موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه

تحصیل تحصیل رشته‌ی عکاسی در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که در آن با مکان‌های زیادی روبرو خواهید شد که ارزش دیدن را دارد. این مکان‌ها در ترکیه می‌توانند مکانی ایده‌آل برای عکاسان در ایده‌پردازی و خلاقیت با دوربین‌هایشان باشند. حتی اگر تعداد مکان‌های جذاب ترکیه را محدود کنید، حداقل سه هفته طول می‌کشد تا تمامشان را پوشش دهید و از آن‌ها عکس بگیرید.

این در واقع زیبایی ترکیه است و می‌تواند هر کسی را به عکاسی در آن وسوسه کند. همین ویژگی ترکیه باعث می‌شود که این کشور مکانی جذاب و زیبا برای تحصیل در رشته‌ی عکاسی باشد.با توجه به این توضیحات، آیا شما به عکاسی‌ علاقه‌مند هستید و دوست دارید صحنه‌های زیبایی که چشمانتان شکار می‌کند را ثبت کرده و به رخ دیگران نیز بکشید؟

شما با تحصیل رشته عکاسی در ترکیه، نه‌تنها مهارت‌های فنی را یاد می‌گیرید و درکی خلاقانه از اطرافتان پیدا می‌کنید، می‌توانید روابط اجتماعی و فرهنگی خود را نیز توسعه دهید. گرچه تحصیل در ترکیه، مزایای فراوان زیادی دارد، ولی در این مطلب بیشتر می‌خواهیم راجع به رشته‌ی عکاسی، دانشگاه‌های برتر ترکیه برای تحصیل در رشته‌ی عکاسی و همچنین بهترین مکان‌های ترکیه جهت عکاسی صحبت کنیم.

فواید تحصیل در رشته‌ی عکاسی

دوره‌های کارشناسی عکاسی که معمولاً به عنوان لیسانس هنر در عکاسی ارائه می‌شود، به شما کمک می‌کند تا آگاهی خود را گسترش دهید و رویکردهای جدیدی در عکاسی اتخاذ کنید. طی تحصیل در این رشته، می‌توانید نمونه‌کارهایی را در پورت فویلوی خود جمع‌آوری کنید و به این ترتیب، سبک منحصر به فرد شما منعکس می‌شود و همین درک شما از نور، فضا، ترکیب، رنگ، تکنیک و زمینه را توسعه می‌دهد.

تحصیل رشته‌ی عکاسی در ترکیه

سال اول رشته‌ عکاسی، شما را با فن‌آوری‌ها و تکنیک‌های اساسی در عکاسی دیجیتال و آنالوگ آشنا می‌کند و در سال دوم مستقل‌تر فعالیت خواهید کرد. در واقع از سال دوم شما می‌توانید آگاهی خود را از موضوعات، ایده‌ها و نظریه‌های کلیدی در عصر معاصر افزایش ‌دهید. سال آخر شما احتمالاً شامل طیف وسیعی از پروژه‌های مستقل، تأکید بیشتر بر تحقیق و شاید یک کار نمایشگاهی خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه‌های عکاسی، به استودیوها و تجهیزات استاندارد صنعتی خاصی مجهز هستند و آن‌ها را برای کمک به دانشجویان جهت کسب تجربه‌ی عملی ارائه می‌دهند. دوره‌ها معمولاً شامل ترکیبی از مقدمات عملی، آموزش‌ها، سمینارها، سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، کار گروهی و پروژه‌های مستقل است. همچنین شما می‌توانید در سفرهای میدانی سازمان یافته یا بازدید از نمایشگاه شرکت کنید.

بسیاری از مدرک‌های عکاسی مهارت‌هایی مانند کپی تبلیغاتی و بیانیه‌های هنرمند را نیز پوشش می‌دهند تا به شما در موفقیت در هنگام درخواست شغل عکاسی کمک کنند. دوره‌های عکاسی معمولاً با امتحان ارزیابی نمی‌شوند، در واقع یک دانشجوی عکاسی با ارائه‌ی عکس‌های مختلف، بررسی نمونه کارها، مقاله‌ها و پروژه‌ها ارزیابی می‌شود. اکثر مدارک کارشناسی عکاسی در پایان‌نامه‌یا پروژه‌های نهایی به دانشجو داده می‌شود- یک کار تحقیقاتی فشرده که باید مهارت‌ها و درک شما را در طول دوره اثبات کند.

مدارک لازم جهت ورود به رشته‌ی عکاسی در ترکیه

معمولاً نیازی نیست که قبلاً در زمینه عکاسی و در هنرستان تحصیل کرده باشید، اما داشتن دانش پیشینه  یا مطالعه‌ی قبلی موضوعات خلاقانه مرتبط مانند هنر یا طراحی مفید خواهد بود.بسیاری از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند که نمونه‌کارهای خود را به عنوان بخشی از درخواست ارسال کنید.

تحصیل رشته‌ی عکاسی در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه، معمولا الزامات دقیق خود را بیان می‌کنند، اما به طور کلی باید بتوانید آنچه را که الهام‌بخش شما بوده و بر شما تأثیر گذاشته است، توضیح دهید و علایق هنری و عکاسی خود را مشخص کنید. نگران هم نباشید. اگر تکنیک شما هنوز در سطح پایه است – افسران پذیرش به دنبال پتانسیل هستند، نه فقط تخصص.

مهارت‌های کلیدی

شما برای اینکه بتوانید در رشته‌ی عکاسی تحصیل کنید و آینده‌ای موفق در زمینه‌ی عکاسی داشته باشید، باید مهارت‌های زیر را نیز داشته باشید:

  • حل مسائل انتقادی، تحلیلی و عملی
  • استعداد و خلاقیت
  • امکان یافتن بهترین مکان جهت عکاسی
  • توجه به جزئیات
  • مهارت‌های فنی قوی در نورپردازی، نرم افزار‌های ویرایشی و تجهیزات دوربین
  • توانایی انعکاس انتقادی و ارزیابی
  • مهارت‌های سازماندهی، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان
  • توانایی کار به صورت مستقل و تیمی
  • مهارت در ارائه
  • مهارت‌های ارتباطی ادبی، از جمله توضیحات فنی، گزارش، مقاله و پروژه‌های تحقیقاتی
  • توانایی انتقال مفاهیم، روایت‌ها و حالات از طریق عکس
  • آگاهی زمینه‌ای
  • مهارت‌های خود بازاریابی

تاریخچه عکاسی در ترکیه

عکاسی یکی از اکتشافات مهم فناوری بود که به ظهور مدرنیته در قرن نوزدهم کمک کرد. این حرفه توسط مسافران به سرزمین‌های امپراتوری عثمانی معرفی شد و در اواخر قرن نوزدهم گسترش یافت. اولین آتلیه عکاسی حرفه‌ای در استانبول در سال 1845 توسط برادران ایتالیایی کارلو و جیووانی نایا تاسیس شد. واسیلاکی کارگوپولو اولین عثمانی بود که در سال 1850 استودیو تأسیس کرد.

تحصیل رشته‌ی عکاسی در ترکیه

پس از دهه 1860، تعداد این استودیوها به طور قابل توجهی افزایش یافت و آن‌ها عمدتاً در اطراف مناطق Pera و Kadıköy در استانبول قرار داشتند. برخی از استودیوهای اصلی عکاسی توسط مسیحیان یونانی و ایتالیایی و همچنین توسط عکاسان ارمنی تبار مانند پاسکال سبح، پولیکارپ ژوآیلیه و عکاسان دربار عبدالله فرس اداره می‌شد که در سال 1858 استودیوی خود را افتتاح کردند و به آن‌ها عنوان Ressam اعطا شد.

سلطان عبدالحمید دوم (ح. 1876-1909) به عکاسی علاقه داشت و خودش عکس می‌گرفت. در دوران سلطنت او، هنر عکاسی به سرعت در امپراتوری عثمانی توسعه یافت. سلطان عکاسان را مأمور کرد تا رویدادها و نهادهای اصلی کشور را ثبت کنند. او در سال 1884 به کمیل پاشا، وزیر پلیس دستور داد تا یک استودیو راه اندازی کند و از تمام زندانیان استانبول عکس بگیرد.

در سال 1893 سلطان عبدالحمید دوم برای معرفی امپراتوری عثمانی، 51 آلبوم عکس را به کتابخانه کنگره در ایالات متحده و 47 آلبوم عکس را به موزه بریتانیا در انگلستان فرستاد.در ژانویه 1894، سلطان عبدالحمید دوم دستور داد یک استودیوی عکاسی کاملاً مجهز در کاخ یلدیز راه اندازی شود و علی رضا بیگ را به عنوان مدیر استودیو منصوب کرد. آلبوم‌های عکاسی سلطان عبدالحمید دوم شامل عکس‌هایی است که توسط شش عکاس گرفته شده است که مدارس و صحنه‌های دیگر در حلب، دمشق، آدانا، ازمیر، چانکیری، دنیزلی، بغداد، ادرنه، مانیسا، آیدین، بورسا، ازمیت، تسالونیکی، کاستامونویروت و تراب را نشان می‌دهد.

بخش قابل توجهی از این آلبوم‌ها را می‌توان در کتابخانه مرکزی دانشگاه استانبول و بایگانی مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی OIC (IRCICA) مشاهده کرد.در ابتدا عموماً عکاسی پرتره بود که توسط طبقه نخبگان ترجیح داده می‌شد و سلاطین و خانواده ها و دولتمردان آن‌ها  از خود عکس پرتره  می‌گرفتند. در پایان قرن نوزدهم، عکاسی توسط سایر طبقات اجتماعی نیز مورد استقبال قرار گرفت.یکی از اولین مسلمانان ترک که یک آتلیه عکاسی در کرت افتتاح کرد رحمی زاده بهاالدین بود.

او همچنین در نیمه اول قرن بیستم به عنوان یک عکاس پیشرو در استانبول فعال بود. در چند شهر دیگر ترکیه نیز ترک‌هایی فعال در زمینه عکاسی بودند. کتابی حمدی افندی (کتاب‌فروش حمدی)، صاحب ترک چاپخانه‌ای در ترابزون، در حال انتشار عکس‌های خود (و عکس‌های دیگران) بود و دوربین‌هایی را نیز می‌فروخت. یکی دیگر از عکاسان ترک و ویراستار کارت پستال که از اواخر قرن نوزدهم در ترابزون فعالیت می‌کرد، عثمان نوری بود. در قرن بیستم، تعداد زیادی از عکاسان ترک در داخل و خارج از ترکیه فعال شدند.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل در رشته‌ی عکاسی

در ادامه می‌توانید محبوب‌ترین دانشگاه‌ها در رشته‌ی فیلم، عکاسی و رسانه در استانبول را بیابید. این لیست بر اساس بازدیدکنندگان در وب سایت Studyportals است که بیش از 150000 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در سراسر جهان فهرست می‌کند.

1: دانشگاه BAU

دانشگاه باهچه شهیر تلاش دارد تا در ارتقای دانش، نیرویی پیشرو در سطح منطقه‌ای و ملی باشد. هدف دانشگاه باهچه شهیر آموزش و پرورش دانشجویانی است که به ترویج احترام به حقوق دیگران متعهد هستند، تفاوت‌های انسانی را در نظر می‌گیرند و قدردان تفاوت‌های انسانی و بیان سازنده ایده‌ها هستند.

این دانشگاه بهترین گزینه‌ برای تحصیل در رشته‌ی عکاسی و فیلم‌برداری است. زیرا دانشجویانی را در این رشته پرورش می‌دهد که به حرفه‌ی خود احترام می‌گذارند، آن دوست دارند و محیط کاری مثبتی را پرورش می‌دهند. تمام پارامترهایی که در این چند خط معرفی کردیم، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مربوط به یک عکاس و فیلم‌بردار است. این دانشگاه دانشجویانی را پرورش می‌دهد که کاملا شهودی و از نظر زیبایی‌شناسی معقول هستند، توانایی فنی و مهارت قوی خاصی دارند و اصالت و خلاقیت به خرج می‌دهند.

این دانشگاه همچنین برای آموزش رشته‌‌ی فیلم و تلویزیون (رسانه) نیز کاملا مناسب است. BAU به دانشجویان خود یک برنامه آموزشی جامع ارائه می‌دهد که دانش نظری و عملی مورد نیاز در این حرفه را دربربگیرد.شایان ذکر است که برنامه‌ی فیلم و تلویزیون در BAU با هدف ارائه‌ی پیشینه‌ی نظری، فرهنگی و آموزشی جهت ایجاد و تجزیه و تحلیل محصولات صوتی-تصویری داستانی و غیرداستانی تلاش می‌کند، که می‌تواند در رسانه‌های سینما و تلویزیون نمایش داده شود.

2: دانشگاه بیکنت

دانشگاه بیکنت به عنوان دانشگاهی شناخته شده که افراد واجد شرایطی را تربیت می‌کند و آن‌ها را به شاغلانی حرفه‌ای تبدیل می‌کند تا به نفع جامعه‌ی خود مورد استفاده قرار گیرند. هدف بیکنت این است که دانشجویان را قادر سازد که به زیرساخت‌های فیزیکی و فناوری، محیط اجتماعی و در نهایت، آموزشی دسترسی پیدا کنند. همچنین این دانشگاه تلاش می‌کند تا برنامه‌های آموزشی و منابع یادگیری را به بهترین شکل در دسترس دانشجویان قرار دهد.

شایان ذکر است که رشته‌ی لیسانس رسانه‌های جدید در دانشگاه بیکنت با هدف پرورش متخصصانی است که در زبان فنی و زیبایی شناسی رسانه‌های جدید مسلط باشند، بتوانند از حوزه‌های رسانه‌های بصری- شنیداری و تعاملی استفاده کنند و همچنین به کارمندان رسانه‌ای خلاق، با اخلاقی و با مسئولیتی تبدیل شوند.

به طور کلی، دپارتمان سینما و تلویزیون در دانشگاه بیکنت با هدف تجهیز برنامه سازان فیلم و تلویزیون به دانش هنری و خلاقانه از طریق و دانش نظری و عملی لازم برای تولید فیلم تاسیس شده است. این دپارتمان با استفاده از آخرین فناوری‌ها، تجربه‌ی گسترده‌ای را در زمینه فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تولید، فیلمبرداری، طراحی صدا و تدوین به دانشجویان ارائه می‌دهد.

3: دانشگاه کدیر هاس

دانشگاه کادیر هاس در سال 1997 در استانبول تاسیس شد. این دانشگاه با پردیس خود در قلب استانبول واقع شده است. یک دانشگاه رنگارنگ با فرصت‌های آموزشی و توسعه فردی که برای تمام دانشجویان ارائه می‌شود.

4: دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی استانبول متعهد به مشارکت در علم، تولیدات هنری و توسعه فناوری است. هدف این دانشگاه آموزش افرادی است که در تحقیق و حل مسئله مهارت داشته باشند، از مسئولیت‌های اجتماعی آگاه باشند و شایستگی‌های آن‌ها مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

  1. دانشگاه کدیر هاس

این دانشگاه در آموزش رشته‌ی «رسانه» کاملا مناسب و از بهترین گزینه‌ها است. هدف از آموزش رسانه‌های جدید ارائه شده در دانشگاه کدیر هاس که به عنوان اولین دانشکده ارتباطات راه‌اندازی شد، ارائه‌ی دانش و تجربه‌ی عملی در زمینه رسانه، فرهنگ و صنعت ارتباطات است.

شایان ذکر است که دانشجویان رادیو، تلویزیون و سینما از دانشگاه کدیر هاس نه تنها نظریه‌ها و روش‌های «دیدن» و «نمایش» را یاد می‌گیرند، بلکه مهارت‌هایی را نیز در زمینه‌ی مدیریت تمامی فرآیندهای مرتبط با سینما و پخش به دست می‌آورند.

  1. دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های محبوب برای تحصیل در رشته‌ی رادیو، تلویزیون و سینما است. در واقع، دپارتمان رادیو تلویزیون و سینما به نحوی طراحی شده است تا دانشجویان را با درک دیدگاه تاریخی رسانه‌های جمعی آشنا کند.

تحصیل رشته عکاسی در ترکیه به زبان انگلیسی

از آنجا که شما دانشجوی بین‌المللی هستید و ممکن است به زبان ترکی استانبولی نیز تسلطی نداشته باشید، برای درخواست پذیرش در یکی از این دانشگاه‌ها، ممکن است به مدرکی مبنی بر تسلط خود به زبان انگلیسی نیاز داشته باشید. چندین آزمون استاندارد انگلیسی وجود دارد که می‌توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود شرکت کنید و گواهی صادره از آن را به دانشگاه ارائه دهید.

تحصیل رشته‌ی عکاسی در ترکیه

برای مثال می‌توان به آزمون PTE، پیرسون، تافل،‌CAE و آیلتس اشاره کرد که هر کدام توسط معتبرترین انتشارات آموزشی طراحی و برگزار می‌شوند.آیلتس محبوب‌ترین این آزمون‌ها است و آن را  شورای بریتانیا در بیش از 500 مرکز آموزشی ا ارائه می‌دهد و توسط بیش از 9000 سازمان در سراسر جهان پذیرفته شده است.

رشته‌های مرتبط با عکاسی و فیلمبرداری

تحصیل در رشته‌ی عکاسی به خودی خود شما را برای کار یا ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های دیگری نیز آماده می‌کند. چراکه رشته‌ی فیلمبرداری، عکاسی و رسانه به دانشجویان در مورد جنبه‌های تاریخی، فلسفی و انتقادی فیلم‌ها و همچنین هنر عکس گرفتن و ویرایش عکس‌های دیجیتال و آنالوگ را آموزش می‌دهد. مدارک رسانه‌ای چگونگی تأثیر این اشکال هنری بر زندگی اجتماعی و فرهنگی ما و همچنین جنبه‌های فنی پشت خلق عکس‌ها و فیلم‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. دوره‌های رسانه‌ای بر روی فیلمسازی و عکاسی دیجیتال، فیلمنامه‌نویسی و ارتباطات تمرکز دارند.

از جمله رشته‌های مرتبط با عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در صورت علاقه، می‌توانید آن‌ها را به عنوان رشته‌های جایگزین با عکاسی، انتخاب کنید.

  • معماری
  • طراحی صنعتی
  • طراحی
  • هنرهای تجسمی
  • فیلم، عکاسی و رسانه
  • موسیقی
  • تاریخ هنر
  • طراحی مد
  • طراحی گرافیک
  • طراحی داخلی
  • معماری منظر
  • تاریخچه موسیقی
  • طراحی تجربه کاربری
  • تئاتر و رقص
  • برنامه‌ریزی شهری

چند مکان مناسب برای عکاسی در ترکیه

همانطور که قبلا ذکر شد، ترکیه مکان‌های زیادی دارد که برای عکاسی عالی هستند. با این حال، ما لیست را برای شما کوتاه کرده‌ایم. مکان‌های ذکر شده در زیر را بررسی کنید تا بتوانید برای هدف و مقصد خود به عنوان یک عکاس، برنامه‌ریزی کاملی داشته باشید. زیبایی نفس گیر این مکان‌ها مطمئنا ذهن شما را متحیر خواهد کرد. بسیار خوب، بیایید با لیست بهترین مکان‌ها برای عکاسی در ترکیه شروع کنیم.

  • استانبول
  • کاپادوکیه
  • پاموکاله
  • آنتالیا
  • اولودنیز
  • سیرالی
  • میرا
  • افس
  • آب انبار بازیلیکا
  • کلیسای چورا
  1. استانبول

این شاید بهترین مکان در ترکیه باشد که می‌توانید برای عکاسی از آن برنامه‌ریزی کنید. در واقع، شاید اشاره به استانبول توضیح اضافی باشد! زیرا همه‌ی ما از زیبایی و اهمیت استانبول در ترکیه می‌دانیم. شما می‌توانید عکس‌های زیبایی از شهر بگیرید، با این حال، همیشه می‌توانید سبک عکس‌های خود در این شهر را تغییر دهید. هر چقدر که می‌خواهید خلاقیت به خرج دهید و این نکته را نیز بدانید که تنها شما نیستید که به ترکیه علاقه‌مند است.

مساجد زیبای استانبول مانند مسجد آبی، ایاصوفیه، بازار بزرگ و پل گالاتا از زیباترین نقاطی هستند که می‌توان از آن‌ها عکس گرفت. شما همچنین می‌توانید از بسیاری از مکان‌های جذاب دیگر در استانبول نیز بازدید کنید. بنابراین مطمئن شوید که زمان زیادی برای عکاسی در این شهر در اختیار دارید. عکاسی از کل استانبول در یک روز اصلا امکان پذیر نیست. شما باید حداقل یک هفته یا بیشتر آن جا بمانید تا بتوانید تمام مکان‌های زیبای استانبول را پوشش دهید.

  1. کاپادوکیه

این مکان در خارج از استانبول قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌های این کشور برای عکاسی است. کاپادوکیه چیزی کمتر از یک بهشت ​​برای عکاسان نیست. این را فراموش نکنید که در این مکان، هر روز صبح آسمان با ده‌ها بالون پر می‌شود که صحنه‌ای رویایی را ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید حین تحصیل در ترکیه و آموزش رشته‌ی عکاسی، از مکانی به یاد ماندنی عکس بگیرید، قرار دادن کاپادوکیه در لیست خود را فراموش نکنید.

  1. پاموکله

این مکان جالب دیگری است که در ترکیه با آن روبرو خواهید شد. این مکان دارای منظره‌ای غیرعادی است که به عنوان یک مکان درخشان برای عکسبرداری محسوب می‌شود. شما همچنین می‌توانید از ویرانه‌های هیراپولیس که در پارک قرار دارد عکس بگیرید. همچنین، شما ننباید استخر باستانی را از دست بدهید. با این حال، ممکن است عکسبرداری از این مکان برای شما کمی دشوار باشد.

  1. آنتالیا

در این مکان، می‌توانید سوژه‌های زیادی را برای عکاسی پیدا کنید. شما می‌توانید عکس‌های دوست داشتنی زیادی از شهر و اطراف آن بگیرید. منطقه‌ی ساحلی آن هم می‌تواند بهترین سوژه‌ی عکاسی شما باشد. اگر می‌خواهید عکس‌های جالب‌تری را نیز ثبت کنید، می‌توانید از آبشار Dude، خرابه‌های ترمسوس و مناظر ساحلی نیز دیدن کنید. همه‌ی این مکان‌ ها برای عکاسی بسیار جالب هستند.

  1. اولودنیز

از بین تمام سواحل و مناطق ساحلی موجود در ترکیه، این شاید بهترین باشد. ساحل این منطقه کاملاً خیره کننده است و همه چیز در اطراف اینجا ارزش عکس گرفتن را دارد. وقتی در این مکان هستید، باید دره‌ی پروانه‌های باورنکردنی را نیز ببینید. همچنین می‌توانید تا کوه باباداغ سوار شوید و از آنجا شاهد مناظر مسحورکننده باشید. فراموش نکنید که حتی تالابی که در این مکان قرار دارد، بسیار زیبا است و می‌توانید با عکاسی از آن، پورت‌فویلو و نمونه‌ کارهای خود را مزین کنید!

  1. سیرالی

مکان زیبای بعدی برای عکاسی سیرالی است. شما می‌توانید عکسبرداری در سیرالی را تنها در یک روز به پایان برسانید. ممکن است گزینه‌های کمتری برای عکاسی در اینجا پیدا کنید، اما باز هم ارزشش را دارد. شما می‌توانید خرابه‌های اولیمپوس را که فضایی فوق‌العاده‌ برای عکاسی است، بررسی کنید. ساحل صخره‌ای و ناهموار سیرالی یکی دیگر از نقاطی است که ممکن است برای شما جالب باشد. این ساحل همچنین دارای کوه‌های زیبایی است که در پشت آن قرار دارند.

  1. میرا

این مکان در واقع مملو از خرابه‌ها است، با این حال، آن‌ها آنقدر که فکر می‌کنید فتوژنیک نیستند. اگر هدف شما یافتن بهترین مکان برای عکاسی است، این می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. خرابه‌های کمی در این مکان وجود دارد که ارزش عکس گرفتن را دارند. تاریخچه‌ی این مکان نیز جالب است و حتی برخی از خرابه‌ها واقعا منحصر به فرد هستند.

  1. افس

این تا کنون محبوب‌ترین و پربازدیدترین خرابه در ترکیه است. افس بسیار بزرگ است و بنابراین، شما می‌توانید چیزهای زیادی را در آنجا پیدا کنید. با این حال، تنها مشکل این مکان این است که عکاسی در افس صرفا در طول روز امکان پذیر است. این به دلیل ساعات کاری افس است و ممکن است برای عکاسان کمی چالش‌برانگیز و دردسرساز باشد. همچنین استفاده از سه پایه در خرابه‌ها ممنوع است. پس قبل از اینکه برای عکاسی به این مکان مراجعه کنید، باید تمام این نکات را در نظر داشته باشید.

  1. آب انبار بازیلیکا

این مکان مرموز چیزهای زیادی برای ارائه به عکاسان دارد. قدمت اتاق زیرزمینی که دارای 336 ستون رومی است به سال 532 بعد از میلاد برمی‌گردد. روزگاری این مکان آب انبار بوده و امروزه به موزه تبدیل شده است. این مکان تعداد زیادی از عکاسان و همچنین گردشگران از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

  1. کلیسای چورا

این کلیسای بیزانسی قرون وسطایی در چورا یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی است. امروزه این مکان به موزه‌ای تبدیل شده است و در آن برخی از بهترین و قدیمی‌ترین موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری بیزانسی به چشم می‌خورد. این مکانی است که ارزش بازدید را دارد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
2.5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *