موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

ویزای بازنشستگی ترکیه 

مهاجرت ویزای بازنشستگی ترکیه 

بسیاری از افراد بنا به دلایلی نظیر هزینه‌های کم زندگی، آب و هوای آرام و معتدل، انواع مسکن مقرون به صرفه، نرخ بهره پس انداز خوب، مراقبت‌های بهداشتی عالی، فرآیند اقامت آسان، لذت غذای سالم، به دنبال ویزای بازنشستگی ترکیه هستند. ترکیه پر از معماری زیبا، هنر و ترکیبی از فرهنگ‌هایی است که به هزاران سال پیش می رسد.

این کشور خانه جوامعی مانند هیتی‌ها، یونانیان باستان، مسیحیان اولیه و مغول‌ها است که این کشور 82 میلیونی را با حس تاریخی غنی پر کرده است. همانطور که پلی بین اروپا و آسیا محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان از این کشور می‌توانند ترکیبی منحصر به فرد از تأثیرات غربی و شرقی را ببینند. سواحل مدیترانه و دریای سیاه آن به خاطر زیبایی‌هایشان بسیار مشهور هستند. بازار بزرگ استانبول در سراسر 58 خیابان سرپوشیده گسترده شده است که شامل حدود 1200 مغازه است.

اگر قصد بازنشستگی در ترکیه را دارید، در این مقاله مروری بر برخی از اطلاعات اولیه‌ای که به آنها نیاز دارید، گردآوری شده است. البته لازم به ذکر است که دولت ترکیه ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ترکیه ندارد و شما بایستی از راه‌های ممکن دیگر اقامت این کشور را بگیرید و سپس برای دوران بازنشستگی خود برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام با یک مشاور تخصصی راهنمایی‌های ارزشمندی را برای ویزای بازنشستگی ترکیه ارائه می‌دهد.

آیا ترکیه مکان خوبی برای بازنشستگی است؟

بسیاری از مردم اغلب می‌خواهند بدانند که آیا ترکیه مکانی عالی برای اقامت پس از بازنشستگی است. با بهبود اقتصاد ترکیه، مراقبت‌های بهداشتی فوق العاده، هزینه متوسط زندگی و سیاست های انعطاف پذیر، پاسخ بسیار ساده است. البته اگر آماده رها کردن کار هستید و بودجه کافی برای ادامه زندگی نیز دارید، ویزای بازنشستگی ترکیه برای شما مناسب خواهد بود.

ویزای بازنشستگی ترکیه 

با این وجود عمدتاً اگر قبلاً در ترکیه اقامت نداشته باشید بازنشستگی در ترکیه نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر مشتاقانه منتظر بازنشستگی در ترکیه هستید، این راهنما مطمئنا برای شما مناسب است. بخوانید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. دلایلی را خواهید یافت که چرا بازنشستگی در ترکیه ایده خوبی است و مکان هایی که باید در نظر بگیرید، کجاها هستند.

چرا ویزای بازنشستگی ترکیه ارزشمند است؟

در زیر چند نکته کلیدی وجود دارد که چرا ما ترکیه را به عنوان مکانی برای بررسی برنامه بازنشستگی خود پیشنهاد و توصیه می‌کنیم. یکی از دلایل این است که اخذ ویزا و اجازه اقامت در ترکیه آسان تر است. بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، ترکیه دارای یک فرآیند اقامت و شهروندی آسان، مقرون به صرفه و زمان‌بر است. در واقع، چندین راه برای دریافت شهروندی کامل در عرض چند ماه از طریق سرمایه گذاری تجاری یا املاک وجود دارد.

لازم به ذکر است که ترکیه ویزا ویژه‌ای برای بازنشستگی ندارد، بنابراین باید در عوض برای اجازه اقامت اقدام کنید. این الزام برای هر کسی که قصد دارد بیش از سه ماه در این کشور بماند اعمال می شود. ابتدا باید برای اجازه اقامت کوتاه مدت اقدام کنید و باید این کار را ظرف یک ماه پس از ورود به ترکیه انجام دهید. یک درخواست آنلاین وجود دارد که در وب سایت وزارت کشور ترکیه پر می کنید. پس از اتمام کار، از شما می خواهد که برای ادامه روند و پرداخت هزینه ویزای خود، با نزدیکترین دفتر DGMM قرار ملاقات بگذارید.

ویزای بازنشستگی ترکیه 

اجازه اقامت کوتاه مدت به صورت دو ساله صادر می شود. پس از هشت سال زندگی بدون وقفه در ترکیه تحت ویزای کوتاه مدت خود، می توانید برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهید، و این اجازه اقامت به طور نامحدود تمدید می شود. مهم نیست که برای چه مجوز اقامتی درخواست می کنید، باید مدرکی نشان دهید که دارایی کافی دارید و مبنی بر اثبات تمکن مالی شما یاشد. میزان تمکن مالی بسته به اینکه مجرد هستید یا خانواده همراه شماست متغیر خواهد بود اما معمولاً یک فرد مجرد باید معادل حداقل دستمزد یک ماه ترکیه (از اوایل سال 2021، این مبلغ حدود 400 دلار است) را داشته باشد.

دریافت ویزای بازنشستگی ترکیه برای مراقبت‌های بهداشتی

رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی در مورد سیستم های بومی مراقبت‌های بهداشتی، ترکیه را در بین 191 کشور در رده 70 قرار داده است. نهاد دولت مرکزی مسئول مراقبت های بهداشتی و سیاست‌های مرتبط، وزارت بهداشت است. همچنین بخش خصوصی و مراقبت مبتنی بر دانشگاه وجود دارد. با این حال وزارت بهداشت مسئول اصلی ارائه مراقبت‌های بهداشتی است.

البته دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی خوب می‌تواند در مناطق روستایی محدود باشد، بنابراین به احتمال زیاد در مکان‌های شهری اصلی مانند استانبول، مراقبت‌ با کیفیت بالاتری خواهید داشت. با این حال اگرچه کیفیت مراقبت های بهداشتی در ترکیه بین مناطق آن متفاوت است، مطمئناً متوجه خواهید شد که ترکیه بسیار ارزان‌تر از بسیاری از همسایگان اروپایی خود است. بیمارستان‌های شهرهای اصلی معمولاً می‌توانند با شما به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند، یا معمولاً یک مترجم و راهنما به شما اختصاص می‌دهند. این افزایش کیفیت مراقبت به این دلیل است که اکثر مهاجران سابق ترجیح می‌دهند به مراکز پزشکی خصوصی بروند تا مراکز دولتی خارج از شهرها.

ویزای بازنشستگی ترکیه 

همه ساکنان زیر 65 سال باید بیمه درمانی دولتی یا خصوصی داشته باشند. مهاجرانی که بیش از یک سال تحت مجوز اقامت خود در ترکیه اقامت داشته‌اند می توانند از طریق Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) برای داشتن بیمه سلامت عمومی اقدام کنند. این را می توان با سیستم NHS انگلستان اما با هزینه ماهیانه کم و بسیار مقرون به صرفه مقایسه کرد. مهاجران معمولاً این را با بیمه خصوصی تکمیل می کنند (یا فقط خصوصی را انتخاب می کنند) تا هزینه های اضافی را در تسهیلات خصوصی پوشش دهند.

ترکیه به عنوان یک کشور و یک نهاد سیاسی آنقدر رشد کرده است و اصلاحات زیادی را در سیستم مراقبت های بهداشتی خود تجربه کرده است. ترکیه احتمالاً به تغییرات مثبت و توسعه بیشتر در آینده ادامه خواهد داد که بر مزایای مهاجرت به این کشور تأثیر می گذارد.

ویزای بازنشستگی ترکیه برای مزایای مالیاتی آن دریافت کنید

در ترکیه مالیات بر درآمد بر حقوق بازنشستگی وجود ندارد. بنابراین اگر تصمیم گرفتید در حالی که در ترکیه زندگی می کنید از حقوق بازنشستگی خارجی خود گذران زندگی کنید، می توانید این کار را بدون پرداخت مالیات بر روی آن انجام دهید. این یک امتیاز عالی برای مهاجران بازنشسته‌ای است که ارزش بیشتری برای پول خود می‌خواهند. ارز خارجی که بازنشستگان از طریق حقوق بازنشستگی خارجی خود دریافت می‌کنند، می‌تواند ارزش بسیار زیادی را در ترکیه داشته باشد و به شما استاندارد زندگی بسیار بالاتری نسبت به وطن خود بدهد.

مانند بسیاری از کشورها، ساکنان و افراد غیر مقیم در ترکیه مشمول مالیات های متفاوتی هستند. ساکنان بر درآمد جهانی خود مالیات می پردازند، در حالی که افراد غیر مقیم فقط باید مالیات بر درآمد حاصل از ترکیه بپردازند. این کشور از یک مقیاس مالیاتی تصاعدی استفاده می‌کند که بسته به گروه درآمد شما از 15٪ تا 35٪ متغیر است. ترکیه دارای یک معاهده مالیاتی با ایالات متحده و بریتانیا است که می تواند تا حدودی تسکین دهنده باشد. در نتیجه فقط باید مقداری مالیات به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنید، که در ترکیه 14٪ مالیات ثابت برای کارمندان است.

در ترکیه بازنشسته شوید زیرا این کشور یکی از امن ترین کشورها برای زندگی است؟

مردم ترکیه آنقدر مهمان‌نواز هستند، به‌ندرت پیش می‌آید که در سراسر کشور احساس ناامنی داشته باشید. با گذشت زمان، اهمیت واقعی معاشرت کردن و صحبت کردن با مردم محلی را برای لذت بردن از فرهنگ یکدیگر خواهید دید. با این حال تجربه هر مهاجر منحصر به فرد است. همچنین باید تحولات سیاسی را زیر نظر داشته باشید و همچنین توصیه می‌شود که به صورت حضوری و آنلاین با موضوعات سیاسی درگیر نشوید.

ویزای بازنشستگی ترکیه 

اگرچه در سطح بین المللی به مسافرانی که از ترکیه بازدید می کنند یا در حال حرکت از طریق ترکیه هستند توصیه می‌شود که مراقب تروریسم باشند، بسیار بعید است که شما هرگز یک عمل تروریستی را تجربه کنید. همچنین به شدت پیشنهاد می‌شود که از استان‌های سیرناک و حکاری که در بخش جنوب شرقی کشور هستند و همچنین از هر منطقه در فاصله شش مایلی مرز سوریه برای جلوگیری از فعالیت تروریستی اجتناب کنید.

به طور خلاصه، ترکیه به عنوان یک کشور بسیار امن طبقه بندی می شود. ترکیه دارای حس هویت قوی با مردمی خونگرم است که بسیار مهمان نواز هستند و دوست دارند فرهنگ خود را به اشتراک بگذارند. برای افرادی که احساس تعلق، سبک زندگی سالم‌تر، زیبایی طبیعی، تاریخ و هزینه‌های کم زندگی کشور ترکیه را دوست دارند، هر یک از دغدغه‌ها و چالش‌های ذکر شده در بالا ممکن است برایشان ارزش داشته باشد.

ویزای بازنشستگی ترکیه برای آب و هوای معتدل آن دریافت کنید

ترکیه توسط چهار دریا شامل دریای مدیترانه، دریای اژه، دریای سیاه و همچنین دریای مرمره احاطه شده است. دریاهای شفاف فیروزه‌ای، یشم و یاقوت کبود با جنگل های سبز زمردی که دره ها و کوه ها را پوشانده اند، تضاد زیبایی دارند. ترکیه همچنین از آب و هوای معتدل خوبی بهره می برد و خاک آن را بسیار حاصلخیز می کند. فراوانی محصولاتی که میوه و سبزیجات تازه تولید می‌کنند و رنگ‌ها زیبایی هیجان‌انگیز ایجاد می‌کنند.

شهرهای ساحلی غربی و جنوبی ترکیه از آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای برخوردار هستند که میانگین آن در زمستان 48 فارنهایت و در تابستان 84 فارنهایت است. استانبول و سواحل اطراف دریای مرمره آب و هوای معتدلی دارند که میانگین آن در زمستان 39 فارنهایت و در تابستان 80 درجه فارنهایت است. بخش های مرکزی ترکیه زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم و خشک را تجربه می‌کند که دمای هوا معمولاً در شب خنک‌تر است. این نیز نقش خوبی در تبدیل ترکیه به مقصدی خوب در تمام طول سال دارد.

به دلیل هزینه‌های زندگی و مسکن در ترکیه بازنشسته شوید

هزینه زندگی در ترکیه بسیار کمتر از زندگی در ایالات متحده است. طبق یک پایگاه داده هزینه زندگی (Numbeo)  بدون در نظر گرفتن اجاره بها، هزینه‌های زندگی ترکیه به طور متوسط ​​53.56 درصد کمتر از ایالات متحده است.

قیمت اجاره در ایالات متحده در مقایسه با قیمت اجاره در ترکیه به طور متوسط ​​556.13٪ بالاتر است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 215.26 دلار در ترکیه هزینه دارد، در حالی که هزینه یک آپارتمان در ایالات متحده حدود 1340.16 دلار است. اگر می خواهید به دنبال خرید یک آپارتمان در ترکیه باشید، متوجه خواهید شد که قیمت هر فوت مربع در مرکز شهر به طور متوسط ​​83.07 دلار است. در مقایسه همان متراژ مربع در یک شهر مشابه در ایالات متحده حدود 328.96 دلار هزینه دارد.

برای نشان دادن بیشتر این تضاد، می‌توانیم استانبول که پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است را با شهر نیویورک آمریکا مقایسه کنیم. برای حفظ همان استاندارد زندگی، به حدود 8203.10 دلار در نیویورک نیاز دارید که با فرض اینکه در هر دو خانه اجاره کنید، کاملاً با حدود 1960.45 دلار لازم در استانبول تفاوت دارد. بنابراین اگر به دنبال کشوری برای بازنشستگی با قیمت اجاره مقرون به صرفه و هزینه های پایین ملک هستید تا از پس انداز خود نهایت استفاده را ببرید، ترکیه ممکن است گزینه خوبی باشد.

ویزا و اجازه اقامت برای بازنشستگی در ترکیه

ویزای بازنشستگی ترکیه بصورت ویژه‌ای وجود ندارد، بنابراین باید شما برای اجازه اقامت اقدام کنید. این الزام برای هر کسی که قصد دارد بیش از سه ماه در کشور ترکیه بماند اعمال می شود. ابتدا باید برای اجازه اقامت کوتاه مدت اقدام کنید و باید این کار را ظرف یک ماه پس از ورود به ترکیه انجام دهید. یک درخواست آنلاین وجود دارد که در وب سایت وزارت کشور ترکیه پر می کنید. پس از اتمام کار، از شما می‌خواهد که برای ادامه روند و پرداخت هزینه مورد نیاز ویزای خود، با نزدیکترین دفتر DGMM قرار ملاقات بگذارید.

ویزای بازنشستگی ترکیه 

اجازه اقامت کوتاه مدت به صورت دو ساله صادر می شود. پس از هشت سال زندگی بدون وقفه در ترکیه تحت ویزای کوتاه مدت خود، می توانید برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنید. این مجوز به طور نامحدود تمدید می‌شوند. مهم نیست که برای چه مجوز اقامتی درخواست می‌دهید، احتمالاً باید مدرکی نشان دهید که اثبات کننده تمکن مالی شما باشد. این بودجه مالی نیز می‌تواند متغیر کند که آیا شما همراه دارید یا خیر. اما معمولاً یک فرد مجرد باید معادل حداقل دستمزد یک ماه ترکیه را داشته باشد. از اوایل سال 2021، این رقم حدود 400 دلار برآورد شده است.

ترکیه هنوز در پروسه تغییرات سیاسی قابل توجهی است، که استقرار را برای بازنشستگان عادی دشوار می کند. این، همراه با نگرانی های تروریسم، ممکن است شما را تشویق کند که به جای آن به کشورهای دیگر نگاه کنید. با این حال، ترکیه دارای یک حس هویت قوی با جمعیتی گرم است که می خواهند فرهنگ خود را به اشتراک بگذارند. این احساس تعلق، همراه با ویژگی های زیبای کشور و هزینه های پایین زندگی آن، ممکن است چالش ها را برای شما ارزشمند کند.

نکاتی که بهتر است در مورد بازنشستگی بدانید

پیدا کردن مشاور مالی مناسب که بتواند به رفع نیازهای شما کمک کند سخت نیست. ابزار رایگان SmartAsset شما را در کمتر از پنج دقیقه با مشاوران مالی محلی هماهنگ می‌کند. برنامه ریزی برای بازنشستگی با چالش هایی همراه است، به خصوص اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید. در حالی که ممکن است ترکیه هزینه‌های زندگی پایینی داشته باشد، هنوز هم ممکن است بار مالی دیگری وجود داشته باشد که باید به آنها رسیدگی کنید. برای دریافت ایده از آنچه که باید انتظار داشته باشید، به ماشین حساب بازنشستگی ما مراجعه کنید.

سخن پایانی

کشور ترکیه مهاجرپذیر و توریست پسند و مقرون به صرفه برای زندگی است. اگر تا به حال رویای سبک زندگی مدیترانه‌ای را با قیمتی کاملا مقرون به صرفه در نظر دارید، ترکیه برای شما مناسب است. نرخ مبادله بین دلار آمریکا و پوند انگلیس و لیر ترکیه بازنشستگی در ترکیه را بسیار آسان می کند. نه تنها بازار ملک برای کسانی که به دنبال خرید هستند ارزان‌تر است، بلکه اجاره برای کسانی که نمی‌خواهند یا توانایی مالی خرید ندارند نیز ارزان‌تر است.

یک آپارتمان مبله 1 + 1 در مرکز یک شهر ساحلی با منظره پانوراما از مدیترانه فقط با 250 دلار در ماه یافت می‌شود. به همین ترتیب، یک ملک 3 + 1 را می توان با حدود 500 دلار در ماه پیدا کرد. وقتی نوبت به غذا خوردن در بیرون می‌رسد، یک شام پر گوشت شامل برنج، سبزیجات و سیب‌زمینی سرخ‌شده حدود 6 دلار هزینه دارد. و وعده‌های غذایی در ترکیه اغلب با زیتون مکمل، نان و غذاهای مدیترانه‌ای کلاسیک همراه است.

فقط در ترکیه می توانید از سفرهای روزانه به بازارهای کشاورزان لذت ببرید که فقط چند دلار هزینه دارد. روغن زیتون فوق العاده تازه فشرده با قیمت حدود 3 دلار در هر لیتر و یک شانه از تازه ترین تخم مرغ‌های آزاد با قیمت کمتر از 2 دلار و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و ارگانیک قابل تهیه است. حمل و نقل منطقه‌ای ارزان است، پروازها به مقاصد اروپا اغلب کمتر از 40 دلار هزینه دارند، و سفرهای چند ساعته با اتوبوس تنها 5 دلار هزینه دارند، که اگر دوست دارید سفر کنید، سفر را ارزان‌تر می کند.

ترک ها به مهمان نوازی معروف هستند. این کشوری است که در آن مدارا و مدنیت حاکم است. تنها کشوری که هم اروپا و هم آسیا را شامل می شود. این ترکیبی از فرهنگ‌ها است که در آن تفاوت‌ها نه تنها مورد احترام قرار می‌گیرند، بلکه آن چیزی است که کشور را بسیار متنوع می‌کند. گردشگری بخش بزرگی از اقتصاد ترکیه است و خارجی ها با آغوش باز و قدردانی مورد استقبال قرار می گیرند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *