موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

تحصیل تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه
فهرست عناوین

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه که شامل  گروه ترجمه، گروه تاریخ، گروه جامعه شناسی، گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل، گروه فلسفه، گروه روانشناسی است به علت کیفیت بالای دوره‌های آموزشی و نیز ارائه دوره‌های تمرینی، پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه‌های خدمات اجتماعی در طول دوره تحصیلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تحصیل در ترکیه به دلیل هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی و همچنین ارمغان فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان بین المللی فراوانی را ترغیب نموده است. علاوه بر این دانشجویان بین المللی می‌توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانیم: پیشنهاد می‌شود مقالات تحصیل کارشناسی در ترکیه و تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه را مطالعه بفرمایید.

موسسه مهاجرتی آرال گام قدم به قدم تا اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، اجازه اقامت ترکیه همراه شما خواهد بود و با سال‌ها تجربه در این زمینه مسیر را برای شما هموار خواهد نمود.

معرفی  20 دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

در زیر لیستی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در هنرهای لیبرال و علوم اجتماعی رتبه بندی شده است آورده شده است. نموداری از 583 هزار استناد دریافت شده توسط 43.1 هزار مقاله دانشگاهی ساخته شده توسط 116 دانشگاه در ترکیه برای محاسبه رتبه بندی نشریات استفاده شد که سپس برای تاریخ انتشار تنظیم شد و به نمرات نهایی اضافه شد.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را متمایز نشده‌اند و برای رشته‌های فعلی ارائه شده تطبیق داده نشده است. می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی اعطایی را در صفحه دانشگاه بیابید، اما همیشه به سایت رسمی  دانشگاه مراجعه کنید زیرا دائماً داده‌ها را در حال تغییر و آپدیت می‌باشد.

سال تاسیس دانشگاه تعداد ثبت نام نرخ پذیرش رتبه در جهان رتبه در آسیا رتبه در ترکیه نام دانشگاه
1967 44937 95٪ 608 55 1

Hacettepe University

1956 27500 631 60 2

Middle East Technical University

1933 45000 692 74 3

Istanbul University

1984 11701 754 86 4

Bilkent University

1946 45000 799 93 5

Ankara University

1971 17500 873 111 6

Bogazici University

1982 45000 1024 148 7

Dokuz Eylul University

1992 8500 15٪ 1048 155 8

Koc University

1982 45000 1070 161 9

Marmara University

1982 45000 1071 162 10

Gazi University

1944 37500 1104 169 11

Istanbul Technical University

1955 65082 1178 189 12

Ege University

1982 45000 1240 214 13

Akdeniz University

1978 52200 1254 217 14

Erciyes University

1982 4678 1347 242 15

Anadolu University

1975 45000 1390 253 16

Selcuk University

1973 45000 1394 255 17

Cukurova University

1996 4500 1398 257 18

Sabanci University

1994 12500 1435 274 19

Baskent University

1992 45000 1436 275 20

Pamukkale University

درباره تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

  • پژوهش محور بودن
  • به تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد
  • اهمیت همکاری بین المللی را تصدیق می کند
  • جدیدترین زمینه های تحقیق را اولویت بندی می کند
  • شامل کل جهان به عنوان یک زمینه مورد علاقه پژوهشی است
  • دانشگاه‌هایی پیشرو در توسعه آموزش علوم اجتماعی در ترکیه وجود دارد.
  • گسترده ترین کتابخانه‌ها در دانشگاه‌های ترکیه
  • چند زبانه و چند فرهنگی است
  • به طور مثبت به جامعه اطراف دانشگاه کمک می کند.

هدف از تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه چیست؟

هدف دپارتمان علوم اجتماعی آموزش دانشجویانی است که بر اساس ارزش‌های انسانی و اخلاقی مبتنی بر دیدگاه علمی، معاصر و انتقادی به تحصیل در حوزه‌های ملی و بین‌المللی کمک کنند. علاوه بر مطالعات علمی در زمینه نظری، محیط علمی و کاربردی منحصر به فردی با امکانات کاربردی برای دانشجویان فراهم می شود.

معرفی گروه‌های تحصیلی در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، مدرک لیسانس در 8 رشته شامل فلسفه، ترجمه و ترجمه انگلیسی، روانشناسی، روانشناسی (انگلیسی)، جامعه شناسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، علوم سیاسی و روابط بین الملل (انگلیسی) و تاریخ ارائه می شود.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه: گروه روانشناسی

هدف ما این است که به موضوعات چند رشته‌ای منطبق با استانداردهای آکادمیک و بالینی نزدیک شویم و این موضوعات را با دیدگاه انتقادی ارزیابی کنیم. هدف دپارتمان روانشناسی تقویت توانایی به کارگیری این دانش به صورت پویا است.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه: گروه فلسفه

سقراط که به عنوان پدر فلسفه شناخته می شود، می گوید: «زندگی بی چون و چرا ارزش زیستن ندارد». دلایل زیادی برای انتخاب فلسفه و فلسفه خواندن وجود دارد. مطالعه فلسفه برای پاسخگویی به سؤالاتی است که هزاران سال است که بشریت مطرح می کند و سعی می کند با تحلیل بزرگ ترین فیلسوفان تاریخ به این پاسخ بدهد.

شعار «خودت را بشناس» نوشته شده بر در معبد دلفی، کسانی را که این سؤال را می پرسند به سمت فلسفه راهنمایی می کند. فارغ التحصیلان رشته فلسفه می توانند به عنوان مشاور در مؤسسات آموزشی و بهداشتی، دستیار پژوهشی در دانشگاه ها، مشاوره فلسفی در شرکت های آموزشی و مشاوره، مدیر، ویراستار، نویسنده، منتقد یا تهیه کننده در بخش های دولتی و خصوصی، سازمان های مردم نهاد در رسانه های نوشتاری و تصویری فعالیت کنند.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه: گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل

که بتوانند شبکه روابط تشدید شده را از چارچوب مفهومی تفسیر کنند و تحولات جاری را دنبال کنند، انجام می شود. هدف این دپارتمان آموزش دانش آموزانی است که به مسائل جهان و ترکیه تسلط داشته باشند، دانش زبان های خارجی را داشته باشند، ساختار تفکر تحلیلی را اتخاذ کنند، آنها را نقد و تجزیه و تحلیل کنند، خود را به طور مستمر بهبود بخشند، کارآفرینی را اتخاذ کنند، دیدگاه های پرسشگری را اتخاذ کنند، ارزش های اخلاقی را به دست آورند. مستعد همکاری و مشارکت دموکراتیک هستند.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه: گروه جامعه شناسی

هدف گروه جامعه شناسی کمک به این رشته و پیشرفت سالم زندگی اجتماعی است. در این چارچوب، هدف این است که فارغ التحصیلان مجهز به دانش و مهارت های مورد نیاز رشته جامعه شناسی باشند. تحلیل رویدادها، حقایق و نظریه ها از دیدگاه انتقادی؛ تحولات اجتماعی در کشور ما و جهان را دنبال کرده و ارزش های اخلاقی را به عنوان یک اصل در نظر بگیریم. علاوه بر این، تربیت متخصصانی که بتوانند از فناوری روز استفاده کنند و بتوانند تحقیقات میدانی بدیع را در گروه جامعه شناسی انجام دهند، از مهمترین اهداف ما است.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه: گروه تاریخ

تاریخ که حافظه مشترک بشریت است، کارکرد افزایش امکان درک حال و پیش‌بینی فردا را دارد و در عین حال ارتباط بین گذشته و حال را زنده نگه می‌دارد. هدف گروه تاریخ آموزش مورخانی است که هدفشان دستیابی به دانش عینی گذشته است. دپارتمان تاریخ علوم اجتماعی با هدف تربیت افرادی که می توانند از طریق ابعاد مختلف و دیدگاه های عینی درک، توضیح و تجزیه و تحلیل داشته باشند، تاریخ خود و تاریخ جهان را آموزش می دهد.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه: گروه ترجمه

هدف برنامه کارشناسی مترجمی و مترجمی انگلیسی آموزش دانشجویان ما برای تبدیل شدن به مترجمان و مترجمان مجرب و شایسته برای ترجمه و تفسیر متون و گفتارها به زبان انگلیسی و ترکی در همه سطوح و در همه زمینه ها است:

  • انجام مطالعات آکادمیک در سطوح ملی و بین المللی؛
  • کمک به مطالعات ترجمه از طریق همکاری آکادمی و بخش

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

علوم اجتماعی رشته‌ای است که بر موضوعات مرتبط با رفتار انسان در ارتباط با جامعه و فرهنگ به طور کلی تمرکز دارد. در ادامه به برخی از جنبه هایی است که علوم اجتماعی با آنها سروکار دارد، اشاره شده است:

  • روابط انسانی
  • ارتباطات
  • اخلاق
  • تجارت
  • موارد دیگر…

علوم اجتماعی با موضوعاتی مانند اقتصاد، مطالعات فرهنگی، علوم ارتباطات، روانشناسی، و مطالعات جنسیتی و جنسی، رشته‌ای است که تئوری و تحقیق را ترکیب می کند. هدف علوم اجتماعی این است که مفاهیم و مفاهیم قدیمی با شرایط مدرن و با کاربردهای معاصر سازگار شوند.

تحصیل دررشته علوم اجتماعی در ترکیه مناسب چه کسانی است؟

دوره های علوم اجتماعی برای افرادی مناسب است که می خواهند بدانند چرا انسان‌ها این گونه رفتار می‌کنند و چگونه می توان جامعه انسانی را بهبود بخشید. دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه در موضوعات مختلفی شرکت کنند، که برخی از آنها ماهیت بسیار پیچیده‌ای دارند. شما یاد خواهید گرفت که انتقادی فکر کنید و ببینید کجا می توانید برای تبدیل جامعه خود به مکانی بهتر کمک کنید.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

شما همچنین از تلاش برای درک انسان‌ها، هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان یک گونه، رضایت (و اغلب چالش) را خواهید داشت. با نگاهی به اینکه دنیای مدرن تا کجا پیش رفته است، هیچ انسانی نباید نیازهای اساسی مانند غذا، سرپناه، پوشاک و دسترسی برابر به آموزش، مراقبت های بهداشتی و کار را از دست بدهد. علوم اجتماعی سعی در شناسایی، درک و حل برخی از مشکلاتی دارد که هنوز در قرن بیست و یکم بسیار واقعی هستند. چه چیزی را از دست داده ایم؟ علوم اجتماعی ممکن است بستر مناسبی باشد که از طریق آن بتوانید خود را ابراز کنید و در واقع تغییر مثبتی در جهان ایجاد کنید.

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل دررشته علوم اجتماعی در ترکیه

برخی از بهترین مشاغلی که یک فارغ التحصیل علوم اجتماعی می تواند آرزوی آنها را داشته باشد عبارتند از: افسر خیریه، میانجی، روانشناس، مشاور مدیریت، مشاور سرمایه گذاری مددکار اجتماعی، کارآگاه یا بازپرس جنایی، تحلیلگر فضایی، برنامه ریز شهری، متخصص روابط کارمندان و موارد بسیار دیگر.

تجربه زندگی دانشجویی با تحصیل دررشته علوم اجتماعی در ترکیه

ترکیه از نظر موقعیت مکانی موقعیت جغرافیایی دارد که شاهد چیزهای زیادی بوده است. این مکان علاوه بر داشتن تاریخی ریشه دار، مکانی منحصر به فرد است که توانسته آثاری از آن دوران را حفظ کند. استانبول تنها یکی از آن‌هاست، در هر شهر به اندازه‌ای داستان وجود دارد که بتوانید کشف کنید. در عین حال، مردم ترکیه به خون گرم خود معروف هستند، شک نکنید افراد زیادی را خواهید یافت که در هر مشکلی به شما کمک می کنند. شکی نداریم که این برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته علوم اجتماعی را دارند تجربه بی نظیری خواهد بود.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

دانشجویان علوم اجتماعی باید در تعامل نزدیک با انسان باشند که این یکی از الزامات گروهی است که در حال تحصیل هستند. طبیعی است که دانشجویان خارجی در این زمینه نگرانی های زیادی داشته باشند، اما لزومی ندارد، زیرا اساتیدی که در این زمینه تدریس می کنند، تمام تلاش خود را می کنند تا در هر مشکلی به شما کمک کنند. ترکیه با تاریخچه ریشه دار و معماری منحصر به فرد خود دیدگاه متفاوتی را در تحصیل به شما می دهد و در طول تحصیل فرصت بازدید از مکان های بسیاری را خواهید داشت.

با در نظر گرفتن همه چیز، ترکیه برای دانشجویان خارجی موقعیت مناسبی برای کشف فرهنگ جدید و کسب تجربیات مختلف دارد. موزه های زیادی، تعداد زیادی کتابخانه و مکان های بسیار دیگری وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. برای دانشجویان خارجی که تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه  انتخاب نموده‌اند، می تواند یک تجربه و فرآیند آموزشی بسیار خوب باشد.

بررسی جایگاه دانشگاه استانبول برای تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

در بین این مدارس دانشگاه استانبول جایگاه مهمی در ترکیه دارد که همه آن را می دانند و میزان موفقیت دانشجویان بالاست. از نظر موقعیت مکانی، در یکی از مناطق تاریخی استانبول واقع شده است. علاوه بر این، دانشگاه Boğaziçi همچنین از دانشجویان برای تحصیل در یک محیط راحت تر و همچنین موقعیت مکانی خود پشتیبانی می کند.

معرفی سرویس پذیرش دانشگاه های ترکیه TUAS

TUAS (سرویس پذیرش دانشگاه های ترکیه) جزئیاتی مانند محل تحصیل و تعداد مربیان در ساختار آن را به دانشجویان ارائه می دهد. در این راستا دانشجویان می توانند با خیالی آسوده نظرات بیشتری در مورد مدارس از سیستم‌های آموزشی و نیز فرصت مقایسه داشته باشند.

معرفی برنامه آموزش معلمان علوم اجتماعی دانشگاه مدیترانه شرقی در مقطع کارشناسی

در سال‌های اول برنامه تمرکز بیشتر بر نظریه است. پس از ترم پنجم دانشجویان به لطف دوره‌های تمرینی، پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه‌های خدمات اجتماعی، هم در آموزش و هم در یادگیری تجربه کسب می‌کنند. همراه با دوره‌هایی که بر روی تمرین تمرکز می‌کنند، به دانشجویان تکالیف و پروژه‌های مختلفی داده می‌شود که همه آنها را قادر می‌سازد تا نقش فعالی در فرآیند یادگیری خود داشته باشند.

برنامه چهار ساله آموزش معلمان علوم اجتماعی دوره های میدانی را با تمرکز بر حرفه انتخابی دانشجویان و همچنین دوره هایی با تمرکز بر شکل گیری تربیتی و فرهنگ عمومی ارائه می دهد. نقش ها و مسئولیت های معلمان در شرایط متغیر امروزی تغییر کرده است. هدف ما پرورش معلمان واجد شرایطی است که دارای مهارت های سازماندهی، بررسی و اجرای مهارت های آموزشی خود در راستای تغییرات جهانی باشند.

تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه

دوره های ما توسط اعضای برجسته هیات علمی ارائه می شود که به دانشجویان فرصت هایی برای آموزش های آکادمیک در خارج از ساعات کلاس می دهند. این دانشگاه دارای یک کتابخانه مدرن است که کتاب های مرتبط با حوزه، دایره المعارف ها، لغت نامه ها و نشریات را برای دانشجویان ارائه می دهد. دپارتمان مدارس ابتدایی همچنین فرصت های کارآموزی و تمرین میدانی را برای دانشجویان در موسسات مختلف آموزشی ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان برنامه ممکن است فرصت های شغلی را به عنوان معلمان علوم اجتماعی در مدارس دولتی یا خصوصی که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش کار می کنند دنبال کنند. به همین سبب است که تحصیل دررشته علوم اجتماعی در ترکیه گزینه‌های زیادی را در پیش روی شما قرار خواهد داد.

متقاضی باید یک کپی تایید شده از گواهینامه دبیرستان یا گواهینامه متوسطه یا معادل آن را ارائه کند، که نشان دهد او به طور رضایت بخشی از دبیرستان فارغ التحصیل شده است، و باید ترتیبی دهد که سایر مدارک تایید شده مربوطه، مانند ریز نمرات یا برگه های امتیاز دقیق ارائه شود. درخواست برای برنامه های کارشناسی دو بار در سال پذیرفته می شود

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه چیست؟

  • فتوکپی گواهینامه دبیرستان و ریز نمرات (برگ های علامت گذاری)
  • یک قطعه عکس به اندازه پاسپورت
  • فتوکپی گذرنامه (صفحه مربوطه) یا شناسنامه
  • یک کپی از مدرک تسلط به زبان انگلیسی

سخن پایانی

همان طور که در بالا به آن اشاره شد  دانشجویان بین المللی با تحصیل در رشته علوم اجتماعی در ترکیه به فرصت‌های خوبی دست خواهند یافت. یعنی این دانشجویان به علت کیفیت آموزشی بالا و گذراندن دوره‌های کارآموزی و آشنایی با بسیاری از اصول، به خوبی برای ورود به محیط کاری تربیت می‌شوند. همچنین بعد از گذاندن دوره 4 ساله کارشناسی هم می‌توانند در شرکت‌ها و موسسات خصوصی و هم دولتی کار کنند و یا در صورت تمایل برای تحصیلات تکمیلی خود در مقطع ارشد و دکتری اقدام نمایند.

موسسه مهاجرتی آرال گام همواره در تلاش است تا تمامی مراحل از اپلای تا اخذ ویزای دانشجویی با سال‌ها سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی مهاجرت دانشجو به کشور ترکیه را برای شما تسهیل بخشد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *