و رویه های تضمین کننده تثبیت نسب رعایت شود.
  • بر طبق قانون اگر کودک در ازدواج از مادری ترک یا پدری ترک متولد شده باشد، با تولد تابعیت ترکیه را به دست می آورد.
  • فرزندی که از مادری شهروند ترکیه و پدری خارجی متولد می شود، بدون نیاز به هیچ گونه پروسه ای از طریق تولد تابعیت ترکیه را کسب می کند.
  • با این حال، فرزندی که از یک مادر خارجی و یک پدر ترک خارج از ازدواج متولد می شود، پس از احراز هویت پدری تابعیت ترکیه از طریق تولد را کسب می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

1- فرم درخواست (VAT-1)

2- 2 قطعه عکس بیومتریک در ابعاد 50×60 میلی متر در زمینه سفید

3- ترجمه ترکی و محضری سند حاوی اطلاعات هویتی مادر یا پدر خارجی و ترجمه ترکی محضری سند رسمی تایید شده مبنی بر اینکه متقاضی به دلیل داشتن مادر و پدر خارجی تابعیت کشور خارجی را کسب کرده است یا خیر.

4- ترجمه محضری ترکی شناسنامه

5- شناسنامه بر اساس شناسنامه (VGF-10-01) صادر شود.

اخذ اقامت ترکیه بر اساس محل تولد

اخذ تابعیت ترکیه بر اساس محل تولد که در ماده 8 قانون شهروندی ترکیه تنظیم شده است به شرح زیر تنظیم می شود:

  • کودکی که در ترکیه متولد شود، اما از طریق مادر یا پدر خارجی خود تابعیت هیچ ایالتی را نداشته باشد، از لحظه تولد شهروند ترکیه است.
  • بر اساس این ماده، فرزندان متولد شده در ترکیه که به دلیل والدین خارجی خود نمی توانند تابعیت هیچ کشوری را داشته باشند، با توجه به محل تولد، تابعیت ترکیه را از طریق تولد دریافت می کنند.

پروسه اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

ترکیه به اصل پیوندهای خونی اهمیت زیادی می دهد. نوزادان تازه متولد شده می توانند تابعیت ترکیه را به دست آورند تا زمانی که مادر یا پدر شهروند ترکیه باشند، صرف نظر از اینکه نوزاد در کجا به دنیا آمده است.ترکیه مفهوم تابعیت مضاعف را می پذیرد و به خارجی ها اجازه می دهد در شرایط خاصی مانند ازدواج، تولد و قصد اقامت دائم در ترکیه شهروند شوند.

 

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

با توجه به شرایط جدید تابعیت ترکیه، فرزندی که از والدین خارجی در ترکیه متولد می شود، در صورتی که فرزند قادر به اخذ تابعیت کشور والدین خارجی خود نباشد، می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.هر سفارت یا کنسولگری در هنگام ثبت نام نوزاد تازه متولد شده شرایط متفاوتی خواهد داشت.

مهاجران باید به کنسولگری یا سفارت مربوطه خود مراجعه کنند تا برای ثبت نام تولد و گذرنامه ای که هزینه های پردازش مربوطه را دارد، درخواست دهند.پس از صدور گذرنامه و شناسنامه، والدین باید برای تکمیل فرم ها و پرداخت هزینه های لازم، برای اجازه اقامت نوزاد در مقر پلیس محلی در منطقه درخواست دهند. با این حال، کودکی که در بدو تولد تابعیت ترکیه را دریافت می کند، باید در اداره آمار حیاتی (Nufus Mudurlugu) ثبت شود.

 

هزینه زایمان برای تولد فرزند در ترکیه

داشتن بیمه درمانی بین المللی در ترکیه که هزینه های زایمان مانند زایمان در بیمارستان خصوصی را پوشش می دهد که گران است بسیار مهم است. هزینه زایمان در بیمارستان دولتی تقریباً 1000 دلار آمریکا (برای سزارین) است در حالی که هزینه بیمارستان خصوصی از 3500 TRY (تقریباً 2309 دلار آمریکا) تا 4000 TRY (تقریباً 2638 دلار آمریکا) متغیر است.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

معمولاً نوزادان اضافه شده به طرح سلامت والدین تنها 30 روز تحت پوشش قرار می گیرند. هرگز برای دریافت بیمه درمانی خصوصی جداگانه در ترکیه برای نوزاد زود نیست زیرا نوزادان پس از تولد نیاز به معاینات معمول و ایمن سازی دارند.

روش های اخذ تابعیت ترکیه

روش های بسیاری برای اخذ شهروندی ترکیه وجود دارد که در ادامه به برخی از این روش ها اشاره شده است. اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری از 250000 دلار،‌اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج، اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد اگر حداقل یکی از والدین ترک باشد، اخذ شهروندی ترکیه از طریق استخدام پس از پنج سال کار، اخذ شهروندی ترکیه از طریق تابعیت پس از پنج سال زندگی در ترکیه، اخذ شهروندی ترکیه برای شایستگی های ویژه و دستاوردهای برجسته امکان پذیر است.

 

مزایا و ارزش اخذ تابعیت و اقامت ترکیه

اتباع ترکیه می توانند بدون ویزا به 72 کشور سفر کنند و دارندگان پاسپورت ترکیه در صورت ورود به 42 کشور می توانند در فرودگاه کشور مقصد ویزا دریافت کنند.همچنین مدرن بودن ترکیه مانند کشورهای اروپایی و پایین بودن سطح استاندارد زندگی نسبت به سایر کشورها باعث هجوم عظیم مهاجران به این کشور شده است.ترکیه دارای بار سیاسی بالایی در سطح بین‌المللی است، صدایی که در جامعه بین‌المللی شنیده می‌شود و مورد احترام است. بنابراین در اروپا، آفریقا و حتی خاورمیانه، ترکیه به عنوان یک کشور تنش‌آمیز تلقی نمی‌شود، بلکه به عنوان یک کشور دوست دیده می‌شود.

 

اهمیت ثبت تولد و اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

ثبت تولد برای اتباع خارجی از جمله پناهندگان در ترکیه هم حق و هم یک تعهد است. ثبت تولد، ثبت رسمی تولد فرزند از طریق فرآیند اداری یک ایالت است. این یک پرونده دائمی و رسمی از وجود کودک است. هویت قانونی کودک را مشخص می کند و کودک را با کشور ملیتش مرتبط می کند.

ثبت تولد بسیار مهم است زیرا کودکان را قادر می سازد به حقوقی مانند آموزش و مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند. بدون ثبت تولد و اسناد، کودکان ممکن است در اثبات ملیت خود با مشکل مواجه شوند که آنها را در معرض خطر بی تابعیتی قرار می دهد.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد فرزند

ثبت تولد سن کودک را ثابت می کند و کودک را از آسیب پذیری در برابر خطرات حفاظتی مانند قاچاق، کار کودک، ازدواج کودکان، فرزندخواندگی غیرقانونی و بهره کشی جنسی محافظت می کند.ثبت ولادت همچنین پیوند والدین بین کودک و والدین را ثابت می کند و از وحدت خانواده محافظت می کند. همچنین می تواند به اتحاد خانواده کودک با والدین در آینده در صورت جدایی خانواده کمک کند.

 

چگونگی ثبت تولد فرزندان و اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد

ولادت هایی که در ترکیه اتفاق می افتد باید به ادارات ثبت احوال و جمعیت زیر استان ها اطلاع داده شود. این شامل کودکان خارج از ازدواج نیز می شود. اخطار باید توسط مادر، پدر یا قیم قانونی کودک انجام شود.در غیاب والدین یا قیم قانونی، مادربزرگ، پدربزرگ، خواهر و برادر بالغ یا سایر افراد همراه طفل باید مراتب را به ادارات ثبت احوال و نفوس اطلاع دهند.

طبق قوانین ترکیه، باید ظرف 30 روز به ادارات ثبت احوال و نفوس اطلاع رسانی شود. اگر اطلاع رسانی ظرف 30 روز انجام شود، هیچ هزینه ای وجود ندارد.پس از ثبت تولد، برای فرزند شما شناسنامه صادر می شود. مراحل ثبت نام و صدور گواهینامه رایگان می باشد.

 

آیا گزارش تولد به ریاست مدیریت مهاجرت استان جهت اخذ تابعیت تولد در ترکیه کافیست ؟

گزارش تولد کودک به اداره استانی مدیریت مهاجرت (PDMM) بسیار مهم است زیرا برای کودک یک مدرک هویتی صادر می شود که وضعیت قانونی او را در ترکیه تایید می کند. اما همچنان ثبت تولد طفل در ادارات نفوس و ثبت احوال ضروری است. زیرا در صورت درخواست، گواهی ثبت تولد به رسمیت شناخته شده بین المللی به شخص اطلاع دهنده داده می شود. این شناسنامه به رسمیت شناخته شده است و در کشورهای دیگر نیز قابل استفاده است.

لطفاً توجه داشته باشید که مدارک هویتی تأیید کننده وضعیت قانونی در ترکیه پس از خاتمه وضعیت شخص در ترکیه یا زمانی که فرد ترکیه را ترک می کند، پس گرفته می شود. با این حال، گواهی ثبت تولد نزد خانواده باقی می ماند، حتی اگر خانواده ترکیه را ترک کنند.

 

آیا ثبت تولد به این معنی است که کودک تابعیت ترکیه را دریافت می کند؟

خیر. ثبت تولد به خودی خود به کودک تابعیت نمی دهد. فرآیند ثبت ولادت با فرآیندی که افراد در آن تابعیت خود را کسب می کنند، متمایز است.

 

چگونه تولد فرزند را در ترکیه ثبت کنیم و موفق به اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد ؟

ولادت هایی که در ترکیه اتفاق می افتد باید به اداره استانی ثبت احوال و جمعیت تحت استانداری ها اطلاع داده شود. این شامل کودکان بدون ازدواج رسمی نیز می شود.

مرحله 1: الزامات اطلاع رسانی تولد یک نوزاد را درک کنید

هر تولدی که در ترکیه اتفاق می افتد باید به اداره استانی ثبت احوال و جمعیت و در درجه اول توسط والدین اطلاع داده شود. در صورت عدم حضور والدین، قیم قانونی، پدربزرگ و مادربزرگ کودک، خواهر و برادر بزرگسال یا سایر همراهان کودک نیز می توانند تولد را به ادارات ثبت احوال و نفوس اطلاع دهند.

مرحله 2: اسناد ثبت تولد را جمع آوری کنید

لطفا قبل از مراجعه به ادارات ثبت احوال مدارک مورد نیاز را بررسی کنید:

– گزارش تولد توسط بیمارستان صادر شده است

– مدارک هویتی والدین صادر شده توسط ریاست مدیریت مهاجرت استانی

– اطلاعات نشانی

مرحله 3: مراجعه به ادارات ثبت احوال

باید ظرف 30 روز پس از تاریخ تولد شخصاً به اداره ثبت احوال و نفوس اطلاع دهید. اگر اطلاع رسانی ظرف 30 روز انجام شود، هیچ هزینه ای وجود ندارد.

از شما خواسته می شود که گزارش تولد صادر شده توسط بیمارستان را به همراه مدارک هویتی والدین صادر شده توسط اداره مدیریت مهاجرت استانی و اطلاعات آدرس ارسال کنید. در صورت عدم ارائه گزارش ولادت، اداره ثبت احوال و نفوس تحقیقات را برای تأیید واقعه تولد آغاز خواهد کرد. مطابق با گزارش تولد یا نتیجه چنین تحقیقاتی، تولد ثبت می شود. و یک فرم اعلان تولد به شما داده می شود. در صورت درخواست شما، گواهی تولد چند زبانه نیز می تواند صادر شود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *