موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

کد مالیاتی در ترکیه

سرمایه گذاری کد مالیاتی در ترکیه

در سال‌های اخیر همواره شاهد تقاضای بالای ایرانیان برای مهاجرت از هر نوعی به کشور ترکیه بوده‌ایم. کشور ترکیه یکی از کشورهایی در جهان است که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در صورت تمایل کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و با آزادی کامل به فعالیت تجاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه بپردازید.

اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما برای فعالیت تجاری و زندگی در کشور ترکیه نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارید که از جمله آن‌ها می‌توان به کد مالیاتی اشاره کرد. اما راه دریافت کد مالیاتی چیست؟ این کد در چه مواردی کاربرد دارد؟ در ادامه این مطلب از آرال گام قصد داریم تا شرایط و نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه را را بررسی کنیم و به این سوالات نیز پاسخ دهیم.

هر آن‌چه که باید از کد مالیاتی در کشور ترکیه بدانید

کد مالیاتی در ترکیه نوعی کد یا شماره 10 رقمی است که اتباع خارجی این کشور برای انجام معاملات از جمله خرید و فروش خودرو و ملک، افتتاح اولین حساب بانکی در یکی از بانک‌های این کشور، دریافت اجازه کار، اجاره‌کردن خانه، آپارتمان یا مغازه استفاده می‌شود.

کد مالیاتی در ترکیه

اگر بخواهیم به زبان ساده از کد مالیاتی بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که کد مالیاتی را می‌توان ازجهات مختلفی شبیه به کد ملی در ایران دانست. از این کد هم درست مانند کد ملی برای شناسایی افراد استفاده می‌شود و با داشتن آن می‌توان انواع امور اداری و مالی را دنبال کرد.

نکته‌ای که درباره کد مالیاتی در ترکیه باید به آن توجه داشت این است که در کد مالیاتی باید به این نکته توجه داشته باشید که شما برای دریافت اقامت ترکیه آن هم از نوع دائم یا دیگر فعالیت‌ها از جمله کسب و کارها باید کد مالیاتی خود را به همراه داشته باشید. در ادامه نیز بیشتر درباره کاربردهای این کد صحبت خواهد شد.

مزایای دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه و کاربردهای آن

در نظر داشته باشید که کد مالیاتی به منزله پرداخت مالیات نیست. اگرچه قوانین مالیاتی در کشور ترکیه بسیار دقیق و پیچیده است، اما داشتن کد مالیاتی به این منزله نیست. همچنین از جمله دیگر مواردی که کد مالیاتی کاربرد دارد می‌توان به دریافت اقامت ترکیه اشاره کرد.

کد مالیاتی برای انجام امور بازرگانی

در نظر داشته باشید که کد مالیاتی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید برای دریافت سیم کارت دائمی در کشور ترکیه اقدام کنید. همچنین همانطور که گفته شد، کد مالیاتی در ترکیه این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید به تجارت و خرید و فروش در این کشور بپردازید. از جمله مواردی هم که می‌توان در رابطه با خرید و فروش به آن‌ها اشاره کرد، املاک و خودروها هستند.

زندگی و اقامت در کشور ترکیه

یکی دیگر از کاربردهای کد مالیاتی در ترکیه این است که به شما امکان زندگی و اقامت در کشور ترکیه را خواهد داد. البته در نظر داشته باشید که پیش از دریافت اقامت و اقدام برای زندگی در این کشور باید برای دریافت کد مالیاتی اقدام کنید.

دریافت چک و انجام امور بانکی

از جمله دیگر مواردی که شما با دریافت کد مالیاتی در ترکیه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت می‌توان به امکان دریافت چک و سند اشاره کرد. کد مالیاتی در کشور ترکیه این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید امور مربوط به چک و سند را در این کشور پیگیری کنید.

لازم به ذکر است که کد مالیاتی در این کشور به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید در مدت زمان اقامت در ترکیه تمام امور مالیاتی و بانکی خود را را در این کشور دنبال کنید. از جمله خدماتی هم که می‌توان در رابطه با امور بانکی به آن‌ اشاره کرد، خدمات دریافت وام بانکی است.

انجام امور لیزینگی با داشتن کد مالیاتی در ترکیه

در نظر داشته باشید که شما با داشتن کد مالیاتی این امکان را خواهید داشت که بتوانید در زمینه امور لیزینگی نیز فعالیت کنید. ضمنا کد مالیاتی این امکان را هم به شما خواهد داد تا بتوانید برای دریافت اوراق قرضه در این کشور که یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور است، اقدام کنید. البته دریافت یا انتقال سند وصول را می‌توان به عنوان یکی دیگر از کاربردهای کد مالیاتی در ترکیه دانست.

مزایای ثبت شرکت با داشتن کد مالیاتی

همانطور که گفته شد، یکی از کاربردهای کد مالیاتی در ترکیه را می‌توان امکان ثبت شرکت دانست. در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه مراحل احراز هویت پیگیری می‌شوند و دریافت کد مالیاتی نیز یکی از این روندها است. از این رو در صورتی که شما کد مالیاتی نداشته باشید، فرآیند ثبت شرکت شما در کشور ترکیه مختلف خواهد شد.

کد مالیاتی در ترکیه

یکی از مزایای دریافت کد مالیاتی در ترکیه این است که شما بتوانید در این کشور به ثبت شرکت و تجارت بپردازید. اما مزایای استفاده از کد مالیاتی برای ثبت شرکت چیست؟ چرا باید کشور ترکیه را برای ثبت شرکت و تجارت انتخاب کرد؟

کشور ترکیه یکی از کشورهایی در جهان است که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید به دلیل معتبر بودن این کشور و دسترسی آن به بازار جهانی، کسب و کار خود را به راحتی گسترش دهید. در کشور ترکیه این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید با دریافت کد مالیاتی و در صورت داشتن شرایط ثبت شرکت، شرکت خود را در این کشور به ثبت رسانده و در انواع زمینه‌ها فعالیت کنید.

درباره نحوه دریافت کد مالیاتی بدانید

پیش از هرچیزی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که کد مالیاتی با نام ورگی (vergi numarasi) شناخته می‌شود. از این رو اگر قصد دریافت این کد را دارید، باید به مراکز مربوط به ورگی دایرسی که تقریبا در تمام شهرهای ترکیه وجود دارند، مراجعه کنید. سپس شما با ارائه مدارک لازم که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهد شد، می‌‌توانید بدون هیچ معطلی کد مالیاتی خود را دریافت کنید.

البته برای دریافت سریع کارت می‌تواند در هنگام ورود و مراجعه به کارکنان مراکز دریافت کد مالیاتی در ترکیه دو لفظ vergi numarasi یا tax number را به آن‌ها بگویید. در این حالت، کارکنان این مجموعه هدف شما را از مراجعه به آن مرکز متوجه خواهند شد و روندهای دریافت این کد را برای شما پیگیری خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که شما پس از ارائه مدارک و طی کردن روندهای اداری، صفحه نماشی را پیش روی خود مشاهده خواهید کرد که به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید اطلاعات خود را بررسی کنید. سپس گزینه تایید را انتخاب خواهید کرد و کد مالیاتی شما نمایش داده خواهد شد. به طور کلی نیز می‌توان گفت که این فرآیند می‌تواند تا 20 دقیقه طول بکشد و برای این کار نیز هیچ هزینه‌ای برای پرداخت لازم نیست.

البته این امکان هم برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید کد مالیاتی در کشور ترکیه خود را به طور غیر حضوری دریافت کنید. در نظر داشته باشید که برای این کار باید به وب‌سایت امور مالیاتی کشور ترکیه مراجعه کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.در ادامه نیز گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده خواهند شد که باید روی گزینه application کلیک کنید. در ادامه وارد صفحه جدیدی خواهید شد که از شما اطلاعات فردی‌تان را خواهد خواست.

در نظر داشته باشید که شما باید به ترتیب موارد مختلفی را از جمله نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام مادر، نام پدر،تاریخ تولد، محل تولد، کد کشور، شماره تلفن همراه، آدرس محل سکونت، کد پاسپورت، تاریخ صدور پاسپورت و مدت اعتبار آن را وارد کنید. پس از وارد کردن این موارد، باید اطلاعات خود را برای باری دیگر بررسی کرده و در صورت مغایرت آن‌ها را ویرایش کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه تایید، کد مالیاتی شما در ترکیه نمایش داده خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مالیاتی

دریافت کد مکالیاتی روندی بسیار آسان دارد و شما برای دریافت این کد به ارائه اصل و کپی پاسپورت خود خواهید داشت. البته موارد دیگری نیز از شما خواسته خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجاره‌نامه یا قبوض آب یا برث بریا اثبات محل زندگی و سیم‌کارت فعال و به‌نام فرد متقاضی اشاره کرد. پس از آن هم به شما فرمی ارائه خواهد شد که باید در آن اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در ادامه نیز می‌توانید به راحتی این کد را دریافت کنید.

هزینه دریافت کد مالیاتی در ترکیه

یکی از مواردی که دریافت کد مالیاتی را الزامی و جذاب می‌کند، رایگان بودن آن است. به زبانی ساده‌تر، شما برای دریافت کد مالیاتی خود باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ هزینه‌ای را نباید پرداخت کرده و می‌توانید به راحتی این کد مالیاتی را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت کنید.

استعلام شماره شناسایی

اگر بنا به هر دلیلی، کد مالیاتی خود را فراموش کرده‌اید یا آن را در اختیار ندارید، می‌توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به سایت مخصوص آن، این کد را برای باری دیگر دریافت کنید. در نظر داشته باشید که شما برای این کار پس از ورود به وب‌سایت مخصوص آن باید روی بخش ثبت نام کلیک کنید. سپس روی گزینه بازیابی کد مالیاتی کلیک کرده و وارد بخش وارد کردن اطلاعات شوید. سپس از شما سه نوع اطلاعات خواسته خواهند شد که باید به ترتیب کد پاسپورت، نام کشور و تاریخ تولد خود را انتخاب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات انتخاب گزینه تایید، کد مالیاتی شما نمایش داده خواهد شد.

نکته‌ای که باید درباره کد مالیاتی و پرداخت مالیات به آن توجه کرد

شاید در ابتدا تصور کنید که شما با دریافت کد مالیاتی در ترکیه مجبور خواهید شد که ماهانه یا سالانه به دولت این کشور مالیات پرداخت کنید. اما همانطور که گفته شد، کد مالیاتی الزاما به منزله پرداخت مالیات نیست و بیشتر اوقات به عنوان یک کد ملی برای شما عمل می‌کند.

در نظر داشته باشید که اگر شما اقامت دائم یا موقتی کشور ترکیه را داشته باشید، ملزم به پرداخت مالیات در این کشور هستید و تنها در زمانی از پرداخت آن معاف می‌شوید که اقامت توریستی کشور ترکیه را داشته باشید. از این رو کد مالیاتی ارتباط چندانی با پرداخت مالیات زندگی سالانه در این کشور ندارد.

کد مالیاتی در کشور ترکیه در زمانی نیاز است که مثلا قصد خرید ملکی را در این کشور دارید. شما برای خرید ملک در ترکیه نیاز به داشتن کد مالیاتی دارید و باید در نظر داشته باشید که شما برای خرید یا فروش املاک یا خودروها، باید مالیات پرداخت کنید. این مالیات، مالیاتی است که کد مالیاتی آن را شامل می‌شود. از این رو در بخش تجارت و خرید و فروش، کد مالیاتی، یکی از ملزومات است و باید از طریق آن مالیات پرداخت شود.

کد مالیاتی خود را با آرال گام در کمترین زمان دریافت کنید

در سال‌های اخیر، ایرانیان بسیاری کشور ترکیه را برای انجام معاملات و حتی زندگی انتخاب کرده‌اند. کشور ترکیه یکی از کشورهایی در جهان است که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید با داشتن مدارکی از جمله کد مالیاتی، به تجارت و زندگی در این کشور بپردازید.

در نظر داشته باشید که کشور ترکیه به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید به راحتی کد مالیاتی خود را دریافت کنید. کد مالیاتی یک شماره 10 رقمی مانند کد ملی است که در آن برخی اطلاعات شما قرار دارند و از آن می‌توانید برای انجام معاملات خود از جمله خرید اوراق قرضه استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه کد مالیاتی بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌شود و همچنین شما این امکان را خواهید داشت که بتوانید به دو روش آنلاین و حضوری برای دریافت این کد اقدام کنید. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که در کشور ترکیه این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید از کد مالیاتی برای اخذ شهروندی ترکیه استفاده کنید و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

موسسه مهاجرتی آرال‌گام با چندین سال سابقه درخشان در زمینه انواع روندهای مهاجرتی به کشورهای مختلف از جمله اروپا می‌تواند شما را در زمینه انواع روندهای مهاجرتی همراهی کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربردهای کد مالیاتی و دریافت آن‌ها با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *