موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

آیا خرید ملک در ترکیه در سال 2022 برای سرمایه گذاری خوب است؟

سرمایه گذاری آیا خرید ملک در ترکیه در سال 2022 برای سرمایه گذاری خوب است؟

پس از نوسانات ارز ترکیه و با توجه به شرایط اقتصادی که این روزها ترکیه درگیر آن است، آیا سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک همچنان سودآور است؟ آیا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه منطقی است؟ در این مقاله تلاش نموده‌ایم تا به بسیاری از سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. موسسه مهاجرتی آرال گام خدمات بسیار متنوعی در زمینه مهاجرت به ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه نموده است.

آیا سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک در سال 2022 نسبت به قبل همچنان برای سرمایه گذاران خارجی گزینه جذاب است؟

ترکیه یک مرکز جهانی جذب برای سرمایه گذاران و تجار خارجی است، به ویژه با فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی که در بخش‌های مختلف املاک، صنعت، تجارت، کشاورزی و غیره فراهم نموده است. با توجه به آنچه که در سال‌های گذشته شاهد رونق و توسعه شگرف در سطح بخش های املاک و مستغلات بودیم، می توان آن سال ها را مرحله طلایی در دنیای املاک ترکیه نامید، به خصوص که قیمت املاک و مستغلات افزایش بی‌سابقه ای داشته است. تعداد املاک فروخته شده رکورد زد و نرخ‌های بالایی در خرید و فروش املاک توسط سرمایه گذاران خارجی ثبت شد.

آیا خرید ملک در ترکیه در سال 2022 برای سرمایه گذاری خوب است؟

شکی نیست که دوره‌ای که شاهد رونق و توسعه در بخش املاک بودیم، با برنامه ریزی قبلی توسط دولت ترکیه انجام گردیده بوده است. دولت ترکیه قوانینی را وضع کرد که بازرگانان را تشویق به شروع اولین گام سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه می کرد.  همچنین آیین نامه اجرایی مربوط به اخذ تابعیت ترکیه نیز اصلاح گردید.

بر اساس آمار رسمی فروش آپارتمان‌های منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه، نرخ خرید آپارتمان‌های خارجی در ترکیه از سال 2015 در حال افزایش بوده است. این افزایش با داده‌هایی که نشان می دهد افزایش تعداد آپارتمان‌های فروخته شده از 22428 ملک در سال 2017 به 40044 ملک در سال 2018 تأیید شده است، در حالی که تعداد آپارتمان های فروخته شده به سرمایه‌گذاران خارجی در سال 2019 به 67322 ملک رسیده است که بالاترین رقم ثبت شده در ده سال گذشته است.

این نرخ بالای خرید ملک توسط سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه به دلیل اصلاح قوانین شهروندی ترکیه است که بسیاری از تجار را تشویق به سرمایه گذاری در ترکیه کرده است، به ویژه با توجه به کاهش ارزش دارایی واجد شرایط برای شهروندی ترکیه از 1 میلیون دلار به 250000 دلار و کاهش ارزش سپرده بانکی تضمین کننده تابعیت ترکیه برای خارجی ها از 3 میلیون دلار به 500 هزار دلار، تعداد سرمایه‌گذاران افزایش چشمگیری داشته است.

با توجه به اطلاعات ذکر شده، می توان گفت که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه هنوز بسیاری از مزایای خود را حفظ کرده است که سرمایه گذاری های خارجی را تشویق می کند و شامل انگیزه های بسیاری است که بازرگانان مایل به ایجاد انواع سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه هستند.

آیا نوسانات قیمت لیر بر سرمایه گذاری املاک در ترکیه تاثیر گذاشته است؟

پس از نوسانات اخیر نرخ لیر ترکیه و کاهش شدید آن در برابر ارزهای خارجی، سوالاتی برای سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند این است که آیا خرید ملک در این زمان یک سرمایه گذاری موفق است یا ریسک خواهد بود؟ آیا نوسانات لیر ترکیه بر سرمایه گذاری املاک در ترکیه تأثیر گذاشته است؟ امکان سنجی سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه چیست؟

برای پاسخ به این سؤالات می توان گفت که ریسک ضرر همیشه در همه سرمایه گذاری ها وجود دارد، هر چقدر هم که متفاوت باشند، اما این سرمایه گذار باهوش است که می تواند عوامل موفقیت در پروژه خود را تعیین کند و می‌تواند در حالتی که منافع او را تضمین می کند، ریسک کند. همه از نوسانات لیر ترکیه در ماه های اخیر و متعاقب آن افزایش قیمت ملک در ترکیه و تغییرات در بازار املاک و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی و مسکن اطلاع دارند.

آیا خرید ملک در ترکیه در سال 2022 برای سرمایه گذاری خوب است؟

بنابراین، نوسانات لیر ترکیه به ویژه افزایش ارزش دلار در برابر لیر ترکیه، عامل مهمی است که سرمایه گذاران خارجی در نخستین مرحله از آن سود می‌برند. مبلغی که سرمایه گذار خارجی برای خرید ملک در مناطق حاشیه‌ای استانبول می پرداخت، اکنون او را واجد شرایط خرید ملک در یکی از مناطق مرکزی شهر می کند.

همچنین شرکت‌های ساختمانی قیمت آپارتمان‌ها را به‌گونه‌ای افزایش داده‌اند که با نرخ جدید لیر ترکیه مطابقت داشته باشد و این امر بر سرمایه‌گذاران خارجی بازتاب مثبتی دارد که از طریق آن می‌توانند سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشند و ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

مزایای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه چیست؟

بازار املاک و مستغلات در ترکیه دارای مزایای بسیاری است که باعث می‌شود سرمایه‌های خارجی به منظور ایجاد بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های املاک در آن در دسترس باشد. چه سرمایه‌گذاری در املاک مسکونی و چه در املاک تجاری، فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از مزایای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • اخذ اقامت ملکی
  • اخذ تابعیت ترکیه در صورت خرید ملک به ارزش 250000 دلار
  • اخذ پاسپورت ترکیه و آزادی رفت و آمد بین کشورهای جهان
  • بازده سودآوری بالا که با فروش مجدد یا اجاره به دست خواهید آورد.
  • افزایش ارزش ملک در بلندمدت و در نتیجه افزایش ارزش سرمایه
  • امکان بهره‌مندی از تسهیلات دولتی ارائه شده توسط دولت ترکیه به سرمایه گذاران در خاک ترکیه
  • زندگی راحت و آرامی در انتظار سرمایه گذاران در ترکیه است، به خصوص با شباهت بسیاری از آداب و رسوم ترکیه با آداب و رسوم ایرانی.
  • امکان یادگیری انگلیسی در موسسات آموزشی بین المللی و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه

موسسه مهاجرتی آرال گام

مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *