موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی

تحصیل تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی

حرکت شناسی چیست و چرا باید در سال 2022 در رشته‌ی حرکت شناسی تحصیل کنید؟

استرس عامل مهمی است که بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد. کار، زندگی اجتماعی و سایر فعالیت‌ها توجه و مشارکت دائمی ما را می‌طلبد. و ما همیشه فراموش می‌کنیم که مرخصی بگیریم و ذهن و بدن خود را آرام کنیم. حرکت شناسی استرس را در عضلات ما شناسایی می‌کند و از تکنیک‌های آرام سازی برای رهایی از تنش و بهبود خلق و خوی، سلامتی و بهزیستی کلی ما استفاده می‌کند. البته، حرکت شناسی کاربردهای بسیار بیشتری دارد.

در این مقاله، ما راجع به تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی، بازار کار و فواید داشتن مدرک حرکت شناسی صحبت خواهیم کرد. پسر اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید تا تصمیم بگیرید که آیا مدرک حرکت شناسی همان چیزی است که به دنبال آن بوده‌اید یا خیر.

حرکت شناسی چیست؟

حرکت شناسی مکانیک حرکت انسان و چگونگی تأثیر آن‌ها بر سلامت و رفاه ما را مطالعه می‌کند. در طول کلاس ها، دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه یک رویکرد جامع را با اصول آناتومی، بیومکانیک و روانشناسی ترکیب کنند تا به افزایش یا ترمیم تحرک فیزیکی بیماران کمک کنند.

تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی

این روزها در واقع، مدرک حرکت شناسی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیرا متخصصان و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌های متعددی مانند سلامت (بدن و ذهن)، تناسب اندام، ورزش و تفریح ​​مشغول به کار شوند.

در اینجا 9 هدف اصلی حرکت شناسی آورده شده است:

 آرامش

 اصلاح تراز و وضعیت بدن

 افزایش تحرک مفاصل

 افزایش قدرت عضلانی

 افزایش استقامت عضلانی

 هماهنگی، کنترل، تعادل

 تمرین ورزشی

 آموزش مجدد تنفسی

 آموزش مجدد حسی

تخصص‌های اصلی حرکت شناسی چیست؟

فارغ‌التحصیلان حرکت شناسی می‌توانند در موارد زیر تخصص داشته باشند:

 علم ورزش: فارغ‌التحصیلان معلم ورزش یا مربی می‌شوند و به مردم یاد می‌دهند که چگونه تناسب اندام داشته باشند، تمرینات بدنی انجام دهند و ورزش کنند.

 حرکت شناسی و فیزیوتراپی: متخصصان به افراد کمک می‌کنند تا سلامت جسمی و روانی خود را از طریق ماساژ، بازتاب درمانی، ریکاوری درمانی، تخلیه لنفاوی و سایر تکنیک‌ها حفظ کنند.

 تناسب اندام و تغذیه: حرفه‌ای‌های این رشته، یاد می‌گیرند که چگونه آلرژی بیماران را درمان کنند و مکمل ها، ویتامین‌ها و ورزش را برای کمک به بیماران ترکیب کنند.

یک روز از زندگی یک حرکت شناس

حرکت شناسان با افراد در محیط‌های مختلف مانند کلینیک‌ها، تیم‌ها یا استودیو کار می‌کنند. متخصصان حرکت شناسی برای کمک به بیماران برای بازیابی سلامت خود یا حفظ تناسب اندام از تمرینات، حرکات کششی و وزنه استفاده می‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی مانند رهبری و مربیگری، به حرکت شناسان اجازه می‌دهد تا روابط مادام‌العمری با مشتریان خود برقرار کنند. این ارتباطات و توانایی کمک به مردم برای لذت بردن دوباره از زندگی، برخی از جنبه‌های ارزشمند حرفه‌ی حرکت شناسی است.

برای تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی، شما می‌توانید کلاس‌های هنر درمانی (رنگ‌ها، موسیقی، رقص)، تمرینات، روانشناسی، کاردرمانی، تفریح ​​و فعالیت‌های درمانی را با هم ترکیب کنید. تنها چیزی که نیاز دارید تخیل و میل در کمک به مردم است که کار را برای شما آسان‌تر می‌کند، زندگی دیگران را بهبود می‌بخشد و در کنار آن‌ها پیشرفت خواهید کرد.

پردرآمدترین مشاغل حرکت شناسی کدامند؟

طبق PayScale، موارد زیر مشاغل محبوب حرکت شناسی و میانگین حقوق در ایالات متحده هستند:

مربی ورزشی – 44000 دلار در سال

مربیان ورزشی با یک پزشک کار می‌کنند و به افراد در هر سنی (به ویژه ورزشکاران) برای پیشگیری، شناسایی و درمان آسیب‌ها کمک می‌کنند.

کایروپراکتیک‌ها – 58500 دلار در سال

کایروپراکتیک‌ها مشکلات سلامتی ناشی از مشکلات اسکلتی عضلانی و سیستم عصبی را تشخیص و درمان می‌کنند.

ماساژ درمانگر – 43000 دلار در سال

ماساژدرمانگران از تکنیک‌های لمس و ماساژ بر روی ماهیچه‌های بافت نرم بدن استفاده می‌کنند. کار آن‌ها درد را تسکین می‌دهد، سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و به طور کلی بیماران را آرام می‌کند.

فیزیوتراپ – 70500 دلار در سال

فیزیوتراپیست‌ها به تشخیص و درمان افراد مبتلا به مشکلات سلامتی کمک می‌کنند که آن‌ها را از حرکت یا انجام فعالیت‌های روزانه باز می‌دارد.

درمانگر تفریحی – 44000 دلار در سال

درمانگران تفریحی از طریق فعالیت‌های تفریحی مانند موسیقی، رقص، شنا، بازی و غیره به افراد کمک می‌کنند تا از آسیب‌ها یا بیماری‌ها بهبود یابند.

کاردرمانگر – 80000 دلار در سال

کاردرمانگران از فعالیت‌های روزانه برای درمان افراد آسیب دیده یا ناتوان استفاده می‌کنند. کار آن‌ها به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای کار یا زندگی روزمره را بهبود بخشند و بهبود بخشند.

شرایط پذیرش در مدرک حرکت شناسی

مدارک زیر رایج‌ترین الزامات برای پذیرش در رشته‌ی حرکت شناسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. با اینکه هر موسسه یا دانشگاهی خواسته‌های متفاوتی دارد، اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها به مطالعات قبلی در زمینه‌های مرتبط با حرکت شناسی نیاز ندارند.

کارشناسی حرکت شناسی

 حداقل نمره آزمون زبان انگلیسی: آیلتس 6.5 یا تافل 80

 کارنامه تحصیلی

 حداقل معدل: 2.5

کارشناسی ارشد در حرکت شناسی

 حداقل نمره آزمون زبان انگلیسی: آیلتس 7.0 یا تافل 85

 حداقل معدل: 3.0

 نمرات آزمون GRE

 معرفی نامه (2 یا 3)

 انگیزه‌نامه‌ی تخصصی

بهترین مدارس یا کالج های حرکت شناسی در جهان

در اینجا لیستی با برخی از بهترین دانشگاه‌های حرکت شناسی در جهان آمده است. این دانشگاه‌ها به خاطر برنامه درسی عالی، اساتید با تجربه و تعداد بالای دانشجویانی که در برنامه‌های حرکت شناسی شرکت می‌کنند و فارغ‌التحصیل می‌شوند، متمایز هستند.

 دانشگاه ایالتی میشیگان، در ایالات متحده

 دانشگاه پورتسموث، در انگلستان

 دانشگاه بریتیش کلمبیا، در کانادا

 دانشگاه موناش، استرالیا

در اینجا دانشگاه‌های دیگری وجود دارد که ما برای مطالعات حرکت شناسی توصیه می‌کنیم:

 دانشگاه ایالتی کانزاس، ایالات متحده

 دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، ایالات متحده

 دانشگاه تورنتو، کانادا

 دانشگاه رجینا، کانادا

شهریه برای مقاطع تحصیلی حرکت شناسی

میانگین شهریه دوره‌های حرکت شناسی بین 10000 تا 20000 یورو در سال تحصیلی متفاوت است. اگر به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر هستید، کانادا برنامه‌های حرکت شناسی را برای کمتر از 5000 یورو در سال تحصیلی ارائه می‌دهد.

تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی به صورت مجازی

تعداد دوره‌های آنلاین حرکت شناسی محدود است و معمولاً در سطح کارشناسی ارشد یافت می‌شوند. علاوه بر این، دانشگاه‌های آمریکایی که این برنامه‌ها را ارائه می‌دهند، هزینه‌های تحصیلی بالایی را طلب می‌کنند (از حدود 13000 یورو در سال تحصیلی شروع می‌شود).

تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی

تحصیل در رشته‌ی حرکت شناسی آنلاین برای فارغ‌التحصیلان لیسانس که قبلاً به عنوان حرکت شناس کار می‌کردند و می‌خواهند حرفه‌ی خود را پیش ببرند راحت است. برنامه‌ی منعطف به افراد اجازه می‌دهد تا زندگی را راحت‌تر مدیریت کنند و تعادلی بین کار و تحصیل پیدا کنند.

تا زمانی که دانشجویان در مسیر خود باقی بمانند و ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنند، مدارک آنلاین حرکت شناسی یک گزینه عالی برای تحصیل است.

کارآموزی حرکت شناسی

بهترین دانشگاه‌ها نه تنها دانشجویان را تشویق می‌کنند، بلکه از آن‌ها نیز حمایت می‌کنند تا در طول تحصیل در دوره‌های کارآموزی حرکت شناسی شرکت کنند.

فارغ‌التحصیلان معمولاً فرصت‌هایی را جهت کار در بیمارستان‌ها، شرکت‌های بهداشتی و سلامت یا مدارس پیدا می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه از نقاط قوت خود استفاده کنند و دانش خود را با تجربه عملی توسعه دهند.

دوره‌های کارآموزی حرکت شناسی متعددی در وب‌سایت‌های محبوب مانند LinkedIn، Glassdoor و Indeed وجود دارد. قبل از درخواست، شما باید توضیحات برنامه را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنچه از شما انتظار می‌رود را درک کرده‌اید. اگر مطمئن نیستید، تمام سوالاتتان را بپرسید تا بعداً از تصمیم خود پشیمان نشوید.

سخن آخر

اگر عاشق کار با مردم هستید و از فعالیت بدنی لذت می‌برید، مدرک حرکت شناسی عالی است. این مدرک منجر به کار در یک موقعیت شغلی پربازده، پرمعنی، انگیزه‌بخش و با درآمد بالا می‌شوند، که امروزه ترکیبی نادر است.

اگر می‌خواهید کار کنید و خودتان را وقف کمک به مردم کنید، می‌توانید یک متخصص حرکت‌شناس شوید و به افراد کمک کنید تا در فرم خود بمانند یا سلامت و اعتماد به نفس خود را پس از آسیب بازیابی کنند. اگر پرداخت هزینه‌ها یا شهریه‌های دانشگاه‌های کانادایی، آمریکایی و اروپایی برای شما مشکل است، پس طبیعتا می‌توانید تحصیل در ترکیه را انتخاب کنید.

موسسه مهاجرتی آرال گام به شما کمک می‌کند تا بهترین دانشگاه‌های حرکت شناسی در ترکیه را بیابید، مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید، در صورت نیاز، جهت اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه آماده شوید و در نهایت، در دانشگاهی که می‌خواهید، پذیرش بگیرید. برای اطلاعات بیشتر، با ما تماس گرفته و از مشاوره‌ی رایگان آرال گام بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.6 از 5 از 5 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *