موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل رشته‌ روانپزشکی در ترکیه

تحصیل تحصیل رشته‌ روان‌پزشکی در ترکیه
فهرست عناوین
  • آمادگی برای روانپزشک شدن:
  • گزینه‌های شغلی روانپزشکی
  • مؤلفه‌های یک روان‌پزشک موفق: مهارت‌ها، اعتبارنامه‌ها، ابزار و فناوری
  • بهترین دانشگاه‌هابرای تحصیل رشته‌ روانپزشکی در ترکیه
  • شاید تعجب کنید ولی ترکیه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانپزشکی   است. این کشور، از نظر جغرافیایی، پلی است بین آسیا و اروپا (به همین دلیل از نظر تاریخی مسیری برای تهاجم و تبادلات فرهنگی بوده است) و بنابراین بین جهان غرب و خاورمیانه، از جمهوری سکولار بهره می‌برد، اما اکثریت زیادی از جمعیت آن مسلمان هستند و تنها کشوری است که این ویژگی‌ها را در ناتو و اروپا دارد. گرچه همین ناپایداری و سایر مسائل همچون چالش‌هایی که از برخورد جمعیت سنتی با جمعیت امروزی ترکیه به وجود می‌آید، روی سلامت و روان مردم تاثیر می‌گذارد.

    در واقع، مجموعه‌ای از تضادها که تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی در ترکیه مشاهده می‌شود، به طور اجتناب ناپذیری در مسائل بهداشت روانی هم از نظر ساختار روانی اجتماعی و هم از نظر درمان روانی منعکس می‌شود. تغییرات سریع در شرایط اقتصادی-اجتماعی، تأثیرات رسانه‌ها، وضعیت ناپایدار سیاسی-اجتماعی، و عدم امکان تحصیل برخی از افراد در آموزش عالی از دیگر زمینه‌های عمومی است که روی سلامت روان جمعیت ترکیه تاثیر می‌گذارد.

    تحصیل رشته‌ روان‌پزشکی در ترکیه

     

    به همین دلیل، دائما مطالعاتی روی سلامت روان انسان انجام می‌شود و علم روان‌شناسی و روانپزشکی در این کشور، شدیدا حائز اهمیت است. پس به همین ترتیب، تحصیل در ترکیه برای رشته‌ی روانپزشکی می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

    در حال حاضر دغدغه‌های اصلی  تحصیل رشته‌ روانپزشکی در ترکیه عبارتند از:

    • توسعه‌ی یک سیاست سلامت روان
    • بهبود آموزش و پرورش در روانپزشکی
    • مراقبت‌های روانی بهتر
    • افزایش میزان تحقیقات مشارکتی
    • همکاری با خدمات بهداشت روان
    • ادغام یک جزء سلامت روان در مراقبت‌های بهداشتی اولیه و مراقبت‌های بهداشتی عمومی
    • ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از بیماری.

    در ادامه باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از مسائل مربوط به سلامت روان در مواد قانون اساسی ترکیه پوشش داده شده است، مانند وظیفه‌ی دولت برای تامین سلامت جسمی و روانی افراد و حقوق آزادانه زندگی و توسعه رفاه جسمی و روانی، که می‌تواند دلیل موجه دیگری برای تحصیل رشته‌ روانپزشکی در ترکیه  باشد.

    چگونه یک روانپزشک شویم

    روانپزشکی بر سلامت روان تمرکز دارد. روانپزشکان به تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات عاطفی و رفتاری مانند حملات اضطرابی، افسردگی و توهم کمک می‌کنند. روانپزشکان از انواع روش‌های درمانی از جمله روان درمانی، مداخلات روانی اجتماعی و دارو استفاده می‌کنند.

    این مطلب، شامل اطلاعاتی در مورد نحوه تبدیل شدن به یک روانپزشک، از جمله شرایط تحصیلی، مجوز، انتظارات حقوقی، زمینه‌های تخصصی و سایر موارد است. اگرچه بسیاری از روان‌پزشکان یک مطب خصوصی ایجاد می‌کنند، اما بسته به حوزه‌ی تخصصی خود در محیط‌های مختلفی کار می‌کنند.

    تحصیل رشته‌ روان‌پزشکی در ترکیه

     

    روانپزشک شدن به سال‌ها مطالعه دقیق نیاز دارد. روانپزشکان پس از اخذ مدرک کارشناسی به دانشکده پزشکی می‌روند. آن‌ها باید اقامت خود را تکمیل کنند، دو یا چند سال کار تحت نظارت را پشت سر بگذارند و سایر شرایط را برای صدور مجوز، که در بین ایالت‌ها متفاوت است، برآورده کنند.

    روانپزشک چه می‌کند؟

    روانپزشکان بیشتر روز کاری خود را با بیماران می‌گذرانند. دور از بیماران، پروتکل‌های درمانی را مرور می‌کنند و یادداشت‌های دقیقی در مورد پیشرفت بیماران خود نگه می‌دارند.

    روانپزشکان شاغل در بیمارستان‌های پزشکی، به طور معمول با سایر متخصصان مشورت می‌کنند تا مطمئن شوند که برنامه درمانی بیمار دنبال می‌شود، یا برنامه را در صورت نیاز تنظیم کنند. روانپزشکان در کلینیک‌های توانبخشی اغلب با اعضای خانواده و گروه حمایتی بیمار ملاقات می‌کنند تا آن‌ها را در جریان قرار دهند و فعالانه آن‌ها را در درمان مشارکت دهند.

    نگاهی عمیق به حرفه‌ی روانپزشکی

    ساعات کاری روانپزشک معمولاً به محل کار آن‌ها بستگی دارد. روانپزشکان در مطب خصوصی اغلب بیماران را در ساعات کاری منظم ملاقات می‌کنند، در حالی که روانپزشکان شاغل در بیمارستان‌ها اغلب شیفتی کار می‌کنند. بسیاری از روانپزشکان خود را برای مشاوره‌های اضطراری خارج از ساعات کاری عادی آماده می‌کنند.

    روانپزشکان می‌توانند در درمان یک بیماری خاص مانند اعتیاد یا افسردگی تخصص داشته باشند. برخی در کار با جمعیتی خاص مانند کودکان یا جانبازان تخصص دارند. بسیاری از روانپزشکان در بیش از یک محیط کار می‌کنند، که اغلب شامل مطب خصوصی، بازدید از بیمارستان و کلینیک‌های مراقبت سرپایی می‌شود.

    حقوق روانپزشک و رشد شغلی

    بر اساس اداره آمار کار، روانپزشکان در سال 2019 میانگین حقوق سالانه 220430 دلار دریافت کردند.

    روانپزشکانی که برای دولت‌های محلی (به استثنای مدارس و بیمارستان‌ها) کار می‌کنند، بالاترین هزینه (255070 دلار) را دریافت می‌کنند. سایر صنایع پردرآمد عبارتند از خدمات مراقبت‌های بهداشتی در منزل (253090 دلار)، مراکز مراقبت سرپایی (250230 دلار) و تسهیلات مراقبت‌های مسکونی (240630 دلار).

    تجربه تا حد زیادی بر پتانسیل درآمد حرفه‌ای تأثیر می‌گذارد. PayScale گزارش می‌دهد که روانپزشکان تازه کار (کمتر از یک سال تجربه) معمولاً میانگین حقوق 194486 دلار دریافت می‌کنند. پزشکان با تجربه‌تر (5 تا 9 سال تجربه) 205504 دلار درآمد دارند. متخصصان باتجربه (بیش از 20 سال تجربه) حقوق بسیار بالاتری دریافت می‌کنند که در سال 2019 به 237,315 دلار رسید.

    4 گام برای روانپزشک شدن

    روانپزشک شدن شامل چندین مرحله است. این حرفه نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و پول، برنامه ریزی قابل توجه و تعهد مداوم به ادامه تحصیل دارد. مراحل زیر را بخوانید تا دیدگاهی واقع بینانه در مورد چگونگی روانپزشک شدن داشته باشید.

    گام 1

    لیسانس روانپزشکی بگیرید

    اولین قدم برای روانپزشک شدن، کسب مدرک لیسانس از یک موسسه معتبر است. در آمادگی برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و ورود دانشکده پزشکی، یک انتخاب خوب این است که روی پیش پزشکی، علوم فیزیکی یا روانشناسی تمرکز کنید.

    البته اگر دانشگاه مورد نظر شما رشته‌ی پیش‌پزشکی ارائه نداد، می‌توانید در رشته‌هایی چون روانشناسی، زیست شناسی و شیمی تحصیل کنید. مشاوران دانشگاهی معمولاً برنامه‌ای را با جلسات آزمایشگاهی فشرده، فرصت‌های کارآموزی مرتبط و آموزش جامع کلاس درس در موضوعاتی مانند آناتومی انسان، سیستم عصبی و فارماکولوژی پیشنهاد می‌کنند.

    گام 2

    در آزمون پذیرش دانشکده‌های پزشکی شرکت کنید

    در مرحله‌ی بعد، دانشجویان باید در آزمون پذیرش کالج پزشکی شرکت کنند. اگرچه دانشکده‌های پزشکی ترکیه شایستگی دانشجو را به طور کلی ارزیابی می‌کنند، نمره قبولی در آزمون پزشکی یک شرط اساسی برای بررسی است. اکثر دانشگاه‌ها امتیاز 511 (از مجموع 528 امتیاز) را قابل قبول می‌دانند.

    گام 3

    M.D یا D.O را تکمیل کنید.

    دانشجویانی که در دانشکده پزشکی پذیرفته می‌شوند معمولاً دستورالعمل‌های اولیه یکسانی را دریافت می‌کنند که آیا می‌خواهند M.D  یا D.O شوند. پس از دانشکده پزشکی، دانشجویان در رشته‌ای که انتخاب می‌کنند، رزیدنتی را آغاز می‌کنند. یک برنامه رزیدنتی در روانپزشکی معمولاً چهار سال دیگر طول می‌کشد. دوره‌های تحصیلی در طول دانشکده پزشکی بسته به برنامه بسیار متفاوت است.

    گام 4

    کسب و حفظ مجوز و تایید هیئت مدیره

    همه‌ی ایالت‌ها از پزشکان، از جمله روانپزشکان، می‌خواهند قبل از اینکه بتوانند بدون نظارت تمرین کنند، مجوز دریافت کنند. الزامات برای حفظ و تمدید مجوز در ایالت‌ها متفاوت است، اما اکثر آن‌ها از پزشکان می‌خواهند که حداقل تعداد اعتبارات تحصیلی مداوم را برای حفظ مجوز کسب کنند.

    آمادگی برای روانپزشک شدن:

     

    دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی

    فهرست‌های وب‌سایت‌های معتبر معمولاً عوامل کلیدی مانند اعتبار، نرخ پذیرش، آزمون‌های ورودی و حوزه‌های تخصصی را ارزیابی می‌کنند. بسیاری از دانشجویان جستجوی خود را برای برنامه روانپزشکی ایده‌آل با بررسی دانشکده‌های موجود در چنین فهرستی آغاز می‌کنند.

    تحصیل رشته‌ روان‌پزشکی در ترکیه

     

    هزینه‌ی تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی در ترکیه به طور غیرقابل اجتنابی در حال افزایش است و بسیاری از دانشجویان برای استطاعت ثبت نام به نوعی کمک مالی نیاز دارند. اما همانطور که می‌دانید، چندین دانشگاه در ترکیه وجود دارد که برنامه‌های کمک مالی از جمله کمک هزینه تحصیلی، بورسیه تحصیلی ترکیه و کمک هزینه‌های تحقیقاتی را مدیریت می‌کنند.

    دوره‌های روانپزشکی

    دانشجویان پزشکی معمولاً در سال سوم یا چهارم رزیدنتی خود بر روی یک رشته خاص از عمل تمرکز می‌کنند. کسانی که ترجیح می‌دهند تخصص روانپزشکی را دنبال کنند، می‌توانند انتظار داشته باشند در کلاس‌هایی مانند آنچه در زیر توضیح داده شده است ثبت نام کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که هر برنامه درسی برای حمایت از اهداف آموزشی خاص برای دانشجویان طراحی شده است.

    به همین دلیل، ارائه‌ی دوره می‌تواند در بین مدارس متفاوت باشد. دستیاران روانپزشکی با ایده‌‌‌ی روشنی از تخصصی که می‌خواهند دنبال کنند، باید فهرست دوره‌های یک دانشکده را با دقت بررسی کنند تا مطمئن شوند که دروسی را ارائه می‌دهد که حوزه‌ی تخصصی آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. از جمله واحد‌های درسی ارائه شده در دوره‌ی روانپزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    علوم رفتاری

    در این دوره دانشجویان با جنبه‌های بیوشیمیایی، فارماکولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار آشنا می‌شوند. دانشجویان بر اساس عوامل مختلفی مانند احساسات، شخصیت و تعاملات اجتماعی دیدگاه گسترده‌ای در مورد رفتار انسان به دست می‌آورند. این دوره به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا مشکلات خاص را از نقطه نظر رفتاری زیستی بررسی کنند.

    علوم اعصاب شناختی، عاطفی و رفتاری

    دانشجویان از طریق سخنرانی‌های مختلف و جلسات آزمایشگاهی، درک عمیقی از پیشرفت‌های اخیر در علوم اعصاب به دست می‌آورند. این دوره به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا مؤلفه‌های عصب‌شناختی شناخت و تأثیر را بررسی کنند: انسان‌ها چگونه فکر می‌کنند، به یاد می‌آورند، احساسات را پردازش می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

    آسیب شناسی روانی

    این دوره دانشجویان را با راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی آشنا می‌کند. دانشجویان پیچیدگی اختلالات روانی مختلف و شرایط آسیب شناسی روانی را با تاکید بر درمان مدرن بررسی می‌کنند. این مطالب بیشتر عوامل اخلاقی، قانونی و چندفرهنگی را که معمولاً در روان‌شناسی غیرعادی وجود دارد، بررسی می‌کند.

    زمینه اجتماعی سلامت روان و بیماری

    این دوره یک زمینه تاریخی پشت نگرش‌ها و شیوه‌های سلامت روان معاصر را ارائه می‌دهد. دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه عوامل اجتماعی بر تشخیص و درمان بیماری روانی تأثیر می‌گذارد. آن‌ها همچنین در دسترس بودن و کیفیت خدمات سلامت روان را در محیط‌های مختلف اجتماعی بررسی می‌کنند.

    شناخت مغز (نوروبیولوژی)

    در این دوره، دانشجویان به بررسی نوروآناتومی عملکردی می‌پردازند تا درک روشنی از نحوه درک و پردازش اطلاعات از محیط توسط انسان ها ایجاد کنند. این دوره رابطه بین سیستم عصبی و رفتار را نشان می‌دهد. دانشجویان نحوه عملکرد مغز انسان و پیامدهای رفتاری نارسایی‌های عصبی را یاد می‌گیرند.

    اعتباربخشی برای یک برنامه روانپزشکی

    وزارت‌ها و شوراهای مختلفی در ترکیه بر روند اعتباربخشی دانشکده‌ها و برنامه‌های ارائه شده نظارت دارند. اعتبار بخشی به فرآیند ارزیابی برنامه‌های آموزشی یک مؤسسه برای تعیین کیفیت و پایبندی آن به استانداردهای دانشگاهی تعیین شده اشاره دارد.

    کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه معمولاً به دنبال تأیید اعتبار منطقه‌ای هستند. دانشگاه‌های انتفاعی حرفه‌ای (از جمله موسسات و آکادمی‌ها) اغلب به دنبال تاییدیه ملی هستند. اعتباربخشی نه تنها کیفیت آموزش را تایید می‌کند، بلکه نقش مهمی در درخواست کمک دانشجویی ایفا می‌کند.

    تخصص‌های روانپزشکی

    دانشجویان روانپزشکی پس از اتمام دوره رزیدنتی می‌توانند یک رشته فوق تخصصی را انتخاب کنند. اکثر رشته‌های فوق تخصص به یک سال کمک هزینه تحصیلی اضافی نیاز دارند، اگرچه برخی از آن‌ها به مدت بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، فلوشیپ در روانپزشکی کودک/نوجوان معمولاً نیاز به تکمیل یک فلوشیپ دو ساله دارد. در پایان یک برنامه کمک هزینه تحصیلی، فارغ التحصیلان گواهی در رشته فوق تخصصی خود دریافت می‌کنند.

    یک فوق تخصص به روانپزشکان اجازه می‌دهد تا با یک جمعیت خاص یا در یک محیط کاری خاص کار کنند. آن‌ها با آخرین پیشرفت‌ها در گزینه‌های درمانی و راه‌حل‌های دارویی که بهترین کارکرد را با بیماران دارد، همراهی می‌کنند. روانپزشکان با یک تخصص فوق تخصصی هنوز هم می‌توانند بیماران را خارج از حوزه تخصصی خود درمان کنند، که این امر قابلیت استخدام آن‌ها را افزایش می‌دهد و پایگاه مشتریان آن‌ها را گسترش می‌دهد.

    گزینه‌های شغلی روانپزشکی

    در اینجا چند گزینه‌ی شغلی مختلف در روانپزشکی وجود دارد که هنگام تلاش برای انتخاب یک تخصص باید در نظر بگیرید:

    روانپزشکی مراقبت‌های بالینی

    روانپزشکان متخصص در مراقبت‌های بالینی، با بیمارانی کار می‌کنند که نیاز به درمان یک شبه یا طولانی مدت دارند. آن‌ها در مراکز روانپزشکی یا واحدهای روانپزشکی بیمارستان‌های عمومی کار می‌کنند و برای بیمارانی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند، مشاوره، دارو و برنامه‌های درمانی بلندمدت ارائه می‌دهند.

    روانپزشکی کودک

    روانپزشکان کودک کسانی هستند که به مطالعه و درمان اختلالات سلامت روانی، عاطفی و رفتاری در کودکان می‌پردازند. آن‌ها اغلب در مدارس، دادگاه‌ها، مراکز آموزشی، مراکز اجتماعی، بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی کار می‌کنند تا به کودکان و خانواده‌هایشان خدمات درمانی و مشاوره ارائه دهند.

    روانپزشکی نوجوانان

    روانپزشکان نوجوان پزشکانی هستند که به مطالعه و درمان اختلالات سلامت روانی، عاطفی و رفتاری در نوجوانان می‌پردازند. این متخصصان بسیار همدل هستند و طرح‌های درمانی و دارو را به بیماران در مدارس، دادگاه‌ها، مراکز مراقبت مدیریت شده، مراکز اجتماعی، بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی ارائه می‌دهند.

    روانپزشکی سالمندان

    روانپزشکان سالمندان کسانی هستند که پیشگیری از بیماری و شرایط سلامت روان را همانطور که برای بیماران در سنین بالاتر اعمال می‌کنند مطالعه می‌کنند. آن‌ها در مطب‌های خصوصی، خانه‌های سالمندان یا بیمارستان‌ها کار می‌کنند تا به بیماران خود دارو، مشاوره و طرح‌های درمانی ارائه دهند.

    روانپزشکی ناتوانان

    روانپزشکی ناتوانان، مطالعه و درمان بیماری‌های روانی و اختلالات رفتاری در بیمارانی است که دارای نقص قابل توجه هستند. آن‌ها به طور منظم با سازمان‌های دولتی، مراکز اجتماعی، خانه‌های گروهی، امکانات زندگی کمکی و بیمارستان‌ها برای ارائه‌ی مراقبت از بیماران خود کار می‌کنند.

    روانپزشکی قانونی

    روانپزشکان قانونی کسانی هستند که از تخصص روانپزشکی خود برای کمک به سیستم عدالت کیفری استفاده می‌کنند. آن‌ها ارزیابی‌ها را انجام می‌دهند، برنامه‌های درمانی پزشکی را برای افرادی که در زندان هستند ارائه می‌دهند و اغلب به عنوان شاهد متخصص در پرونده‌های دادگاه احضار می‌شوند.

    روانپزشکی اداری

    روانپزشکی اداری مطالعه و تمرین طراحی ساختارهای سازمانی است که به بهترین وجه از امکانات بهداشت روان پشتیبانی می کند. آن‌ها بهترین شیوه‌ها در مدیریت سلامت و تندرستی رفتاری را با نیازهای عملیاتی یک موسسه هماهنگ می‌کنند.

    روانپزشکی اعتیاد

    روانپزشکی اعتیاد یک رشته فوق تخصصی است که بر مطالعه و درمان اختلالات سلامت روان مرتبط با اعتیاد تمرکز دارد. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، با بیمارانی کار می‌کنند که از اعتیاد و سوء استفاده رفتاری، مواد یا تکانه‌ای رنج می‌برند.

    روانپزشکی اورژانسی

    روانپزشکی اورژانس، عملی برای درمان شرایط و بیماری‌های سلامت روان در محیط‌های اورژانسی است. این روانپزشکان در واحد روانپزشکی بیمارستان‌ها، کلینیک‌های بحران و مراکز اورژانس کار می‌کنند. آن‌ها مدیریت بحران، مشاوره، دارو و برنامه‌های درمان اضطراری را برای افرادی که از شرایط سلامت روانی تهدید کننده زندگی رنج می‌برند ارائه می‌دهند.

    روانپزشکی برای جامعه و سلامت عمومی

    روانپزشکان متخصص در سلامت جامعه و عمومی، شیوه‌های مراقبت بالینی و درمان افراد مبتلا به اختلالات سلامت روان را در محیط کار، مدارس، دادگاه ها و زندان مطالعه می‌کنند. آن‌ها تغییر سیستم، نوآوری و تغییر سیاست را برای بهبود جوامع، آلودگی‌های آسیب پذیر و جامعه به عنوان یک کل ترویج می‌کنند.

    روانپزشکی نظامی

    روانپزشکان نظامی پزشکانی هستند که سیستم‌های سلامت روان را در ارتش مدیریت می‌کنند. آن‌ها مشاوره، درمان و ارزیابی سلامتی را برای افرادی که در وظیفه فعال هستند ارائه می‌دهند و برنامه‌های مراقبت بلندمدت را برای کهنه سربازان دارای اختلالات رفتاری، بیماری روانی یا ناتوانی ذهنی ارائه می‌دهند.

    تحقیقات روانپزشکی

    محققان روانپزشکی پزشکانی هستند که نظریه‌هایی را طراحی می‌کنند، مطالعات انجام می‌دهند و یافته‌های خود را در مورد شرایط سلامت روان و گزینه‌های درمانی منتشر می‌کنند.

    مؤلفه‌های یک روان‌پزشک موفق: مهارت‌ها، اعتبارنامه‌ها، ابزار و فناوری

    مهارت‌های مورد نیاز روانپزشک

    روانپزشکان به توانایی نشان دادن همدلی و شفقت واقعی با بیماران خود نیاز دارند و در عین حال رفتار حرفه‌ای و عینی خود را حفظ می‌کنند. آن‌ها همچنین باید بتوانند یک فضای فیزیکی و عاطفی غیر تهدید‌آمیز ایجاد کنند که اعتماد و صراحت را از بیماران خود برانگیزد. روانپزشکان به مهارت‌های تفکر انتقادی و تحلیلی به خوبی توسعه یافته نیاز دارند تا به بیماران در مبارزه‌های ذهنی، عاطفی و گاهی اوقات فیزیکی کمک کنند.

    تحصیل رشته‌ روان‌پزشکی در ترکیه

     

    پیشرفت‌های اخیر در مطالعه مغز انسان و عملکردهای آن به تمرین روانپزشکی کمک کرده است، از جمله بهبود پروتکل‌های درمانی و افزایش گزینه‌های دارویی. ایالت‌ها روانپزشکان را ملزم به ثبت نام در دوره‌های آموزش مداوم برای حفظ یا تمدید مجوز خود می‌کنند. این تضمین می‌کند که روانپزشکان به خوبی از آخرین پیشرفت‌ها و برنامه های کاربردی در زمینه خود آگاه هستند.

    روانپزشکان اکنون می‌توانند از نرم افزارهای پزشکی پیشرفته‌ای که به طور خاص برای حرفه سلامت روان ساخته شده است، استفاده کنند. به عنوان مثال، SoftPsych Psychiatric Diagnosis به روانپزشکان کمک می‌کند تا یک تاریخچه کامل روانپزشکی جمع آوری کنند، یک تشخیص را تدوین کنند، گزینه‌های درمانی را ایجاد کنند، و سوابق پزشکی دقیقی را حفظ کنند.

    بهترین دانشگاه‌هابرای تحصیل رشته‌ روانپزشکی در ترکیه

    در زیر لیستی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن‌ها در روانپزشکی رتبه بندی شده‌اند، آورده شده است.

    ما برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را متمایز نمی‌کنیم و برای رشته‌های فعلی ارائه شده تطبیق نمی‌دهیم. اما شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی اعطایی را در صفحه‌ی دانشگاه مورد نظر بیابید، گرچه همیشه اطلاعات را با یک سایت رسمی بررسی کنید زیرا دائماً داده‌ها را تغییر می‌دهد.

    دانشگاه استانبول

    برای روانپزشکی

    شماره 1 در ترکیه

    شماره 16 در آسیا

    #257 در جهان

    دانشگاه حاجت تپه

    برای روانپزشکی

    شماره 2 در ترکیه

    شماره 45 در آسیا

    #468 در جهان

    دانشگاه اژه

    برای روانپزشکی

    شماره 3 در ترکیه

    شماره 50 در آسیا

    #481 در جهان

    دانشگاه دوکوز ایلول

    برای روانپزشکی

    شماره 4 در ترکیه

    شماره 64 در آسیا

    #552 در جهان

    دانشگاه آنکارا

    برای روانپزشکی

    شماره 5 در ترکیه

    شماره 68 در آسیا

    #575 در جهان

    دانشگاه مرمره

    برای روانپزشکی

    شماره 6 در ترکیه

    شماره 73 در آسیا

    #616 در جهان

    دانشگاه سلال بایار

    برای روانپزشکی

    شماره 7 در ترکیه

    شماره 108 در آسیا

    #715 در جهان

    دانشگاه وان یوزونجو ییل

    برای روانپزشکی

    شماره 8 در ترکیه

    شماره 112 در آسیا

    #724 در جهان

    دانشگاه آکدنیز

    برای روانپزشکی

    شماره 9 در ترکیه

    شماره 114 در آسیا

    731 در جهان

    دانشگاه آتاتورک

    برای روانپزشکی

    شماره 10 در ترکیه

    شماره 115 در آسیا

    #734 در جهان

     دانشگاه سلجوک

    برای روانپزشکی

    شماره 11 در ترکیه

    شماره 118 در آسیا

    #742 در جهان

    دانشگاه اولوداگ

    برای روانپزشکی

    شماره 12 در ترکیه

    شماره 123 در آسیا

    #751 در جهان

    دانشگاه اوندوکوز مایس

    برای روانپزشکی

    شماره 13 در ترکیه

    شماره 127 در آسیا

    #764 در جهان

    دانشگاه کوجالی

    برای روانپزشکی

    شماره 14 در ترکیه

    شماره 131 در آسیا

    #779 در جهان

    دانشگاه غازی

    برای روانپزشکی

    شماره 15 در ترکیه

    شماره 135 در آسیا

    #791 در جهان

    دانشگاه غازیانتپ

    برای روانپزشکی

    شماره 16 در ترکیه

    شماره 138 در آسیا

    #799 در جهان

    دانشگاه فیرات

    برای روانپزشکی

    شماره17 در ترکیه

    شماره 140 در آسیا

    # 809 در جهان

    دانشگاه جمهوریت

    برای روانپزشکی

    شماره 18 در ترکیه

    شماره 141 در آسیا

    # 811 در جهان

    دانشگاه کوکورووا

    برای روانپزشکی

    شماره 19 در ترکیه

    شماره 170 در آسیا

    # 915 در جهان

     دانشگاه Erciyes

    برای روانپزشکی

    شماره 20 در ترکیه

    شماره 172 در آسیا

    # 920 در جهان

     دانشگاه پاموکاله

    برای روانپزشکی

    شماره 21 در ترکیه

    شماره 178 در آسیا

    # 929 در جهان

    دانشگاه بسکت

    برای روانپزشکی

    شماره 22 در ترکیه

    شماره 187 در آسیا

    # 966 در جهان

     دانشگاه مرسین

    برای روانپزشکی

    شماره 23 در ترکیه

    شماره 192 در آسیا

    # 982 در جهان

    دانشگاه فنی کارادنیز

    برای روانپزشکی

    شماره 24 در ترکیه

    شماره 196 در آسیا

    #994 در جهان

    اشتراک گذاری
    چقدر این پست برایتان مفید بود؟
    1
    2
    3
    4
    5
    اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *