موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اقامت توریستی ترکیه

گردشکری اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه از نوع اقامت کوتاه مدت است و بسیاری از افراد که با اهداف مختلف به ترکیه سفر‌های متعددی دارند، می‌توانند برای دریافت این نوع اقامت اقدام نمایند. بسیاری از افراد چندین بار در سال به منظور‌های گوناگون همانند قرار ملاقات‌های تجاری و کاری، انجام امور سرمایه گذاری، بررسی بازار یا تعطیلات طولانی به ترکیه رفت و آمد می‌کنند.

در همین راستا این افراد برای اقامت بیش از 90 روز می‌توانند برای دریافت اقامت کوتاه مدت از نوع اقامت توریستی ترکیه اقدام کنند. به عنوان فردی که به ترکیه می‌خواهید سفر کنید قطعا به خرید سیم کارت در ترکیه و نیز افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیاز پیدا خواهید نمود. همچنین پیشنهاد می‌گردد نقشه ترکیه را پیش از سفر و اقامت کوتاه مدت در این کشور بررسی نمایید، زیرا در طول اقامت به آن نیاز پیدا خواهید نمود.

اقامت توریستی ترکیه برای اتباع خارجی که به منظور مقاصد گردشگری می‌آیند

به اتباع خارجی که فقط برای مقاصد توریستی بر اساس ویزا یا با معافیت ویزا به کشور ترکیه می‌آیند، به شرط درخواست و رعایت ضوابط، اجازه اقامت تا یک سال داده می شود. برای انجام این کار، آنها باید قبل از پایان تاریخ انقضای ویزا یا معافیت ویزا برای گرفتن وقت، درخواستی را به ادارات مهاجرت و پناهندگی ارائه دهند و مدارک درخواستی را تا تاریخ تعیین وقت آماده کنند.

اقامت توریستی ترکیه

اتباع خارجی که مایل به دریافت ویزای کوتاه مدت هستند باید با “ویزای توریستی” یا تحت “معافیت ویزا” وارد کشور شوند. آنها همچنین باید در زمان‌های مقرر قانونی قرار ملاقات بگذارند. می توانید از ابزار محاسبه اقامت برای یادگیری شرایط ویزا بر اساس کشورها و میزان هزینه‌های قابل پرداخت استفاده کنید.

مزایای اجازه اقامت توریستی ترکیه چیست؟

مجوز اقامت توریستی ترکیه یک نیاز اساسی برای کسانی است که می خواهند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند زیرا اکثر معاملات نیاز به اجازه اقامت معتبر دارند. مانند زمانی که می خواهید قرارداد اجاره بگیرید و انتقال دهید. همچنین برای کسانی که به طور منظم از ترکیه بازدید می کنند و نمی خواهند هر بار برای ویزا درخواست دهند خوب است. مجوز اقامت توریستی ترکیه تا زمانی که معتبر باشد به آنها اجازه می دهد بدون محدودیت به این کشور رفت و آمد داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت توریستی ترکیه چیست؟

  • فرم درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت
  • اصل و فتوکپی پاسپورت
  • ارائه مستنداتی که بیان کننده این است که بودجه مالی به اندازه کافی و به طور منظم در طول اقامت دارید (حساب بانکی 500 دلار برای هر ماه اقامت)
  • چهار قطعه عکس
  • بیمه درمانی معتبر (سند دریافتی از موسسه تامین اجتماعی/سندی که باید از واحدهای تامین اجتماعی استانی دریافت شود که حاکی از بهره مندی فرد خارجی از خدمات درمانی در ترکیه در چارچوب قراردادهای تامین اجتماعی دوجانبه است/سند درخواست ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی برای دارنده بیمه سلامت عمومی/بیمه درمانی خصوصی)
  • ویزای مناسب به منظور اخذ از نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکیه در خارج از کشور

جزئیاتی در مورد مجوز اقامت توریستی ترکیه

قوانین و مقررات ترکیه در مورد بازدیدکنندگانی که می‌خواهند اقامت خود را در ترکیه بیش از مدت زمان مندرج در ویزای خود تمدید کنند، بیان می کند که:

خارجی هایی که می خواهند بیش از مدت مجاز در ویزای خود یا بیشتر از 90 روز در ترکیه بمانند باید مجوز اقامت دریافت کنند.مجوز اقامت توریستی بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند برای مدت کوتاهی مانند یک یا دو سال اقامت داشته باشند. معمولا برای کسانی که برای مطالعه بازار یا داشتن تعطیلات طولانی به ترکیه می آیند از آن استفاده می کنند.

شرایط مجوز اقامت توریستی ترکیه

شماره مالیات از اداره امور مالیاتی علاوه بر رسید پرداخت مالیات. در ترکیه دو نوع مالیات وجود دارد. اولی یک مالیات ثابت برای همه ملیت ها به نام “yabanci kart bedeli” و هزینه دریافت آن 72 لیر است و دومی “harç bedeli” بر اساس ملیت متفاوت است. صورت حساب بانکی که موجودی آن 6000+ دلار را بایستی ارائه کنید. البته این میزان بودجه برای برخی از ملیت ها لازم نیست زیرا اسناد برای ملیت‌های مختلف متفاوت است.

سوابق کیفری از کشور اصلی تابعیت که توسط وزارت امور خارجه کشور و سفارت کشور در کشور محل سکونت وی تأیید شده است، برای برای اتباع خارجی مورد نیاز خواهد بود.

اخذ ویزا برای اقامت توریستی ترکیه

اشخاص می‌توانند ویزای توریستی ترکیه برای اهداف گردشگری خود را دریافت نمایند. اکثر شهروندان خارجی برای سفر به این کشور برای مقاصد تفریحی نیاز به ویزای توریستی ترکیه دارند. اکثر ملیت ها واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی توریستی ترکیه هستند. با تکمیل یک فرم آنلاین ساده با مشخصات شخصی و اطلاعات پاسپورت، مسافران می توانند ویزای توریستی مورد تایید خود را تنها در 24 ساعت دریافت کنند.

اقامت توریستی ترکیه

مهمترین مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی ترکیه پاسپورت می باشد. هنگام درخواست آنلاین برای ویزای الکترونیکی ترکیه، متقاضی باید اطمینان حاصل کند که پاسپورت آنها حداقل 150 روز از تاریخ ورود آنها به کشور معتبر است. برای دریافت ویزای الکترونیکی ترکیه، مسافران همچنین به آدرس ایمیل برای دریافت اعلان‌ها و مجوز تایید شده نیاز دارند. برای پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین به کارت بدهی یا اعتباری نیاز خواهد بود.

مدارک اضافی مورد نیاز برای اخذ اقامت توریستی ترکیه در طول COVID-19

مرز‌های ترکیه برای اکثر بازدیدکنندگان خارجی باز است و درخواست‌های ویزا نیز در حال بررسی است. با این حال برای رفتن به ترکیه در طول همه‌گیری COVID-19، مسافران به ارائه مدارک اضافی نیاز دارند:

  • نتیجه آزمایش PCR که بایستی منفی باشد
  • فرم ورود به ترکیه (مسافران می توانند فرم ورود را همراه با درخواست eVisa خود ارسال کنند)

چگونه می توانم سریعا اجازه اقامت توریستی ترکیه را دریافت کنیم؟

اخذ ویزای توریستی ترکیه یک فرآیند نسبتا ساده است. اگر مسافر شرایط لازم را داشته باشد و پاسپورت معتبر می تواند به صورت آنلاین برای ویزای الکترونیکی توریستی ترکیه اقدام کند. برنامه به صورت آنلاین در دسترس است و تنها چند دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود. گردشگران هنگام پر کردن فرم درخواست eVisa باید اطلاعات نظیر نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره پاسپورت، تاریخ صدور و تاریخ انقضا پاسپورت را ارائه دهند.

اکثر متقاضیان ویزای تایید شده ترکیه‌ای خود را ظرف 24 ساعت دریافت می کنند. با این وجود، به متقاضیان توصیه می شود حداقل 72 ساعت قبل از سفر خود به ترکیه اقدام کنند. مسافرانی که به سرعت به ویزای توریستی ترکیه نیاز دارند می توانند با استفاده از خدمات اولویت دار درخواست دهند و در عرض 1 ساعت ویزا را دریافت کنند.

انواع ویزا برای اقامت توریستی ترکیه

مسافرانی که مایلند برای لذت بردن از سواحل زیبای ترکیه، عکاسی از کاپادوکیه خیره کننده، غوطه ور شدن در تاریخ استانبول و بسیاری موارد دیگر از ترکیه دیدن کنند، باید ویزای توریستی ترکیه را دریافت کنند. علاوه بر ویزای الکترونیکی ترکیه، امکان دریافت ویزا در بدو ورود نیز وجود دارد. اگر مسافر فقط قصد توقف در ترکیه را دارد، ویزای ترانزیت در دسترس است.

ویزای الکترونیک ترکیه

ویزای الکترونیکی ترکیه برای گردشگری برای شهروندان بیش از 90 کشور در دسترس است. روند درخواست آنلاین به راحتی قابل پیگیری است و تنها چند دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود. متقاضی برای تکمیل درخواست و سفر به ترکیه باید پاسپورت معتبر داشته باشد.

اقامت توریستی ترکیه

برای درخواست ویزای الکترونیک ترکیه برای گردشگری، مسافران باید مشخصات بیوگرافی و اطلاعات پاسپورت خود را ارائه کنند. قبل از ارسال درخواست، لازم است هزینه ویزا را با استفاده از کارت نقدی یا اعتباری پرداخت کنید. پس از تایید، مسافر eVisa را از طریق ایمیل دریافت می کند و به او توصیه می شود که یک نسخه از آن را چاپ کند. بر اساس ملیت مسافر، آنها می توانند بین 30 تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند و ویزا ممکن است یک بار ورود یا چند بار ورود باشد.

ویزای ترکیه در هنگام ورود

همانطور که از نام آن مشخص است، برخی از مسافران می توانند ویزای توریستی خود را در بدو ورود به ترکیه دریافت کنند. ویزا هنگام ورود به ترکیه فقط برای ملیت های خاصی در دسترس است. مسافران باید در صف بایستند و هزینه ویزای مربوطه را پرداخت کنند. با این حال، مسافرانی که می توانند ویزای گردشگری را در بدو ورود دریافت کنند، می توانند ویزای الکترونیکی را نیز دریافت کنند.

ویزای ترانزیت ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

مسافران ترانزیت و ترانسفر در ترکیه در صورت خروج از فرودگاه نیاز به ویزا دارند. ویزا ترکیه برای مقاصد حمل و نقل معتبر است و به سرعت به صورت آنلاین دریافت می شود. شهروندان خارجی به پاسپورت با اعتبار 5 ماه، آدرس ایمیل و کارت اعتباری یا نقدی نیاز دارند. با ویزای eVisa ترکیه برای حمل و نقل، مسافران می توانند از زمان بین پروازها و بازدید از مناطق اطراف نهایت استفاده را ببرند. آنها باید پاسپورت و ویزا الکترونیکی خود را هنگام عبور از کنترل مرزی نشان دهند.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

بودجه لازم برای هر ماه اقامت توریستی ترکیه چقدر است؟
ارائه صورت حساب بانکی 500 دلار برای هر ماه اقامت لازم است
اگر بیش از مدت تعیین شده در ویزای توریستی در ترکیه اقامت داشته باشیم، چه می شود؟
اگر اجازه اقامت خود را به موقع درخواست نکرده باشید و پس از ویزای توریستی عادی خود در ترکیه بیش از حد اقامت داشته باشید، جریمه ای را پرداخت خواهید کرد (بسته به کشور، سن و سابقه اقامت بیش از حد) و ممکن است بسیار بیشتر از هزینه اجازه اقامت باشد. اگر بیش از 10 روز طول بکشد، ممکن است با ممنوعیت ورود مواجه شوید. می توانید این جریمه را در هنگام ورود یا خروج در گمرک پرداخت کنید. اگر این جریمه را پرداخت نکنید، ممکن است از 1 سال تا 5 سال از حضور در ترکیه محروم شوید.
اگر بعد از گذشت 15-30-90 روز درخواست خود را اعمال کنم چه می‌شود؟
در واقع اگر در زمان ویزای خود برای اجازه اقامت اقدام نکنید و بیش از 10 روز اقامت داشته باشید، برای گرفتن وقت جدید باید کشور را ترک کرده و برگردید. لطفا به موقع اقدام کنید تا مشکلی پیش نیاید. در 10 روز اول دوره اضافه اقامت خود، همچنان می توانید با پرداخت 5 دلار برای هر روز، به صورت آنلاین برای اجازه اقامت درخواست دهید.
اگر مدت 90 روزه خود را در ترکیه گذرانده و منتظر اجازه اقامتم باشیم، چه کار باید بکنیم؟
اگر هنوز شناسه مجوز اقامت خود را ندارید اما یک ایمیل تایید از “Göç İdaresi” دریافت کرده اید، می توانید به İl Göç İdaresi که در آن قرار ملاقات خود را انجام داده‌اید مراجعه کنید و از آنها “İkamet İzni Müracaat Belgesi” را بخواهید. کاغذی با مشخصات خود همراه داشته باشید و حداکثر 15 روز می توانید در کشور خود بمانید. وقتی برگشتید می توانید این کاغذ را در گمرک نشان دهید. اگر قبلاً برنامه‌ای دارید، می‌توانید در روز قرار ملاقات خود «İkamet İzni Müracaat Belgesi» را نیز بخواهید. Müracaat Belgesi فقط پس از تحویل مدارک و تمام پرداخت های انجام شده به دفتر تعیین وقت امکان پذیر است. شما نمی توانید آن را قبل از قرار ملاقات خود دریافت کنید. اگر بیش از 15 روز پس از تحویل مدارک خود در کشور خود می‌مانید و هنوز نتوانسته‌اید شناسنامه خود را دریافت کنید، لطفاً قبل از تاریخ پرواز به افسر مجوز اقامت خود مراجعه کرده و شماره شناسه مجوز اقامت خود را بخواهید. این به شما در مرزها کمک خواهد کرد.
من برای اجازه اقامت اقدام کردم اما پس از آن پاسپورت، شناسنامه و غیره را گم کردم، حالا پاسپورت جدید دارم، چه کار کنم؟
ابتدا باید به کنسولگری خود مراجعه کنید و برای پاسپورت خود برگه بگیرید و سپس وضعیت خود را به پلیس گزارش دهید و اعلام کنید که پاسپورت یا شناسنامه خود را گم کرده اید یا دزدیده شده است، سپس برای شما برگه برای دادن به دفتر اجازه اقامت تهیه می کنند. متأسفانه در حال حاضر برنامه “LOSS” وجود ندارد، اما آنها در حال کار بر روی آن هستند، بنابراین می توانید با گرفتن یک قرار عادی به آنجا بروید و سعی کنید شخصاً از آنها بپرسید.
کارت شناسایی اجازه اقامت خود را به آدرس خود دریافت نکرده ام/حتی برای پیگیری آن پیامکی به شماره موبایلم دریافت نکرده ام، چه کار کنم؟
در سیستم ماژول جدید می توانید وضعیت مجوز اقامت خود را پیگیری کنید. اگر هیچ اطلاعاتی را نمی بینید، می توانید به اداره امنیت مهاجرت استانبول در فاتح در نزدیکی ایستگاه مترو ام 1 امنییت بروید. پس از ورود به ساختمان، پس از بررسی امنیتی، یک میز تحویل کارت در سمت چپ در طبقه همکف وجود دارد. با نشان دادن اصل پاسپورت می توانید کارت شناسایی خود را از آنجا دریافت کنید.
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *