موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

 راهنمای دقیق خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری  راهنمای دقیق خرید ملک در ترکیه

در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره خرید ملک در ترکیه بدانید، ارائه شده است. ترکیه یک مرکز جهانی جذب سرمایه گذاران و تجار خارجی است، به ویژه با فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی که در بخش‌های مختلف املاک فراهم نموده است. در سال‌های گذشته شاهد رونق و توسعه شگرف در سطح بخش های املاک و مستغلات ترکیه بوده‌ایم. تعداد املاک فروخته شده در ترکیه رکورد زده و نرخ‌های بالایی در خرید و فروش املاک توسط سرمایه گذاران خارجی ثبت گردیده است.

سرمایه‌گذاران خارجی چه نوع ملکی را می‌توانند در ترکیه بخرند؟

 راهنمای دقیق خرید ملک در ترکیه

به طور کلی باید بدانید که احراز شرایط مالکیت قانونی در ترکیه کلیدی برای کسب حق مالکیت بدون محدودیت خواهد بود. در واقع قوانین مالکیت در ترکیه این امکان را برای یک خارجی برای همه شهروندان کشورهای جهان فراهم کرده است.

1. آپارتمان

یک خارجی قادر به خرید آپارتمان در ترکیه با همه گزینه‌ها و انواع آن به صورت نقد یا اقساط می باشد. مهم نیست که هدف از مالکیت چه چیزی (مسکن، کار، تجارت یا سرمایه گذاری) باشد.

2. ویلا

همچنین امکان خرید ویلا در ترکیه برای یک خارجی برای تمامی هدف‌ها اعم از اقامت، سرمایه گذاری و یا اخذ تابعیت ترکیه بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر است.

3. زمین

همچنین فرد خارجی مجاز به خرید انواع زمین کشاورزی یا زمین‌های ساختمانی در ترکیه با امکان سرمایه گذاری در آن و بهره‌مندی از محصول کشاورزی آن و یا ساخت و ساز در آن جهت بازسازی است.

4. مزارع

برای خارجی‌هایی که می‌خواهند مزرعه در ترکیه را با قیمت‌های مناسب و گزینه‌های لوکس خریداری کنند، گزینه‌های بسیاری متنوعی وجود دارد.

5. مغازه

برخی از سرمایه گذاران خارجی نیز ترجیح می دهند مغازه‌هایی را در ترکیه در مجتمع‌های تجاری بزرگ یا بازارهای پویا و فعال آن بخرند تا سرمایه گذاری آنها بازده خوبی را برای آنها به همراه داشته باشد و از گزینه اخذ شهروندی ترکیه نیز استفاده کنند.

6. پروژه های بزرگ مانند مراکز خرید، مدارس، و هتل‌ها

انواع مختلف املاک و سرمایه گذاری‌های عمده در ترکیه در دسترس هستند.

مزایای خرید ملک در ترکیه

از مهمترین ویژگی‌هایی خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :‌

  • کسانی که دارای ملکی به ارزش 250000 دلار یا بیشتر هستند، می‌توانند برای شهروندی ترکیه درخواست دهند. که با دریافت پاسپورت ترکیه می‌توانند از مزایای کامل و حقوق شهروندی ترکیه بهره مند شوند.
  • در صورتی که قیمت ملک کمتر از 250000 دلار باشد، می‌توانند موفق به اخذ اقامت ملکی در ترکیه گردند.
  • املاک و مستغلات ترکیه در مقایسه با سایر نقاط اروپا به دلیل کیفیت و سطح لوکس بالا قیمت‌های قابل قبول دارد.
  • بازگشت سودآور سرمایه بر اساس قدرت گردشگری در ترکیه است، جایی که امکان اجاره آپارتمان در فصول متعدد گردشگری در طول سال با قیمت‌های خوب و مناسبی در دسترس است.
  • در مقایسه با اروپا و کشورهای منطقه، هزینه زندگی نسبتا پایین و کیفیت سطح زندگی بالا است.
  • به سرمایه گذاران اجازه داده می شوند تا با سرمایه گذاری خارجی خود بین شرق و غرب پیوند برقرار کنند.
  • فرصتی برای تحصیل کودکان در دانشگاه‌های ترکیه اعم از خصوصی و دولتی و مدارس بین المللی به زبان‌های مختلف ایجاد می شود.
  • فرصت زندگی در محیطی که فرهنگ شرقی و اروپایی را با هم دارد، تجربه خواهید نمود.

معرفی بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه

1. خرید ملک در استانبول

با توجه به دیدگاه و تجربه ما در موسسه مهاجرتی آرال گام، می توانیم استانبول را با توجه به ارزش فرهنگی و اهمیت گردشگری و سرمایه گذاری در بین بهترین گزینه‌ها برای خربد ملک در ترکیه طبقه بندی کنیم. هنگامی که می‌خواهید ملکی در استانبول بخرید، گزینه های بسیار زیادی از انوع ملک با منظره‌های مختلف دریا، ملک در مرکز شهر، یا حتی ملک در نزدیکی مهم ترین بناهای تاریخی استانبول، یا باغ های صورتی رنگ و جنگل های آن خواهید یافت. بازار املاک استانبول همیشه داغ و فعال است و همچنان جاذب سرمایه گذاران خارجی است.

2. خرید ملک در آنتالیا

شهرت توریستی آنتالیا با تبدیل شدن به اولین مقصد گردشگران خارجی (به ویژه اروپایی‌ها و روس‌ها) به دلیل قرار گرفتن در آب های گرم در ساحل مدیترانه به دست آمده است. آنتالیا با طبیعت شگفت انگیز و سواحل جادویی آن شناخته می‌شود و دارایی‌های آن با بازده سرمایه گذاری بالایی که دارد به تعداد زیادی گردشگر که در فصول گردشگری به این شهر سفر می کنند، نسبت داده می‌شود. که این امر باعث جذب بسیاری از کسانی که مایل به خرید ملک در این شهر هستند، شده است.

3. خرید ملک در ترابزون

ترابزون شهر مورد علاقه اعراب و نماد زیبایی در میان طبیعت بکر در ساحل دریای سیاه است که اغلب به دنبال آپارتمان‌ها و ویلاهای سطح بالا با قیمت‌های قابل قبول برای خرید ملک در ترابزون ترکیه هستند تا در آن فضای آرام استراحت کنند.

4. خرید ملک در آنکارا

خرید ملک در آنکارا ترکیه به معنای قرار گرفتن در قلب پایتخت سیاسی ترکیه است که در مقایسه با سایر استان‌ها و شهر‌های از نظر اهمیت در درجه بالایی قرار می گیرد. آنکارا دارای طبیعتی معتدل، غنی از نظر امکانات، وجود پروژه‌های املاک و خدمات زندگی است که بر تمام جنبه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد. قیمت ملک در آنکارا با قیمت‌های ملک در استانبول رقابت می‌کنند.

5. خرید ملک در بورسا

بسیاری از افراد ترجیح می دهند ملکی در ترکیه در بورسا بخرند، زیرا دارای ویژگی های بسیار مهمی نظیر :

  • موقعیت توریستی و طبیعت جذاب که به بورسای سبز معروف است.
  • نزدیکی آن به شهر استانبول و اتصال آن به خطوط حمل و نقل دریایی و زمینی.
  • بورسا یکی از بزرگترین شهرها از نظر تراکم جمعیت است و علاوه بر آن شهری فعال و پویا است.

6. خرید ملک در کوجایلی Kocaeli

بسیاری از سرمایه گذاران خرید ملک در کوجایلی ترکیه به دلیل نزدیکی آن به استانبول، طبیعت دلپذیر و قیمت‌های قابل قبول و حتی ارزان آن در مقایسه با استانبول ترجیح می‌دهند. بنابراین کوجایلی با شهرهای متعددش در خط مقدم انتخاب‌های خوب برای افراد با بودجه کم قرار دارد.

7. خرید ملک در ساکاریا

بسیاری از خارجی‌ها خرید ملک در ساکاریا ترکیه با زیباترین مناظر در مکانی که تنها یک ساعت با استانبول فاصله دارد، در شهر سرسبز ساکاریا و در نزدیکی دریاچه ساپانکا که فضایی جادویی دارد، ترجیح می‌دهند.

مراحل خرید ملک در ترکیه چیست؟

 راهنمای دقیق خرید ملک در ترکیه

خرید ملک و انتقال مالکیت بین فروشنده و خریدار در یک روز و طی مراحلی آسان انجام می‌شود و مراحل خرید ملک در ترکیه را می توان در چند نکته خلاصه کرد که عبارتند از :

  • پس از تصمیم گیری برای انتخاب آپارتمان مناسب، خریدار باید برای امضای قرارداد خرید به ترکیه بیاید و یا نماینده وی باید در نمایندگی رسمی تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی و یا در یکی از سفارت‌های ترکیه در خارج از کشور حضور یابد.
  • دریافت شماره مالیات مالک جدید از اداره مالیات در عرض چند دقیقه و توسط اداره مالیات به هر خارجی در ترکیه به منظور تسهیل در معاملات رسمی اعطا می‌شود.
  • پاسپورت را همراه با ترجمه آن به زبان ترکی با تایید دفتر اسناد رسمی همراه داشته باشید.
  • گزارش ارزیابی املاک (برای اتباع خارجی) را بیاورید که گزارشی است که ارزش ملک را بر اساس تصمیمی که توسط یک شرکت ارزیابی املاک تایید شده طبق رویه‌های خاص صادر می شود، بایستی به همراه داشته باشید.
  • به اداره ثبت املاک «سند مالکیت Title Deed » مراجعه کنید تا فروشنده ملک به نفع مالک جدید از آن چشم پوشی کند.
  • پرداخت مالیات بدهی به فروشندگان
  • سپس به مالک جدید سند مالکیت ملک جدید داده می‌شود که تمام اطلاعات ملک، مکان آن و نام مالک جدید در آن ذکر شده است.

مالیات خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

برای خرید ملک جدید در ترکیه ارزش ثابت و مشخصی برای مالیات وجود ندارد، اما مالیات به صورت درصدی از قیمت ملک فروخته شده محاسبه می شود.

 راهنمای دقیق خرید ملک در ترکیه

مالیات املاک و مستغلات در ترکیه به سه نوع تقسیم می شود که برخی از آنها هنگام خرید ملک پرداخت می شود. مالیات به صورت سالیانه پرداخت می‌شود و برخی نیز به صورت ماهانه در ازای خدمات اضافی پرداخت می‌شود. در ادامه به مالیات‌های خرید ملک پرداخته شده است که فقط یک بار در طول فرآیند خرید پرداخت می‌شود :

مالیات سند ملکی : مالیاتی است که با ثبت سند در اداره ثبت املاک ترکیه پرداخت می شود، که معادل 4 درصد ارزش ملک است. این مالیات هم توسط مالک و هم خریدار به طور مساوی پرداخت می‌شود و هر یک از آنها 2 درصد ارزش ملک را می‌پردازند.

مالیات بر ارزش افزوده : این مالیات در هنگام خرید ملک در ترکیه پرداخت می‌شود و ارزش آن از 1% تا 8% و در موارد خاص به 18% می‌رسد و با توجه به نوع ملک، مساحت خالص ملک و مکان ملک محاسبه می‌شود و اغلب تصمیماتی مبنی بر معافیت سرمایه‌گذاران خارجی از پرداخت این مالیات اتخاذ می‌شود.

نکات مهمی که قبل از خرید ملک در ترکیه باید بدانید

قبل از اینکه تصمیم خود را برای خرید بگیرید، توصیه می‌کنیم نکات مهمی را که بر اساس تجربیات، تخصص و پروندهای موفق ارائه شده است، مطالعه کنید.

  • کیفیت زیرساخت آپارتمان و پروژه‌ای را که می‌خواهید مالک آن باشید بررسی کنید.
  • قبل از تصمیم گیری برای خرید، تعداد اتاق‌ها و تناسب آنها با نیازهای خود و تعداد اعضای خانواده خود را مطالعه کنید.
  • امکان ایجاد تغییرات در آپارتمان را بررسی کنید.
  • قبل از خرید، امکانات و تسهیلات در مجاورت پروژه را ارزیابی کنید.
  • به انتخاب نمای مناسب دقت کنید و بررسی کنید، زیرا در فروش آینده ملک نیز تاثیر خواهد داشت.
  • با محیط خانه و محل ساخت و ساز آشنا شوید.
  • از یکپارچگی وضعیت حقوقی خانه و پاک بودن سوابق آن در بخش اسناد مالکیت اطمینان حاصل کنید، زیرا بسیاری از املاک در گرو رهن هستند یا مشکلات خاصی دارند.
  • در مورد بازده ماهانه ملک پرس و جو کنید، زیرا این بازگشت ها نشان دهنده هزینه های اضافی دائمی ملک در ازای خدمات پروژه است.
  • مراقب پیشنهادات جعلی و کلاهبرداری املاک باشید، شما در کشوری بیگانه هستید و باید احتیاط کنید.
  • از قیمت‌های بیش از حد املاک خودداری کنید، زیرا این پیشنهادات اغلب شامل بی‌نظمی یا مشکلات عمده است.
  • مراقب باشید در دام پیشنهادات جعلی با بازده سرمایه گذاری اغراق آمیز نیفتید، زیرا اکثر این پیشنهادات چیزی جز یک پیشنهاد پوچ نیست.
  • یک مشاور املاک قابل اعتماد انتخاب کنید و اعتبار شرکت مشاوره‌ای را که انتخاب کرده‌اید با بررسی نظرات مشتریان قبلی آن بررسی کنید.

درباره موسسه مهاجرتی آرال گام

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، سرمایه گذاری و خرید ملک در خارج از کشور، نیازمند تخصص و مشاوره‌های اصولی است. به عبارتی دیگر سرمایه گذاری در خارج از کشور نیازمند بررسی همه جانبه تمامی اطلاعات، ارزیابی‌ها و بررسی‌های صحیح، منابع اطلاعاتی معتبر، دانستن روش‌های قانونی و معتبر سرمایه گذاری و خرید است.

موسسه مهاجرتی آرال گام خدمات بسیار گسترده‌ای در زمینه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه ارائه می‌دهد. مشاوران و متخصصان این موسسه مهاجرتی با بررسی‌های دقیق بازار املاک ترکیه و متناسب با شرایط سرمایه‌گذاران، راه‌ حل‌ها و مشاوره‌های دقیق ارائه می‌دهند. موسسه مهاجرتی آرال گام تا اکنون نیز پرو‌ژه‌های بسیار موفقی را به لطف دانش و تخصص خود داشته است و باعث افزایش اعتبار و شهرت خود شده است.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *