موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

53 دانشگاه ترکیه‌ با شهریه‌ی پایین و بورسیه‌ی تحصیلی

تحصیل 53 دانشگاه ترکیه‌ با شهریه‌ی پایین و بورسیه‌ی تحصیلی
فهرست عناوین

ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه‌های بین‌المللی پیشرفته و رتبه‌ی بالا در کیفیت آموزشی، مدت‌هاست که در میان مقاصد تحصیلی برتر در سراسر جهان بوده است. ترکیه همچنین یکی از کشورهایی است که به دانشجویان بین‌المللی بورسیه می‌دهد تا فرصتی برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به صورت رایگان ایجاد کند.

دانشگاه‌های ترکیه از شهریه‌ی کم گرفته تا بورسیه‌های تحصیلی کامل دولت ترکیه را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. هزینه زندگی دانشجویی که در ترکیه تحصیل می‌کند نیز در مقایسه با استانداردهای زندگی در ترکیه بالا نیست و به همین دلیل است که ترکیه در چنین مدت زمان کمی به یکی از برترین مقاصد تحصیلی در سراسر جهان تبدیل شده است.

53 دانشگاه ترکیه‌ با شهریه‌ی پایین و بورسیه‌ی تحصیلی

دانشگاه‌های ترکیه آموزش با کیفیتی را ارائه می‌دهند و پژوهش محور هستند. بنابراین، برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند به خاطر شهریه‌ی پایین تحصیلات خود را در کشور ترکیه ادامه دهند، این انتخاب امیدوارکننده‌ای خواهد بود.

در اینجا لیستی از 53 دانشگاه ترکیه‌ با شهریه‌ی پایین و بورسیه‌ی تحصیلی  آمده است:

1- دانشگاه معمار سینان

دانشگاه معمار سینان یک موسسه آموزش عالی برای هنرهای زیبا است. فندق‌لی شهری که این موسسه در آن واقع شده است، در همسایگی استانبول است.

2- دانشگاه موغلا

دانشگاه موغلا در سال 1992 تاسیس شد و دانشکده هنر، علوم و علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده آموزش فنی و دانشکده شیلات را ارائه می‌دهد. این دانشگاه از تحقیق و آموزش دوره‌های علوم اجتماعی، طبیعی و تربیتی و همچنین هنر و علوم انسانی پشتیبانی می‌کند.

3- دانشگاه مصطفی کمال

دانشگاه مصطفی کمال یک موسسه دولتی است که در سال 1992 تأسیس شد. آنتاکیا (با 50 الی 249 هزار نفر جمعیت) میزبان این دانشگاه است.

4- دانشگاه خاور نزدیک (قبرس)

دانشگاه خاور نزدیک واقع در نیکوزیا (پایتخت قبرس شمالی) در سال 1988 تأسیس شد. متخصصان این دانشگاه را کارکنان بسیار ماهر تشکیل می‌دهد و طیف وسیعی از رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در خاور نزدیک آموزش داده می‌شود. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شامل افرادی از بیش از 100 کشور هستند. بیش از 16 دانشکده و 220 بخش، 4 دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی، 4 دبیرستان، 28 دانشکده تحقیقاتی و چندین موسسه بین‌المللی در این دانشگاه قرار دارد.

5- دانشگاه نیغده

میزبان دانشگاه نیغده آناتولی است. این دانشگاه دولتی به 14000 دانشجو با 1100 پرسنل آموزش می‌دهد. این دانشگاه در فاصله‌ی 6 کیلومتری نیغده واقع شده است.

6- دانشگاه اوکان

دانشگاه اوکان، در استانبول واقع شده است. جایی که میزبان 8000 دانشجوی شناخته شده در این دانشگاه است. این دانشگاه در واقع 52 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی، 27 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته‌ی تحصیلی در مقطع دکتری را در 5 شاخه‌ی مختلف از علوم کاربردی و بهداشتی آموزش می‌دهد.

7- دانشگاه دجله

دانشگاه دجله تحصیلات عالی را در زمینه‌های معماری، هنر و طراحی، علوم زیستی، تجارت، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی عمران، تاریخ، اقتصاد، امور مالی و حسابداری، زبان، پزشکی، حقوق، فیزیک و … ارائه می‌دهد.

8- دانشگاه دوغوش

دانشگاه دوغوش بخشی از یک شبکه‌ی آموزشی با کیفیت بالا است که از مهدکودک شروع می‌شود و سپس مدارس ابتدایی و دبیرستان را شروع می‌کند و به دانشگاه ختم می‌شود. این موسسه خدمات با کیفیت خود را از سال 1974 آغاز کرد.

9- دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول یک موسسه‌ی شکوفا با 14 دانشکده، 10 موسسه و کالج، 3 مدرسه، هنرستان دولتی، 7 آموزشگاه حرفه‌ای و 54 مرکز تحقیقاتی است. دانشگاه دوکوز ایلول همچنین بخشی از منطقه توسعه فناوری (DEPARK) است.

10- دانشگاه دوملوپینار

دانشگاه دوملوپینار یک موسسه‌ی تازه تاسیس است که در 3 جولای 1992 بنا شد. این دانشگاه، یک مکان مقرون به صرفه برای دانشجویان بین‌المللی است.

11- دانشگاه مدیترانه شرقی (قبرس)

دانشجویان بین‌المللی باید برای ویزای خود جهت تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی، شهریه‌ی ترم اول را بپردازند. این هزینه توسط دانشجویانی که قبلا ثبت نام کرده اند قابل پرداخت است.

12- دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس در قیصریه واقع شده است. این دانشگاه تا سال 2006 میزبان 28474 دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد بود.

13- دانشگاه اروپایی لفکا (قبرس)

دانشگاه اروپایی لفکا در سال 1990 با فلسفه‌ای برای جهانی کردن علم و آموزش تاسیس شد. تمام رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه توسط آموزش عالی جهان به رسمیت شناخته شده است.

14- دانشگاه فاتح

دانشگاه فاتح در سال 1997 توسط انجمن بهداشت و درمان ترکیه تاسیس شد. دانشکده‌های هنر، علوم، اقتصاد، مهندسی، پزشکی و پرستاری بخشی از این دانشگاه هستند.

15- دانشگاه آنادولو

دانشگاه آنادولو یک موسسه معروف هوا و فضا در ترکیه است. این دانشگاه رشته‌های تحصیلی هوانوردی، کنترل ترافیک هوایی، تعمیر و نگهداری هواپیما و نیروگاه، مدیریت هوانوردی و آموزش پرواز را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. آنادولو در واقع کیفیت حرفه‌ای را برای حمل و نقل هوایی کشور فراهم می‌کند.

16- دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا در پایتخت ترکیه قرار دارد. این دانشگاه، اولین مؤسسه جمهوری ترکیه است که 40 دوره‌ی حرفه ای، 120 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی و 110 رشته‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

17- دانشگاه آتاتورک

مصطفی کمال رهبری بنیاد دانشگاه آناتولی شرقی (دانشگاه آتاتورک) را بر عهده داشت که در سخنرانی افتتاحیه مجلس بزرگ ملی در 1 نوامبر 1937 در مورد آن صحبت کرد. او در آن زمان، راجع به پروسه‌های در حال اجرا در دانشگاه نیز صحبت کرد.

18- دانشگاه آتیلیم

دانشگاه آتیلیم در آنکارا به عنوان ارائه دهنده‌ی آموزش باکیفیت در زمینه‌های علم و فناوری محسوب می‌شود. عزم مؤسسه تحقیقاتی موسسین دانشگاه، آن را به ستاره‌ی کشور تبدیل کرده است.

19- دانشگاه باهچه ‌شهیر

دانشگاه باهچه شهیر در سال 1998 پس از مجوز مجلس ملی ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه، یک موسسه‌ی خصوصی است.

20- دانشگاه بالیکسیر

این موسسه دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که دانشجو را به سوی تحصیلات عالی و آکادمیک در رشته تحصیلی انتخاب سوق می‌دهد. شما با اطمینان از کیفیت آموزشی بالا، می‌توانید در رشته‌های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه ثبت نام کنید.

21- دانشگاه باشکنت

شما می‌توانید شهریه‌ی دانشگاه باشکنت در ترم‌های پاییز و بهاره را در دو قسط پرداخت کنید. برای دانشجویان جدیدالورود، اقساط شهریه ترم پاییز در هنگام ثبت نام اخذ می‌شود. باشکنت یکی از دانشگاه‌های مقرون به صرفه برای دانشجویان بین‌المللی است.

22- دانشگاه بیکنت

آدم چلیک، پایه‌های دانشگاه بیکنت را به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی بنا نهاد. این دانشگاه در سال 1997 شروع به کار کرد و اکنون دارای سه پردیس است. در این دانشگاه، چهار کالج، 2 مؤسسه و 3 مرکز تحقیقاتی در 10 دانشکده فعالیت می‌کند.

23- دانشگاه جلال بایار

دانشگاه جلال بایار مانیسا یک موسسه دولتی است که در سال 1959 در مانیسا تأسیس شد. این دانشگاه ابتدا یک کالج ورزشی بود که در پردیس اصلی آن، در مرادیه قرار داشت.

24- دانشگاه جمهوریت

دانشگاه جمهوریت در سال 1974 تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ترکیه است، زیرا در 11000 هکتار در سیواس تأسیس شده است. این دانشگاه، در پنجاهمین سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه بنا شد.

25- دانشگاه بین‌المللی قبرس

دانشگاه بین‌المللی قبرس در سال 1997 در نیکوزیا شمالی تاسیس شد. زبان آموزش رشته‌های این دانشگاه انگلیسی است و از طریق سیستم درخواست آنلاین به دانشجویان از سراسر جهان پذیرش می‌دهد.

26- دانشگاه فنی کارادنیز

دانشگاه فنی کارادنیز در سال 1955 به عنوان یک موسسه تحقیقاتی عمومی در ترابزون تأسیس شد. این دانشگاه به عنوان چهارمین دانشگاه قدیمی ترکیه، مکانی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در ترکیه است.

27- دانشگاه کیریک کاله

دانشگاه کیریک کاله در سال 1992 تأسیس شد و دوره‌هایی را در زمینه‌ی هنر و علوم، اقتصاد و علوم اداری، مهندسی و دامپزشکی، علوم اجتماعی، مراکز علوم و علوم بهداشتی ارائه می‌دهد. همچنین یکی از موسسات مقرون به صرفه در ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی است.

28- دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در سال 1993 در استانبول تاسیس شد. این دانشگاه در ایستینیه شروع به کار کرد و در سال 2000 به پردیس فعلی روملی فنری در ساریر تغییر مکان داد. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال 2016، این دانشگاه رتبه اول را در موسسات ترکیه دارد.

29- دانشگاه قوجاایلی

دانشگاه قوجاایلی در سال 1976 در ایالت قوجاایلی تاسیس شد. این دانشگاه رشته‌های مهندسی و معماری، مهندسی برق و مکانیک، علوم پایه و زبان‌های مدرن را ارائه می‌دهد.

30- دانشگاه مالتپه

دانشگاه مالتپه در سال 1997 تاسیس شد و در منطقه مالتپه استانبول قرار دارد. این یک موسسه خصوصی است که توسط «بنیاد آموزش استانبول مارمارا» تاسیس شده است. این دانشگاه، دروسی را از مقطع ابتدایی تا دانشگاه تدریس می‌کنند. دانشجویان اولین بار در سال 2001 از مالتپه فارغ‌التحصیل شدند.

31- دانشگاه مارمارا استانبول

در سال 1883، یک دانشکده‌ی بازرگانی ارتقاء داده شد و به دانشگاه مارمارا تبدیل شد. این دانشگاه در سال 1898 فعالیت خود را به عنوان یک دانشگاه آغاز کرد. مارمارا در حال حاضر با 2800 هیئت علمی به 70000 دانشجو آموزش می‌دهد و دانشکده‌ها و مدارس وسیعی دارد.

32- دانشگاه مرسین

این موسسه‌ی دولتی در سال 1992 تاسیس شد. دانشگاه مرسین میزبان 25000 دانشجو با 1405 پرسنل دانشگاهی و چندین متخصص خارجی به عنوان هیات علمی مهمان بود. مرسین، دانشگاهی مقرون به صرفه با امکانات تحقیقاتی و ورزشی عالی است.

33- دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه یک دانشگاه دولتی در نزدیکی آنکارا است. این دانشگاه دوره‌های مهندسی و علوم طبیعی را با تأکید بر امور تحقیقاتی ارائه می‌دهند. رشته‌های تحصیلی متنوع و آموزش علمی با کیفیت، دانشگاه فنی خاورمیانه را به یک موسسه معتبر آموزشی در ترکیه و اروپا تبدیل کرده است.

34- دانشگاه فرات

دانشگاه فرات در سال 1975 در الازیغ ترکیه تاسیس شد. رودخانه فرات الهام بخش نام این دانشگاه است. این یکی از دانشگاه‌های ارزان ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی است.

35- دانشگاه گالاتاسرای

دبیرستان تورگوت جد دانشگاه گالاتاسرای است. این دانشگاه در سال 1992 در استانبول و در نتیجه توافق رئیس جمهور فرانسوا میتران از فرانسه و رئیس جمهور تورگوت اوزال از ترکیه تاسیس شد.

36- دانشگاه قاضی آنکارا

دانشگاه قاضی توسط مصطفی کمال آتاتورک در سال 1926 تأسیس شد. این دانشگاه ابتدا یک دانشگاه تربیت معلم بود.

37- دانشگاه غازی آنتپ

دانشگاه غازی آنتپ مؤسسه‌ای متشکل از 22 بخش از 10 دانشکده است. تمرکز این دانشگاه بر روی تحقیقات علم و فناوری است. شهر میزبان غازی انتپ، بزرگترین منطقه صنعتی در جنوب شرقی ترکیه است.

38- دانشگاه قاضی عثمان پاشا

دانشگاه قاضی عثمان پاشا در سال 1992 تأسیس شد. موسسات دولتی تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در توکات، شهری با جمعیت 50000-249999 واقع شده است.

39- دانشگاه فنی گبزه

دانشگاه فنی گبزه قبلا به عنوان موسسه فناوری گبزه شناخته می‌شد. این دانشگاه، جزو دو موسسه فناوری مهم کشور است. دومی، مؤسسه فناوری ازمیر است.

40- دانشگاه آمریکایی گیرنه

دانشگاه آمریکایی گیرنه یک موسسه در گیرنه، واقع در قبرس است. در سال 1985 ، آقای سرحت آکپینار بود که پایه‌های این دانشگاه را در سیستم آموزشی به سبک آمریکایی بنا کرد.

41- دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه شماره یک ترکیه است که در آنکارا واقع شده است. این دانشگاه دارای دو پردیس و یک دانشکده پزشکی است.

42- دانشگاه هالیچ

دانشگاه هالیچ در سال 1998 به عنوان یک موسسه خصوصی تاسیس شد. این دانشگاه در شهر 5000000 نفری استانبول واقع شده است.

43- دانشگاه هارران

دانشگاه هارران در شهر شانلی اورفا قرار دارد و از این رو به آن دانشگاه شانلی اورفا نیز می‌گویند. این دانشگاه، با پیوستن به مدارس آموزش عالی تأسیس شد. آموزشگاه حرفه‌ای سانلیورفا در سال 1976 تأسیس شد. در سال 1978 دپارتمان کشاورزی، در سال 1984 مؤسسه مهندسی عمران و در سال 1988، دانشکده‌ی الهیات به این دانشگاه پیوست.

44- دانشگاه اینونو

دانشگاه اینونو در سال 1975 در مالاتیا و به دستور پارلمان ترکیه تأسیس شد. مالاتیا زادگاه دومین رئیس جمهور ترکیه، عصمت اینونو است. این دانشگاه، بزرگ‌ترین دانشگاه شرق ترکیه و میزبان فارغ‌التحصیلی 70000 دانشجو بود. اینونو یکی از مؤسسات مقرون به صرفه برای دانشجویان بین‌المللی است.

45- دانشگاه ایشیک

دانشگاه ایشیک یک دانشگاه خصوصی واقع در استانبول ترکیه است. این دانشگاه بخشی از بنیاد مدارس فیضیه‌ی ایشیک است که در سال 1885 توسط مدرسه فیض سیبیان در سالونیکا تأسیس شد.

46- دانشگاه بیلگی استانبول

دانشگاه بیلگی استانبول توسط یک شرکت آموزشی کالج خصوصی مستقر در ایالات متحده میزبانی می‌شود. بیلگی، مخفف دانش به زبان ترکی است. بیلگی یک سازمان آموزشی و فرهنگی است که در سال 1994 تأسیس شد. این دانشگاه یک دانشگاه مقرون به صرفه برای دانشجویان بین‌المللی است.

47- دانشگاه کولتور استانبول

دانشگاه کولتور استانبول دارای سه پردیس در استانبول است. پردیس آتاکوی و اینکیرلی در باکرکوی و پردیس شیرینولر در باهچلی اولر واقع شده است.

48- دانشگاه فنی استانبول

دانشگاه فنی استانبول رشته‌های تحصیلی موجود در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را با تاکید بر امور تحقیقاتی ارائه می‌دهد. در واقع، دانشگاه فنی استانبول است که رشته‌های تحصیلی در شاخه‌های علوم و فناوری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را به بهترین شکل ارائه می‌دهد.

49- دانشگاه استانبول

شهر استانبول، پل بین شرق و غرب، میزبان دانشگاه استانبول است تا متخصصان برجسته در زمینه‌های مختلف را پرورش دهد. مقرون به صرفه بودن نیز امتیاز مثبت این دانشگاه است.

50- دانشگاه تکنولوژی ازمیر

شهر ازمیر از سال 1992 میزبان دانشگاه تکنولوژی ازمیر است. دانشکده‌های علوم طبیعی و مهندسی محبوب‌ترین بخش‌های این دانشگاه هستند. رشته‌های مهندسی (عمران، شیمی، کامپیوتر، برق، مواد غذایی و مکانیک)، رشته‌های علوم (شیمی، ریاضی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، فیزیک) و رشته‌های معماری (مرمت معماری، شهرسازی و برنامه ریزی منطقه‌ای و طراحی صنعتی). ) در این دانشگاه، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

51- دانشگاه کادیر هاس

دانشگاه کادیر هاس به خاطر بورسیه‌های تحصیلی خود برای دانشجویان بین‌المللی شناخته شده است. این دانشگاه، برای رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی 25 تا 50 درصد و برای رشته‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 25 تا 100 درصد کاهش شهریه را فراهم می‌کند. برای اخذ بورسیه، نیازی به درخواست بورسیه جداگانه نیست. زیرا هر کسی که برای اخذ پذیرش از این دانشگاه درخواست می‌کند، از نظر صلاحیت دریافت بورسیه‌ی تحصیلی نیز بررسی می‌شود.  نمرات آزمون بین‌المللی و نمرات فارغ‌التحصیلی اساس ارزیابی جهت اخذ بورسیه است.

52- دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یک مؤسسه بین‌المللی است که زبان انگلیسی را به عنوان ابزاری برای آموزش در اختیار دارد. به همین دلیل است که بخش اعظمی از این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

53- دانشگاه بغازیچی

دانشگاه بغازیچی با دانشکده‌های گوناگون، آموزش باکیفیت و شهریه‌ی مقرون به صرفه، گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است. شورای اجرایی دانشگاه بغازیچی، هر سال تحصیلی شهریه و سایر هزینه‌ها را صادر می‌کند. این هزینه‌ها، توسط شورای وزیران بررسی می‌شود.

سخن آخر

دانشگاه‌های موجود در ترکیه، با وجود آموزش عالی و باکیفیتی که ارائه می‌دهند، نسبت به دانشگاه‌های اروپایی، کانادایی و آمریکایی شهریه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند. همچنین با وجود شرایط ارز، هزینه‌ی زندگی در ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر کشورهاست. بنابراین، ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان محسوب می‌شود.

53 دانشگاه ترکیه‌ با شهریه‌ی پایین و بورسیه‌ی تحصیلی

در صورتی که تمایل دارید در یکی از دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه از ترکیه تحصیل کنید یا موفق به اخذ بورسیه‌ی تحصیلی شوید و به صورت رایگان در ترکیه درس بخوانید، به شما توصیه می‌کنیم که با ما، موسسه مهاجرتی آرال گام، که سال‌ها در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی دانشجویان و اخذ بورسیه برای آن‌ها سابقه‌ای درخشان و حرفه‌ای داریم، تماس بگیرید و از مشاوره‌ها و خدمات همه‌جانبه‌ی ما بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *