موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بهترین کشورها برای مهاجرت

مهاجرت بهترین کشورها برای مهاجرت

یکی از موضوعات داغ در میان مردم کشورهای مختلف، مهاجرت به کشورهای دیگر برای اخذ اقامت دائم است. مهاجرت به دیگر کشورهای خارجی به دلایلی مانند رفاه بالای اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود. در حقیقت دولت کشورهای مهاجرت‌پذیر مانند ترکیه، دانمارک و سوئیس در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های بسیار در زمینه‌های اقتصاد، سیستم درمانی و نظام آموزشی، شهروندان خارجی را به مهاجرت به کشور خود ترغیب کرده‌اند. در این مقاله از موسسه مهاجرتی آرال گام با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت شما عزیزان بپردازیم.

مزایای مهاجرت به کشورهای برتر جهان

امروز ایرانیان بسیاری به دلایل مختلف قصد مهاجرت دارند. به عنوان مثال افراد ثروتمند به دنبال سرمایه‌گذاری در کشورهای برتر اروپایی هستند، تا بتوانند به ویزای این کشورها نیز دسترسی پیدا کنند. مهاجرت به کشورهای برتر جهان مزایایی دارد که هرکدام به دلیلی برای مهاجرت تبدیل می‌شوند.

در بسیاری از موارد خانواده‌ها به دلیل فراهم کردن یک موقعیت اقتصادی بهتر برای فرزندان و آینده خود به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. از دلایل مهاجرت به کشورهای دیگر می‌توان به بالا بردن سطح زندگی اشاره کرد. در برخی از کشورهای دنیا مانند سوئیس و اتریش سطح زندگی بسیار بالا است. حتی کشور ترکیه نیز جزو کشورهایی در اروپا است که سطح زندگی بالایی دارند و برای مهاجرت خانواده‌هایی با بودجه پایین مناسب است.

از دیگر دلایل مهاجرت می‌توان به بالا بردن درآمد ماهانه و کمبود موقعیت‌های شغلی در یک منطقه اشاره کرد. افراد زیادی هستند که سالانه برای پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب با درآمدی عالی به کشورهای برتر خارجی مهاجرت می‌کنند. کشورهای خارجی نیز با ایجاد موقعیت‌های مختلف شغلی راه را برای مهاجرت اینگونه افراد باز می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد پیدا کردن یک شغل در حوزه تحصیل‌تان هستید، می‌توانید به کشورهای خارجی مهاجرت کنید.

از دلایل محبوب برای مهاجرت به دیگر کشورهای جهان می‌توان به تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان اشاره کرد. اکثر دانشجویان، درس خواندن در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه هارواد یا دانشگاه فنی خاورمیانه برای‌شان رویا محسوب می‌شود. البته این رویا با توجه به تلاش دولت کشورهای خارجی بسیار قابل دسترس شده است و دانشجویان می‌توانند با استفاده از ویزای تحصیلی به کشورهای دلخواه مهاجرت کنند. از دانشگاه‌های محبوب خارجی نزد دانشجویان ایرانی می‌توان به دانشگاه بغازیچی ترکیه اشاره کرد که سالانه تعداد زیادی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

چه مواردی را باید برای انتخاب مقصد مهاجرتی خود در نظر بگیریم

مهاجرت به کشورهای دیگر و اقامت دائم در این کشورهای تصمیمی بزرگ در زندگی هر شخص است که تمامی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است که پیش از مهاجرت تمامی نکات در نظر گرفته شود تا یک تصمیم عاقلانه توسط سرپرست خانواده اتخاذ شود. از مواردی که باید پیش از مهاجرت به کشورهای دیگر در نظر بگیرید، فرهنگ مردم، نرخ بیکاری و زبان رایج در آن کشور است.

محل سکونت خود را تعیین کنید

یکی از اولین کارهایی که باید برای مهاجرت به کشورهای خارجی انجام دهید، انتخاب یک محل سکونت مناسب برای خانواده‌تان است. پیشنهاد می‌شود که در ابتدا خریدهای بزرگی انجام ندهید تا بتوانید به طور کامل با شرایط زندگی درآن منطقه آشنا شوید. ممکن است که در کشورهای دیگر کاملا قوانین و مقررات برای خرید خانه و خودرو متفاوت باشد. بنابراین عجله نکنید وقت بگذرانید و تجربه کنید تا به طور کامل با تمامی قوانین و زیر و بم‌های زندگی در آن کشور آشنا شوید.

زبان رایج در کشور مورد نظر را بررسی کنید

مردم کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید به چه زبانی صحبت می‌کنند؟ آیا آن‌ها زبان شما را می‌فهمند؟ مسئله یادگیری زبان برای مهاجرت به کشورهای دیگر همواره از مواردی بوده است که برای مهاجران بسیار سخت در نظر گرفته می‌شده. اگر قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارید که زبان مردم آن کشور را به سختی متوجه می‌شوید در اوایل حضورتان در آن کشور نمی‌توانید به خوبی حرف و احساسات خود را بیان کنید.

ممکن است نامه‌هایی از سازمان‌های دولتی کشور مورد نظر دریافت کنید که نیاز داشته باشید آن را تکمیل کنید. همچنین احتمال دارد که قراردادی را امضا کنید که از محتویات آن با خبر نباشید و کلاه‌برداری بزرگی از شما صورت بگیرد. به شدت پیشنهاد می‌شود که پیش از مهاجرت به زبان آن کشور تا حد ممکن آشنایی پیدا کنید. با این حال شما می‌توانید در کشورهای خارجی از سرویس‌های ترجمه رسمی برای عقد قراردادهای مهم استفاده کنید.

فرهنگ؛ تشابه یا تفاوت؟

یکی از چالش‌های مهاجرت به کشورهای دیگر آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور دیگر است. با وجود این که در میان بهترین کشورها برای مهاجرت، فرهنگ مردم ترکیه به فرهنگ ما ایرانیان بسیاری شبیه است، باز هم تجربه یادگیری کامل فرهنگ کشور مورد نظر کاری سخت و هیجان‌انگیز است. آشنایی با نحوه تعامل افراد در محیط کار، موقع خرید، انجام معاملات کاری و هنگام دورهمی‌های دوستانه از جذاب‌ترین بخش‌های مهاجرت به کشورهای خارجی است.

موقعیت‌های شغلی

یکی از حیاتی‌ترین سوال‌هایی که پیش می‌آید این است که در کشورهای خارجی درآمد خود و خانواده‌تان را می‌خواهید از چه طریقی به دست آورید. آیا قصد راه‌اندازی کسب و کاری را دارید؟ یا به اندازه کافی سرمایه دارید تا در یک مدت طولانی با خیالی راحت به دنبال شغل مناسب بگردید. قوانین سخت گیرانه‌ای در کشورهای خارجی وجود دارند که پیدا کردن یک شغل مناسب را برای مهاجران سخت می‌کنند. برخی از کشورهای نیازمند دریافت ویزا هستند و برخی دیگر نیازمند دریافت مجوز کاری. بنابراین حتما پیش از مهاجرت به کشورهای دیگر مقررات مربوط به موقعیت‌هایی شغلی در آن کشور را در نظر داشته باشید.

ویزاهای موجود برای مهاجرت

از مهم‌ترین مسائل مهاجرتی به کشورهای برتر دنیا در نظر گرفتن ویزای مناسب است. ویزای شما مدت و هدف حضورتان در کشور مورد نظر را تعیین می‌کند. افرادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند با افرادی که می‌خواهند برای مدتی محدود در کشورهای خارجی به گردشگری بپردازند، نیازمند ویزاهای متفاوتی هستند.

گاهی اوقات شهروند یک کشور دیگر شدن دارای مزایای بسیاری است که افراد خارجی بسیار به دنبال کسب آن هستند؛ گاهی شهروند یک کشور دیگر شدن مزایای خاصی ندارد. پس حتما در نظر داشته باشید که دریافت شهروندی یک کشور برای شما چه مزایای دارد، زیرا دریافت شهروندی کشورهای خارجی پروسه‌ای زمان‌بر است که باید با دقت انجام شود.

سیستم درمانی

یکی از مسائلی که باید در نظر داشته باشید کیفیت خدمات درمانی در کشور مورد نظر و نحوه ارائه خدمات به شهروندان خارجی است. گاهی یکی از اعضای خانواده‌ دارای مشکلات جسمانی است، که باید به کشورهایی مهاجرت کنند که هزینه درمانی کم‌تری دارند. کیفیت بالای سیستم درمانی در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، شرایط بهبودی و درمان شما را در روزهای سخت تعیین می‌کند. اگر کشوری را انتخاب کنید که مانند سوئیس دارای خدمات درمانی دولتی باشد و کیفیت کادر درمانی بالایی نیز داشته باشد، می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به مهاجرت اقدام کنید.

امنیت بالا؛ از مهم‌ترین مسائل به ویژه برای افراد مسن

مهاجران باید در نظر داشته باشند که با وجود امن بودن تقریبا تمامی کشورهای برتر جهان، برخی از کشورهای امن‌تر هستند. برای مثال کشورهایی در دنیا هستند که در میان امن‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت قرار گرفته‌اند. از این کشورها می‌توان به کشور دانمارک و کانادا اشاره کرد. در کشورهای امن جهان می‌توانید به دور از مسائل استرس‌زا و خطرناک یک زندگی با آرامش داشته باشید. این ویژگی بیشتر برای افراد مسنی مناسب است که برای بازنشستگی به دنبال مکانی آرام و بی‌حاشیه می‌گردند.

هزینه‌های زندگی

یکی از مسائلی که شاید برای خانواده‌هایی که با بودجه کم می‌خواهند اقدام به مهاجرت کنند، در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی در کشور مورد نظر است. بسیار مهم است که از هزینه‌های زندگی و خرج و مخارج مختلف در آن کشور را بررسی کنید. وب‌سایت‌ها و موسسات زیادی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات خوبی را در مورد هزینه‌های به‌روز زندگی در کشورهای مختلف جهان به شما ارائه دهند.

بهترین کشورها برای مهاجرت در اروپا و جهان

کشورهایی اروپایی نزد مردم ایران همواره محبوبیت خاصی برای مهاجرت داشته‌اند. این کشورها اغلب خدمات درمانی، نظام آموزشی بسیار سطح بالا و جاذبه‌های گردشگری چشم‌نوازی را ارائه می‌دهند. به همین دلایل سالانه تعداد زیادی از شهروندان ایرانی به دلایل مختلفی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. در ادامه به بررسی سه کشور برتر اروپایی برای مهاجرت پرداخته‌ایم.

 

ترکیه؛ جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

کشور ترکیه با پیشرفت‌های بسیار در چند سال اخیر توانسته است به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان و تمامی مردم جهان تبدیل شود. افراد زیادی هستند که سالانه به دلایل مختلفی مانند جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، نظام آموزشی سطح بالا و سطح کیفی مناسب مردم به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند. دولت این کشور نیز در چند سال اخیر در تلاش بوده است تا بتواند با طراحی روش‌های مختلف، مهاجران را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

بهترین کشور برای مهاجرت ترکیه

بیاید یک مقدار بیشتر با این کشور زیبا آشنا شویم. ترکیه کشوری اوراسیایی با فرهنگ و تاریخی غنی که زندگی در این کشور را بسیار جذاب کرده است. جمهوری ترکیه دارای 81 استان است. پایتخت این کشور آنکارا است و استانبول پرجمعیت‌ترین. شهر استانبول یکی از بهترین کشورهای ترکیه برای مهاجرت است که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. واحد پول کشور ترکیه لیر می‌باشد.

سیستم آموزشی کشور ترکیه

دولت ترکیه همواره در تلاش بوده است تا بتواند سیستم آموزشی خود را به سطح و کیفیتی جهانی برساند. این کشور با سرمایه‌گذاری‌های فراوان در سالیان اخیر توانسته است تا نظام آموزشی خود را به مدرن‌ترین شیوه‌های روز دنیا به‌روز کند. امروزه کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل به شمار می‌رود که دارای موسسات آموزشی معتبری است.

بسیاری از دانشجویان ایرانی سالانه برای تحصیل در ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند تا با هزینه کم بهترین کیفیت تحصیل را دریافت کنند. از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه می‌توان به دانشگاه‌های: کوچ (Koc University)، بیلکنت (Bilkent University)، استانبول (Istanbul University)، آنکارا (Ankara University) و بغازیچی (Boğaziçi University)

نرخ بیکاری در ترکیه

از مهم‌ترین مسائلی که باید پیش از مهاجرت در نظر گرفت نرخ بیکاری در کشور مورد نظر است. نرخ بیکاری در کشور ترکیه نشان‌دهنده افرادی است که شرایط مشغول به کار شدن را دارند، اما بیکار هستند. نرخ بیکاری در کشور ترکیه با شیوع ویروس کرونا (Covid-19) چند درصد افزایش داشت. با این حال با تلاش دولت این کشور در سال 2021 نرخ بیکاری ترکیه به 10.58 درصد رسیده است که کمی از میانگین کشورهای اروپایی بیشتر است.

مزایای زندگی در کشور ترکیه

زندگی در کشور ترکیه در مدت‌های کوتاه یا طولانی مزایای بسیاری دارد که افراد بسیاری را سالانه به این کشور جذب کرده است. از مزایای زندگی در کشور ترکیه می‌توان به آب و هوای مدیترانه‌ای و غذاهای خوشمزه اشاره کرد. مزایای دیگر زندگی در این کشور به شرح زیر است:

  • هزینه زندگی پایین: یکی از نکات برجسته زندگی در کشور ترکیه هزینه‌های زندگی پایین در این کشور است. هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم‌تر است و همین قضیه سبب شده تا افراد زیادی به دلیل خرید املاک و سرمایه‌گذاری در این کشور، به ترکیه مهاجرت کنند
  • امنیت بالا: امنیت بالا یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که توسط خانواده‌های ایرانی بررسی می‌شود. خبر خوب اینجا است که آمار جرم و جنایت در کشور ترکیه در میان کشورهای اروپایی پایین‌تر است. همچنین سیستم اجتماعی کشور ترکیه به حقوق زنان بسیار اهمیت می‌دهد و اقامت آن‌ها را بسیار راحت کرده است. با این حال باید در نظر داشته باشید که با کمی احتیاط در مکان‌های شلوغ عمل کنید تا در دردسری گیر نکنید
  • مهمان‌نوازی مردم ترکیه: مهمان‌نوازی مردم ترکیه از آن نکاتی است که در بیشتر کشورهای اروپایی یافت نمی‌شود. مردمی گرم و صمیمی که باعث می‌شوند تا حد امکان در کشورهای دیگر احساس غربت نکنید، یکی از با ارزش‌ترین ویژگی‌های مهاجرت به کشور ترکیه است
  • شباهت فرهنگی بسیار با مردم ایران: یکی از ویژگی‌های ممتازی که باعث شده است، شهروندان ایرانی کشور ترکیه را به عنوان کشور بعدی خود انتخاب کنند، شباهت فرهنگ مردم این کشور با ایرانیان است. این شباهت به دلیل همسایگی دو کشور و وجود دین‌های مشابه به وجود آمده است. با توجه به این ویژگی شهروندان ایرانی برای یادگیری آداب و رسوم کشور ترکیه درگیر چالش سختی نمی‌شوند

دانمارک؛ شادترین کشور جهان

دانمارک یک کشور کوچک در شمال قاره اروپا است که دارای جمعیتی حدود 5.5 میلیون نفر می‌باشد. این کشور همواره یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی نه تنها در اروپا بلکه در جهان بوده است. دانمارک به انتخاب اکثر سایت‌های معتبر خارجی به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده می‌باشد. رفاه اجتماعی بالای مردم و سیستم درمانی فوق‌العاده در این کشور از دلایل مهم مهاجرت به کشور دانمارک است. دانمارک دارای یکی از قدیمی‌ترین حکومت‌های پادشاهی در دنیا می‌باشد. زندگی در کشور دانمارک مزایای بسیاری دارد که سالانه افراد زیادی از سرتاسر جهان چمدان‌های خود را برای مهاجرت به این کشور می‌بندند.

یکی از برجسته‌ترین نکات زندگی در کشور دانمارک ساعات کاری کم نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است. سطح کیفی زندگی در این کشور بسیار بالا است، به طوری که اوقات فراغت و گذراندن وقت با خانواده در کشور دانمارک بسیار مهم است. ساعات کاری در این کشور 37.5 ساعت در هفته است، البته که این بدان معنا نیست که مردم کشور دانمارک تنبل هستند یا به اندازه دیگر کشورها کارآمد نیستند. بلکه همانطور که گفته شد ساعات کاری کم در دانمارک اهمیت خانواده و اوقات فراغت هر فرد در این کشور را نشان می‌دهد.

سیستم آموزشی کشور دانمارک

دانمارک یکی از بهترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت سیستم آموزشی است. در این کشور هیچ نگرانی برای تحصیل کودکان خود نخواهید داشت. شما انتخاب‌های فراوانی برای تحصیل فرزندان خود در دانمارک دارید. از موسسات آموزشی خصوصی گرفته تا دولتی تمامی موارد برای تحصیل فرزندان شما با بهترین کیفیت ممکن حاضر هستند. جالب است بدانید که تحصیل تا سن 18 سالگی در کشور دانمارک رایگان می‌باشد. همچنین این کشور با عنوان یکی از تحصیل‌ کرده‌ترین کشورهای جهان با حدود 99 درصد شهروند تحصیل کرده است. دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی در کشور دانمارک شرایط خوب و راحتی برای تحصیل در این کشور دارند.

کشور دانمارک دارای دانشگاه‌های با کیفیتی است که در اکثر کشورهای جهان اعتبار دارند. از دانشگاه‌های عالی در این کشور می‌توان به دانشگاه دولتی کپنهاگ (Copenhagen University) اشاره کرد که همواره جزو 50 دانشگاه برتر جهان بوده است. از دانشگاه‌های باکیفیت دیگر کشور دانمارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark)
  • دانشگاه آراهوس (Aarhus University)
  • دانشگاه آلبورگ (Aalborg University)
  • دانشگاه جنوبی دانمارک (University of Southern Denmark)

نرخ بیکاری در کشور دانمارک

نرخ بیکاری در کشور دانمارک با توجه به موقعیت‌های شغلی فراوان و جمعیت کم این کشور نسبت به میانگین کشورهای اروپایی پایین‌تر است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2021 برابر با 5.66 درصد است. این نرخ به خوبی نشان می‌دهد که افراد بین‌المللی برای پیدا کردن شغل در این کشور با مشکلات خاصی روبرو نخواهند شد.

بهترین کشور برای مهاجرت دانمارک

مزایای زندگی در دانمارک

زندگی در کشور دانمارک رویای بسیاری از شهروندان خارجی است. مزایای زندگی در کشور دانمارک بسیار زیاد و جذاب است. یکی از مزایای زندگی در کشور دانمارک بیشتر بودن میزان درآمد نسبت به هزینه‌های زندگی در این کشور است که امکان رفاه بیشتری را برای مهاجران فراهم می‌کند.

از نکات مثبت دیگر زندگی در کشور دانمارک می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان به سیستم درمانی: سیستم درمانی در کشور دانمارک یکی از باکیفیت‌ترین سیستم‌های درمانی در کل جهان است که نگرانی سلامتی اعضای خانواده را تا حد امکان برای سرپرستان خانوار از بین می‌برد. با این حال که سیستم درمانی در این کشور رایگان نیست، اما شما هزینه‌ای به طور مستقیم برای ویزیت پرداخت نمی‌کنید. هزینه دسترسی به سیستم سلامت این کشور توسط شهروندان از طریق مالیات پرداخت می‌شود. به محض رسیدن به کشور دانمارک کارتی زرد رنگ دریافت می‌کنید که تقریبا می‌توانید از تمامی خدمات دولتی بدون پرداخت هزینه برخوردار شوید
  • یکی از امن‌ترین کشورهای جهان: کشور دانمارک را می‌توان به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای موجود در جهان در نظر گرفت. سطح جرم و جنایت در این کشور به نسبت دیگر کشورهای برتر اروپایی بسیار پایین است و برای یک اقامت ایمن و با آرامش مناسب است
  • کیفیت زندگی بالا: کیفیت زندگی در کشور دانمارک و فرهنگ مردم این کشور برای احترام به افراد خارجی مثال زدنی است. با زندگی در دانمارک متوجه خواهید شد که مردم این کشور بدون توجه به جنسیت، مقدار سرمایه و شغل‌تان، به شما احترام می‌گذارند. در دانمارک اهمیتی ندارد که سیاستمدار باشید یا یک شهروند عادی تنهای چیزی که اهمیت دارد میزان سودآوری شما برای افراد جامعه است
  • امکانات بسیار برای گذارندن اوقات فراغت: فرقی ندارد که تصمیم بگیرید در شهر کپنهاگ (Copenhagen) پایتخت کشور دانمارک زندگی کنید یا یک منطقه غیر شهری در طبیعت سرسبز، شما می‌توانید امکانات و اماکن بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود پیدا کنید. کتاب‌خانه‌های فوق‌العاده، پارک‌های چشم‌نواز، سواحل دیدنی، و هزاران امکانات دیگر که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن‌ها بگذرانید. در کشور دانمارک جدای از مالیات بالا در میان کشورهای برتر اروپا خدمات بسیار با کیفیت را دریافت می‌کنید
  • دریافت ویزای شنگن: یکی از نکات مثبت زندگی در کشور دانمارک دریافت ویزای شنگن است. با دریافت این ویزا می‌توانید به 26 کشور اروپایی که عضو این پیمان هستند، بدون دریافت مدرکی اضافی رفت و آمد کنید. از 26 کشور عضو اتحادیه شنگن می‌توان به کشورهای فرانسه، اتریش و اسپانیا اشاره کرد. بنابراین می‌توانید با دریافت ویزای شنگن می‌توانید از بهترین جاذبه‌ها و اماکن گردشگری در جهان دیدن کنید

سوئیس؛ یکی از ثروتمند‌ترین کشورهای اروپا

کشور سوئیس یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که در میان بهترین مقاصد مهاجرتی در بسیاری از سایت‌های معتبر خارجی مانند سایت اسکنداسیا (Scandasia) قرار دارد. سوئیس کشوری محصور در خشکی است که دارای حدود 8.8 میلیون نفر جمعیت است. زندگی در این کشور چیزی فراتر از شکلات‌های معروف و ساعت‌های بی‌نظیر است.

کشور سوئیس دارای امکان گردشگری بسیار، سیستم درمانی عالی و نظام آموزشی بی‌نظیر است که باعث شده این کشور در میان بهترین کشورهای مهاجرتی اروپا قرار گیرد. به گفته کسانی که از کشور سوئیس دیدن کرده‌اند، این کشور یکی از جاهایی است که باید یک بار پیش از مرگ از آن دیدن کنید.

دولت کشور سوئیس در چند سال گذشته سعی داشته است تا با ایجاد ویزاهای مختلف راه را برای افرادی هموار کند که می‌خواهد با اهداف مختلف از این کشور دیدن کنند. ویزای تحصیلی و ویزای کاری کشور سوئیس در میان دیگر ویزاها محبوبیت بیشتری دارند.

بهترین کشور برای مهاجرت سویس

نظام آموزشی در کشور سوئیس

نظام آموزشی کشور سوئیس یکی از مطرح‌ترین نظام‌های آموزشی در جهان است که سالانه تعداد زیادی دانشجو را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. این کشور دارای نظامی یکپارچه و به روز دارد که تحصیل در مقاطع عالی و همچنین تحصیل در مقاطع ابتدایی از کیفیت بالایی برخوردار است.

تحصیل در کشور سوئیس با توجه به نکات مثبت بسیاری که دارد همواره در مرکز توجه دانشجویان بین‌المللی قرار داشته است. قدرت نظام آموزشی سوئیس حتی در میان کشورهای برتر اروپایی نیز خودنمایی می‌کند. از ویژگی‌های بسیار عالی تحصیل در این کشور در نظر گرفتن خواسته‌ها و علایق دانش‌آموزان است. تنها پنج درصد از دانش‌آموزان کشور سوئیس مدارس خصوصی را انتخاب کرده‌اند، این آمار به خوبی نشان‌دهنده کیفیت بالای نظام آموزشی دولتی این کشور است.

دانشگاه‌های و موسسات آموزشی در کشور سوئیس رتبه‌های برتر جهانی دارند. مدارک این موسسات آموزشی در سرتاسر جهان قابل قبول هستند و می‌توانی با فارغ‌التحصیلی در آن‌ها، به بهترین کشورهای جهان مهاجرت کنید و مشغول به کار شوید. از دانشگاه‌های معتبر موجود در کشور سوئیس می‌توان به دانشگاه فدرالی سوئیس در زوریخ اشاره کرد. رتبه جهانی این دانشگاه در سایت معتبر یو‌اس نیوز (US News) 26 است. این دانشگاه دارای 20 هزار دانشجو است که حدود نه هزار نفر از آن‌ها بین‌المللی هستند.

از دانشگاه‌های معتبر در کشور سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه پلی تکنین اکوله (École Polytechnique Federale of Lausanne): رتبه 58 جهانی
  • دانشگاه زوریخ (University of Zurich): رتبه 62 جهانی
  • دانشگاه ژنو (University of Geneva): رتبه 96 جهانی
  • دانشگاه برن (University of Bern): رتبه 107 جهانی
  • دانشگاه بازل (University of Basel): رتبه 131 جهانی

نرخ بیکاری در کشور سوئیس

نرخ بیکاری در کشورهای خارجی نشان‌دهنده موقعیت‌های شغلی در آن کشور است. بالا بودن نرخ بیکاری در کشورهای خارجی نشونه خوبی برای داوطلبانی نمی‌باشد، که قصد اقامت دائم در آن کشورها را دارند. اما نرخ بیکاری در کشور سوئیس به طرز قابل توجهی نسبت به دیگر کشورهای جهان پایین است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2021 برابر با 4.6 درصد است. این آمار خبر خوبی برای افرادی است که قصد مهاجرت و کار در کشور سوئیس را دارند.

مزایای زندگی در سوئیس

زندگی در کشور سوئیس یک گزینه مهاجرتی، با مزایای فراوان است که توسط دولت این کشور تامین شده است. سوئیس با توجه به این که یک کشور مهاجرپذیر است دارای تعداد زیادی شهروند خارجی از سراسر کره زمین است که به شما کمک می‌کنند تا به راحتی با شرایط زندگی در این کشور هماهنگ شوید. کشور سوئیس با توجه به موقعیت جرافیایی بسیار خوبی که دارد تقریبا به تمامی نقاط دیدنی در اروپا نزدیک است. بنابراین اگر خواستی از برج ایفل دیدن کنید یا به موزه لوور بروید می‌توانید با پروازهای کوتاه و ارزان‌ قیمت از این اماکن گردشگری دیدن کنید. از مزایای دیگر زندگی در کشور سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم درمانی با کیفیت و ارزان قیمت: سوئیس دارای یک سیستم درمانی جهانی به همراه بیمه‌های دولتی رایگان است. با این حال بیمه دولتی این کشور تمامی هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. اما هزینه‌های دیگر در کشور سوئیس به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است
  • صنعت غذایی بی‌نظیر: کشور سوئیس فرهنگی غنی در زمینه خوراکی‌های خوشمزه دارد. به عبارت دیگر همواره وعده‌های غذایی در این کشور تازه، سالم و خوشمزه است. جالب است بدانید که در کشور سوئیس چیزی حدود 450 نوع پنیر و 200 نوع نان وجود دارد
  • فضاها و اماکن گردشگری طبیعی: فضاهای طبیعی و گردشگری خارج از شهر سوئیس بی‌نظیر است. رشته‌های کوه‌های دلنشین که بسیار مناسب تفریحاتی مانند اسکی، پیاده‌روی و دوچرخه سواری در دامنه کوه هستند. آب و هوای بی‌نظیر این مناطق همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کرده است
  • راه‌اندازی کسب‌وکار با شرایط آسان برای افراد خارجی: یکی از مزایای برجسته زندگی در کشور سوئیس راحت بودن ایجاد بیزینس برای افراد خارجی است. این کشور دارای یک پروسه ساده برای ثبت شرکت و دریافت حمایت مالی است
  • باز کردن راحت حساب بانکی: از مزایای دیگر زندگی در کشور سوئیس، امکان باز کردن حساب بانکی است. این کشور به دلیل بانک‌های مطرح خود در جهان معروف است. شما می‌توانید از کشورهای دیگر به صورت غیر حضوری یک حساب بانکی در کشور سوئیس باز کنید

کیفیت بالای زندگی در بهترین مقصدهای مهاجرتی

مهاجرت به کشورهای دیگر برای اقامت و گردشگری مسئله‌ای است که این روز‌ها در میان شهروندان اکثر کشورهای ترند شده است. کشورهایی مانند ترکیه، سوئیس و دانمارک از بهترین کشورها برای مهاجرت در جهان به شمار می‌آیند. مزایای بسیاری که زندگی، تحصیل و کار در این کشورها ارائه می‌شود، سبب شده است تا افراد زیادی برای مهاجرت چمدان‌های خود را بسته و آماده دریافت ویزا باشند. هر کشوری دلایل و ویژگی‌های خاص خود را دارد اما به طور کلی مهاجرت به کشورهای خارجی برای مزایایی مانند سیستم درمانی مناسب، نظام آموزشی با کیفیت و امنیت بالای این کشور صورت می‌گیرد.

البته که کشورهای دیگری مانند استرالیا، کانادا و آلمان نیز وجود دارند که جزو بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان محسوب می‌شوند. اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور امن و با ثبات اقتصادی بالا هستید و یا می‌خواهید شرایط را برای آینده خود و فرزندانتان بهتر کنید، می‌توانید به بهترین کشورها برای مهاجرت مانند ترکیه سفر کنید.

با موسسه مهاجرتی آرال گام مهاجرتی موفق را تجربه کنید

موسسه مهاجرتی آرال گام یکی از بهترین موسسه‌های ارائه دهنده خدمات در زمینه مهاجرت به کشورهای برتر جهان است. شما عزیزان می‌توانید تمامی مراحل پرونده مهاجرتی خود را با خیالی آسوده به کارشناسان و متخصصین ما بسپارید تا در کم‌ترین زمان و بهترین روش ممکن تمامی مراحل مهاجرتی شما به کشورهای برتر دنیا مانند ترکیه، سوئیس و دانمارک انجام شود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *