موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

تحصیل تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

دوره‌ی سینما و تلویزیون در ترکیه نه تنها در بین دانشجویان ترک محبوبیت دارد، بلکه رشته‌ای است که تا حد زیادی توسط دانشجویان بین‌المللی، برای تحصیل در ترکیه انتخاب می‌شود. لیسانس سینما و تلویزیون حوزه‌های مختلف تولید فیلم را پوشش می‌دهد. شما با مبانی نظری، روش‌های فیلم سازی و تولید فیلم و همچنین برخی از موضوعات اقتصادی مانند حقوق رسانه (مثلا مجوزها، قانون قرارداد، حق چاپ و کپی رایت)، مدیریت زمان، مدیریت پروژه، بازاریابی، تحلیل بازار یا توسعه محصول آشنا خواهید شد.

درباره‌ی رشته سینما و تلویزیون

در دوره‌ی سینما و تلویزیون (همچنین به عنوان فیلم و تلویزیون شناخته می‌شود)، گاهی اوقات می‌توانید یک تخصص را انتخاب کنید تا به طور خاص‌تری برای حرفه‌ی رویایی خود واجد شرایط شوید. تمرکز اصلی شامل:

  • مستند
  • انیمیشن تلویزیونی
  • فیلمنامه نویسی
  • فیلمبرداری
  • کارگردانی
  • جلوه‌های بصری
  • تولید ویدیو
  • صحنه‌شناسی (مثلاً برای آگهی‌ها)

البته این شاخه‌ها بستگی به این دارد که در کدام دانشگاه می‌خواهید درس بخوانید. دوره‌ی تحصیلی شما نیز ممکن است خاص‌تر باشد.

چرا در رشته‌ی سینما و تلویزیون تحصیل کنیم؟

دانشجویانی که در رشته‌ی مطالعات سینما و رسانه فارغ‌التحصیل می‌شوند، در تفکر و تحلیل انتقادی، رسمی، نظری و تاریخی آموزش خواهند دید. هدف این برنامه توسعه‌ی توانایی درک اشکال تولید فرهنگی در رابطه با زمینه‌های وسیع‌تر و همچنین تقویت مهارت‌های بحث و نوشتن است.

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

دانشجویان ابزاری را برای نزدیک شدن به محیط رسانه‌های امروز از منظر تاریخی و بین‌المللی به دست خواهند آورد و بنابراین می‌توانند در یک فضای رسانه‌های در حال تغییر کار کنند.برای بیش از یک قرن و در میان فرهنگ‌های مختلف، فیلم و سینما، رسانه‌ی اصلی برای داستان‌گویی، برای به تصویر کشیدن و کاوش جهان و برای درگیر کردن و شکل دادن به حواس، احساسات، حافظه و تخیل انسان بوده است.

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که در آن دیگر تنها رسانه‌ی مورد استفاده برای نمایش فیلم‌ها سینما نیست. اما فیلم‌های سینما توسط تلویزیون، ویدئو و رسانه‌های دیجیتال به نمایش درمی‌آید و به نظر می‌رسد که سینما زنده مانده است.برنامه درسی مقطع کارشناسی در مطالعات سینما و رسانه چارچوبی را فراهم می‌کند که در آن دانشجویان در کالج می‌توانند به تاریخچه‌ی فیلم و رسانه‌های مرتبط از دیدگاه‌های مختلف تاریخی، انتقادی و نظری بپردازند.

این برنامه با تمرکز بر مطالعه‌ی تصاویر متحرک (و همراهی های صوتی آن)، دانشجویان را قادر می‌سازد تا اینکه چگونه سینما از طریق فرم‌ها، تکنیک‌ها و سبک‌های خاص معانی مختلفی ایجاد می‌کند را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین آن‌ها به بررسی اینکه چگونه سازمان صنعتی بر نحوه‌ی تولید و دریافت فیلم تأثیر می‌گذارد، می‌پردازند. از دیگر مطالعات آن‌ها می‌توان به بررسی این مورد اشاره کرد که چگونه بافت اجتماعی بر نحوه‌ی درک و معنا بخشیدن به فیلم‌ها تأثیر می‌گذارد.

در عین حال، هدف رشته‌ی سینما (و رسانه‌های مرتبط) در زمینه‌های وسیع‌تری مانند شکل‌گیری فرهنگ بصری و تاریخ حواس است. از دیگر اهداف آن می‌توان به تصویر کشیدن مدرنیته، مدرنیسم و ​​آوانگارد، نظریه روایت، شعر و بلاغت، اشکال سرگرمی تجاری، جنس و جنسیت، ساخت هویت‌های قومی، نژادی و ملی، تولید و انتشار رسانه‌های فراملی و در نهایت ظهور عموم رسانه های جهانی اشاره کرد.

واحد‌های درسی رشته‌ی سینما و تلویزیون در دانشگاه‌های ترکیه

  • مبانی دوربین و نور
  • اصول اسکریپت
  • تاریخچه فیلم
  • تحلیل فیلم
  • برش پایه
  • نظریه مونتاژ
  • کارگردانی، کار دوربین
  • فناوری صوتی و تصویری
  • صدای اصلی
  • تصویرسازی
  • ترکیب تصویر
  • داستان سرایی
  • انیمیشن
  • ویرایش ویدئو و صدا
  • فرمت‌های تصویر متحرک برای وب

شرایط پذیرش در رشته‌ی سینما و تلویزیون

برای اخذ پذیرش در این رشته‌ی پرطرفدار و امکان تحصیل در ترکیه، شما باید مدارک مورد نیاز و درخواستی دانشگاه مدنظر خود را به صورت تمام و کمال تکمیل کنید. آرال گام در این زمینه به خوبی به شما در جمع‌آوری مدارک یا معرفی دانشگاه‌های برتر کمک خواهد کرد. اما در زیر برخی از رایج‌ترین مدارکی را که باید در طول فرآیند درخواست ارائه کنید، فهرست کرده‌ایم.

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

گرچه برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها به مقدار بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر کمتر. به عنوان مثال، همه‌ی دانشگاه‌ها از دانشجویان نمی‌خواهند که برای مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته مطالعات رسانه تجربه کاری داشته باشند. اما برخی دانشگاه‌ها برای اینکه به شما بورسیه‌ی تحصیلی بدهند یا به طور کلی شما را بپذیرند، از شما رزومه دریافت می‌کنند. این بسته به مقطع تحصیلی مورد نظر و دانشگاهی که برای آن درخواست می‌کنید متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای کارشناسی سینما و تلویزیون

حداقل نمرات آزمون زبان انگلیسی: آیلتس 6.0 یا تافل 70

ریز نمرات تحصیلی

معدل

انگیزه‌نامه

گواهی فارغ‌التحصیلی از دوره‌ی دبیرستان

شرکت در آزمون‌های ورودی مورد نظر دانشگاه‌ها

مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد در سینما و تلویزیون

حداقل نمرات آزمون زبان انگلیسی: آیلتس 6.5 یا تافل 85

مدرک لیسانس در رسانه، ارتباطات یا رشته‌های مرتبط

معدل (معمولا 3.0)

توصیه نامه

انگیزه‌نامه

سابقه کار (1 تا 3 سال)

نمونه نگارش

شرکت در آزمون‌های مورد نیاز جهت اخذ پذیرش (GRE/GMAT)

شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه

ارائه‌ی مقالات آی اس آی

فرصت‌های شغلی

پس از اتمام مدرک تحصیلی خود در سینما و تلویزیون در ترکیه، در درجه اول در یک صنعت تخصص خواهید داشت: صنعت سینما و تلویزیون. در بسیاری از مواقع، فارغ‌التحصیلان سینما خوداشتغال می‌شوند و بر اساس پروژه برای مشتریان مختلفی مانند تولیدات فیلم، پخش کننده‌های تلویزیونی یا شرکت‌های ضبط کار می‌کنند.

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

اما حوزه‌های دیگری که متکی به تصاویر متحرک هستند، مانند آژانس‌های رسانه‌ها و تبلیغات، دفاتر تحریریه یا صنعت سرگرمی نیز به طور مرتب به دنبال کارشناسان آموزش دیده فیلم هستند. به خصوص از آن زمان که پورتال‌های ویدئویی مختلف مانند یوتیوب و سرویس‌های پخش مانند Netflix، به بخشی جداناپذیر از چشم‌انداز رسانه تبدیل شده‌اند. این بدان معنی است که شما به راحتی می‌توانید ویزای تحصیلی ترکیه را به ویزای شغلی تبدیل کنید.

با مدرک مطالعات رسانه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

قطعا شما در رشته‌ی سینما و تلویزیون تحصیل نمی‌کنید چون صرفا این رشته راجع به فیلم است و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. قطعا کسی که تصمیم بگیرد این رشته را در کشور ترکیه تحصیل کند، باید راجع به بازار کار آن نیز اطلاعاتی داشته باشد.به طور کلی، فارغ‌التحصیلان رشته‌ی رسانه می‌توانند فرصت‌های شغلی مختلفی در بازاریابی، پخش، عکاسی و سایر زمینه‌های مربوط به رسانه و تلویزیون پیدا کنند. در اینجا برخی از محبوب‌ترین مشاغل مطالعات رسانه‌های و میانگین حقوق سالانه‌ی آن در کشورهای برتر دنیا آمده است:

 متخصص دیجیتال مارکتینگ – سالانه 60000 دلار. در این پست،‌ شما باید در صنعت بازاریابی کار کنید و از طریق آگاهی از برند و ارتقای محصولات و خدمات، به رشد شرکت‌ها کمک کنید.

 مدیا پلنر – 54000 دلار. از وظایف این شغل می‌توان به تجزیه و تحلیل داده‌ها و انجام تحقیقات برای برقراری استراتژی در کمپین‌های تبلیغاتی اشاره کرد.

 کارشناس روابط عمومی  58000دلار. در این پست شما باید برای مشتری خود (فرد یا سازمان)، به خصوص در زمان بحران، تصویری مطلوب ایجاد و حفظ کنید.

 مدیر شبکه‌های اجتماعی – 55000 دلار. از وظایف یک مدیر شبکه‌های اجتماعی می‌توان به مدیریت بازاریابی و تبلیغات یک شرکت در رسانه‌های اجتماعی از طریق برنامه‌ریزی و ایجاد استراتژی، سئو و برندیگ اشاره کرد.

 مدیر محتوای وب – 64000 دلار. شما در این پست باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که محتوای یک وب سایت (مانند مقاله‌ها، تصاویر، فیلم‌ها، نظرات) دارای ساختاری واضح و مطابق با استانداردهای کیفیت و نیازهای کاربران است.

جدا از موارد بالا که از فرصت‌هایی بودند که معمولا در سینما و رسانه نادیده گرفته می‌شوند، موارد زیر نیز از فرصت‌های شغلی رایج برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ی سینما و تلویزیون در ترکیه است:

  • کارگردان
  • دستیار کارگردان
  • فیلمبردار / زن
  • کاتر
  • تهیه کننده
  • هنرمند طراح جلوه‌های ویژه بصری
  • نمایشنامه نویس
  • تکنسین روشنایی

از دیگر مدارک مربوط به صنعت سرگرمی

در واقع رشته‌ی سینما فقط بخش کوچکی از صنعت سرگرمی و رسانه را در بر می‌گیرد. پس اگر به هر دلیلی موفق به اخذ پذیرش یا اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه در رشته‌ی سینما و تلویزیون نشدید، می‌توانید در سایر بخش‌ها نیز تلاش کرده و گزینه‌های خود را برای انتخاب، بیشتر کنید.

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

به طور کلی هم می‌توان گفت که زرق و برق صنعت سرگرمی جذاب است، به خصوص برای دانشجویان بین‌المللی جوانی که در راه ساختن یک آینده‌ی فوق‌العاده هستند. شما نیز ممکن است یکی از آن‌ها باشید و شیفته‌ی سبک زندگی افراد ثروتمند و مشهوری باشید که دائماً در صفحات اول روزنامه‌ها، تلویزیون یا رادیو حضور دارند.

البته برخی از آن‌ها ممکن است به واسطه‌ی استعداد خاصی به جایگاه خود رسیده باشند، اما برخی دیگر با مطالعه و تلاش زیاد به این جایگاه رسیده‌اند. با این حال، شناخته شدن در سراسر جهان دارای معایبی است و اگر به آن‌ها علاقه ندارید، می‌توانید با حفظ حریم خصوصی خود بخشی از سرگرمی و رسانه باشید.شما می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی از یکی از دوره‌های تحصیلی زیر، حرفه‌ای موفق داشته باشید و به پایداری همه چیزهایی که در رسانه‌ها اتفاق میفتد کمک کنید.

  1. تجارت در صنعت سرگرمی

آیا شم تجاری خوبی دارید؟ چرا تبدیل به یک مدیر سرگرمی نمی‌شوید؟ اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که از ریاضیات، برنامه‌ریزی استراتژی بلندمدت و کوتاه‌مدت و مسئولیت‌هایی که منجر به پاداش می‌شود لذت می‌برید، ممکن است صنایع رسانه‌ را با چشم یک تاجر ببینید.این رشته به شما بیشتر در مورد مدیریت پروژه، میراث فرهنگی، مدیریت جمع آوری کمک‌های مالی، هنرهای نمایشی و کارآفرینی فرهنگی می‌آموزد.

پس از فارغ‌التحصیلی از چنین دوره‌ای، فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد، از جمله:

 مدیر هنری

 مدیر روابط هنری

 تهیه کننده موسیقی یا تلویزیون

 مدیر بازیگران

  1. وکیل صنعت سرگرمی

از نبردهای دادگاه لذت می‌برید اما مجذوب دنیای هنری نیز هستید؟ نظرتان راجع به تبدیل شدن به یک وکیل مشهور چیست؟

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

قانون سرگرمی ترکیبی تازه و درخشان از تخصص‌ها است که به شما این شانس را می‌دهد که با قراردادهای مختلف کار کنید. شما از آثار هنری محافظت خواهید کرد و مطمئن خواهید شد که حقوق هنرمندان به طور کامل رعایت می‌شود.با این حال، می‌توانید در ورزش، مقررات رسانه‌ای، حقوق فناوری و سایر زمینه‌ها نیز تخصص داشته باشید.

شما می‌توانید یک وکیل شوید و در یک زمینه‌ی خاص یا در مورد یک موضوع خاص کار کنید. هر طرفی را که انتخاب کنید، چنین شغلی برای شما شهرتی ایجاد می‌کند که قراردادها و مشتریان بیشتری را در درازمدت برای خود داشته باشید. البته در صورت تحصیل در این رشته می‌توانید در مشاغل زیر نیز فعالیت کنید:

 یک درمانگر نمایش یا موسیقی

 کارگردان تئاتر

 مجری پخش

 معلم آموزش عالی در رشته هنر

  1. طراح و آرتیست پشت صحنه

این روزها این رشته به شدت هواخواه و طرفدارا دارد و در حال تکامل سریع جلوه‌های بصری و فناوری‌هایی است که برای فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، تبلیغات و بسیاری از زمینه‌های دیگر کاربرد دارد. خلاقیت با چنین مدرکی در بهترین حالت خود قرار دارد، زیرا حتی ممکن است این شانس را داشته باشید که با شرکت‌هایی مانند Universal Pictures، Disney یا LEGO کار کنید. با تحصیل در این رشته می‌توانید در تخصص‌هایی چون تولید ویدئو، کار میدانی الکترونیکی، فیلمنامه نویسی برای تلویزیون، ویرایش صدا و … مشغول فعالیت شوید.

تحصیل سینما و تلویزیون در ترکیه

پس از اتمام تحصیلات، حتی ممکن است در یکی از موارد زیر مشغول به کار شوید:

 یک ویرایشگر صوتی

 دستیار تولید

 یک ویرایشگر چند رسانه‌ای

 گزارشگر یا کارگردان تلویزیون

کار در صنعت رسانه و هنر ممکن است یک سفر روتین یا یک سفر جذاب و پرماجرا باشد. شما می‌توانید رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی پیشرفت خود تمرکز کنید. مدارک ذکر شده در بالا برای شما شهرت بالایی ایجاد می‌کند و آینده‌ای درخشان را تضمین خواهد کرد.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل در رشته‌ی سینما و تلویزیون

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر یک موسسه آموزشی خصوصی در ترکیه است که در اطراف بسفر در استانبول واقع شده است. مجلس ملی ترکیه در سال 1998 مجوز تأسیس دانشگاه باهچه شهیر را توسط بنیاد آموزشی Bahçeşehir Uğur صادر کرد. پروتکل آکادمیک و استراتژیک اندکی پس از آن (فوریه 1998) با دانشگاه ایالتی سن دیگو در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا امضا شد.

ثبت نام اولین دانشجویان پس از اولین آزمون تعیین سطح  در سال تحصیلی 1999-2000 انجام شد این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه‌های ترکیه است که سخنرانی‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند و بنابراین دانشجویانی که برای BAU درخواست می‌کنند باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند.این دانشگاه از 8 دانشکده، 1 دانشکده‌ی زبان و 2 دانشکده‌ی حرفه‌ای تشکیل شده است.

چهار موسسه در این دانشگاه تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهند. در حال حاضر حدود 17048 دانشجوی ثبت نام شده در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی 10137 نفر و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد 4716 نفر است. تعداد دانشجویان مقطع کاردانی نیز 1072 نفر است. 4 پردیس آن نیز در استانبول وجود دارد. کتابخانه دانشگاه باهچه شهیر، که در زمینی به مساحت 1400 متر مربع تأسیس شده است، با 250000 نشریه، کتاب و کتاب الکترونیکی خدمات ارائه می‌دهد.

پنج کافه و رستوران مختلف در محوطه دانشگاه نیز وجود دارند که خدمات خوبی را ارائه می‌دهند. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه باهچه شهیر در سال 2007 جایزه‌ی «برندهای برتر ترکیه» را دریافت کرد. مؤسسات آموزشی Bahçeşehir Uğur دارای 35 مهدکودک، 18 مدرسه ابتدایی و 47 دبیرستان و 177 مرکز آموزشی خصوصی در ترکیه هستند. رئیس فعلی پروفسور دکتر شیرین کارادنیز است

تحصیل در رشته‌ی سینما و تلویزیون در باهچه شهیر

هدف از ارائه‌ی این برنامه تقویت تحقیقات دانشگاهی در زمینه‌ی سینما، رسانه و مطالعات فرهنگ از طریق روش‌های تحقیق علمی است.از آنجایی که مطالعات سینما، رسانه و فرهنگ از نظر رشته‌های دانشگاهی جدید هستند، در اصل مبتنی بر دانش، تحقیقات دانشگاهی بسیار دقیق و تطبیقی ​​در رشته‌های مختلف هستند.

دکتری پژوهشی سینما و رسانه با هدف ارائه چارچوبی مبتنی بر علوم اجتماعی و انسانی برای داوطلبانی است که مایل به اخذ تخصص در زمینه‌های سینما، رسانه و فرهنگ در سطوح ملی و بین‌المللی هستند و راه را برای افزایش ادارات مشابه در سراسر کشور باز می‌کند.این برنامه با هدف ترکیب مطالعات کاندیداهای دکترا با کادر علمی خود از دانشگاهیان برجسته است. زبان تدریس برنامه دکتری پژوهشی سینما و رسانه انگلیسی است. همچنین هدف آن حمایت از تحقیقات و مطالعات بین‌المللی و کمک به دانش انضباطی در عرصه‌ی بین‌المللی است.

دانشگاه اوکان

دپارتمان سینما و تلویزیون دانشگاه اوکان با تاکید بر هنر و طراحی آموزش‌هایی ارائه می‌دهد. در برنامه 4 ساله‌ی کارشناسی این دانشگاه، اطلاعات نظری و عملی در مورد سینما و تلویزیون ارائه می‌شود. نتایج یادگیری اطلاعات نظری توسط تکالیف تحقیقاتی، ارائه‌ها و مقالات پشتیبانی می‌شود، در حالی که نتایج یادگیری اطلاعات عملی توسط تجربه مراحل تولید فیلم کوتاه پشتیبانی می‌شود.

دانشجویان برای فارغ‌التحصیلی از این برنامه ملزم به فیلمبرداری یک فیلم کوتاه هستند. دانشجویان حق دارند در طول تحصیل از کلیه امکانات فنی موجود در بخش بهره مند شوند.هدف دپارتمان سینما-تلویزیون آموزش شیوه‌های سنتی و مدرن، رویکردهای نظری و تاریخی و فراتر از آن، توانمندسازی دانشجویان در استفاده و نقد همه‌ی این دانش‌هاست.این دانشگاه طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا از نظر تئوری و تکنیک کاملاً مجهز شوند.

در این بخش که دارای یک آزمایشگاه مک 25 نفره با برنامه‌های ویرایش Adobe / Avid، دوربین، صدا، تصویر، تجهیزات نور، یک عکسبرداری و یک استودیوی عکاسی است، دانشجویان می‌توانند طرح‌های خود را بدون کمبود تجهیزات فنی انجام دهند. این بخش همچنین دوره‌هایی را در مورد شیوه‌های فیلمسازی از جمله طراحی صدا، زیبایی شناسی تصویر، طراحی ویرایش، پس از تولید و مدیریت، چه از لحاظ فنی و چه به صورت تئوری، ارائه می‌دهد.

دانشجویان این دانشگاه قادر خواهند بود بودجه، مدیریت و ویرایش و اقدامات پس از تولید را در فرآیندهای فیلم‌سازی کنترل کنند. همچنین دانشجویان در زمینه‌های سینمای مستند، نقد فیلم، فیلمنامه نویسی، نویسندگی خلاق و تئوری‌های سینما آموزش‌های موثری کسب می‌کنند. آن‌ها با دروس انتخابی، خود را در زمینه‌های تلویزیون و رسانه‌های جدید نیز ارتقا می‌دهند.دپارتمان سینما-تلویزیون دانشگاه اوکان با اساتید مجرب خود که در این بخش مشهور هستند، در استودیوهای معاصر با تجهیزات تکنولوژیکی که دائماً تجدید می‌شوند، تلاش می‌کند تا دانش هنری و فنی و همچنین تجهیزات نظری-عملی کافی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

پس از فارغ‌التحصیلی نیز دانشجویان خواهند بود در زمینه‌هایی مانند اینترنت و تبلیغات عرصه‌ی سینما و تلویزیون که در آن اقدامات بصری در خط مقدم است، فعالیت کنند. هدف این دپارتمان پرورش افرادی است که هم از لحاظ فکری و هم از نظر فنی مجهز و آگاه به مسئولیت اجتماعی باشند.در واقع، هدف گروه سینما و تلویزیون این دانشگاه، تربیت افراد خلاقی است که بتوانند در زمینه‌های سینما، پخش تلویزیونی و تولید و تبلیغات فعال باشند. پس علاوه بر مطالعات نظری و هنری، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند طرح‌های فردی خود را با ایجاد برنامه‌های کاربردی تحقق بخشند.

سخن آخر

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، کار در صنعت رسانه،‌ هنر یا همان سینما و تلویزیون ممکن است یک سفر روتین یا یک سفر جذاب و پرماجرا باشد. شما می‌توانید گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی پیشرفت خود تمرکز کنید. مدارک مرتبط و مشاغلی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، به شما شهرت می‌بخشد.

پس فرقی نمی‌کند که تصمیم بگیرید که یک مدیر هنری شوید، برای حقوق هنرمندان بجنگید یا تصاویری به یاد ماندنی برای فیلم‌ها و ویدیوها خلق کنید، شما از کار در محیطی که مطمئنا هرگز کسل کننده نیست لذت خواهید برد.پس با توجه به توضیحات بالا، قطعا تحصیل در رشته‌ی سینما و تلویزیون در ترکیه ارزش بالایی دارد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بیش از حد از اطلاعات اشباع شده است.

تقریباً هر کسی می‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد بنویسد یا منتشر کند. از یک طرف، این به مردم اجازه می‌دهد تا آزادانه خود را بیان کنند و افکار خود را در مورد رویدادها، مشکلات و برنامه‌های جهان به اشتراک بگذارند.از سوی دیگر، تبلیغ اخبار جعلی یا نوشتن مقالات مغرضآن‌های که بر اساس باورها و تفسیرهای شخصی به جای حقایق تأیید شده باشد، آسان‌تر از همیشه است.

پس جهان به محققان و متخصصان با اخلاق و اصیلی نیاز دارد که اخبار دست اول را بدون هیچ‌گونه تحریف یا تغییری در رسانه منتشر کنند، یا از طریق ساخت فیلم کوتاه و بلند و سریال‌های مختلف، چشم و گوش مردم را باز کرده و جامعه‌ای آگاه پرورش دهند. در واقع، اگر یکی از اهداف شما جهت تحصیل در رشته‌ی سینما و تلویزیون، تولید محتوای بکر و همسو با حقایق است، پس قطعا کسی هستید که این صنعت و حرفه به شما نیاز دارد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *