موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

تحصیل تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

در چند سال گذشته آموزش طراحی صنعتی به موضوعی فراگیر تبدیل شده است که در آن چشم انداز عمومی به سرعت در حال تغییر است. امروزه، یک نگرانی اصلی در مورد ارزش و کیفیت آموزش طراحی صنعتی ارائه شده در سطح دانشگاه در نظر گرفته می‌شود که در خود این رشته رشد کند.

با این حال، مشکل گسترش سریعی که امروزه آموزش طراحی صنعتی با آن مواجه است. این چرخش به سمت شرکتی شدن دانشگاه‌ها به عنوان یک مدل تجاری را می‌توان به عنوان بازنمایی بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی شرایط کنونی نیز در نظر گرفت که باعث رشد دانشگاه‌های خصوصی می‌شود.

به خصوص در زمینه آموزش طراحی صنعتی تعداد دانشگاه‌های خصوصی بسیار بالاتر از دانشگاه‌های دولتی است.در نتیجه، بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌ها در چارچوب گسترده‌تر آموزش طراحی در دانشگاه‌های امروزی ارزشمند است. هدف این مقاله ارائه اطلاعات اساسی برای شناسایی ویژگی‌های آموزش طراحی صنعتی و وضعیت فعلی آن است.

در واقع، این مقاله مربوط به بخش‌های طراحی صنعتی در ترکیه است و به شما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم را جهت تحصیل در ترکیه به دست بیاورید.یک ارزیابی کمی کلی در بخش‌های طراحی نیز برای ارائه‌ی وضعیت ساختاری کارکنان دانشگاهی در سطح زیرسازمانی گنجانده شده است. اظهارات پایانی نکته‌هایی برای وضعیت آینده‌ی آموزش و تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه است.

تحصیلات تکمیلی برای رشته‌ی طراحی صنعتی در دانشگاه‌های ترکیه

مدارک طراحی صنعتی در ترکیه، در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشدو دکتری ارائه می شود. اما اولین دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا توسط دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان در سال 1982 ارائه شد. اندکی پس از تأسیس اولین دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه مرمره برنامه کارشناسی ارشد خود را در سال 1986 آغاز کرد و سپس دوره دکترا را در سال 1992 آغاز کرد.

دانشگاه فنی استانبول برای اولین بار پس از آن‌ها  نیز شروع به کار کرد. در واقع، این دانشگاه کارش را با ارائه‌ی یک برنامه کارشناسی ارشد در سال 1989 ، یک برنامه‌ی کارشناسی در سال 1993 و برنامه‌ی دکترا در سال 1996 شروع کرد. موسسه‌ی فناوری ازمیر آخرین دانشگاهی است که مدرک کارشناسی ارشد را در دهه نود ارائه داد. افزایش تدریجی مدارک تحصیلات تکمیلی در اوایل دهه 2000 با ارائه‌ی مدرک کارشناسی ارشد توسط دانشگاه آنادولو در سال 2002 آغاز شد و به دنبال آن دانشگاه اقتصاد ازمیر در سال 2006 مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را در سال 2013 ارائه داد.

دانشگاه اقتصاد و فناوری TOBB در مقطع کارشناسی ارشد و دانشگاه اوزیغین در هر دو سطح کارشناسی ارشد و دکترا آخرین مدرک‌ها را در سال 2014 ارائه دادند. در حال حاضر یازده برنامه کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در شش دانشگاه دولتی و پنج دانشگاه خصوصی موجود است. دانشگاه‌هایی که مدرک کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند تنها 31 درصد از کل دانشگاه‌های ارائه دهنده مدرک لیسانس طراحی صنعتی را تشکیل می‌دهند.

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

یعنی تنها کمتر از یک چهارم دانشگاه‌ها مدرک تحصیلات تکمیلی در زمینه‌ی طراحی صنعتی را ارائه می‌دهند.اگر گسترش آموزش طراحی صنعتی با سرعت مشابه ادامه یابد، تقاضای فزاینده‌ای برای اعضای دانشگاهی واجد شرایط برای تصدی پست در بخش‌های آینده، که ترجیحاً از رشته طراحی صنعتی یا رشته‌های مرتبط با طراحی هستند، وجود خواهد داشت.

به منظور حفظ تعداد مورد نیاز کارکنان دانشگاهی، باید دانشکده‌های بیشتری مدارک تحصیلات تکمیلی در طراحی صنعتی را ارائه دهند. در حال حاضر، دانشجویان ثبت نام شده در مقاطع تحصیلات تکمیلی موجود در حال افزایش است. با این حال، تعداد محدودی از کارکنان دانشگاهی واجد شرایط (دارای مدرک دکترا) برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی موجود وجود دارد.

اصلا چرا بخواهیم در رشته‌ی طراحی صنعتی درس بخوانیم؟

تا به حال شده درگیر هل دادن در یک فروشگاهی شوید که روی آن به وضوح «لطفا آن را بکشید» نوشته شده است؟ نیازی نیست که خودتان را سرزنش کنید یا بابت این اشتباه احساس بدی داشته باشید: اول، همه‌ی ما این اشتباه را مرتکب شده‌ایم. دوم اینکه تقصیر شما نیست. شخصی که آن در را طراحی کرده است باید از روی طراحی مشخص می‌کرد که آیا باید فشار داده شود یا کشیده شود.

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

و اینجاست که لیسانس طراحی صنعتی می‌تواند مفید واقع شود.طراحی صنعتی مسئول ایجاد محصولاتی است که می‌تواند  مفید و زیبا باشد و به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه مفاهیم نظری مواد و فرآیندها را با عملی بودن طراحی و الگوها ترکیب کنند. و به همین دلیل است که به طور خلاصه، مدرک لیسانس در طراحی صنعتی یک مدرک عالی و به دردبخور است.

در دوره‌ی لیسانس طراحی صنعتی چه می‌خوانید؟

طراحی صنعتی را صرفاً نشستن پشت یک میز، ترکیب سه قطعه مشابه و دستیابی به اختراعاتی مانند «میز کباب» یا «بیل جمع شونده» تصور نکنید.شما باید در آزمایشگاه‌های کامپیوتر، استودیوهای طراحی، دوره‌های نظری و پروژه‌های کلاسی شرکت کنید. همه‌ی این‌ها برای کمک به شما در توسعه‌ی مهارت‌های حل مسئله، توانایی زیبایی شناختی و سطح خلاقیت شما ساخته شده‌اند.

همچنین، برخی از دوره‌های اصلی وجود دارند که باید در طول سال‌های لیسانس خود شرکت کنید. این دوره‌ها عبارتند از:

 تجسم طراحی

 نقاشی

 نمونه‌های اولیه طراحی

 تاریخچه طراحی

 طراحی ابعادی

دانشگاه‌های برتر لیسانس طراحی صنعتی

گرچه بهترین دانشگاه‌هایی که رشته‌ی طراحی صنعتی را ارائه می‌دهند، صرفا به سه عدد در ترکیه ختم نمی‌شوند، ولی ما در این مطلب قصد داریم بیشتر شما را با رشته‌ی طراحی صنعتی در ترکیه و فرصت‌های شغلی و درآمدی که از طریق آن به دست می‌آورید آشنا کنیم. پس در این بخش، تنها سه مورد از بهترین دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل در رشته‌ی طراحی صنعتی را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه باهچه شهیر، در استانبول، ترکیه

دانشگاه باهچه شهیر انتظار دارد که در ارتقای دانش نیروی پیشرو در سطح منطقه‌ای و ملی باشد. هدف دانشگاه باهچه شهیر آموزش دانشجویانی است که متعهد به ترویج احترام به حقوق دیگران هستند و تفاوت‌های انسانی را در نظر می‌گیرند و قدردان تفاوت‌های انسانی و بیان سازنده ایده‌ها هستند.

دانشگاه اوزیگین، استانبول، ترکیه

به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی، دانشگاه اوزیگین همیشه افق‌های جدیدی را می‌گشاید و فرصت‌های جدیدی را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا آن‌ها را قادر سازد تا شایستگی‌های واقعی خود را کشف کنند.

دانشگاه TED، ترکیه

برنامه کارشناسی دپارتمان طراحی صنعتی دانشگاه TED در ترکیه، رویکرد طراحی کاربر محور را برای بهبود زندگی می‌پذیرد و بر توسعه مهارت‌های خلاقانه و عملی حل مسئله در دانشجویان تاکید دارد. پس در صورت تمایل می‌توانید با خیال راحت به تحصیل رشته‌ی طراحی صنعتی در این دانشگاه مشغول شوید.

مشاغل طراحی صنعتی پس از فارغ التحصیلی

مدرک کارشناسی ارشد در طراحی صنعتی به شما می‌آموزد که چگونه محصولات مختلف را طراحی، ایجاد و آزمایش کنید، از تلفن همراه، دوچرخه، مبلمان، اتومبیل و حتی مجموعه فیلم. طراحان صنعتی تحقیق می‌کنند که چگونه مصرف کنندگان ممکن است از یک محصول استفاده کنند و طرح‌های مختلف را آزمایش می‌کنند تا ببینند کدام کاربردی ترین و کاربرپسندتر است.

در طول تحصیل در رشته طراحی صنعتی، یاد خواهید گرفت که چگونه مفاهیم طراحی را با در نظر گرفتن جنبه‌های اجتماعی، محیطی، عملکردی، مالی و زیبایی شناختی ایجاد کنید. همچنین مهارت‌های دیجیتالی از جمله مدل سازی گرافیکی، چند رسآن‌ها ی و طراحی وب را توسعه خواهید داد.

  1. طراح صنعتی – 58200 دلار در سال

کار برای: معمولاً تولید کنندگان، گزینه‌های دیگر شامل مشاغل آزاد یا راه اندازی یک تجارت طراحی صنعتی است.

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

طراحان صنعتی از مهارت‌های مهندسی، هنری و دیجیتالی خود برای ایجاد مفاهیم و محصولات بر اساس خواسته‌های مشتریان خود استفاده می‌کنند. محصولات باید کاربردی، ایمن، کاربرپسند، قابل اعتماد و از نظر زیبایی شناسی کامل و بی‌نظیر باشند. شما به عنوان یک طراح صنعتی می‌توانید بر روی هر نوع محصولی مانند مبلمان، لوازم خانگی، خودرو و غیره کار کنید.

در اینجا چند مسئولیت متداول برای طراحان صنعتی آورده شده است:

 با مشتری بحث کنید تا درک کنید که از محصول چه انتظاری دارد.

برای اطمینان از رعایت سیاست‌های ایمنی و خواسته‌های مشتری، طراحی، توسعه و آزمایش محصول را انجام دهید.

 بر اساس بودجه و عناصر طراحی مناسب‌ترین مواد را برای تولید انتخاب کنید.

  1. محقق طراحی صنعتی – 71000 دلار در سال

کار برای: موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های تولیدی، شرکت‌های فناوری اطلاعات

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

به عنوان یک محقق طراحی صنعتی، شما در مورد نیازهای کاربران تحقیق خواهید کرد و راه حل‌ها و پیشنهادات جدیدی برای عناصر طراحی ارائه خواهید کرد. نمونه‌هایی از محصولاتی که ممکن است در مورد آن‌ها  تحقیق کنید عبارتند از: برنامه‌ها، وب سایت‌ها، لوازم الکترونیکی، ابزارها و …

به عنوان یک محقق طراحی صنعتی، برخی از وظایف شما عبارتند از:

 مخاطبان مناسب برای یک محصول/خدمت را شناسایی کنید.

 مخاطبان هدف را مطالعه کنید، محصول را با آن‌ها آزمایش کنید، نظرات و تجربه کاربری آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

 نتایج را ارزیابی کنید و ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید طراحی را ارائه دهید.

  1. طراح داخلی 48700 دلار در سال

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

کار برای: سازندگان خانه یا دفتر

هدف یک طراح داخلی ایجاد فضاهای زندگی یا کاری است که برای افراد از نظر زیبایی شناسی دلپذیر، کاربردی و ایمن باشد. برای رسیدن به این هدف، آن‌ها  باید از دانش طراحی و مهارت‌های دیجیتال خود استفاده کنند و در عین حال به خواسته‌های مشتری نیز توجه زیادی داشته باشند.

به عنوان یک طراح داخلی، برخی از وظایف شما عبارتند از:

 طراحی کنید، مواد، بافت‌ها و رنگ‌ها را انتخاب کنید.

 مواد مورد نیاز را ارزیابی کنید، راجع به هزینه‌ی‌ آن‌ها تحقیق کنید و در مورد طراحی نهایی با مشتری صحبت کنید.

 با متخصصان دیگر مانند معماران یا مهندسان کار کنید و طرح خود را به واقعیت تبدیل کنید.

  1. طراح مبلمان 51400 دلار در سال

کار برای: شرکت‌های مبلمان منزل، مبلمان اداری، و … .

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

یک طراح مبلمان اقلام مبلمان سفارشی را بر اساس نیاز مشتری ایجاد می‌کند. طراح مبلمان خانه صرفا به کاربردی بودن مبل‌ها توجه ندارد و بیشتر بر جنبه زیبایی شناسی طراحی تمرکز می‌کند. در مقابل، طراح مبلمان اداری بیشتر در مورد استفاده، کاربردی و ایمنی تمرکز دارد.

مسئولیت‌های معمول برای یک طراح مبلمان عبارتند از:

 از نرم افزار CAD (Computer-Aided Design) برای ایجاد و آزمایش نمونه‌های اولیه و عناصر طراحی مختلف استفاده کنید.

 با دیگر متخصصان مانند دکوراتورها و مدیران پروژه همکاری کنید.

 پیشنهاد مواد و برآورد هزینه‌های پروژه.

  1. طراح خودرو – 80700 دلار در سال

کار برای: شرکت‌های تولید اتومبیل، اتوبوس و موتور سیکلت

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

طراحان خودرو از دانش فنی، هنری و مهندسی خود برای طراحی وسایل نقلیه موتوری ارگونومیک استفاده می‌کنند  که ظاهر عالی و آیرودینامیک خوبی دارند.

به عنوان یک طراح خودرو، برخی از رایج ترین وظایف عبارتند از:

 ایجاد طرح‌هایی از وسایل نقلیه موتوری (از جمله طراحی داخلی و خارجی)

 در مورد استانداردهای ایمنی تحقیق کنید و طرح‌هایی برای استایل بدن ایجاد کنید که مطابق با آن‌ها  باشد.

 با استفاده از نرم افزار CAD مدل‌های سه بعدی ایجاد کنید.

  1. طراح بسته – 51000 دلار در سال

کار برای: شرکت‌های اسباب بازی سازی، شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی، موسسات مراقبت‌های بهداشتی

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

طراحان بسته‌بندی راه‌حل‌های بسته‌بندی مختلف را برای شرکت‌ها توسعه، ایجاد و آزمایش می‌کنند. طراحان بسته برای انجام موفقیت آمیز کار خود، نیازمندی ها، مواد و بودجه پروژه را در نظر می‌گیرند.

این‌ها برخی از رایج‌ترین وظایف یک طراح بسته‌بندی هستند:

 انجام تحقیقات و یافتن مواد و ابزارهای جدیدی که می‌تواند فرآیند تولید بسته بندی را بهبود بخشد.

 بر اساس مشخصات محصول طرح‌ و ماکت ایجاد کنید.

 طراحی بسته‌بندی استاندارد شده را توسعه دهید

  1. طراح صحنه تلویزیون/فیلم/تئاتر 59300 دلار در سال

کار برای: تئاتر، شرکت‌های تولید ویدئو، آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت‌های تلویزیونی

طراحان صحنه از خلاقیت و مهارت‌های فنی خود برای ایجاد دکورهای مورد استفاده در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی یا تئاتر استفاده می‌کنند . به عنوان یک طراح صحنه، شما با کارگردانان، تهیه کنندگان و طراحان لباس کار خواهید کرد تا مطمئن شوید که طرح شما و ایده‌های آن‌ها به خوبی با هم کار می‌کنند.

وظایف متداول طراحان صحنه عبارتند از:

 ایده پیشنهاد دهید و مدل‌های مختلفی از مجموعه‌ها را بسازید.

 انتخاب مواد، برآورد هزینه‌ها و مدیریت بودجه

 در تمرینات شرکت کنید و بر اساس درخواست مشتری تنظیمات را انجام دهید.

برای طراح صنعتی شدن آماده شده‌اید؟

به طور خلاصه، طراحان صنعتی ذهن‌های درخشانی هستند که دیدگاه هنری را با مهارت‌های مهندسی و کامپیوتر ترکیب می‌کنند تا محصولاتی کاربردی، کاربرپسند، ایمن و زیبایی‌شناختی خلق کنند.اگر دوست دارید حرفه‌ای در طراحی صنعتی داشته باشید، پس به دنبال مدارک مناسب باشید. مدرک لیسانس معمولا تنها مورد نیاز برای حرفه طراحی صنعتی است.

تحصیل طراحی صنعتی در ترکیه

با این حال، مدارک کارشناسی ارشد در حال رایج‌تر شدن در این زمینه است و نشان دهنده یک مزیت است زیرا طراحی صنعتی به طور فزاینده‌ای به یک صنعت رقابتی تر تبدیل می‌شود.شما باید دانش و تجربه خود را به نمایش بگذارید تا کارفرمایان آینده را تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین به یاد داشته باشید که یک نمونه کار قوی و اصلی ایجاد کنید. در طول تحصیل خود دوره‌های کارآموزی را انجام دهید و از فرصت یادگیری از متخصصان استفاده کنید.

مدرکی در طراحی صنعتی انتخاب کنید و از تفکر نوآورانه خود برای ایجاد محصولاتی استفاده کنید که زندگی مردم را آسان‌تر، ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. کسی چه می‌داند، شما ممکن است مارک نیوزون یا جانی آیو بعدی باشید!طراحی صنعتی فرآیندی از طراحی است که برای محصولات فیزیکی اعمال می‌شود که قرار است با تولید انبوه تولید شوند.

این عمل خلاقانه برای تعیین و تعریف شکل و ویژگی‌های یک محصول است که قبل از ساخت یا تولید محصول انجام می‌شود. در مقابل، تولید صرفاً شامل تکرار مکرر و اغلب خودکار است، در حالی که طراحی مبتنی بر صنایع دستی فرآیند یا رویکردی است که در آن شکل محصول توسط خالق محصول تعیین می‌شود. همه‌ی محصولات تولید شده نتیجه یک فرآیند طراحی هستند، اما ماهیت این فرآیند می‌تواند  متفاوت باشد.

این می‌تواند  توسط یک فرد یا یک تیم انجام شود و چنین تیمی می‌تواند  شامل افرادی با تخصص‌های مختلف باشد (مانند طراحان، مهندسان، کارشناسان تجاری و غیره). طراحی صنعتی می‌تواند  بر خلاقیت شهودی یا تصمیم گیری علمی حساب شده تأکید کند و اغلب بر ترکیبی از هر دو تأکید دارد. می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند مواد، فرآیندهای تولید، استراتژی کسب‌وکار، و نگرش‌های اجتماعی، تجاری یا زیبایی‌شناختی رایج باشد.

طراحی صنعتی، به عنوان یک هنر کاربردی، اغلب بر ترکیبی از زیبایی شناسی و ملاحظات متمرکز بر کاربر تمرکز دارد، اما همچنین اغلب راه‌حل‌هایی را برای مشکلات فرم، عملکرد، ارگونومی فیزیکی، بازاریابی، توسعه برند، پایداری و فروش ارائه می‌دهد.

نمونه‌هایی از طراحی صنعتی

اگر همچنان با رشته‌ی طراحی صنعتی احساس غریبی می‌کنید، در ادامه مثال‌هایی از معروف‌ترین طراحی‌های صنعتی ثبت شده در تاریخ را آورده‌ایم تا با این رشته بیشتر آشنا شوید و پرسپکتیو روشنی از آن را در ذهن خود بسازید. در حقیقت، این رشته، یک رشته‌ی تحصیلی فوق‌العاده است که اهمیت آن با رشته‌ای چون پزشکی و پرستاری و سایر رشته‌های شناخته شده برابری می‌کند، ولی اخذ پذیرش و تحصیل در‌آن ساده‌تر است و درآمد بالایی را نیز نصیب شما خواهد کرد.

تعدادی از طراحان صنعتی چنان تأثیر چشمگیری بر فرهنگ و زندگی روزمره گذاشته‌اند که کار آن‌ها  توسط مورخان علوم اجتماعی مستند شده است. آلوار آلتو که به عنوان یک معمار مشهور است، تعداد قابل توجهی از وسایل خانگی مانند صندلی، چهارپایه، لامپ، چرخ دستی چای و گلدان را نیز طراحی کرد. ریموند لووی یک طراح پرکار آمریکایی بود که مسئول آرم شرکت رویال داچ شل، لوکوموتیو بخار و همچنین ریش‌تراش برقی بود. ریش تراش، یخچال‌های الکترولوکس، رادیوهای موج کوتاه، اجاق‌های فرانسوی و مجموعه کاملی از مبلمان مدرن و … از دیگر مثال‌های بارز طراحی صنعتی هستند.

دیک تیگ که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را با شرکت موتورز آمریکا گذراند، مفهوم استفاده از پنل‌های بدنه قابل تعویض را به‌منظور ایجاد طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه مختلف با استفاده از مهرهای مشابه آغاز کرد. او مسئول طراحی‌های منحصر به فرد خودرویی مانند پیسر، گرملین، کوپه ماتادور، جیپ چروکی و فضای داخلی کامل Eagle Premier بود.

بروکس استیونز از میلواکی بیش از همه به خاطر خودروی میلواکی جاده Skytop Lounge و طرح‌های اسکار مایر و سایرین شهرت داشت.ویکتور شرکنگوست دوچرخه‌های تولید شده توسط دوچرخه‌های موری را برای موری و سیرز، روباک و شرکت طراحی کرد. او با مهندس ری اسپیلر، اولین کامیون را با پیکربندی کابین روی موتور طراحی کرد، طرحی که تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکنگوست همچنین مدرسه طراحی صنعتی موسسه هنر کلیولند را تأسیس کرد.

اسکار بارناک یک مهندس نوری، مکانیک دقیق، طراح صنعتی و پدر عکاسی 35 میلی متری آلمانی بود. او لایکا را توسعه داد که به مدت 50 سال به علامت بارز عکاسی تبدیل شد و همچنان به عنوان یک علامت عالی برای طراحی مکانیکی و نوری باقی مانده است.

چارلز و ری ایمز بیش از همه به دلیل طراحی مبلمان پیشگام خود مانند Eames Lounge Chair Wood و Eames Lounge Chair مشهور بودند. از دیگر طراحان تأثیرگذار می‌توان به هنری دریفوس، الیوت نویز، جان واسوس و راسل رایت اشاره کرد.

دیتر رامز نیز یک طراح صنعتی آلمانی است که از نزدیک با شرکت محصولات مصرفی براون و مدرسه طراحی صنعتی کارکردگرا در ارتباط است.در آخر نیز می‌توان گفت که بسیاری از محصولات اخیر اپل توسط سر جاناتان آیو طراحی شده‌اند.

سخن آخر

ارزش اقتصادی طراحی صنعتی، موردی است که در شرایط متغیر امروزی برای ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی قابل مشاهده است. در مرحله‌ی کنونی آموزش، تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی مدرک در طراحی صنعتی در ترکیه نشان می‌دهد که علاقه‌ی فزاینده‌ای به این حرفه وجود دارد.

امروزه اکثر بخش‌ها در دانشگاه‌های خصوصی این رشته را آموزش می‌دهند. توزیع دانشکده‌های طراحی صنعتی در سراسر ترکیه به طور کامل نشان دهنده‌ی پیشینه‌ی فرهنگی و میراث طراحی تاریخی منطقه‌ای است و می‌توان با آموزش این قابلیت‌های طراحی، ارزش اقتصادی بیشتری را در ترکیه ایجاد کرد. پس طبیعتا، به همان میزانی که شما جهت تحصیل در رشته‌ی طراحی صنعتی در ترکیه علاقه‌مند هستید، ترکیه نیز به نیروهایی چون شما نیاز دارد و با آغوش باز، پذیرای شماست.

توزیع جغرافیایی دپارتمان‌های طراحی صنعتی هنوز هم گروهی در اقلیت را نشان می‌دهد که عمدتاً در استانبول، آنکارا و ازمیر تمرکز دارند. برعکس، تعداد موقعیت‌های تبلیغ شده برای مدرک طراحی صنعتی با سرعت ثابتی در حال رشد است، به ویژه برای مقاطع کارشناسی، که دانشگاه‌های خصوصی بیشتری را تشویق می‌کند تا در این توسعه مشارکت کنند. پس شما می‌توانید با ارائه‌ی مدارک لازم، در مقطع لیسانس در این رشته تحصیل کرده و برای اخذ پذیرش در کارشناسی ارشد، نگرانی و دردسر کمتری داشته باشید و به راحتی به تحصیلات خود در ترکیه ادامه دهید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3 از 5 از 5 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *