موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه چه چیزهایی هستند؟

شما در این مقاله با تمامی مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه و تعریف هر یک از این مدارک و راه‌های دریافت آن آشنا خواهید شد. همچنین علاوه بر این مقاله، ، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با خرید ملک در ترکیه و مدارک موردنیاز آن خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه چیست؟

o کپی پاسپورت

o شماره مالیات

oچهار عکس پاسپورتی

کپی پاسپورت

اگر یک خارجی هستید که به طور قانونی در ترکیه اقامت دارید، برای خرید خانه در ترکیه محدودیتی ندارید و به طور کلی، حق قانونی مالکیت در ترکیه را دارید، پس باید آن‌ را از طریق پاسپورتتان ثابت کنید.  گذرنامه باید به ترکی ترجمه شود و ترجمه آن توسط یکی از دپارتمان های معتبر Notre در کشور تایید شده باشد.

شماره مالیات

تمام کارهای مالی که در ترکیه انجام می‌شود حول شماره مالیات هر یک از افراد خارجی است. این شماره، یک سند ضروری هنگام ثبت ملک به عنوان دارایی در ادارات رسمی خواهد بود.

شماره یا کد مالیات در ترکیه یا آنچه در ترکی به آن (Vergi Numarası ) معروف است، شماره‌ای است که توسط اداره مالیات در ترکیه به هر فرد خاصی اختصاص داده می‌شود و در بسیاری از معاملات قانونی یا رسمی باید نشان داده شود. شماره مالیات برای یک خارجی مقیم این کشور نیز زمانی لازم است که وی بخواهد علاوه بر هرگونه تراکنش ضروری یک حساب بانکی جدید در ترکیه افتتاح کند،.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

این شماره را معمولاً می‌توان به راحتی و در عرض چند دقیقه و بدون توجه به اینکه اقامت رسمی در ترکیه وجود دارد یا خیر، به دست آورد.

ارائه‌ی شماره مالیات هنگام انجام بسیاری از معاملات، مانند پرداخت هزینه اقامت، ثبت مالکیت خودرو یا املاک، یا شروع هر فعالیتی که دارای توانایی قانونی مالی است، ضروری خواهد بود.

چگونه شماره مالیات را در ترکیه دریافت کنیم؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، اخذ شماره مالیات در ترکیه برای اتباع خارجی نیازی به اقامت قانونی در این کشور ندارد، زیرا داشتن گذرنامه ترجمه شده و تایید شده نزد دفتر اسناد رسمی یا کپی قرارداد اجاره محضری کافی است.

پس از تهیه گذرنامه یا یک کپی از قرارداد اجاره که توسط سردفتر محضری شده است، اداره مالیات ایالت به آنجا هدایت می‌شود و شماره مالیات مستقیماً ثبت خواهد شد.

4 عکس شخصی

سند مالکیت در ترکیه معمولاً دارای عکس صاحب ملک است. بنابراین بخش‌های سند مالکیت به 4 عکس شخصی اخیر (بیومتریک) از مالک جدید ملک نیاز دارند که به صورت الکترونیکی روی سند درج شده باشد.

دفتر اسناد رسمی در ترکیه چیست؟

دفتر اسناد رسمی در ترکیه: نهاد یا بخش توسط دولت ترکیه موظف است اسناد رسمی را تأیید کند و صحت آن‌ها و صحت امضاها و مهرهایی را که دارند تأیید کند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

در برخی از کشورهای عربی، دفتر اسناد رسمی وضعیت اعتبار و پذیرش توسط مقامات رسمی در دولت ترکیه را اعطا می‌کند. وظیفه ابلاغ کننده تطبیق مهرها و اطمینان از صحت اوراق، اسناد و گواهی‌های ارسالی به عهده‌ی این دفاتر اسناد رسمی است.

بنابراین، پس از تأیید دفتر اسناد رسمی اسناد ترجمه شده از زبان‌های خارجی وضعیت قانونی پیدا می‌کند، بنابراین ادارات دولتی و قوه قضاییه موظف به تأیید مجدد صحت این اسناد نیستند.

معروف‌ترین اسنادی که معمولاً نیاز به مهر دفتر اسناد رسمی دارند عبارتند از:

  • ترجمه اسناد شخصی رسمی، مانند گذرنامه، کارت شناسایی شخصی، و گواهینامه رانندگی.
  • گواهی‌های دانشگاه صادر شده توسط کشورهای خارجی.
  • عقد ازدواج، سرپرستی فرزندان، شناسنامه…
  • انواع قراردادهای اجاره ملک اعم از مسکونی و تجاری.
  • انواع ادارات دولتی و خصوصی.
  • تعهدات و قراردادهای مشارکت.
  • کلیه اسنادی که نیاز به مستندسازی توسط دولت دارند مانند عقد ازدواج و شناسنامه.
  • قراردادهای فروش املاک و مستغلات فقط در قراردادهای آتی (یا آنچه به عنوان قول به قرارداد فروش شناخته می‌شود).
  • قراردادهای فروش خودرو، آژانس‌های رانندگی و ….

دفاتر اسناد رسمی در کدام شهرستان‌ها قرار دارند و آیا برای رسیدگی به آن نیاز به مترجم دارم یا نه؟

دفاتر اسناد رسمی در تمام شهرهای ترکیه توزیع شده است، جایی که هر منطقه دارای یک سردفتر اختصاصی است و هر ایالت دارای یک بخش بزرگ به نام اتاق اسناد رسمی است که تمام مراکز اسناد رسمی استان به آن وابسته هستند.

هنگامی‌که دفتر اسناد رسمی سندی را تأیید می‌کند، دفتر اسناد رسمی نام، شماره و اطلاعات کامل آن را ثبت می‌کند. برای بررسی دفاتر اسناد رسمی بر اساس نام یا شماره دپارتمان می‌توانید از وب‌سایت www.tnb.org.tr استفاده کنید، سپس دفتر اسناد رسمی را انتخاب کنید، معیارهای جستجو را مشخص کنید و سپس بر روی Aramaya Basla کلیک کنید تا دفتر اسناد رسمی مورد نظر را پیدا کنید.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

در صورتی که به زبان ترکی تسلط ندارید، ممکن است به یک مترجم قسم خورده با تأیید دفتر اسناد رسمی مورد نظر نیاز داشته باشید که هنگام تأیید اعتبار مدارک، شما را همراهی کند.

هزینه‌های تأیید اوراق در دفتر اسناد رسمی با توجه به نوع سند، تعداد کلمات آن و برخی کنترل‌های دیگر متفاوت است، اما تقریباً با توجه به لیست‌های قیمت گذاری در سال 2021، هزینه تصدیق اوراق به شرح زیر است:

یک ورقه یک رو 70 تا 89 لیر
یک ورقه دو رو 140 تا 160 لیر

 

سخن آخر

ما در این مطلب به صورت کاملا خلاصه از مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه صحبت کردیم. در صورت تمایل می‌توانید با موسسه مهاجرتی آرال گام، که سال‌ها در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در ترکیه و خرید ملک در ترکیه برای مشتریان تخصص دارد، تماس بگیرید یا با مشاوره‌ی رایگان ما، به پاسخ تمام سوالاتتان برسید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار Barış
    Barış
    ۱۱ مهر ۱۴۰۱

    من ساکن استانبول هستم و هر از گاهی دوستان و آشنایان جهت خرید ملک به من مراجعه میکنند و درخواست ملک میکنند
    سوال من اینه اگه این خرید از طریق موسسه شما باشه چند درصد حق معرفی به معرف تعلق پیدا میکنه؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۴ مهر ۱۴۰۱

      با سلام
      لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید، بفرمایید با بخش ملک، همکاری در فروش می خوایید صحبت کنید.