موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

سرمایه گذاری ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه

انتخاب ترکیه برای تاسیس شرکت سهامی عام

در سال‌های اخیر که مهاجرت و فعالیت تجاری در کشورهای مختلف مخصوصا کشور همسایه یعنی ترکیه برای ایرانیان بسیار اهمیت پیدا کرده است، بسیاری از افراد قصد داشته‌اند تا با راه‌اندازی و ثبت شرکت در ترکیه بتوانند اقامت این کشور را به دست بیاورند. اما باید این نکته را در نظر داشت که شرکت‌ها در ترکیه از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند و یک فرد متقاضی این کار باید درباره برترین انواع آن بداند. ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه یکی از پرطرفدارترین و بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت ترکیه است. در ادامه این مطلب از آرال گام قصد داریم تا شرایط ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

هر آنچه که باید از کشور ترکیه و انواع شرکت در این کشور بدانید

همانطور که گفته شد، کشورهای مختلفی در جهان وجود دارند که می‌توان آن‌ها را برای تجارت و ثبت شرکت انتخاب کرد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ترکیه کشوری است که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در این کشور به بازار جهانی دسترسی کامل داشته باشید.

ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه

شما در کشور ترکیه این امکان را دارید که بتوانید شرکت مورد نظر خود را به صورت انواع مختلفی ثبت کنید که از جمله آن‌ها هم می‌توان به شرکت‌های سهامی اشاره کرد که خود به دو نوع عام و خاص تقسیم می‌شوند. همچنین ذکر کردن این نکته هم خالی از لطف نیست که در کشور ترکیه این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید شرکت خود را وارد بازارهای اروپایی کنید که در ادامه درباره دسترسی شرکت‌ها بیشتر صحبت خواهد شد.

از جمله انواع شرکت‌‌هایی که می‌توان در کشور ترکیه ثبت کرد هم می‌توان به انواع مختلفی همچون ثبت شرکت در ترکیه با مسئولیت محدود، ثبت شرکت به صورت تضامنی، راه‌اندازی کسب و کار و شرکت به صورت مختلط، ثبت شرکت سهامی عام و خاص در ترکیه و ایجاد شرکت به صورت موسسه مالی اشاره کرد.

باید این نکته را در نظر داشته که هرکدام از انواع شرکت‌های ذکر شده، امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار خواهند داد که می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود، یکی از انواع آن‌ها را برای ثبت شرکت انتخاب کنید. البته باید این نکته را هم ذکر کرد که در کشور ترکیه ثبت شرکت سهامی عام بسیار مورد توجه قرار دارد و بیشتر ایرانیان متقضای ثبت شرکت، این نوع را انتخاب می‌کنند.

منظور از سهامی عام در ترکیه و جهان چیست

به طور کلی می‌توان شرکت‌های سهامی عام را شرکتی دانست که به سهم‌های مختلفی تقسیم شده است و هرکدام از مسئولان آن با توجه به میزان سرمایه که در این شرکت دارند، سهم خواهند داشت. در نظر داشته باشید که یک شرکت سهامی، شرکتی بازرگانی به شمار می‌رود، حتی اگر فعالیت آن در این حوزه نباشد.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

در هنگام ثبت ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه باید به این نکته توجه داشته باشید که این شرکت‌ها باید حداقل یک شریک داشته باشند و در هنگام ثبت هم به نوع آن‌ها یعنی عام و خاص توجه بسیاری شود. در ادامه نیز به تفاوت‌های میان این دو پرداخته خواهد شد.

البته در رابطه با سهام‌های شرکت سهامی عام باید این نکته را یادآور شده که موسسین این شرکت‌ها بخشی از سرمایه شرکت را روانه بازار کرده و به مردم عادی عرضه می‌کنند. به طور کلی هم این کار بدین صورت انجام می‌شود که در ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه موسسین از قبل باید 20 درصد از سرمایه خود را تعهد کرده و حداقل 35 درصد از مبلغ تعهد شده را هم در حسابی جاداگانه به نام شرکت نگهداری کنند.

باید این نکته را در نظر داشت که در شرکت‌های سهامی عام در کشور ترکیه پس از انجام این کارها، باید اظهارنامه‌ای پر شوند که به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید بر اساس اساس‌نامه شرکت و طبق اعلامیه طرح پذیره‌نویسی سهام، سهام شرکت خود را در موعد مقرر در بورس داد و ستد کنید.

مجمع موسسان در ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه

یکی از مواردی که در هنگام ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه باید به آن توجه کرد، داشتن مجمع عمومی موسس است. به زبانی ساده‌تر، موسسین شرکت باید یک اجتماع داشته باشند که این اجتماع یکی از عمده تفاوت‌های میان سهامی عام و خاص است.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

از جمله وظایفی که در این مجمع‌ها به عضوها آن‌ها تعلق می‌گیرد هم می‌توان به رسیدگی گزارشات اشاره کرد. در واقع باید در این مجمع‌ها موسسین گزارش‌هایی را در موضوعات مختلف ارائه می‌دهند که بر هرکدام آن‌ها رسیدگی خواهد شد. همچنین احراز پذیره‌نویسی‌ها نیز در این مجامع صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از مواردی که در مجمع‌ شرکت سهامی عام در ترکیه باید به آن توجه کرد، انتخاب اولین مدیر و بازرس است. در یک مجمع شرکت سهامی عام در باید اولین مدیر و بازرس شرکت به صورت توافقی و رای‌گیری انتخاب شوند.

همچین در این مجامع، آگهی‌های شرکت‌ها هم بررسی می‌شوند و در صورت تایید منتشر خواهد شد. باید به این نکته توجه داشت که روزنامه‌های کثیرالانتشار هم توسط این مجامع انتخاب خواهند شد که آگهی‌های شرکت در آن‌ها چاپ شوند.

مزایای ثبت شرکت سهامی عام در کشور همسایه

یکی از امتیازاتی که ثبت شرکت سهامی در ترکیه به شما اعطا می‌کند، امکان دسترسی به بازار کشور اروپا است. همانطور که می‌دانید، بخشی از کشور ترکیه در اروپا قرار دارد و از این رو شما با ثبت شرکت در این کشور، می‌توانید به راحتی به بازار اروپا دسترسی داشته باشید.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند شما را به ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه ترغیب کند، امکان داشتن همکاری‌های گسترده است. همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که با جهان روابط خوبی را برقرار می‌کند. از این رو در این کشور نمایندگی‌ها و دفاتر مختلفی وجود دارند که به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید برای همکاری به آن‌ها مراجعه کنید.

اخذ اقامت و تابعیت ترکیه با ثبت شرکت سهامی عام

نوبت به برجسته‌ترین ویژگی ثبت شرکت سهامی عام می‌رسد. شما با ثبت شرکت در این کشور آن هم از نوع سهامی عام می‌توانید در ابتدا ویزای اقامت موقت کشور ترکیه را دریافت کنید. سپس باید سعی در گسترش کار خود داشته باشید، به طوری که فعالیت شما در هیچ بازه‌ای از زمان متوقف نشود و شما به هیچ عنوان اعلام ورشکستگی نکنید. چرا که هر کدام از موارد ذکر شده می‌توانند فرآیند دریافت اخذ شهروندی ترکیه را برای شما دچار مشکلات متعددی کنند.

سپس با گذشت چند سال نوبت به دریافت اقامت دائم کشور ترکیه می‌رسد. در صورتی که شما موارد ذکر شده را به همراه موارد دیگر که در هنگام ثبت شرکت در ترکیه به شما بازگو خواهند شد، رعایت کنید، می‌توانید اقامت دائم کشور ترکیه را به راحتی دریافت کنید.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

همچین این امکان را هم خواهید داشت که با ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه و پس از دریافت اقامت دائم این کشور، برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه اقدام کنید. پاسپورت ترکیه باعث می‌شود که شما به عنوان یک شهروند این کشور شناخته شوید و از این رو بتوانید از تمام مزایای زندگی در این کشور بهره ببرید. در رابطه با پاسپورت ترکیه باید این نکته را هم ذکر کرد که پاسپورت این کشور در میان 40 پاسپورت برتر جهان قرار دارد و می‌توانید با داشتن آن به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا اما به مدتی محدود سفر کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام ترکیه

یکی از مدارکی که شما برای ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه به آن نیاز دارید، عکس پرسنلی جدید با زمینه روشن است. البته باید این نکته را هم یادآور شد که عکس شما باید به‌روز باشد و در غیر این صورت، امکان ثبت شرکت در ترکیه را نخواهید داشت.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

همچنین شما برای ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه باید اصل پاسپورت تمام شرکا را در حالی که هرکدام حداقل ماه اعتبار دارند، ارائه کنید. در قدم بعدی هم باید به این نکته توجه داشت که شما باید در هنگام ثبت شرکت خود، مقدار سهم هر یک از شرکا را به طور دقیق مشخص کنید تا در آینده دچار مشکلات مختلفی در این زمینه نشوید.

یکی دیگر از مدارک برای ثبت شرکت سهامی عام، ارائه کتبی حوزه فعالیت شرکت است. در این بخش شما باید به صورت کتبی و کامل، موضوع و حوزه فعالیت شرکت خود را ارائه دهید. در نظر داشته باشید که در ادامه نیز باید آدرس دفتر اصلی به همراه کد پستی و تلفن شرکت را داشته باشید و ذکر کنید.

یکی دیگر از مواردی که شما برای ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، نام شرکت است. در این بخش شما باید حداقل 5 نام را برای شرکت خود به ترتیب اولویت انتخاب کنید که یکی از آن‌ها برای شما انتخاب شوند.

بعدی بخش تعیین هیئت مدیره است. در این بخش شما باید مدیر عامل و شخص صاحب حق امضا را تعیین کنید که در آینده شرکت شما به مشکل خاصی در این زمینه بر نخورد. همچنین برای پیگیری روند کارهای ثبت شرکت هم باید وکالت خود را به همدیگر اعطا کنید. در نظر داشته باشید که برای شروع کار و ثبت شرکت هم باید مبلغی را که حداقل 50 هزار لیر باشد را در حساب این شرکت نگهداری کنید که یک چهارم از این مبلغ برای یک ماه اول غیر قابل برداشت خواهد بود.

نحوه ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه قبل از هر کاری باید مدارک تمام شرکا به صورتی رسمی و به زبان ترکی ترجمه شوند و در اداره ثبت احوال ترکیه به ثبت برسند. در نظر داشته باشید که در قدم بعدی باید اساس‌نامه‌ای را برای نوع شرکتی که قصد ایجاد دارید ارائه کنید.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه

در قدم بعدی نوبت به استخدام حسابدار می‌رسد. شما باید در این بخش حسابدار رسمی استخدام کنید که طبق قوانین، استخدام حداقل یک فرد در این زمینه برای ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه الزامی می‌باشد. همچنین شما باید فرم‌های مخصوص تاسیس شرکت را پر کرده و ارائه کنید.

در ادامه نوبت به دریافت کد مالیاتی برای تمام سهامداران می‌رسد. شما این امکان را در ترکیه دارید که بتوانید کد مالیاتی را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. در ادامه نیز باید فرم‌های اتاق بازرگانی پر شده و ارائه شوند.

در ادامه نیز نوبت به تنظیم فرم‌های مربوط به آدرس دقیق شرکت می‌رسد که باید در اتاق بازرگانی به ثبت برسند. در آخر نیز کارت بازرگانی برای شرکت شما صادر می‌شود. اما باید این نکته را گفت که هنوز برای فعالیت شرکت شما کارهای مختلفی باقی مانده‌اند.

چگونگی ثبت شرکت های سهامی عام در ترکیه با آرال گام

در سال‌های اخیر، ثبت شرکت و اقدام برای فرآیندهای تجاری برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است. اما باید به این نکته توجه داشت که در برخی کشورها مانند ترکیه امتیازات متنوعی برای این افراد در نظر گرفته شده است. از این رو بد نیست بدانید که در این کشور افرادی که با ثبت شرکت سهامی عام به فعالیت می‌پردازند، این امکان را خواهند داشت تا بتوانند برای دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور اقدام کنند. اما روند ثبت شرکت، روندی پیچیده و زمان‌بر است که ممکن است شما به پیچ و خم کارهای آن وارد نباشید. از این رو بهتر است با کمک یک آژانس مهاجرتی این روند را پیگیری کنید.

موسسه مهاجرتی آرال گام با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندهای مهاجرتی و تجاری این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه به تجارت بپردازید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روندهای ثبت شرکت سهامی عام در ترکیه با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *