موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه جمهوریت ترکیه

تحصیل دانشگاه جمهوریت ترکیه

دانشگاه جمهوریت یکی از  دانشگاه های دولتی ترکیه است که در سال 1973 در پنجاهمین سالگرد جمهوری ترکیه در استان سیواس ترکیه تأسیس شد. پردیس اصلی دانشگاه در 5 کیلومتری (3.1 مایل) دورتر از مرکز شهر سیواس، در مساحتی به وسعت 2720 هکتار (1100 هکتار) در کنار رودخانه کیزیلیرماک واقع شده است. این پردیس پنجمین پردیس دانشگاهی بزرگ ترکیه است.

این دانشگاه سخنرانی‌ها، فرصت‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را برای بیش از 50000 دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا توسط 2435 هیات علمی، امکانات فرهنگی و ورزشی و کتابخانه ارائه می‌دهد. این دانشگاه هم از مقیاس نمره 0 تا 100 و هم از مقیاس نمره نسبی استفاده می‌کند.

ما در این مطلب، راجع به شهریه‌ها، رشته‌ها، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جمهوریت ترکیه و … صحبت خواهیم کرد.همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با دانشگاه جمهوریت ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

واحدهای دانشگاهی دانشگاه جمهوریت ترکیه

دانشگاه جمهوریت در 15 دانشکده (در مقایسه با کالج‌ها)، 5 موسسه، 13 مدرسه حرفه‌ای و 4 بخش جداگانه وابسته به ریاست دانشگاه در پردیس اصلی دانشجو می‌پذیرد. واحدهای دانشگاهی و برنامه ها در زیر آمده است.دانشگاه جمهوریت ترکیه

دانشکده‌های دانشگاه جمهوریت ترکیه

·         دانشکده پزشکی

·         دانشکده دندانپزشکی

·         دانشکده معماری: معماری، برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای، معماری داخلی، معماری منظره

·         دانشکده داروسازی

·         دانشکده مهندسی: مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی مواد غذایی، مهندسی زمین شناسی، مهندسی ژئوفیزیک، مهندسی متالورژی و مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، مهندسی نانوتکنولوژی، مهندسی فناوری نانو،

·         دانشکده علوم: زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک

·         دانشکده ادبیات: مردم شناسی، باستان شناسی، تاریخ هنر، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات آلمانی، تاریخ، گویش‌ها و ادبیات ترکی مدرن، فلسفه، روانشناسی، خدمات اجتماعی، جامعه شناسی، ترجمه و تفسیر (Tur- Eng-Fre)، زبان و ادبیات ترکی، علوم عمومی ‌ترکیه

·         دانشکده اقتصاد و علوم اداری: مدیریت بازرگانی، اقتصاد سنجی، اقتصاد، دارایی، اقتصاد کار و روابط صنعتی، سیستم‌های اطلاعات مدیریت، مدیریت دولتی

·         دانشکده آموزش: آموزش علوم، آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی ابتدایی، آموزش ترکی، آموزش علوم اجتماعی، آموزش مطالعات مذهبی و اخلاقی، آموزش موسیقی، آموزش هنر، مشاوره و راهنمایی روانشناسی

·         دانشکده هنرهای زیبا: مجسمه سازی، نقاشی، علوم موسیقی، فناوری های موسیقی

·         دانشکده ارتباطات رادیو تلویزیون-فیلم، روزنامه نگاری، روابط عمومی ‌و تبلیغات.

·         دانشکده آموزش فنی آموزش مکانیک، آموزش الکترونیک – کامپیوتر

·         دانشکده علوم بهداشتی: پرستاری، مامایی، مدیریت بهداشت، فیزیوتراپی و توانبخشی

·         دانشکده الهیات

·         دانشکده دامپزشکی

·         دانشکده علوم ورزشی

·         دانشکده فنی مهندسی خودرو، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نوری، مهندسی زیست پزشکی

·           دانشکده تربیت بدنی و ورزش

·           دانشکده زبان‌های خارجی

مدارس حرفه‌ای دانشگاه جمهوریت ترکیه

·         مدرسه حرفه‌ای خدمات بهداشتی خارجی

·         مدرسه حرفه‌ای سیواس: در ناحیه مرکزی سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای جمهوریت: در ناحیه مرکزی سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای دیوریجی نوری دمیراغ:  در منطقه دمیراغ سیواس واقع شده است. این دبیرستان در سال 1987 تأسیس شدو به نام صنعتگر معروف ترک نوری دمیراغ نامگذاری شد.

·         مدرسه حرفه‌ای گورون: در منطقه گورون سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای کانگال: در ناحیه کانگال سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای زارا احمد چوهادار اوغلو: در منطقه زارا سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای ییلدیزلی: در منطقه ییلدیزلی سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای سوشهری تیمور کاربال: در منطقه سوشهری سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای گمرک: در منطقه گمرک سیواس واقع شده است.

·         مدرسه حرفه‌ای شارکیشلا آشیک ویسل: در منطقه شارکیشلا سیواس واقع شده است. این دبیرستان در سال 1994 تأسیس و به نام شاعر عامیانه آشیک ویسل نامگذاری شد. در این مدرسه یک خوابگاه دولتی متشکل از 4 بلوک وجود دارد.

مؤسسات دانشگاه جمهوریت ترکیه

·         موسسه علوم اجتماعی

·         موسسه علوم بهداشتی

·         موسسه علمی‌کاربردی

رشته‌های تحصیلی دانشگاه جمهوریت ترکیه

  • هنر و علوم انسانی
  • تاریخ، فلسفه و الهیات
  • زبان، ادبیات و زبانشناسی
  • هنر، هنرهای نمایشی و طراحی
  • علوم فیزیکی
  • ریاضیات و آمار
  • فیزیک و نجوم
  • زمین شناسی، محیط زیست، زمین و علوم دریایی
  • علم شیمی
  • علوم اجتماعی
  • مطالعات ارتباطات و رسانه
  • جغرافیا
  • سیاست و مطالعات بین‌المللی (از جمله مطالعات توسعه)
  • جامعه شناسی
  • علوم کامپیوتر
  • تجارت و اقتصاد
  • حسابداری و مالی
  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد و اقتصاد سنجی
  • علوم زیستی
  • علوم بیولوژیکی
  • روانشناسی
  • حقوق

مشاوره‌ی دانشگاه جمهوریت ترکیه

مدیریت دانشگاه برای هر کلاس در دانشگاه یک مشاور تعیین می‌کند. این مشاوران در هنگام ثبت نام مدرسه و تمدید دوره، در مورد امتحانات و سیاست‌های دانشگاه و همچنین مشکلات شخصی به دانشجویان کمک می‌کنند.

کتابخانه‌ها و اتاق کامپیوترهای دانشگاه جمهوریت ترکیه

کتابخانه مرکزی دانشگاه جمهوریت یک محیط مطالعه آرامش بخش را برای دانشجویان فراهم می‌کند. سالن‌های مطالعه با ظرفیت 350 دانشجو و 33 اتاق مطالعه مستقل در حال حاضر در کتابخانه موجود است. مجموعه این کتابخانه دارای 50000 مجله و کتاب است. 26000 از این مجموعه را کتاب کاغذی تشکیل می‌دهد.

دانشگاه جمهوریت ترکیه

به غیر از کتابخانه مرکزی، همه‌ی دانشکده‌ها دارای کتابخانه‌های خاص خود نیز هستند. 30 اتاق کامپیوتر نیز وجود دارند که شامل بیش از 700 کامپیوتر هستند و همه به اینترنت اتصال دارند و در دانشکده‌ها و مدارس موجود هستند.

زندگی دانشگاهی در دانشگاه جمهوریت ترکیه

حمل و نقل

شهری که دانشگاه در آن قرار دارد، دارای کلیه خدمات اصلی حمل و نقل مانند فرودگاه، ایستگاه قطار و ترمینال اتوبوس است. بنابراین رسیدن به سیواس از هر نقطه در جهان آسان است. حمل و نقل عمومی ‌بین شهر و محوطه دانشگاه در هر 5 دقیقه در دسترس است و رسیدن اتوبوس حدودا 15 دقیقه طول می‌کشد.

محل اقامت

خوابگاهی که توسط «بنیاد اعتبار و خوابگاه» (به ترکی: Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK))  اداره می‌شود به دانشجویان در محوطه دانشگاه خدمات ارائه می‌دهد. ظرفیت خوابگاه 1648 تخت برای بانوان و 1152 تخت برای پسران در مجموع 2790 تخت است. علاوه بر این، خانه ویزیتور دانشجویی با ظرفیت 100 تخت در محوطه دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار دارد. خانه‌های توکی که یکی دیگر از گزینه‌های مسکن موجود هستند، در 2 کیلومتری دانشگاه قرار دارند. اکثر دانشجویان می‌توانند فرصت‌های مسکن و اقامت را در منطقه مرکز شهر که حدود 15 دقیقه با اتوبوس تا محوطه دانشگاه فاصله دارد، بیابند.

خدمات غذاخوری در دانشگاه

یک سالن غذاخوری مرکزی برای دانشجویان و یک سالن غذاخوری کارکنان برای کارکنان دانشگاهی و اداری در محوطه دانشگاه موجود است. سالن غذاخوری مرکزی ظرفیت پذیرایی همزمان 5200 دانشجو را دارد. سه وعده غذایی با کالری 1100-1500 برای دانشجویان و کارکنان در طول زمان ناهار سرو می‌شود. بیش از 1250 دانشجوی موفق و کم درآمد می‌توانند هر روز ناهار رایگان دریافت کنند. همچنین چندین کافه تریا و کافه در مکان‌های خاصی از محوطه دانشگاه وجود دارد.

فعالیت‌های ورزشی

بسیاری از امکانات و فعالیت های ورزشی برای دانشجویان در محوطه دانشگاه در دسترس است. این دانشگاه دارای 1 استخر نیمه المپیک، 1 سالن بدنسازی با ظرفیت 1200 دانشجو، 1 زمین فوتبال چمن، 1 مرکز ورزش‌های آبی و بسیاری از امکانات در فضای باز در مساحت 60000 متر مربع است. فضای باز ورزشی شامل 2 زمین فوتبال مصنوعی، 6 زمین تنیس (یکی از آن‌ها سرپوشیده)، 1 زمین بسکتبال مصنوعی، 1 زمین هندبال مصنوعی، 1 زمین مینی گلف و 6500 متر مربع فضای خدمات است. این امکانات بین ساعت 9 صبح تا 10 شب به تمام دانشجویان خدمات رسانی می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه جمهوریت ترکیه

هنگام درخواست پذیرش در این دانشگاه باید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. لیستی از مدارک لازم را مستقیماً از دانشگاه درخواست کنید، زیرا ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد. ما در ادامه مدارکی که به صورت کلی مورد نیاز است را ذکر خواهیم کرد.

دانشگاه جمهوریت ترکیه

·         توصیه نامه (MA, PhD)

·         اثبات پرداخت هزینه

·         عکس

·         جزئیات خانواده

·         گذرنامه

·         بیمه سلامت و زندگی

·         اعلامیه حمایت مالی

·         طرح پیشنهادی تحقیق (دکترا و کارشناسی ارشد)

چرا تحصیل در دانشگاه جمهوریت ترکیه

دانشگاه جمهوریت ترکیه به دلایل مختلفی می‌تواند جذاب و محبوب باشد و گزینه‌ای مناسب برای تحصیل در ترکیه به شمار برود. ما از این موارد و دلایل می‌توانیم به مشارکت در تحقیقات علمی، ارائه‌ی  برنامه‌های بورسیه، رتبه‌بندی جهانی بالا، شهریه‌های مقرون به صرفه،  برنامه‌های کارآموزی در خارج از کشور، برنامه‌های تبادل بین‌المللی، همکاری بین‌المللی و  مراقبت از دانشجویان بین‌المللی اشاره کنیم.

ثبت نام در دانشگاه جمهوریت ترکیه

روش ثبت نام و پذیرش بسته به خط مشی هر موسسه ممکن است متفاوت باشد. با این حال، رویه‌ در تمام نسخه‌های آن از همان مراحل اصلی پیروی می‌کند. پذیرش مجموعه مدارک مورد نیاز، تکمیل معاینات پزشکی، عقد قرارداد با دانشگاه، پرداخت شهریه و …

دانشگاه جمهوریت ترکیه

لطفاً برای اطلاعات دقیق در مورد خط مشی انتخاب پذیرش و نرخ پذیرش با دفتر پذیرش دانشگاه تماس بگیرید. اطلاعات پذیرش دانشگاه فوق فقط نشان دهنده است و ممکن است کامل یا به روز نباشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه جمهوریت ترکیه

دپارتمان روابط بین‌الملل و پروژه‌ها از افتتاح درخواست بورسیه برای تبادل تحصیلی برای دانشجویان با دانشگاه جمهوریت ترکیه در قالب برنامه تبادل  Erasmus+ برای نیم‌سال اول و فقط برای دانشجویان مهندسی خبر داده است.

شرایط درخواست برای دانشجویان کارشناسی

  • نمره دانشجو نباید کمتر از خوب باشد.
  • دانشجویان باید 36 ساعت واحد را تکمیل کرده باشند.
  • دانشجو نباید در ترم آخر تحصیلی خود باشد.
  • دانشجو باید گواهی مهارت زبان انگلیسی با سطح B2 یا آزمون سطح زبان انگلیسی از مرکز زبان در دانشگاه یارموک با حداقل 75/100  امتیاز ارائه کند.

شرایط درخواست برای دانشجویان کارشناسی ارشد:

  • نمره دانشجو نباید کمتر از خیلی خوب باشد.
  • دانشجویان باید 6 ساعت واحد را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.
  • دانشجو نباید در طول دوره امتحان جامع یا پایان نامه باشد.
  • دانشجو باید گواهی مهارت زبان انگلیسی با سطح B2 یا آزمون سطح زبان انگلیسی از مرکز زبان در دانشگاه یارموک با حداقل 75/100 امتیاز ارائه کند.

شهریه‌ی دانشگاه جمهوریت ترکیه

طبق بررسی‌های اخیر، شهریه‌ی یک سال تحصیل در دانشگاه جمهوریت ترکیه در مقطع کارشناسی، 14500 دلار خواهد بود.

سخن آخر

دانشگاه جمهوریت ترکیه که در سال 1974 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی است که در شهر متوسط ​​سیواس واقع شده است (جمعیت منطقه بین این رقم بین 250000-499999 نفر است). این دانشگاه که به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط ترکیه است. جمهوریت ترکیه، دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک رسمی‌ آموزش عالی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. دانشگاه جمهوریت ترکیه همچنین چندین خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک از جمله کتابخانه، امکانات ورزشی و همچنین خدمات اداری را به دانشجویان ارائه می‌دهد. از همین رو، این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی، گزینه‌ای بسیار مناسب محبوب می‌شود.

اگر شما قصد دارید در دانشگاه جمهوریت ترکیه تحصیل کنید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی آرال گام تماس گرفته و راجع به تمام مدارک مورد نیاز، بورسیه‌ها و … سوال بپرسید. همچنین می‌توانید اقدامات جمع‌آوری مدارک را به آرال گام بسپارید و با خیال راحت، برای اخذ پذیرش تضمینی خود از دانشگاه جمهوریت ترکیه، آماده شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *