موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

پاپارا کارت چیست و چه تفاوتی با سایر کارت‌های بانکی دارد؟

بانکداری ترکیه پاپارا کارت چیست

پاپارا کارت چیست؟ به زبان ساده، پاپارا کارت مشابه بلوبانک ایران است که توسط کشور ترکیه در سطح بین‌الملل ارائه شده است. دلیل محبوبیت و استقبال از این کارت، دسترسی آسان و امکاناتی است که بابت خریدهای اینترنتی و انجام انواع تراکنش‌های مالی در اختیار کاربران قرار داده است. شاید بگویید چرا از ویزا کارت، مستر کارت یا زراعت بانک ترکیه استفاده نکنیم؟

انتخاب هر نوع کارت و حساب بانکی بر عهده شماست اما در برخی شرایط خاص و نیز دپوزیتی که باید در حسابتان قرار دهید، پاپارا کارت ترکیه گزینه مناسب‌تری است. شما برای استفاده از این کارت نیاز به افتتاح حساب در بانک خاصی ندارید و تمام مراحل دریافت کارت و استفاده از آن را می‌توانید به‌صورت آنلاین انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با پاپارا کارت آشنا شوید.

 

پاپارا کارت چیست؟

مجموعه پاپارا از سال 2016، به شکل انحصاری و تحت نظارت آژانس نظارت بانک محلی، فعالیت خود را آغاز کرده و در همان سال اول، موفق به جذب 100 هزار مخاطب شد؛ زمانی که خدمات آنلاین به اندازه امروز محبوب و مورد استفاده نبود. این تعداد تا کنون به 17 میلیون رسیده است. شرکت پاپارا یک شعار دارد: “پاپارا، بانک نیست!” . این مجموعه امکان انجام انواع اقدامات مالی آنلاین در تمامی روزها و ساعات شبانه‌روز را فراهم کرده است.

هدف پاپارا از ارائه پاپارا کارت، سرعت بخشیدن به فرآیندهای پرداخت و در عین حال افزایش امنیت آن‌ها می‌باشد. پاپارا کارت برای خریدهای حضوری هم قابل استفاده است اما به شرطی که کارت فیزیکی آن را در اختیار داشته باشید.

محدودیت‌های پاپارا کارت چیست؟

گفتیم که برای داشتن پاپارا کارت نیاز به افتتاح حساب در ترکیه ندارید اما در این شرایط از لحاظ تعداد تراکنش‌های ماهانه و مبالغ واریزی و برداشتی محدودیت‌هایی خواهید داشت. در صورتی که در یکی از بانک‌های ترکیه مانند زراعت بانک حساب داشته باشید، می‌توانید تراکنش‌هایی با مبالغ بالاتری را توسط پاپارا کارت انجام دهید.

امکان خرید بین‌المللی با پاپارا کارت

و اما پاپارا کارت چگونه امکان خریدهای بین‌المللی را فراهم می‌کند؟ این کارت امکان اتصال به مستر کارت را دارد. از همین‌‎رو می‌توانید خریدهای اینترنتی از اقصی‌نقاط جهان را انجام دهید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر بابت دریافت مستر کارت می‌توانید با کارشناسان ما در آرال گام، در ارتباط باشید.

انواع پاپارا کارت

پاپارا کارت در دو نوع دیجیتالی و فیزیکی صادر می‌شود که تنها نوع فیزیکی آن امکان استفاده از دستگاه خودپرداز را به شما می‌دهد. همچنین پاپارا کارت‌ها در دو رنگ سفید و مشکی نیز عرضه می‌شوند که ویژگی‌های تقریبا یکسانی دارند اما نحوه دریافت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

برای دریافت کارت مشکی پاپارا می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن اقدام نمایید، درحالی‌که برای دریافت کارت سفید باید به مراکز فروش مراجعه نمایید. البته هزینه‌ای که بابت دریافت کارت سفید به مراکز فروش پرداخت می‌کنید، پس از تایید حساب به شما باز پس داده می‌شود.

ویژگی کارت‌های سفید و سیاه پاپارا

و اما ویژگی‌های کارت‌های سفید و سیاه پاپارا:

  • دریافت وجه نقدی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • واریز و برداشت در خودپردازهای آک بانک به‌صورت رایگان
  • فاقد هزینه اشتراک و کارمزد ماهانه
  • امکان پرداخت بین‌المللی
  • امکان برداشت وجه و سپرده‌گذاری توسط خودپردازها

مراحل گرفتن پاپارا کارت

مراحل گرفتن پاپارا کارت

مراحلی که برای دریافت کارت پاپارا باید طی کنید را در ادامه شرح می‌دهیم:

  1.     ورود به سایت پاپارا و ساخت حساب با درج اطلاعات هویتی
  2.     دریافت ایمیل تایید هویت
  3.     واریز 9.9 لیر به کیف پول پاپارا
  4.     ورود به حساب ساخته‌شده در سایت پاپارا و انتخاب گزینه “درخواست حساب”
  5.     انتخاب نوع پاپارا کارت موردنظر (اتباع خارجی مقیم در ترکیه باید گزینه foreign ID را در این بخش فعال کنند.)
  6.     فعال شدن دوربین و ثبت پشت‌وروی کیمیلک کارت یا کارت اقامت
  7.     ارسال تصویر چهره پس از تایید کیمیلک کارت جهت تایید هویت

پس از تکمیل مراحل فوق و تایید هویت، کارت مجازی شما بلافاصله صادر می‌شود. توجه داشته باشید که برای افتتاح این حساب نیاز به یک سیم‌کارت ترکیه‌ای دارید.

برای دریافت کارت فیزیکی تنها کافی است آدرس و کدپستی خود را در بخش مربوطه درج نمایید. پس از ثبت درخواست به فاصله 4 الی 7 روز کاری، کارت پاپارا از طریق پست به دست شما می‌رسد. در این شرایط مامور پست برگه تاییدیه‌ای به همراه دارد که باید آن را امضا نموده و با نشان دادن کارت اقامت خود، می‌توانید پاپارا کارت را دریافت نمایید.

پاپارا کارت فیزیکی هم نیاز به فعالسازی دارد. همراه با کارت فیزیکی، فرمی هم ارسال می‌شود که حاوی بارکد است. وارد حساب خود در سایت یا اپلیکیشن پاپارا شده و از قسمت Activate from the Papara Card، بارکد مذکور را اسکن کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید تا کارت شما فعال شود.

پاپارا کارت برای اتباع خارجی

در ابتدای فعالیت پاپارا در زمینه ارائه خدمات مالی آنلاین، ایرانیان بدون نیاز به اقامت در این کشور، امکان افتتاح حساب در ترکیه و بهره‌مندی از آن را داشتند. اما امروزه لیست ایران از میان کشورهای مورد تایید این کمپانی خط خورده است. به همین منظور تنها ایرانیان مقیم ترکیه می‌توانند با در اختیار داشتن کارت اقامت و سیم‌کارت ترکیه‌ای اقدام به افتتاح حساب پاپارا نمایند.

تفاوت پاپارا کارت با سایر حساب‌های بانکی ترکیه و کشورهای دیگر

علیرغم شعار کمپانی پاپارا (ما بانک نیستیم)، تمامی خدمات بانکی توسط این مجموعه ارائه می‌شود. تنها تفاوتی که با سایر بانک‌های ترکیه دارد در نحوه افتتاح حساب و سقف مبادلات مالی می‌باشد. به طور کلی پاپارا کارت برای مصارف روزانه مناسب است اما برای شرایط خاصی که مبالغ بالایی بطلبد، بهتر است از حساب بانکی استفاده کنید.

رقیب اصلی پاپارا در ترکیه، اینینال کارت است که امکانات مشابهی ارائه می‌کند اما نه به وسعت و گستردگی پاپارا.

پاپارا در مقایسه با سایر بانک‌ها، کارمزد کمتری هم بابت تراکنش‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهد، در نظر گرفته است.

تفاوت دیگری که موجب محبوبیت پاپارا کارت نسبت به سایرین شده است، ارائه تخفیف‌های کاربردی و جذاب است. به‌عنوان مثال در صورت خرید اشتراک اسپاتیفای یا نتفلیکس با پاپارا کارت، درصدی از هزینه پرداختی به حساب شما بازمی‌گردد.

کاربردها و مزایای اختصاصی پاپارا کارت چیست؟

کاربرد پاپارا

تا اینجا تا حدودی با کاربرد و مزایای پاپارا کارت آشنا شدیم. در این بخش به جزئیات بیشتری از کاربردهای پاپارا کارت می‌پردازیم.

  • خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی داخل ترکیه و خارج آن
  • امکان بهره‌مندی از تخفیف در صورت خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرفور (Carrefour)
  • امکان استفاده از پاپارا کارت بدون نیاز به وارد کردن رمز، حین خرید از فروشگاه‌ها
  • امکان بازگشت درصدی از هزینه پرداختی بابت خرید از سایت‌هایی مثل اسپاتیفای، اوبر، نتفلیکس و …
  • پرداخت انواع قبض‌ها اعم از آب، برق، گاز و … 
  • امکان بهره‌مندی از تخفیف‎های مختلف تا سقف 60%
  • واریز، برداشت و انتقال پول به ترکیه در 24 ساعت شبانه‌روز
  • دریافت وجه نقدی از دستگاه‌های ATM و انتقال حواله به سایر بانک‌ها
  • مدیریت مالی با ایجاد سقف مصرف در هر ماه

تمامی موارد فوق با پرداخت هزینه پایین افتتاح حساب و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما فراهم می‌شود. پاپارا کارت آنلاین به محض نهایی شدن درخواست و کارت فیزیکی چند روز پس از ثبت درخواست، فعال می‌شوند. نکته قابل ذکر دیگر اینکه کارمزد انتقال وجه بین دو پاپارا کارت، صفر است.

و در آخر

استفاده از مستر کارت و کارت‌های مشابه آن اغلب نیاز به واریز بیشتر دارد که شاید استفاده از آن‌ها برای همه افراد امکان‌پذیر نباشد. از همین رو پاپارا کارت با ارائه خدمات مشابه و هزینه کمتر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در این مطلب سعی کردیم به مراحل دریافت پاپارا کارت، مزایا و تفاوت آن با سایر بانک‌ها بپردازیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شود.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *