موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بورسیه تحصیلی ترکیه

تحصیل بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از مزایای تحصیل در ترکیه

این روزها تب‌‌وتاب اخذ بورسیه تحصیلی و ادامه تحصیل در خارج از کشور بیشتر از همیشه در بین افراد مختلف و به خصوص جوانان بالا گرفته است. به طوریکه هدف اول و اصلی تعداد زیادی از دانشجویان، تحصیل در خارج از کشور است.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور

تحصیل در خارج کشور اهمیت دارد چرا که تجربه‌ای است که فرد را برای همیشه نه فقط به عنوان یک دانشجو، بلکه به عنوان یک انسان تغییر خواهد داد. زمانی که دانشجویان در یک کشور خارجی می‌گذرانند، چیزهایی بسیار فراتر از مطالب درسی خواهند آموخت. سال های تحصیل در خارج از کشور، به فرد فرصت‌هایی گران‌بها و همچنین دید جدید به دنیا ارائه می‌دهند.

تجاربی که افراد از طریق تحصیل در خارج از کشور بدست می‌آورند می‌تواند در سه دسته بندی اصلی قرار داده شود: تجربیات فرهنگی؛ تجاربیات کاری و دانشگاهی و در آخر تجربه‌ی زندگی در یک کشور جدید. وقتی که دنیا کلاس درس باشد؛ بدون تردید مدت زمان تحصیل، به یک فرصت بی‌مانند برای یادگیری و تجربه اندوزی تبدیل خواهد شد.

 فعالیت‌های بین‌المللی المللی دانشگا‌ه‌های ترکیه

با افزایش روزافزون دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، و ابعاد بین المللی شدن، کشور ترکیه در حال تحول بزرگی در حوزه آموزش عالی است. در طی ۱۰ سال گذشته تعداد دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور ۷۵ درصد افزایش یافته است و با توجه به اعداد و ارقام کنونی، حدود ۱۷ هزار نفر از محصلان این کشور دانشجویان بورسیه هستند. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ تعداد این دانشجویان به ۳۰۰ هزار نفر نیز برسد.

بورسیه تحصیلی ترکیه

از سوی دیگر، تعداد دانشجویانی که در برنامه‌های آموزش عالی ثبت نام می‌کنند در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است. زمانی آموزش به عنوان راهی برای توسعه نیازهای منابع انسانی یک کشور در راستای نیازهای ملی خود تلقی می‌شد. اما امروزه که اندازه مشکلات جهان ما جهانی شده است و به تمام بشریت مربوط می‌شود، هدف آموزش پرورش نسل‌هایی است که بتوانند راه‌حل‌های مشترک برای مشکلات مشترک بیابند.

از این‌رو می‌توان گفت افرادی که از کشورها و فرهنگ‌های مختلف گرد آمده و تحصیلات بین‌المللی را در خارج از کشورهای مبدأ خود دیده اند، تجربه منحصر به فردی دارند و به موفقیت های متفاوتی دست می‌یابند.وقتی صحبت از کشورها می شود، امروزه بسیاری از کشورهای جهان، فعالیت‌های بین‌المللی دانشجویان را به یک موضوع رقابتی تبدیل کرده و از آن به عنوان ابزاری برای کسب منافع اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و بسیاری دیگر استفاده می‌کنند. این درحالی است که‌ کشور ترکیه مطالعات در این زمینه را فرصت بسیار مهمی برای ایجاد روابط متقابل با سایر کشورها می‌داند.

مزایای ادامه تحصیل در کشور ترکیه

از بین علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور، عده ای سردرگم برای انتخاب مقصد نهایی خود هستند؛ و از طرفی دیگر تعداد زیادی هم برای رسیدن به مقصد مشخصی می‌کوشند. کشور ترکیه از مقاصد محبوب برای تحصیل دانشجویان از سراسر جهان است و افراد زیادی برای گرفتن بورسیه تحصیلی این کشور در تلاشند.

دانشگاه‌های معتبر: دلایل زیادی وجود دارند که ترکیه را تبدیل به مقصدی مناسب جهت ادامه تحصیل می‌ کنند. ترکیه کشوری است که با ویژگی های طبیعی، معنوی و فیزیکی منحصر به فرد در شهرهای خود توجه دانشجویان سراسر جهان و علاقمندان به ادامه تحصیل ایرانی را به خود جلب کرده است. از آن جمله این ویژگی‌ها، که در حقیقت مهمترین آن نیز مي‌باشد، می‌توان به وجود فرصت‌های آموزش عالی باکیفیت اشاره کرد. در دهه‌های اخیر تعداد دانشگاه‌های بین‌المللی در شهرهای مختلف ترکیه افزایش یافته است.

به گونه‌ای که هم‌اکنون ۲۰۷ دانشگاه در ترکیه وجود دارد که برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان را نیز شامل می‌شوند. بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی، دانشگاه‌های ترکیه در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و بسیاری از این دانشگا‌ه‌ها از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردارند.  نزدیکی به ایران و معتبر بودن مدرک اعطاشده به فارغ‌التحصیلان در میان کشورهای اروپایی و آمریکایی، محبوبیت این مقصد را برای دانشجویان ایرانی بیشتر کرده است.

ترکیه دومین کشور در جهان در دسترسی به آموزش عالی با نرخ ثبت نام ۹۴/۲ درصد است.ترکیه در منطقه آموزش عالی اروپا واقع شده است و فرآیند بولونیا را به خوبی اجرا می‌کند (بولونیا توافقنامه بالا بردن سطح آموزشی عالی به طور یکسان و هماهنگ در سرتاسر اروپا است). تحصیل در ترکیه کم هزینه است و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی، غالب دانشگاه‌های آن سالیانه ۵۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار آمریکا شهریه دریافت می‌کنند؛ پس پیوستن به فرآیند بولونیا موجب شده دانشجویان بدانند با انتخاب ترکیه برای تحصیل، علاوه بر صرف هزینه پایین برای تحصیل و زندگی، در نظام آموزشی سطح بالایی تحصیل می‌نمایند.

بنابراین مدرک تحصیلی یکی از دانشگاه‌های ترکیه، در تمام کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می‌شود. همچنین دانشگاه‌های ترکیه یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه تبادل اطلاعات علمی با دیگر دانشگاه‌های سرتاسر جهان هستند.

کشوری دانشجویی: تاسیس تعداد بسیاری دانشگاه و تنوع برنامه‌های آموزش عالی، از دیگر جذابیت‌های تحصیل در ترکیه است. ۲۰۷ دانشگاه و نزدیک به ۸ میلیون نفر دانشجوی مشغول به تحصیل در کشور ترکیه موجود است. با این تعداد فرد در حال تحصیل، ترکیه اولین کشوری است که بیشترین تعداد دانشجو را در منطقه آموزش عالی اروپا دارد.

بورسیه تحصیلی ترکیه

 

۵۸۰۹۲ رشته مختلف تحصیلی در ۲۰۷ دانشگاه تدریس می‌شود که با وجود چنین تنوع گسترده ای، قطعاً یافتن یک دانشگاه و یک رشته تحصیلی مناسب، کار دشواری نخواهد بود. پردیس‌های فناوری مدرن بسیاری نیز در ترکیه وجود دارند. بنابراین مهم نیست که دانشجو در کدام یک از ۲۰۷ دانشگاه تحصیل می‌کند، زیرا در هر صورت تحصیل در یک پردیس مدرن و راحت مجهز به آخرین فناوری‌های پیشرفته جهان را تجربه خواهد کرد.

ترکیه با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر، واقعا کشور دانشجو پذیری است. باشگاه‌های اجتماعی، تیم‌های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاه، دانشجویان را گرد هم می‌آورد و افراد را از مکان‌های جغرافیایی دور  به هم نزدیک می‌کند. پر جنب و جوش ترین نقاط شهرهای ترکیه، اغلب محل معاشرت دانشجویان آن است. اغلب شهرهای این کشور به لطف کافه‌ها، رستوران‌ها و کتابخانه‌هایی که دانش‌جویان در آن وقت می‌گذرانند، ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال هستند.

به صورت کلی دانشجویان بین‌المللی ترکیه، در معرض جوی جذاب از نظر آموزشی قرار می‌گیرند. دانشجویان در دانشگاه‌ها توسط استادان خبره و هم‌کلاسی‌های پویا و فعال احاطه می‌شوند و فرصت‌های زیادی برای ارائه توانایی‌های خود خواهند داشت. بحث‌های کلاسی آزاد، کارهای گروهی و… نیز در افزایش خلاقیت دانشجویان موثر خواهند بود.

اشتراکات فرهنگی: از دیگر مسائلی که دغدغه بسیاری از مهاجران است، تفاوت فرهنگی و شوک فرهنگی است که در ابتدا بسیاری افراد را آزار می‌دهد و حتی در برخی افراد منجر به اختلال افسردگی و غم غربت می‌شود. در ترکیه دیگر نیازی نیست نگران این شوک فرهنگی باشید زیرا گذشته تاریخی مشترک  دو کشور ایران و ترکیه، فرهنگ‌های این دو کشور را به هم بسیار نزدیک کرده است. شباهت هایی در فرهنگ غذایی، برخی آداب و رسوم، شباهت های مذهبی و کیلومترها مرز مشترک از مهمترین این اشتراکات هستند.

این اشتراکات تاریخی و فرهنگی مانع از ایجاد شوک فرهنگی برای مهاجران ایرانی می‌شود. ترکیه نیز مانند ایران با میزبانی بسیاری از تمدن‌های ریشه دار در سرزمین‌های خود برای هزاران سال، تقریباً یک چهل‌تکه فرهنگی است. در این کشور که میزبان تمدن‌های بی‌شماری بوده است، همه افراد نسبت به یکدیگر بردبار هستند و با احترام رفتار می‌کنند. ترکیه، کشوری است که دانشجویان ایرانی بخصوص، می‌توانند در آن بخشی از ریشه‌های خود را بیابند و احتمالا با افرادی که به زبان آنها صحبت می‌کنند ملاقات کنند. این کشور با محیط امن، صمیمی و آرام خود، برای دانشجویان مکانی ایده‌آل است.

شرایط مساعد آب و هوا: همچنین آب‌وهوای ترکیه به شرایط آب‌وهوایی ایران بسیار شباهت نزدیکی دارد. ترکیه نیز مانند ایران به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود و آب‌وهوای چهار فصل‌اش در سراسر جهان مشهور است. افراد در این کشور می‌توانند از شنا و ورزش‌های آبی در دریاهای اطراف ترکیه، اسکی در بسیاری از شهرهای کوهستانی، قایق سواری در رودخانه‌ها و تجربه بسیاری از ورزش‌های مهیج لذت ببرند.

این زیبایی‌ها و مناظر، هر انسانی را مجذوب خود می‌کنند. همچنین آثار فرهنگی و تاریخی بسیار معروف و کهنی در این کشور وجود دارد که از جاذبه های گردشگری آن به شمار می‌روند و در یونسکو ثبت شده‌اند. نگرانی از غم غربت و بیگانگی در کشور ترکیه برای دانشجویان ایرانی معنای زیادی ندارد.‌ زیرا مهمان‌نوازی مردم ترکیه در سراسر جهان تبدیل به افسانه شده است. در این کشور به عنوان یک دانشجو، چنانچه زمانی به کمک احتیاج داشته باشید، مردم تمام تلاش خود را می‌کنند و صمیمانه هر کاری انجام می دهند تا مشکل برطرف شود.

صرفه اقتصادی: از نظر اقتصادی، زندگی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای سایر قاره‌ها مقرون به صرفه‌تر است. یک متقاضی تحصیل می تواند نیازهای خود مانند اقامت، غذا و نوشیدنی و سرگرمی را با قیمت‌های مقرون به‌صرفه برآورده کند. همینطور هزینه‌های حمل‌ونقل نیز در این کشور مناسب‌اند و دانشجویان از نظر مالی فشاری را متحمل نمی‌شوند. دانشجویان می‌توانند در خوابگاه‌های داخل یا نزدیک پردیس‌های دانشگاه اقامت کرده یا خانه‌ای را با بهایی معقول اجاره کنند. هزینه پایین‌تر زندگی در این کشور امتیاز اساسی مهم و بالایی می‌باشد که آن را تبدیل به مقصدی جذاب برای تحصیل می‌کند.

پلی بین شرق و غرب: دسترسی به این کشور از سرتاسر جهان نیز کاری آسان است. زیرا ترکیه در قاره‌های آسیای مرکزی و اروپا قرار دارد و متقاضیان سفر یا تحصیل در ترکیه از هر راهی که تصمیم به ورود به این کشور را داشته باشند، می‌توانند سریع و راحت به مقصد مورد نظر خود برسند.

بسیاری از رشته‌های درسی در دانشگاه‌های ترکیه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. اما دانشجویان همچنین می‌توانند زبان ترکی، پنجمین زبان گفتاری جهان، را یاد بگیرند. دانشجویان می‌توانند در دوره های ترکی ارائه شده توسط دانشگاه خود شرکت کنند و فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید و دوستی با افراد از فرهنگ های مختلف را به دست بیاورند.

رشته‌های پرطرفدار در ترکیه

در تمامی کشورها می‌توان رشته‌های متفاوتی را برای تحصیل انتخاب کرد ولی بعضی از کشورها برای یک رشته‌ی خاص تحصیلی مناسب‌تر هستند. مانند اتریش که مهد موسیقی است و باعث شده دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی این کشور را انتخاب کنند. بزرگترین دغدغه اغلب متقاضیان ادامه تحصیل در کشور ترکیه نیز، انتخاب رشته تحصیلی مناسب و مورد نیاز جامعه است.

بورسیه تحصیلی ترکیه

چه رشته ای و چرا؟ چالش برانگیزترین سوالات برای مهاجرت تحصیلی هستند.

تعدادی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه عبارتند از :

《صنعت نساجی و طراحی》 ترکیه – به ویژه استانبول – درست در امتداد یکی از مسیرهای تجاری اصلی بین اروپا، آسیا و خاورمیانه بوده و هست. نساجی در گذشته به عنوان منبع اصلی درآمد مردم محلی ترکیه بود که با ورود تجار خارجی به شهرت جهانی رسید، و حتی تا دوران مدرن نیز ادامه یافته است.

مهم‌ترین و بزرگترین صنعت کشور ترکیه نساجی و پوشاک است. علاقمندی به این صنعت و آگاهی از تاریخ غنی تولید پارچه در ترکیه، باعث شده تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در صنایعی مانند طراحی صنعتی، مد و منسوجات؛ این کشور را انتخاب کنند. از مهمترین دانشگاه‌های ترکیه که در زمینه رشته‌های نساجی و طراحی شناخته می شوند عبارتند از دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه اوسکودار .

《مدیریت مالی» ارزش تولید ناخالص داخلی ترکیه به طور پیوسته در حال افزایش است. این موضوع باعث توجه دانشجویان نیز شده است. بین متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، مدیریت مالی در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه برای دانشجویان داخلی و بین المللی است. از معروف‌ترین دانشگاه‌های ترکیه که در رشته مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی می‌توان از دانشگاه خاور نزدیک ، دانشگاه اروپایی لفکه و دانشگاه اوکان نام برد.

《علوم و مهندسی کامپیوتر》علوم و مهندسی کامپیوتر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در سراسر جهان است. به نظر می‌رسد آینده کسب و کار، فناوری و حتی احتمالاً ارتباطات درگرو رشد این رشته باشد. رشد و محبوبیت بالای رشته‌های کامپیوتری پتانسیل بالایی را از نظر فرصت‌های شغلی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشگاههای ترکیه‌ای شناخته شده برای علوم کامپیوتر و مهندسی شامل دانشگاه شرق میانه فنی، سابانجی و دانشگاه شِهیر استانبول هستند.

رشته‌های روابط بین‌الملل، مهندسی زیست پزشکی، معماری و روزنامه نگاری و رسانه نیز از دیگر رشته های پرطرفدار و جذاب دانشگاه های ترکیه هستند.

انواع بورسیه تحصیلی ترکیه

شرایط اقتصادی کنونی به گونه‌ای است که امروزه، نه تنها ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور تبدیل به آرزویی دور از دسترس شده، که حتی تصور مسافرت چند روزه به کشوری مانند ترکیه نیز محال به نظر می‌رسد. بنابراین و با توجه به شرایط فعلی، تلاش برای اخذ فاند از دانشگاه‌های معتبر ترکیه، بهترین و اولین گزینه مورد بررسی برای ادامه تحصیل در آن کشور است.

بورسیه تحصیلی ترکیه

ترکیه یکی از بزرگترین بورس‌های تحصیلی را دارد و هر سال هزاران برنامه بورسیه ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها توسط دولت ترکیه و دانشگاه‌ها تامین می‌شوند. برای دانشجویانی که می‌خواهند با بورسیه تحصیلی در ترکیه تحصیل کنند، گزینه‌های مختلف از جمله بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط جمهوری ترکیه، بورسیه‌های ارائه شده توسط موسسات و سازمان های ملی و بین‌المللی مختلف و بورسیه‌های تحصیلی بین دانشگاه‌ها وجود دارد.

فرصت‌ها و مبالغ ارائه شده توسط موسسات بورسیه متفاوت است. برخی از این موسسات هزینه حمل و نقل از کشور مبدا به ترکیه را نیز پوشش می‌دهند. میزان بورسیه‌های ماهانه نیز با توجه به سطح تحصیلات دانشجویان بین المللی متفاوت است. اما به طور کلی در دانشگاه‌های ترکیه نیز مانند بسیاری از دانشگاه‌‌های دیگر کشورها، دو نوع عمومی بورس وجود دارد که به آنها اشاره خواهد شد.

بورسیه تحصیلی فول فاند

بورسیه فول فاند به این معنی است که دانشگاه تمامی هزینه‌‌های دانشجو اعم از هزینه‌های حمل‌ونقل، پزشکی_ بهداشتی و مسکن را تقبل می‌کند و بنابراین بهترین نوع بورسیه تحصیلی به شمار می‌رود. گرفتن این نوع بورسیه برای دانشجویان پرتلاشی که نمرات درخشان‌تری دارند بسیار راحت‌تر است.

بورسیه درصدی

این نوع پذیرش برای افرادی است که در آزمون یوس یا sat شرکت کرده‌اند و یا از طریق پذیرش بدون آزمون می‌خواهند وارد دانشگاه شوند. این افراد می‌توانند با در دست داشتن یک رزومه قوی به دانشگاه مورد نظر خود درخواست ارسال نمایند و پس از آن بنا بر تصمیم دانشگاه از بورسیه ۲۰ درصدی، ۵۰ درصدی و یا حتی ۱۰۰ درصدی بهره‌مند شوند.این نوع بورسیه تحصیلی در ترکیه در حال حاضر برای دانشجویان بین المللی در دسترس است و همه دانشجویان می توانند در یکی از کورس‌های لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا از برترین‌ دانشگاه‌های ترکیه ادامه تحصیل دهند.

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و با مدرک دیپلم از آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران، دانشجوی بین‌المللی باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را با معدل بالای نمره ۱۵ ارائه دهد؛ به این ترتیب درخواست دانشجویانی که معدل بالای ۱۵ دارند بررسی می‌شود، به طوریکه قاعدتا افرادی با نمره‌ی بالاتر در الویت پذیرش قرار خواهندگرفت.

بورسیه تحصیلی ترکیه

اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز، مدرک زبان ترکی است که کسب آن اجباری می‌باشد. دانشجوی متقاضی بدون کسب مدرک زبان نمی‌تواند درخواست بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را در هیچ یک از دانشگاه‌های ترکیه ارائه کند. اما جالب است بدانید ادامه تحصیل دانشگاهی در ترکیه بدون مدرک آیلتس امکان پذیر بوده و دانشگاه‌ها از کسی این مدرک را طلب نمی‌کنند.

بنابراین اولین مرحله برای هر دانشجوی بین‌المللی پیش از ارائه درخواست خود به دانشگاه، گذراندن دوره‌های زبان یک‌ساله yos است؛ در این دوره‌ها طی یک سال زبان ترکی را به دانشجویان آموزش می‌دهند و پس از آن هر دانشجویی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون انتهای دوره‌ها شود، می‌تواند درخواست خود را برای پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه ارائه دهد.

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی پس از اتمام دوره کارشناسی خود در ایران به فکر ادامه تحصیل در کشورهای خارجی می‌افتند و دست به کار می‌شوند. فرآیندی که این دانشجویان باید طی کنند مانند فرآیندی است که دانشجویان با مدرک دیپلم سپری می‌کنند با این تفاوت که این دانشجویان به مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی برای ارائه درخواست به دانشگاه نیاز دارند.

در این مقطع نیز گذراندن دوره‌های زبان و اخذ مدرک آن حرف اول را می‌زند.

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

اخذ بورسیه دانشگاه‌ها در بیشتر کشورهای دنیا در مقطع دکتری به مدارک بیشتری نیاز دارد ولی امکان‌پذیرتر است. روند کار در ترکیه نیز به همین صورت بوده و دانشجویان بین‌المللی پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد در کشور خودشان، می‌توانند با ارائه مدرک زبان، دیپلم ۱۲ ساله، مدرک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه درخواست پذیرش دهند.

بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش در این مقطع به همین مدارک خلاصه نمی‌شود و مدارک و تاییدیه‌های دیگری نیز نیاز دارد؛ برای قبولی در دانشگاه‌های ترکیه در مقطع دکتری، دانشجویان بین‌المللی به معدل ۱۸ به بالا نیاز دارند و دیگر معدل‌های پایین‌تر مورد قبول دانشگاه‌ها نمی‌باشند.

علاوه بر همه این‌ها، دانشجویان در این مقطع نیازمند ارائه سه یا چهار مقاله ISI منتشر در ژورنال‌های معتبر و  تایید استاد راهنما مرتبط با رشته تحصیلی، قبل از پذیرش دانشگاه هستند.

شرایط سنی بورس تحصیلی ترکیه

وقتی صحبت از مهاجرت می‌شود دیگر سن فقط یک عدد نیست! همه ما این جمله را زیاد شنیده‌ایم که سن فقط یک عدد است. ولی در این زمینه همه چیز متفاوت می‌باشد و سن بر خلاف این حرف که زیاد به گوشمان خورده بسیار هم مهم می‌شود.

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در ترکیه سن دانشجو باید حداکثر ۲۰ سال، در مقطه کارشناسی ارشد حداکثر ۲۹ سال و در مقطع دکتری باید ۳۴ سال باشد.

پس بهتر است بگوییم اگر قصد دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه و مهاجرت به آن کشور را دارید، بهتر است تا دیر نشده دست بجنبانید و فرآیند اخذ پذیرش را آغاز کنید.

مدارک لازم بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارک فارغ‌التحصیلی، مدرک زبان و همین طور برگه قبولی شما از مهم‌ترین مدارکی است که شما برای دریافت بورسیه تحصیلی باید ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه‌های ترکیه به مدارک ترجمه‌شده شما نیاز دارند و باید قبل از ارائه مدارک خود به این دست دانشگاه‌ها، سری به دارالترجمه رسمی بزنید و مدارک را به زبان ترکی استانبولی ترجمه کنید.

بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی

– مدارک شناسایی معتبر فرد (پاسپورت) ترجمه ش%D

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای