موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه

مهاجرت سوالات مصاحبه اقامت ترکیه

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی هایی افرادی که برای اقامت ترکیه و اخذ ویزا اقدام نموده‌اند، مصاحبه اقامت ترکیه با افسر اداره مهاجرت است. جای هیچ نگرانی نیست ما این مقاله رو تنظیم کردیم تا شما را با سوالات مصاحبه اقامت ترکیه و نکاتی دیگر که با رعایت آن‌ها مصاحبه خود را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.

البته شایان ذکر است که سوالات مصاحبه اقامت ترکیه برای ویزای کاری، ویزای توریستی و ویزای تحصیلی متفاوت است و قطعا یکسان نخواهد بود. در این مقاله شما با روند سوالات مصاحبه اقامت ترکیه و نیز مدارکی که باید همراه خود داشته باشید، آشنا خواهید شد.

مقالات پیشنهادی: توصیه می‌کنم مقاله‌های اقامت ترکیه با خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه را مطالعه بفرمایید

آشنایی با روند کلی سوالات مصاحبه اقامت ترکیه

نگران برخورد افسر اداره مهاجرت در روز مصاحبه نباشید و با خونسردی کامل به اداره مهاجرت رفته، زیرا با رفتاری کاملا دوستانه مواجهه خواهید شد. فراموش نکنید که مدارک شناسایی و اسناد اجازه اقامت خود را به همراه داشته باشید. افسر اداره مهاجرت پس از بررسی اسناد و مدارک شما و اطمینان از کامل بودن‌ آن‌ها با شما گفتگو خواهد کرد.

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه

شایان ذکر است که اخذ اجازه اقامت ترکیه نسبت به سایر کشور‌ها کمی راحت‌تر است. محوریت گفتگو افسر اداره مهاجرت با شما پیرامون موضوعاتی مانند موارد زیر است: آیا تنها زندگی می‌کنید؟ یا همراه دارید؟ در حال حاضر به کاری اشتغال دارید؟ یا برنامه‌ای برای کار کردن دارید یا خیر؟ آیا بودجه کافی برای تامین هزینه‌ها و ساپورت خود دارید یا خیر؟ و سوال آخر اینکه چرا ترکیه را برای زندگی و اقامت انتخاب نموده‌اید؟

به یاد داشته باشید که افسر اداره مهاجرت در مصاحبه با شما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که شما توان مالی کافی داشته و انگیزه‌ای برای کار غیر قانونی در ترکیه ندارید.

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه: تمکن مالی

افسر اداره مهاجرت در مصاحبه شما سوالاتی پیرامون تمکن مالی با هدف اطمینان از این موضوع که شما کار غیر قانونی در ترکیه نخواهید کرد. پس نیاز است که مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی اراسه دهید. البته مقدار ثابت و مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته نشده است و بسته به هر شخص و موقعیت او متفاوت خواهد بود. شما باید افسر اداره مهاجرت را قانع کنید با همین بودجه‌ای که دارید از پس هزینه‌ها بر خواهید آمد و این مقدار پول برای زندگی کافی است.

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه: محل اقامت و سکونت

باید مدارکی دال بر محل سکونت خواه یک مکان اجاره‌ای باشد، خواه هتل باشد یا ملک شخصی باشد، از سوی فرد متقاضی ارائه گردد. یعنی با مدارکی نظیر سند مالکیت، نامه هتل و اسناد اجاره باید اثبات کنید که در ترکیه محلی برای اقامت و سکونت دارید. البته دانشجو هستید و درخواست ویزای تحصیلی داده‌اید می‌توانید مدارک اسکان خوابگاه را ارائه دهید. همچنین اگر به مدت بیش از 2 سال مالک ملکی در ترکیه هستید، با مراجعه به اداره ثبت ملک ترکیه و یک سند ثبت مالکیت گرفته و آن را به افسر اداره مهاجرت ارائه دهید.

راندوو اقامت ترکیه چیست؟

راندوو اقامت ترکیه همان وقت ملاقات یا مصاحبه اقامت ترکیه است. یعنی برای مهاجرت به ترکیه باید با تکمیل فرم در سایت e-ikamet درخواست راندوو یا قرار مصاحبه بدهید. یعنی برای اقامت مورد نظر در ترکیه (اقامت کاری، اقامت تحصیلی، اقامت توریستی یا هر نوع اقامت دیگری) بایستی فرم درخواست را در وبسایت ذکر شده پر نمایید تا درخواست شما از طریق این سایت به اداره مهاجرت ارسال گردد.

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه

پس از اینکه در‌خواست شما مورد بررسی قرار گرفت، از طریق ایمیل پاسخ آن را دریافت خواهید کرد. اگر درخواست شما مورد تایید باشد، ایمیل حاوی زمان و تاریخ مشخص راندوو یا وقت مصاحبه خواهد بود. حالا وقت آن است که با سوالات راندوو یا همان سوالات مصاحبه اقامت ترکیه آشنا شوید، که جای هیچ نگرانی و استرسی نیست کافیست در کمال آرامش و صداقت به آن‌ها جواب دهید.

لازم است تا چند نکته را در همین جا یادآوری کنم، زمانیکه فرم درخواست خود را پر می‌کنید از یک آدرس الکترونیکی یا ایمیل معتبر استفاده نمایید و شماره موبایل وارد شده نیز با سیم‌کارت‌های ترکیه باشد و اگر ندارید یکی تهیه کنید.

بیشتر بخوانیم: مقاله خرید سیم کارت در ترکیه و افتتاح حساب بانکی در ترکیه را مطالعه بفرمایید.

نحوه رزرو وقت برای مصاحبه اقامت ترکیه

می توانید با توجه به مراحل زیر یک قرار ملاقات برای درخواست اجازه اقامت رزرو کنید:

  • از طریق این لینک به وب سایت رسمی وزارت مهاجرت ترکیه بروید:

https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/OnKayit

  • زبان مورد نیاز را از بالای صفحه انتخاب کنید.
  • فیلدهای مورد نیاز را پر کنید و بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا ذخیره شود.
  • سپس یک لینک با کد تایید به ایمیل شما یا از طریق پیام به شماره تلفن شما ارسال می شود.
  • به لینک ارسال شده بروید و کد تایید را وارد کنید.
  • سپس به صفحه جدیدی هدایت می شوید تا نوع اقامت مورد نیاز را انتخاب کنید، سپس اقامت کوتاه مدت را انتخاب کنید.
  • سپس پر کردن بخش ها را تمام کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.
  • سپس برای برنامه ریزی مصاحبه خود به صفحه جدیدی هدایت می شوید.
  • پس از انتخاب تاریخ، حتما صفحه قرار ملاقات را که حاوی تاریخ و محل مصاحبه است پرینت بگیرید.

تعیین وقت مجدد برای مصاحبه اقامت ترکیه

اگر بنا به هردلیلی نتوانید برای پاسخ گویی به سوالات مصاحبه اقامت ترکیه در اداره مهاجرت ترکیه حاضر بشوید، وقت راندوو یا مصاحبه شما ابطال می‌گردد. و پس از گذشت دو هفته می‌توانید برای گرفتن زمان ملاقات مجدد اقدام کنید. لازم به ذکر ااست که گرفتن وقت مصاحبه و گفتگو با افسر اداره مهاجرت در شهر‌های بزرگ و پرجمعیت ترکیه همانند استانبول کمی بیشتر باید منتظر بمانید. یعنی برای گرفتن زمان مصاحبه در شهر استانبول حدودا دو تا سه ماه باید منتظر بمانید. توصیه می‌کنم اگر عجله دارید و می‌خواهید مصاحبه اقامت ترکیه را زودتر شرکت کنید، برای تعیین وقت ملاقات در شهر‌هایی مثل ازمیر اقدام کنید.

مراحل اخذ اقامت ترکیه

  • در ابتدا اگر شخصی قصد اخذ اقامت ترکیه را دارد، لازم است فرم درخواست اقامت ترکیه را از طریق وب سایت اداره مهاجرت پر کند که حاوی چندین اطلاعات اولیه و همچنین مدارک مورد نیاز است.
  • سوالات مصاحبه اقامت ترکیه
  • وب سایت در اولین تاریخ ممکن برای مصاحبه وقت رزرو می کند و مکان، تاریخ و زمان مصاحبه در صفحه نمایش داده می شود که باید یک نسخه از آن نگهداری شود تا همراه با مدارک در روز مصاحبه ارسال شود.
  • پس از آن تمام مدارک مورد نیاز قابل دریافت است.
  • در روز مصاحبه می توانید یک مترجم رایگان درخواست کنید تا به شما در برقراری ارتباط با کارمند و تکمیل تراکنش کمک کند.
  • در پایان مصاحبه، اداره مهاجرت یک رسید قانونی به شما می دهد که زمینه حضور شما در ترکیه را تا زمان صدور کارت اقامت فراهم می کند که به آدرسی که در مدارک رسمی شما نوشته شده ارسال می شود.

امتیازات مجوز اقامت ترکیه

امتیازات اجازه اقامت ترکیه بسیار زیاد است که شاید مهمترین آنها عبارتند از:

  • امکان سفر به ترکیه بدون نیاز به اخذ ویزا
  • دارنده اجازه اقامت در ترکیه حق افتتاح حساب بانکی در تمامی بانک‌های ترکیه و بین المللی در خاک ترکیه را دارد.
  • امکان درخواست برای دریافت خدمات برق، گاز، آب و اینترنت وجود دارد.
  • اگر دارنده مجوز اقامت از یکی از ملیت هایی باشد که مجاز به خرید املاک و مستغلات در ترکیه هستند، می توانند املاک و مستغلات از همه نوع داشته باشند.
  • اجازه اقامت همچنین به دارنده آن اجازه می دهد تا خودرو بخرد و گواهینامه رانندگی ترکیه را دریافت کند.
  • اجازه اقامت به فرزندان شما و حق تحصیل رایگان در تمامی مدارس دولتی را می دهد.
  • مجوز اقامت، اخذ ویزای شینگن به کشورهای اتحادیه اروپا را برای دارندگان آن آسان می کند.
  • اجازه اقامت شرط تاسیس شرکت جدید یا اخذ مجوز کار در ترکیه می باشد.

بیشتر بخوانیم: مقاله اقامت کاری ترکیه را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با سوالات مصاحبه اقامت ترکیه، نحو گرفتن راندوو یا وقت ملاقات آشنا کنیم و اطلاعات جامع و هدف مندی در اختیار شما قرار دهیم تا پروسه مهاجرت و اخذ اقامت شما با موفقیت طی شود. شما با محوریت اصلی سوالات مصاحبه اقامت ترکیه و نحو برخورد رفتاری افسر اداره مهاجرت آشنا شدید و دیگر بستگی به شخص شما دارد که چگونه افسر اداره مهاجرت را متقاعد کنید.

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه

موسسه مهاجرتی آرال گام با سال‌ها تجربه و تخصص و با بهره‌مندی از مشاوران و وکلای عالی قدم به قدم در کنار شماست تا پروسه اخذ اقامت و اخذ شهروندی ترکیه را بگذرانید و تجربه‌ای لذت بخش داشته باشید. موسسه مهاجرتی آرال گام این تضمین را به شما می‌دهد تا با اعتماد به او، هدف و آرزوی خود را که اخذ اقامت کشور ترکیه است را به آینده‌ی واقعی خود تبدیل کنید.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

آیا امکان انتخاب تاریخ قرار ملاقات اجازه اقامت وجود دارد؟
خیر. سایت برای شما تاریخ تعیین می کند.
آیا راهی است که بتوان سریع‌تر وقت مصاحبه اقامت ترکیه را دریافت نمود؟
در شهر‌های کوچک همانند ازمیر برای گرفتن وقت مصاحبه اقدام نمایید.
در صورت ابطال زمان مصاحبه اقامت ترکیه از سوی شخص امکان گرفتن زمان مجدد مصاحبه وجود دارد؟
بله می توانید مجددا پس از گذشت 2 هفته درخواست دهید.
در چه سایتی برای پر کردن فرم درخواست وقت مصاحبه اقامت ترکیه اقدام کنیم؟
شما می‌توانید به وبسایت https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/OnKayit مراجعه نمایید.
اگر در قرار ملاقاتم به من گفته شود که باید اسناد اضافی را بازیابی کنم، چه مدت زمان دارم؟
به طور رسمی، 30 روز است، اما ما به شدت پیشنهاد می کنیم این کار را در اسرع وقت انجام دهید. همچنین ارزش تلاش برای دریافت اسناد (یا حداقل نام افسر منصوب شده) در رابطه با بازگشت بعداً را دارد.
اگر قرار ملاقات من تعیین شده باشد، اما ویزای من منقضی شده است، آیا می توانم ترکیه را ترک کنم؟
خیر شما همیشه می توانید شانس خود را در اداره مهاجرت محلی در مورد تسریع در تاریخ ملاقات خود امتحان کنید، اما تجربه ما این است که این کار جز در شرایط بسیار نادر کار نمی کند. اگر سعی کنید قبل از دریافت مدارک رسمی پس از قرار ملاقات خود را ترک کنید، احتمالاً با جریمه، ممنوعیت مواجه خواهید شد و درخواست شما باطل می شود.
آیا می توانم در فاصله زمانی بین حضور در قرار ملاقات و انتظار برای رسیدن کارت مجوز اقامتم از طریق پست، ترکیه را ترک کنم؟
بله، با فرض اینکه ویزای معتبری ندارید، می توانید حداکثر 15 روز پس از تکمیل بخش قرار ملاقات از روند درخواست، آنجا را ترک کنید. اسنادی را در قرار ملاقات خود دریافت خواهید کرد (که باید مطمئن شوید که آنها امضا کرده و مهر می زنند) که انتظار می رود همیشه تا زمانی که اجازه اقامت شما برسد همراه خود داشته باشید. با این کار و رسیدهای پرداختی خود، باید بتوانید از ترکیه خارج شده و وارد ترکیه شوید، البته تا زمانی که کمتر از 15 روز در خارج از کشور باشد.
پاسخ تایید فرم درخواست ملاقات و زمان مشخص مصاحبه از چه طریقی اطلاع رسانی می‌شود؟
زمان و تاریخ مصاحبه اقامت از طریق ایمیلی که در فرم درخواست وارد نموده‌اید، ارسال می‌گردد.
آیا سوالات مصاحبه اقامت ترکیه برای تمامی افراد یکسان است؟
خیر، بسته به نوع اقامت درخواستی شما که اقامت توریستی، اقامت کاری یا اقامت تحصیلی و… باشد سوالات کمی متفاوت خواهند بود.
آیا برای اثبات تمکن مالی و توانایی حمایت از خود مبلغی ثابت مشخص شده است؟
خیر برای اثبات توانایی مالی و تامین هزینه‌های زندگی مبلغ خاصی اعلام نشده و بسته به هر فرد متفاوت است. باید به افسر اداره مهاجرت اثبات کنید که نیازی به کار غیرقانونی در ترکیه نخواهید داشت و انگیزه آن را هم ندارید.
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *