موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

سرمایه گذاری نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه
فهرست عناوین

زمانیکه می‌خواهید در ترکیه از طریق خرید ملک سرمایه گذاری کنید و یا اینکه می‌خواهید ملک یا آپارتمانی در این کشور اجاره کنید، بهتر است با تمام هزینه‌های بستن قرارداد معامله خرید، فروش و اجاره آشنا باشید. یعنی علاوه بر بهای ارزش ملک خریداری شده یا پرداخت هزینه اجاره توافق شده، شما به عنوان یکی از طرف‌های قرارداد موظف به پرداخت هزینه‌هایی نظیر پرداخت نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه هستید.

در همین راستا دانستن نرخ قانونی کمیسیون برای هر یک از معاملات خرید یا اجاره و نیز دانستن اینکه کدام از طرفین قرارداد و هر یک چه میزان باید پرداخت کنند، بسیار سودمند خواهد بود. زیرا دیگر آژانس‌های املاک در ترکیه نمی‌توانند نرخ بیشتری از شما دریافت کنند و شما با قوانین آشنا هستید. در این مقاله شما را با تمام‌ هزینه‌هایی که به هنگام تنظیم بودجه خود برای خرید یا اجاره ملک در ترکیه نیاز خواهید داشت، آشنا خواهیم نمود.

منظور از نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه چیست؟

ممکن است برای انجام صحیح فرآیندهای خرید، فروش یا اجاره خانه به نظر متخصص نیاز داشته باشید. آژانس های املاک و مستغلات به شما اجازه می دهند با خیال راحت قرارداد ببندید و آنها هستند که از اسناد مراقبت کرده و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کنند.

در مواردی که ملکی تغییر مالک یا اجاره‌ای می دهد، مبادله مالی صورت می گیرد. برای آسان‌تر کردن این فرآیند، آژانس‌های املاک و مستغلات کمیسیونی به نام هزینه‌های املاک دریافت می‌کنند تا سرمایه خود را ایجاد کنند. با دریافت خدمات واسطه‌ای در طول مراحل قانونی، مشاوران املاک حق کمیسیون را به دست می آورند که می‌تواند کمیسیون خرید و کمیسیون اجاره باشد.

نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه چقدر است؟

سخت است که بگوییم آژانس‌های املاک مبلغ مشخصی دریافت می‌کنند. کارگزاران املاک و مستغلات با نرخی که بر ارزش اجاره یا فروش خانه محاسبه می شود، کمیسیون دریافت می کنند. اینکه مشاورین املاک چند درصد کمیسیون میگیرن؟ بستگی به شرایط اجاره و فروش دارد. این درصد طبق آیین نامه خرید اموال غیرمنقول تعیین می شود.

بنگاه های معاملات ملکی می توانند طبق ماده 20 آیین نامه تجارت املاک که توسط وزارت گمرک و تجارت در روزنامه رسمی شماره 30442 منتشر شده است، 4٪ ارزش افزوده به اضافه VAT برای هر معامله پرداخت می‌گردد.

نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

این 4% معمولا بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود، 3% از خریدار و 1% فروشنده یا 2% به طور مساوی از هر طرف دریافت می‌شود. قبل از خرید آپارتمان در ترکیه، زمانی که در حال توافق بر سر نرخ قانونی کمیسیون املاک با یک مشاور املاک هستید، توصیه می شود مطمئن شوید که نماینده در مجموع بیش از 4% از خریدار و فروشنده دریافت نمی کند.

نرخ کارمزد بنگاه های معاملات ملکی بر اساس مقررات تجارت املاک تعیین می شود. در این آیین نامه کارمزد فروش املاک به صورت «2% + مالیات بر ارزش افزوده (18%) قیمت فروش» تعریف شده و به صورت جداگانه از خریدار و فروشنده اخذ می شود. از طرفی در صورت توافق کتبی، پورسانت املاک که در مجموع 4 درصد است، فقط توسط خریدار یا فروشنده قابل پرداخت است.

در صورت اجاره ملک، حداکثر حق کمیسیون به صورت «هزینه اجاره یک ماهه + مالیات بر ارزش افزوده (18 درصد)» قابل پرداخت است. علاوه بر این، اگرچه اجاره به طور معمول توسط مستاجر پرداخت می شود، اما هزینه آن به طور مساوی توسط خریدار و فروشنده پرداخت می شود، مگر اینکه در قرارداد به صراحت قید شده باشد که مستاجر کمیسیون را پرداخت می کند.

در زیر موارد دریافت نرخ کمیسیون به صورت خلاصه ارائه شده است:

  • مشاور املاک می تواند حداکثر 2% + مالیات بر ارزش افزوده / 18٪ از ارزش فروش را هم از فروشنده و هم از خریدار دریافت کند.
  • برای معاملات اجاره، آنها می توانند کمیسیونی با حداکثر نرخ اجاره یک ماهه + مالیات بر ارزش افزوده (18٪) دریافت کنند.

قانون کمیسیون املاک در ترکیه

طبق مقررات تجارت املاک ماده 20 در معاملات تجاری املاک، نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمی تواند از چهار درصد قیمت فروش در قرارداد دلالی تجاوز کند. در معاملات لیزینگ، حق سرویس نمی تواند از مبلغ ماهانه بهای اجاره بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده که در قرارداد اجاره تعیین شده است بیشتر باشد.

هزینه خدمات به طور مساوی بین مالک کسب و کار و خریدار یا مستاجر تقسیم می شود، مگر اینکه به طور کتبی توافق دیگری صورت گیرد. مشاور املاک نمی تواند برای نمایش مسکن هزینه ای دریافت کنند. املاک نمی توانند حق نمایش ملک یا قیمت را مطالبه کنند. با این حال فقط در صورتی هزینه حمل و نقل را دریافت می کند که ملک خارج از منطقه باشد.

قرارداد قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

اگر یک مشاور املاک درخواست خرید کند، باید قرارداد بسته شود. این قرارداد حاوی اطلاعاتی در مورد ارزش ملک، نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه و سایر معاملات است. خدماتی که بین خریدار و فروشنده واسطه می شود طبق این قرارداد انجام می شود. شرکت املاک قرارداد می بندد و کارمزد و مسئولیتی را بر عهده خریدار و فروشنده می گذارد. بنابراین مهم است که بدون مطالعه شرایط و ضوابط، قرارداد را امضا نکنید تا از رفتارهای ناعادلانه مختلف در آینده جلوگیری شود.

اگر نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه پرداخت نشود چه می‌شود؟

خریداران و فروشندگان باید نرخ های کارمزدی را که در قراردادشان با مشاور املاک مشخص شده است بپردازند زیرا این قرارداد باعث ایجاد حقی برای مشاور املاک و بدهی به خریدار و فروشنده می شود. در صورتی که طرفین در مدت زمان معینی به تعهدات استقراضی خود عمل نکنند، فرآیند اجرا ممکن است در چارچوب قرارداد آغاز شود.

پرداخت هزینه‌های ملکی الزامی است. شما باید کمیسیون را پرداخت کنید. اگر نام مشاور املاک در قرارداد باشد، می تواند اقدام قانونی کند. در صورت وجود قرارداد، هنگام اجاره یا خرید خانه باید کمیسیون را پرداخت کنید.

چگونه به صورت قانونی در ترکیه ملک بخریم؟

در قوانین ترکیه، قراردادهای خرید املاک و مستغلات را فقط می توان توسط دفاتر ثبت اسناد زمین (“Tapu”) تنظیم کرد و در آنها امضا کرد. هرگونه قرارداد کتبی دیگری در خصوص فروش ملک در ترکیه بدون توجه به اینکه قیمت ملک پرداخت شده باشد باطل است. نمی توان به سادگی با امضای یک قرارداد دست نویس با فروشنده و/یا مشاور املاک و پرداخت نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه، آپارتمان خرید.

نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

شایع ترین نوع اختلاف در قانون املاک ترکیه زمانی است که خریدار قیمت یک آپارتمان را به فروشنده می پردازد و فروشنده آپارتمان را به خریدار منتقل نمی کند. حتی اگر خریدار قیمت آپارتمان را با حواله بانکی به فروشنده پرداخت کند، فروشنده شرعاً مکلف به انتقال مالکیت آپارتمان نیست، مگر اینکه در دفتر اسناد رسمی یا در دفتر اسناد رسمی قرارداد رسمی امضا کرده باشد.

برای خارجی هایی که قوانین خرید ملک در ترکیه را نمی‌دانند، خرید آپارتمان در ترکیه می تواند پیچیده باشد، به خصوص اگر فروشنده یا مشاور املاک طرف های معتبری نباشند. به منظور خرید قانونی و ایمن ملکی در آنتالیا، استانبول یا هر شهر دیگری در ترکیه بدون به خطر انداختن پس انداز خود، به شدت توصیه می‌شود که با یک وکیل املاک در ترکیه مشورت کنید و معامله را زیر نظر وکیل خود انجام دهید. یک وکیل ملکی ترکیه نه تنها معامله را تضمین می کند، بلکه مجوزهای مورد نیاز آپارتمان را نیز بررسی می کند.

هزینه‌های خرید ملک و نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

  • مالیات خرید ملک که در تاریخ خرید پرداخت می شود 4 درصد ارزش املاک اعلامی می‌باشد.
  • هزینه‌های ثبت زمین که در تاریخ خرید پرداخت می شود، حدود 1000 لیر است.
  • حق بیمه اجباری بیمه زلزله که پس از خرید پرداخت می شود، بسته به نوع، متراژ و ارزش ملک، سالانه حدود 250 لیر است.
  • هزینه اتصال آب و برق از جمله سپرده های امنیتی حدود 1000 لیر است که پس از خرید ملک و قبل از وصل شدن آب و برق پرداخت می شود.
  • بین 600-1000 لیر برای یک گزارش نظرسنجی که به عنوان گزارش کارشناس نیز شناخته می شود. برای خریداران خارجی، از مارس 2019، دریافت گزارش نظرسنجی صادر شده توسط شرکت نقشه بردار مجاز الزامی است. این گزارش یکی از مدارکی است که در هنگام درخواست خرید ملک به سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه می شود. این گزارش کارشناسی به بررسی ملک، تعیین ارزش بازار و جنبه های مثبت و منفی ملک بر ارزش آن می پردازد. این گزارش در مارس 2019 به منظور حفظ منافع خریداران خارجی در ترکیه اجباری شد.
  • نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه شامل 2% + مالیات بر ارزش افزوده (18%) قیمت فروش می باشد.

چگونه می توان پس از خرید ملک در ترکیه برای اجازه اقامت ترکیه یا اخذ تابعیت ترکیه اقدام کرد؟

پس از خرید یک ملک مسکونی، می توانید برای اجازه اقامت ترکیه بر اساس ملک درخواست دهید. پس از اخذ اقامت ترکیه، اگر با تمدید مجوز اقامت ترکیه به مدت 5 سال به طور مداوم در ترکیه اقامت داشته باشید، مشروط به رعایت سایر شرایط مقرر در قانون شهروندی ترکیه، می توانید در پایان 5 سال برای تابعیت ترکیه اقدام کنید. اگر املاکی که خریداری می کنید حداقل 250000 دلار ارزیابی شود، می توانید فوراً برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.

مالیات سالانه مالکیت املاک در ترکیه چقدر است؟

برای املاک و مستغلات آنتالیا، املاک استانبول و در سایر شهرهای بزرگ مانند آنکارا و ازمیر، مالیات سالانه مالکیت املاک 0.2٪ از ارزش املاک است که توسط شهرداری محلی تعیین می شود. این مالیات مالکیت در 2 قسط در می و نوامبر هر سال به شهرداری پرداخت می شود.

نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه چگونه تعیین می شود؟

شاید بخواهید خانه ای اجاره کنید یا خانه ای بخرید که همیشه می خواستید. در هر صورت با هزینه‌های املاک و مستغلات برای پرداخت مواجه خواهید شد. اگر می خواهید مستاجر شوید، باید هزینه هایی مانند سپرده، نرخ اجاره یک ماهه یا اجاره و حمل و نقل را متقبل شوید. اگر می خواهید صاحب خانه شوید، با هزینه های سند مالکیت یا هزینه های نگهداری مواجه خواهید شد. چه در حال اجاره یا خرید ملک باشید نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه وجود را باید بپردازید. پس لازم به ذکر است که باید بودجه خود را بر اساس قیمت ملک و هزینه‌های املاک و قرارداد تنظیم کنید.

چه کسی (فروشنده یا خریدار) باید نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه را بپردازد؟

از آنجایی که می خواهید بودجه خود را بر این اساس تنظیم کنید، ممکن است تعجب کنید که چه کسی سهم نماینده را پرداخت می کند. پاسخ به این سوال که آیا خریدار یا مالک کمیسیون املاک پرداخت می کند؟ هم بله و هم خیر است، زیرا کاملا بستگی به قرارداد معامله اجاره یا خرید دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، کمیسیون خرید هم توسط خریدار و هم توسط فروشنده به صورت جداگانه پرداخت می شود.

اگر آنها به توافق رسیده باشند، فقط خریدار می تواند آن را نیز پرداخت کند. در غیر این صورت مستاجر هزینه های ملک را متحمل می شود و کمیسیون را هنگام اجاره پرداخت می کند.

چگونه می‌توان نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه را هنگام اجاره خانه محاسبه کرد؟

فرض کنید خانه‌ای پیدا کرده‌اید که نیازها و انتظارات شما را برآورده می‌کند، بنابراین چگونه می‌توان کمیسیون املاک را محاسبه کرد  یعنی هزینه‌های املاک را چگونه می‌توان برآورد نمود؟ فرض کنید نرخ اجاره ماهانه 3000 پوند باشد. در این صورت باید مالیات بر ارزش افزوده را برای آن محاسبه کنید و آن را به 3000 ₺ یعنی برابر با 3540 ₺ اضافه کنید. این حداکثر مبلغی است که می توانید پرداخت کنید.

آیین نامه نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

نرخ کمیسیون املاک و مستغلات توسط آیین نامه خرید اموال غیرمنقول تعیین می شود. طبق ماده بیستم این مقررات تعین می‌گردد. در معامله خرید ملک، نرخ هزینه خدمات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمی‌تواند از 4 درصد ارزش فروش قرارداد واسطه گری تجاوز کند. در معاملات اجاره، نرخ هزینه خدمات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمی تواند از ارزش اجاره ماهانه مندرج در قرارداد بیشتر باشد. هزینه خدمات به طور مساوی بین مالک کسب و کار و خریدار یا مستاجر تقسیم می شود، مگر اینکه در یک سند کتبی به طور دیگری توافق شده باشد.

آیا مشاوران املاک می توانند بیش از نرخ قانونی کمیسیون دریافت کنند؟

طبق مقررات، نمایندگان نمی‌توانند کمیسیون یا هزینه‌های املاک و مستغلات را بالاتر از حد تعیین شده درخواست کنند. در صورت نقض این قانون، وزارت گمرک و تجارت 3000 دلار جریمه برای نماینده تعیین می کند. اگر نماینده یک بار دیگر در طول یک سال قانون را نقض کند، مجازات برای هر قرارداد دو برابر می‌شود. علاوه بر این، اگر یک شرکت زنجیره ای این تخلف را انجام دهد، جریمه‌های پنج گانه در نظر گرفته می شود.

نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه

کارگزاران املاک و مستغلات که به عنوان پل ارتباطی بین صاحب خانه و خریدار عمل می کنند، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بیشترین هزینه خدمات را به میزان 4 درصد از ارزش ملک (2 درصد از خریدار، 2 درصد از فروشنده) دریافت می کنند. برای معاملات اجاره، آنها بیشترین نرخ اجاره یک ماهه را دریافت می کنند. مواد مربوط به ماده 20 آیین نامه به شرح زیر است:

در خرید ملک، هزینه خدمات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمی تواند بیش از 4 درصد ارزش فروش مندرج در قرارداد باشد. در معاملات اجاره، هزینه خدمات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمی تواند از ارزش یک ماهه قیمت اجاره تجاوز کند. هزینه خدمات به طور مساوی بین مالک کسب و کار و خریدار یا مستاجر تقسیم می شود، مگر اینکه در یک سند کتبی به طور دیگری توافق شده باشد.

بررسی تمامی هزینه‌های خرید ملک در ترکیه

هزینه ارزیابی و تعیین قیمت

گزارش ارزیابی و تعیین قیمت املاک، ارزش واقعی املاک را نشان می دهد. برای خریداران خارجی قبل از انتقال سند ملکی الزامی است. هزینه ارزیابی خانه معتبر SPK تقریباً 2800 لیر است که البته بستگی به شهر و ویژگی های ملک دارد. خریداران هزینه را مستقیماً به کارشناس معتبر SPK پرداخت می کنند. 2-3 روز طول می‌کشد تا گزارش تکمیل شود. می توانید جزئیات را از صفحه گزارش ارزیابی دریافت کنید.

هزینه انتقال سند مالکیت (Tapu)

اداره کل ثبت اسناد و املاک و کاداستر مراحل انتقال سند را انجام می دهد. خریدار و فروشنده هر دو باید حضور داشته باشند مگر اینکه یکی از طرفین وکالتنامه ای برای امضای نهایی بدهد. خریدار 4 درصد ارزش اعلامی ملک را به عنوان مالیات نقل و انتقال سند به دفتر اسناد رسمی پرداخت می کند. هزینه ها و مالیات بر املاک و مستغلات مختلفی وجود دارد:

  • ترجمه گذرنامه در دفتر اسناد رسمی (150 لیر برای هر نفر)
  • ترجمه سند آدرس در دفتر اسناد رسمی برای افتتاح حساب بانکی
  • مترجم رسمی
  • وکالتنامه (اختیاری)
  • یک شماره مالیات دریافت کنید
  • عکس
  • مالیات کاداستر (Tapu Kadastro Harcı)

علاوه بر این، اداره ثبت اسناد و املاک و کاداستر یک بار کارمزد معاملات سرمایه در گردش را دریافت می کند. در زبان ترکی Döner Sermaye Harcı است. تقریباً 673 TL-1.800 TL است.

هزینه‌های کمیسیون املاک

طبق آیین نامه، نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه 2% + مالیات بر ارزش افزوده قیمت فروش می باشد. این نرخ از خریدار دریافت می شود. کمیسیون خرید در بسیاری از املاک ما ظاهر نمی‌شود، زیرا برخی از فروشندگان برای جذاب تر کردن نمونه کارها، هزینه‌یاب را دریافت می کنند.

در صفحات لیست ما، می بینید که در برخی از املاک، حق الزحمه آژانس املاک درج شده است، در حالی که برای برخی از املاک و مستغلات، 2% کارمزد آژانس املاک درخواست می شود. این کاملا به انتخاب فروشنده بستگی دارد.

هزینه‌های مالیات بر ملک (Emlak Vergisi)

مالیات بر املاک هر ساله پرداخت می شود. در شهرداری‌های کلان شهرها 0.2 درصد و در مناطق غیرکلانشهری 0.1 درصد است. نرخ مالیات املاک تجاری در مناطق شهری 0.4 درصد و در مناطق غیرکلانشهری 0.2 درصد است. این مالیات توسط دولت برای تامین مالی بهبود آب و فاضلاب، ارائه خدمات اجرای قانون و آتش نشانی و سایر خدمات عمومی استفاده می شود.

هزینه بیمه اموال و حوادث طبیعی

بیمه حوادث طبیعی (DASK) در ترکیه اجباری است و بر حسب متر مربع محاسبه می شود. خطراتی که ممکن است در اثر آتش سوزی، انفجار، سونامی یا رانش زمین در حین و پس از زلزله ایجاد شود، تحت بیمه اجباری حوادث طبیعی است. هزینه هر متر مربع 100-300 لیر است. بیمه اموال املاک را در برابر بیشتر خطرات مانند آتش سوزی، سرقت و برخی آسیب های آب و هوایی محافظت می کند. این شامل انواع مختلفی از بیمه است، مانند بیمه آتش سوزی، بیمه سیل، بیمه زلزله، بیمه خانه یا بیمه دیگ بخار. بیمه در چنین مواردی بازپرداخت مالی را به مالک ارائه می کند.

هزینه دریافت اتصالات برق و آب

هزینه راه اندازی آب و برق از ناحیه ای به منطقه دیگر در آنتالیا متفاوت است. اگر برای اولین بار اشتراک برق دریافت می کنید، در مجموع بین 250 تا 850 لیر به عنوان ثبت اشتراک، کنتور برق و هزینه ودیعه اضافی پرداخت می کنید. هزینه انتقال برابر با مبلغ سپرده و مبلغ DASK اضافی در صورتی که DASK منقضی شده باشد. اگر برای اولین بار اشتراک آب دریافت می کنید، در مجموع 357 لیر لیر به عنوان ثبت نام اشتراک و هزینه واریز اضافی پرداخت می کنید.

هزینه تلفن و اینترنت ملک

اگر اجازه اقامت دارید، می توانید اتصالات تلفن و اینترنت دریافت کنید. Türk Telekom و TTNET در سراسر کشور هستند و اکثریت بازار را در اختیار دارند. در صورت امضای قرارداد دو ساله، بسته های ویژه برای مشترکین جدید موجود است. به عنوان مثال، می توانید تماس های تلفنی، اینترنت پهن باند و بسته های ماهواره تلویزیونی را با 130 لیر در ماه دریافت کنید. همه شرکت ها هزینه راه اندازی دریافت می کنند.

هزینههای نگهداری ملک (Aidat)

در صورت خرید آپارتمان در یک مجتمع مسکونی، هزینه نگهداری ماهیانه را پرداخت می کنید. شما آن را برای امکانات عمومی، مانند برق راه پله، استخرهای شنا، نگهداری باغ، یا امنیت پرداخت می کنید.

سخن پایانی

ترکیه راه را برای سرمایه گذاری در این کشور بخصوص در زمینه سرمایه گذاری در ملک هموار نموده است. اما دانستن تمام قوانین و هزینه‌های پنهان خرید ملک یا اجاره ملک به شما کمک شایانی خواهد کرد تا بودجه خود را به درستی تنظیم کنید و همچنین از مواردی که به ضرر شماست پیشگیری کنید. در این مقاله سعی نمودیم تمامی جنبه‌های هزینه خرید ملک و اجاره ملک بخصوص نرخ قانونی کمیسیون املاک در ترکیه را پوشش دهیم. تا به هنگام عقد قرارداد و معامله ملک تمامی قوانین و حقوق خود را بدانید.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

هزینه کمیسیون به هنکام معامله خرید ملک در ترکیه چقدر است؟
مشاور املاک می تواند حداکثر 2% + مالیات بر ارزش افزوده ( 18٪ ) از ارزش فروش را هم از فروشنده و هم از خریدار دریافت کند. یعنی نرخ هزینه خدمات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده حداکثر 4٪ ارزش فروش قرارداد است.
هزینه کمیسیون به هنگام اجاره ملک در ترکیه چقدر است؟
برای معاملات اجاره، آنها می توانند کمیسیونی با حداکثر نرخ اجاره یک ماهه + مالیات بر ارزش افزوده (18٪) دریافت کنند. یعنی به بیان صریح‌تر در معاملات اجاره، نرخ هزینه خدمات بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمی تواند از ارزش اجاره ماهانه مندرج در قرارداد بیشتر باشد.
به هنگام بستن قرارداد اجاره در آژانس املاک کدام از طرفین معامله هزینه کمیسیون را پرداخت می‌کنند؟
پرداخت کمیسیون بصورت مساوی توسط طرفین معامله پرداخت می‌شود مگر اینکه توافقی دیگر بین‌ آن‌ها صورت گرفته باشد.
آیا برای ملک خریداری شده در ترکیه باید مالیات پرداخت کرد؟
بله سالانه باید به اندازه 0.2٪ از ارزش ملک به شهرداری منطقه مالیات پرداخت شود.
آیا با خرید ملک می‌توان برای درخواست اجازه اقامت در ترکیه اقدام کرد؟
بله بر اساس ملک خریداری شده می‌توانید برای دریافت اجازه اقامت ترکیه اقدام کنید.
برای اخذ شهروندی ترکیه ارزش ملک خریداری شده باید چقدر باشد؟
بله اگر ارزش ملک خرییداری شده 250000 دلار یا بیشتر باشد، می توانید فوراً برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.
آیا ملک خریداری شده در ترکیه را باید بیمه نمود؟
بله سالانه بسته به نوع، متراژ و ارزش ملک، پرداخت بیمه زلزله اجباری است.
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *