موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

مهاجرت بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه
فهرست عناوین

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه برای افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را با ماشین شخصی دارند یا می‌خواهند در کشور مقصد سفرشان اتومبیل اجاره کنند همواره یک دغدغه بوده است. همچنین برای افرادی که می‌خواهند در ترکیه اقامت داشته باشند چه بصورت بلند مدت و چه اقامت کوتاه مدت و می‌خواهند لذت رانندگی در شهر‌ها و جاده‌های ترکیه تجربه کنند، بایستی برای بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه اقدام کنند. برای رانندگی در ترکیه، راننده باید گواهینامه رانندگی ملی معتبری را ارائه دهد که حداقل 2 سال سابقه داشته باشد.

منظور از بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه چیست؟

مجوز رانندگی بین المللی (IDP : International Driving Permit ) در سراسر جهان به عنوان یک سند ارزشمند شناخته می شود که رانندگان را به عنوان رانندگان دارای مجوز قانونی شناسایی می کند. IDP به ویژه در کشورهای غیر انگلیسی زبان مفید است زیرا شامل اصطلاحات رانندگی به زبان های مختلف است. این باعث می شود زمانی که می خواهید در یک کشور خارجی ماشین اجاره کنید، همچنین برای مطالبات بیمه موتور، تخلفات رانندگی و تصادفات رانندگی مفید باشد.

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

IDP یک سال اعتبار دارد. اگر قصد دارید در کشوری بیش از سه ماه تعطیلات خود را بگذرانید، باید با سفارت آنها تماس بگیرید تا هماهنگی های بیشتری برای گواهینامه رانندگی معتبر انجام دهید.

آیا بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه امکان پذیر است؟

رانندگی در یک کشور خارجی از سال 1926 توسط سازمان ملل متحد توسط 4 کنوانسیون بین المللی تنظیم شده است که توسط اکثر کشورهای جهان امضا شده است. امروزه دو کنوانسیون 98 درصد کشورهای جهان را پوشش می دهند: کنوانسیون 1949 ژنو و کنوانسیون 1968 وین و تقریباً همه IDP‌ ها تحت مقررات این دو کنوانسیون صادر می شوند.

مرجع صدور IDP‌ ها در کشورهایی است که طرف قرارداد یکی از کنوانسیون های سازمان ملل متحد در مورد ترافیک جاده ای هستند. اکثر این کشورها این وظیفه را به باشگاه های اتومبیلرانی و انجمن های اتومبیلرانی محول می کنند. به همین دلیل است که باشگاه‌های AIT و FIA بزرگترین سازمان صادرکننده IDP در جهان هستند.

اگر یک باشگاه خودرویی وجود داشته باشد که در کشور محل اقامت شما آی‌دی‌پی صادر می‌کند، این وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا به بخش اطلاعات IDP باشگاه دسترسی پیدا کنید. کشور ترکیه هم از جمله کشور‌هایی است که می‌توانید برای دریافت گواهینامه بین‌المللی خود اقدام نمایید.

چرا باید برای بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه اقدام کنیم؟

در بسیاری از موارد برای رانندگی در یک کشور خارجی، غیر از کشوری که در آن ساکن هستید، به یک IDP نیاز دارید. این به توافقات و معاهدات دوجانبه بین کشور محل اقامت شما و کشور یا کشورهایی که قصد دارید رانندگی کنید بستگی دارد. موافقت نامه‌ها و معاهدات دوجانبه متعددی وجود دارد که الزامات IDP را تنظیم می کند، و این موافقت نامه‌ها و معاهدات اغلب تغییر می کنند.

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

داشتن یک IDP یک راه بسیار آسان برای رانندگی قانونی در خارج از کشور است و این به شما آرامش خاطر را برای رعایت قوانین اجرا شده و مقررات بین المللی می دهد. بنابراین، حتی در کشورهایی که نیازی به داشتن یک IDP ندارید، برای جلوگیری از هر نوع مزاحمتی بسیار توصیه می شود. یک IDP هرگز جایگزین گواهینامه رانندگی معتبر داخلی شما نمی شود. جایی که باید گواهینامه رانندگی معتبر داخلی داشته باشید.

ما ایرانیان هم می‌توانیم به راحتی برای بین المللی کردن گواهینامه خود به کشور همسایه ترکیه سفر نموده و در آنجا اقدام به گرفتن گواهینامه بین المللی معتبر نماییم.

تجربه رانندگی در سفر با بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

هیچ کس نیست که از سفر لذت نبرد. با این حال نمی توان این را برای همه جنبه‌های سفر گفت. ما به ویژه به رانندگی اشاره می کنیم. اغلب اوقات رانندگی در کشور‌های خارجی یکی از چالش برانگیزترین جنبه هایی است که باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید. یکی دیگر از جنبه‌های چالش برانگیز انتخاب گزینه مناسب حمل و نقل است.

این می تواند برای مسافرانی که گزینه های زیادی در آنجا وجود دارد بسیار طاقت فرسا باشد، همه آنها مزایا و معایب خود را دارند. بسیاری از مردم از سفر به تنهایی با وسیله نقلیه شخصی خود لذت می برند زیرا هیچ چیز آزادتر و راحت‌تر از آن نیست. علاوه بر این هیچ چیز مانند یک سفر جاده ای برای کاوش در یک کشور وجود ندارد.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید یا مقیم ترکیه هستید و قصد سفر به جای دیگری را دارید، باید گواهینامه رانندگی بین المللی (IDL) دریافت کنید. اساساً بلیت رانندگی قانونی در خاک خارجی بدون هیچ مشکلی است. گواهینامه بین المللی رانندگی ترجمه گواهینامه رانندگی ملی به 8 زبان از رایج ترین زبان های خارجی (انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، آلمانی، روسی، فرانسوی، عربی و چینی) است که بر خلاف گواهینامه رانندگی ملی متقاضی صادر می شود.

دسته رانندگی او، که به دارنده این امکان را می دهد تا خارج از کشور محل اقامت خود رانندگی کند. گواهینامه رانندگی بین المللی برای دارندگان گواهینامه رانندگی صادر شده دولتی را می توان به صورت آنلاین در https://www.idlorder.com/ دریافت کرد.

اخذ مجوز رانندگی بین المللی IDP

مجوز رانندگی بین المللی (International Driving Permit  :  IDP) برای افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت و بلند مدت در خارج از کشور را دارند مورد نیاز است. لطفاً توجه داشته باشید که مجوز رانندگی بین‌المللی (که اغلب به آن گواهینامه رانندگی بین‌المللی گفته می‌شود) نمی‌تواند جایگزین الزام برای گواهینامه رانندگی معمولی شود. و هنگام رانندگی در ترکیه باید گواهینامه رانندگی خارج از کشور، IDP یا ترجمه فعلی خود را همیشه همراه داشته باشید.

اگر گواهینامه رانندگی داخلی شما با الفبای غیر رومی (عربی، ژاپنی، سیریلیک و غیره) چاپ شده باشد، هنگام رانندگی در ترکیه، مجوز رانندگی بین المللی (IDP/IDL) یا ترجمه رسمی به زبان انگلیسی لازم است. اگر بیش از 6 ماه در ترکیه بوده‌اید، برای اجاره خودرو به گواهینامه رانندگی ترکیه نیاز دارید.

مزایای بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه و اخذ IDP

ترجمه کردن: IDP اطمینان می دهند که گواهینامه رانندگی داخلی شما برای مقامات محلی و مقامات کشور خارجی که در آن رانندگی می کنید قابل درک است.

ارائه گواهی: صادر کننده IDP شما گواهی می دهد که شما گواهینامه رانندگی معتبر در کشور محل اقامت خود دارید، یعنی مجاز به رانندگی وسایل نقلیه موتوری هستید.

نوع وسیله نقلیه: صادرکننده IDP شما همچنین نشان می دهد و تأیید می کند که چه دسته یا دسته هایی از وسایل نقلیه موتوری مجاز به رانندگی هستید.

بهبود ایمنی جاده ها این واقعیت که آوارگان داخلی اغلب ملزم به رانندگی در خارج از کشور هستند به اطمینان از اینکه هر راننده یک راننده مجاز است کمک می کند و به بهبود ایمنی جاده ها در سراسر جهان کمک می کند.

اجاره خودرو برای رانندگی در ترکیه

برخی از شرکت‌های کرایه خودرو از شما می‌خواهند که گواهینامه شناسایی با عکس‌ ارائه دهید. اگر گواهینامه خارجی شما فاقد شناسنامه عکس دار است، اگر قصد اجاره خودرو را دارید، باید قبل از سفر به ترکیه یک IDP دریافت کنید.

هنگام اجاره در ترکیه، مشتریان دارای گواهینامه رانندگی بریتانیا که در بریتانیای کبیر (به استثنای ایرلند شمالی) صادر شده است، باید مدرکی مبنی بر هرگونه تاییدیه رانندگی ارائه دهند. می توانید سابقه تایید DVLA را در وب سایت DVLA دریافت و چاپ کنید.

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی 5

برای اجاره ماشین در ترکیه باید حداقل 21 سال سن داشته باشید (سن ممکن است بسته به نوع خودرو متفاوت باشد). هر شرکت اجاره خودرو شرایط سنی خاص خود را دارد و انحراف از حداقل سن بسته به وسیله نقلیه امکان پذیر است. توجه داشته باشید برخی از شرکت‌های کرایه خودرو شرایط متفاوتی دارند. لطفا شرایط و ضوابط را در طول فرآیند رزرو بررسی کنید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • به پورتال آنلاین مراجعه کنید
  • فرم درخواست را دانلود کنید
  • فرم درخواست را پر کنید و با تصاویر اسکن شده عکس، گواهینامه رانندگی و امضا بارگذاری کنید.
  • پرداخت را انجام دهید و همه چیز آماده است.

بهترین راه برای تجربه کل ترکیه سفر جاده ای است. از یک سواری آرام مطمئن باشید زیرا بزرگراه‌ها به راحتی قابل پیگیری هستند. فقط به دنبال چند قانون راهنمایی و رانندگی آنلاین بگردید که شما را در جایگاه خوبی قرار می دهد. همچنین ترکیه یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای سفر است و همچنین برخی از بهترین غذاها را دارد. در این کشور شگفت‌انگیز چیزهای زیادی برای دیدن خواهید داشت. اگر این دلایل برای متقاعد کردن شما برای کوله‌پشتی در این کشور کافی نیست، در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که مطمئناً نظر شما را تغییر می‌دهد:

  • در ترکیه با مهمان نوازترین و خوب ترین مردم دنیا آشنا خواهید شد. دلتان برای مهمان نوازی آنها به درد خواهد خورد.
  • در مورد غذا، ترکیه بهترین غذاها را در سراسر جهان دارد. کباب‌ها، خورش‌ها، شورما، سوپ‌ها، پیتزا، نان‌ها و غذاهای منطقه‌ای از هم جدا هستند. مطمئناً هرگز در هیچ کجای دنیا چنین غذاهای فوق العاده ای را نچشیده اید. شما باید بورک را امتحان کنید، مطمئناً پس از خوردن آن دستور غذا را می خواهید.
  • بزرگترین مزیت سفر جاده ای با وسیله نقلیه شخصی خود این است که می توانید در هر جایی سرگردان شوید، نه لزوماً گردشگران. شما می توانید از هر مکان تصادفی دلخواه خود بدون هیچ گونه محدودیت زمانی یا چیزی دیدن کنید.
  • اگر عاشق ماجراجویی هستید، ترکیه مانند بهشت ​​ماجراجویان با “ویرانه های آنی” است که دارای مناظر خیره کننده است، پیاده روی در اطراف کاپادوکیه، بازارها برای تجربه بوها، مردم و انرژی در این مکان ها که حتما شما را خواهند برد. در کمال تعجب، حمام‌هایی وجود دارند که حمام‌های سنتی و باستانی هستند که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد، و مهم‌تر از همه، مدیترانه‌ای که توسط آب‌های آرام دریای مدیترانه مبهوت می‌شوند.

با توجه به دورانی که در آن قرار داریم، سفرهای جاده‌ای در دوران پس از کووید-19 در مقایسه با سفرهای هوایی با توجه به هنجارهای فاصله‌گذاری اجتماعی و احساس ناامنی مرتبط با بین‌المللی رایج‌تر از همیشه خواهد بود.

شما باید برای تعطیلات بعدی خود یک سفر جاده ای داشته باشید زیرا سفرهای جاده ای با وسیله نقلیه شخصی شما ایمن تر و بدون دردسر هستند، انعطاف پذیر و آرام هستند، جیب پسندتر هستند، راهی عالی برای ارتباط و پیوند هستند، و مهمتر از همه ، تجربیات جدیدتری ارائه دهید. با این حال شما نیاز خواهید داشت تا برای بین المللی کردن گواهینامه در ترکیه اقدام کنید.

بین المللی کردن گواهینامه در ترکیه و دریافت IDP

IDP شما یک فرم شناسایی که در بیش از 150 کشور در سراسر جهان معتبر است و حاوی نام، عکس و اطلاعات راننده شما به 12 زبان رایج در جهان است – برای اکثر مقامات محلی و مقامات کشورهایی که بازدید می کنید قابل درک است.

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

این اطلاعات شناسایی شما را به 12 زبان ترجمه می کند – بنابراین حتی اگر این کار را نکنید به آن زبان صحبت می کند. ترکیه مجوز رانندگی بین المللی را به شدت توصیه می کند. همچنین امکان بین المللی کردن گواهینامه در ترکیه وجود دارد. در ادامه مواردی که برای اینکه چگونه IDP خود را بدست آوریم ذکر شده است. ما با ایجاد پلتفرمی که شما را راهنمایی می‌کند، فرآیند درخواست را ساده‌تر کرده‌ایم تا دقیقا بدانید برای تکمیل موفقیت‌آمیز درخواست بین المللی کردن گواهینامه در ترکیه به چه چیزی نیاز دارید.

  1. درخواست آنلاین: درخواست خود را برای گواهینامه رانندگی بین المللی شروع کنید دریافت IDP.​
  2. آپلود عکس: حتما یک عکس به روز شده و با پارامترهای صحیح آپلود کنید.
  3. گرفتن تایید: منتظر تایید خود باشید و آماده رفتن هستید!

راهنمای بین المللی کردن گواهینامه در ترکیه

هنگام رانندگی به یک کشور خارجی، حتماً اطلاعات یا سؤالات زیر را در نظر داشته باشید تا تجربه سفر خود را قابل کنترل تر کنید. اولین سوالی که باید در نظر گرفت این است که “آیا به گواهینامه رانندگی بین المللی در ترکیه نیاز دارم؟ اگر بله، سوالات دیگری که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است: چگونه گواهینامه رانندگی بین المللی در ترکیه دریافت کنیم؟ عواقب بالقوه رانندگی بدون گواهینامه رانندگی بین المللی برای ترکیه چیست؟ و شرایط مختلف گواهینامه رانندگی بین المللی ترکیه چیست؟

این سوالاتی که فکر می کنید را می توانید با مطالعه جزئیات زیر در این راهنمای سفر پاسخ دهید. مزایای مختلف گواهینامه رانندگی بین المللی در ترکیه را فراهم می کند. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی در ترکیه به صورت آنلاین ارائه می دهد.

برای بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه به کجا درخواست ارسال کنیم؟

برای مشتریان ما که از خارج از کشور می آیند و به ترکیه سفر می کنند – ممکن است در آخرین لحظه متوجه شده باشید که برای اجاره وسیله نقلیه باید گواهینامه رانندگی بین المللی را نشان دهید. از ITA برای درخواست و دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی خود استفاده کنید.

برخی از اطلاعات مفید در مورد قوانین رانندگی در ترکیه

  • مردم در سمت راست جاده رانندگی می کنند.
  • حداقل سن برای رانندگی خودرو 18 سال و برای موتور سیکلت و موتورسیکلت سبک 16 سال است. حداقل سن برای اجاره خودرو 21 سال است.
  • ترکیه یک قانون ملی کمربند ایمنی دارد. توصیه می کنیم کمربند ایمنی همیشه ببندید.
  • ترکیه یک قانون ملی دارد که استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را ممنوع می کند. توصیه می کنیم هنگام رانندگی از گوشی خود استفاده نکنید.
  • ترکیه دارای یک قانون ملی است که استفاده از کلاه ایمنی را در موتورسیکلت یا اسکوتر الزامی می کند. این هم برای راننده و هم برای مسافران صدق می کند. برای مسافران کودک تا زمانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند محدودیت سنی وجود ندارد.
  • سطح محتوای الکل خون قانونی: 0.05٪ است. در حال مستی رانندگی نکنید.
  • حداکثر سرعت رانندگی در مناطق شهری 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) و در مناطق روستایی 110 کیلومتر در ساعت (68 مایل در ساعت) است.

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه از طریق ITA

قوانین ممکن است بین کشورها متفاوت باشد، اما یک چیز ثابت باقی می ماند، این است که گواهینامه رانندگی بین المللی از ITA می تواند به شما کمک کند بدون توجه به کشور، وسایل نقلیه را در خارج از کشور اجاره و رانندگی کنید.

برخی از آژانس‌های اجاره‌ای قبل از اینکه وسیله نقلیه‌ای را برای شما اجاره کنند، درخواست می‌کنند گواهینامه رانندگی بین‌المللی را ببینند. بسیاری از مشتریان در موقعیتی قرار می گیرند که به کشور مقصد خود سفر کرده‌اند، غافل از اینکه باید گواهینامه رانندگی بین المللی را در کشور خود خریداری می کردند.

اینجا جایی است که ITA می تواند به شما کمک کند. ما 24 ساعت شبانه روز – 7 روز هفته در دسترس هست. گواهینامه رانندگی بین المللی معمولاً به عنوان مجوز بین المللی رانندگی نیز شناخته می شود.

چگونه مجوز رانندگی بین المللی در ترکیه بگیریم؟

مجوز رانندگی بین المللی ترجمه گواهینامه رانندگی ملی شما است. IDP به رانندگان اجازه می دهد تا وسایل نقلیه را در کشورهای خارجی رانندگی کنند. همیشه باید IDP خود را همراه با مجوز ملی خود داشته باشید. برای دریافت مجوز رانندگی بین المللی در ترکیه به TTOK مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

  • ترجمه گذرنامه با تایید دفتر اسناد رسمی
  • اجازه اقامت ترکیه (حداقل 6 ماه)
  • 2 عکس بیومتریک
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی یا ترجمه گواهی دانشجو با تایید دفتر اسناد رسمی (اگر آخرین مدرک تحصیلی خود را از ترکیه گرفته اید، نیازی به تایید محضری و ترجمه ندارید)
  • گزارش سلامت
  • مدارک نشان‌دهنده گروه خونی
  • کارت معاینه چشم (در سال 2021 هزینه این کارت حدود 25 لیر ترکیه بود، به یاد داشته باشید که از پزشک یا بیمارستان خود بخواهید که این کارت را برای پلیس راهنمایی و رانندگی برای شما آماده و صادر کند)
  • گواهی سوء پیشینه کیفری
  • هزینه درخواست

گواهینامه رانندگی بین المللی

گواهینامه بین المللی رانندگی (IDP) سندی است که در راستای “کنوانسیون بین المللی ترافیک جاده ای” که در 19 سپتامبر 1949 در ژنو به امضا رسیده است صادر شده است و شهروندان را قادر می سازد بدون هیچ مشکلی در خارج از کشور محل اقامت خود رانندگی کنند.

بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

مرجع تنظیم کننده سند در کشور ما؛ در روزنامه رسمی مورخ 18.10.1983 به شماره 18195 به چاپ رسید و به موجب ماده 38/آخرین قانون راهنمایی و رانندگی به شماره 2918 و 23053 قانون شماره 23053 مورخ 18.07.1376 به تصویب رسید. طبق ماده 80 مقررات ترافیک بزرگراهی که در روزنامه رسمی منتشر شده است، به سازمان تور و اتومبیل ترکیه داده شد.

شکل، محتوا و مدت این سند که برای مدت 1 سال اعتبار دارد، توسط موافقت نامه های بین المللی که نزدیک به 200 کشور طرف آن هستند، استاندارد شده است. در این فرآیند اصل گواهینامه ملی رانندگی که حداقل 1 سال اعتبار دارد باید رویت شود.

الزامات بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

برای شهروندان ترکیه

– اصل گواهینامه رانندگی، – شماره شناسایی TR، (متقاضیانی که روی گواهینامه رانندگی خود شماره TR ID ننوشته شده باشد، باید اصل یا فتوکپی شناسنامه خود را ارسال کنند)

-2 قطعه عکس

برای اتباع خارجی

-گواهینامه رانندگی اصلی

-2 قطعه عکس

-نماینده دیپلماتیک (کنسولگری یا سفارت) ترجمه معتبر گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی بین المللی در کشوری که مطابق با توافق نامه بین المللی مربوطه صادر شده است معتبر نیست. این سند در بسیاری از کشورهای جهان که طرف قرارداد بین المللی هستند معتبر است. تنها شرط این کار توریست بودن در آن کشور و نداشتن اقامت دائم است. مدت اعتبار سند از تاریخ صدور 1 سال می باشد. به همین دلیل درخواست می شود گواهینامه رانندگی ارائه شده حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد.

طبق قوانین مالی ایالت، هزینه های گواهینامه رانندگی بین المللی در ابتدای هر سال تعدیل می شود. طبق همین قانون؛ ممکن است برای کسانی که سند قدیمی را برای تمدید برگردانند، کاهش هزینه اعمال شود.

توجه: هزینه های اسناد؛ می توان آن را با کارت اعتباری در دفاتر ما در استانبول، آنکارا، کاپیکوله، ایپسالا و ازمیر پرداخت کرد.

آزمون کتبی جهت بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

همچنین برای گرفتن گواهینامه رانندگی ترکیه ابتدا باید آزمون کتبی داشته باشید و پس از قبولی در این آزمون در آزمون عملی رانندگی شرکت و قبول شوید. در آزمون کتبی گواهینامه رانندگی ترکی 50 سوال شامل چهار بخش وجود دارد:

  • اطلاعات فنی در مورد وسایل نقلیه (9 سوال)
  • اخلاق ترافیکی و اطلاعات محیطی (23 سوال)
  • دانش کمک های اولیه (12 سوال)
  • ترافیک (6 سوال)
  • بین االمللی کردن گواهینامه رانندگی در ترکیه

اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، باید برای یک مترجم رسمی از آموزشگاه رانندگی خود اقدام کنید. همچنین می توانید برای دریافت گواهینامه رانندگی ترکی در این آزمون به زبان های انگلیسی، عربی یا آلمانی شرکت کنید. برای قبولی در آزمون رانندگی در ترکیه باید حداقل به 35 سوال پاسخ صحیح دهید. در صورت عدم موفقیت می توانید با پرداخت 135 لیر ترکیه مجددا در آزمون شرکت کنید. آزمون های رانندگی در ترکیه معمولا در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

اگر در کشوری که مجوز رانندگی بین المللی لازم است نداشته باشم چه اتفاقی می افتد؟
ممکن است جریمه شوید و از شما خواسته شود در دادگاه حاضر شوید. بیمه خودرو و بیمه مسافرتی شما ممکن است معتبر نباشد.
برای دریافت IDP یا همان مجوز رانندگی بین المللی باید چند سال داشته باشیم؟
شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.
از کدام آدرس در فرم درخواست مجوز رانندگی بین المللی IDP استفاده کنیم؟
آدرسی که در گواهینامه رانندگی داخلی شما ثبت شده است.
از کجا می توانم یک مجوز رانندگی بین المللی در ترکیه تهیه کنم؟
باشگاه‌های اتومبیل سازمان‌های مجاز هستند که می‌توانند IDP را صادر و به شما اطلاع دهند.
چه مدت طول می کشد تا مجوز رانندگی بین المللی IDP صادر شود؟
بسته به اداره ای که IDP را صادر می کند و روند ایجاد شده توسط مقامات متفاوت است. ممکن است فقط چند دقیقه در دفتر صادر کننده باشد یا اگر نیاز باشد درخواست از طریق پست ارسال شود، ممکن است هفته ها طول بکشد
من بیش از یک سال است که خارج از کشور هستم، آیا می توانم یک مجوز رانندگی بین المللی IDP دیگر دریافت کنم؟
بله تا زمانی که هنوز گواهینامه رانندگی معتبر داخلی را در اختیار دارید.
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
2 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *