موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

مستر کارت چیست

بانکداری ترکیه مستر کارت

مسترکارت، دروازه‌ای برای ورود به دنیای تراکنش‌های بین المللی

اگر پیش از این سر و کارتان با وب‌سایت‌های فروشگاهی خارجی یا حتی سفر به یک کشور خارجی افتاده باشد، احتمالاً نام مسترکارت را شنیده‌اید. متاسفانه برای ما مردمی که ساکن ایران هستیم، خرید از منابع خارجی به کمک کارت اعتباری چندان کار راحتی نیست. برای حل چنین معضلی در سراسر دنیا، سیستمی به عنوان کیف پول بین المللی طراحی شده تا به کمک آن افراد از کشورهای مختلف بتوانند به خدمات و محصولات گوناگون در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. در بخش‌های بعد به طور دقیق‌تر درباره این سیستم کاربردی جهانی صحبت خواهیم کرد؛ پس با آرال‌گام همراه باشید.

مسترکارت بین المللی چیست؟

مستر کارت (.Mastercard Inc) دومین شبکه بزرگ جهانی پرداخت بین‌المللی است. این شرکت مجموعه‌ای از خدمات پردازش تراکنش‌های مالی و سایر خدمات جانبی مربوط به این حوزه، مانند پرداخت هزینه‌های سفر، رزرو هتل و … را، پوشش می‌دهد. دفتر اصلی این شرکت در نیویورک آمریکا واقع است. مسترکارت‌ها از سال 2006 میلادی (1385 شمسی) به طور گسترده‌ای در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

 

چرا باید مسترکارت داشته باشید؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز درباره آن صحبت کردیم، این کارت اعتباری بین المللی به شما اجازه می‌دهد تراکنش‌هایی خارج از محدوده کشور خودتان داشته باشید. اگر هر یک از موارد زیر برای شما جذاب به نظر می‌رسد، شاید به یک مسترکارت نیاز دارید.

به یکی از مشتری‌های پروپاقرص آمازون تبدیل شوید!

تصور کنید تازه‌ترین کتاب نویسنده خارجی مورد علاقه شما درست همین چند روز پیش وارد بازار شده است. در چنین شرایطی چقدر باید صبر کنید تا آن کتاب با ترجمه مناسب به دست شما برسد؟ این در صورتی است که اگر می‌توانستید نسخه زبان اصلی کتاب را از سایت آمازون خریداری کنید، در کمتر از یک ماه کتاب در دست شما قرار داشت. حتی خواندن نسخه الکترونیک آن را می‌توانستید از همین امروز آغاز کنید!
داشتن مسترکارت بین المللی خرید از سایت‌های فروشگاهی مشهور خارجی مانند آمازون، eBay، GearBest و… را بسیار آسان می‌کند. از این طریق می‌توانید به محصولات روز دنیا، پکیج‌های آموزشی و… دسترسی سریع و نامحدود داشته باشید.

بی‌دردسر سفر کنید

مگر می‌شود به یک کشور خارجی سفر کرد و قید خرید کردن از مراکز بزرگ و فروشگاه‌های دوست داشتنی آن را زد! بدون شک اگر حین سفرهای خارجی، مسترکارت داشته باشید با خیالی آسوده‌تر و بدون نیاز به حمل پول نقد (که واقعا خطرناک است!) می‌توانید خرید کنید و از سفر خود بیشترین لذت را ببرید. علاوه بر این، استفاده از خدمات گوناگون در سفر، رزرو هتل از راه دور، خرید بلیط هواپیما و… نیز با وجود یک کارت اعتباری بین المللی قطعاً راحت‌تر خواهد بود.
خوب است بدانید رزرو هتل‌های خارجی از ایران، اصلاً کار ساده‌ای نیست، حتی می‌توان گفت غیرممکن است. البته اگر مسترکارت داشته باشید، قضیه کاملاً فرق می‌کند.

در بهترین آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی بین المللی شرکت کنید

اگر دوست دارید مهارت‌های شغلی یا شخصی خود را ارتقاء دهید و با دانش و هنر روز دنیا در ارتباط باشید، لازم است بتوانید در دوره‌های آموزشی بین المللی شرکت کنید و برای آزمون‌های مختلف ثبت نام کنید. ساده‌ترین مثال برای این مورد، شرکت در آزمون بین المللی آیلتس است. در چنین شرایطی اگر مسترکارت داشته باشید، به راحتی و بدون این که لازم باشد از موسسه‌های واسطه کمک بگیرید می‌توانید با بزرگ‌ترین آکادمی‌های دنیا ارتباط برقرار کنید.

یک تاجر بین الملل موفق باشید

تجارت جهانی منوط به داشتن ارتباطات بین المللی است. نمی‌توانید در حوزه تجارت جهانی فعال باشید در صورتی که یک کارت اعتباری بین المللی نداشته باشید. با این حساب داشتن مسترکارت، یکی از نیازهای اولیه برای تمام افرادی است که در زمینه بازرگانی فعالیت دارند.

چگونه مسترکارت بگیریم؟

چگونه مستر کارت بگیریم

نحوه دریافت مسترکارت

 

متاسفانه دریافت این کارت برای ایرانیان پیچیدگی‌های بسیاری دارد. در واقع شما نمی‌توانید به راحتی از طریق یک ثبت نام اینترنتی یا رفتن به بانک، به صورت شخصی برای داشتن این نوع کارت درخواست بدهید، اما یک خبر خوب هم وجود دارد. موسسات مختلفی در ایران وجود دارند که به عنوان یک واسطه یا وکیل عمل می‌کنند. به عبارتی دیگر، با همکاری این موسسات می‌توانید در خانه خود نشسته باشید در حالی که در جایی دور از شما، تمام کارها برای صدور مستر کارت بین المللی به نام شما در حال انجام است.

روند همکاری با این موسسات متفاوت است. در واقع هر موسسه، مراحل خاصی را برای گرفتن کارت اعتباری پیش پای شما می‌گذارد. با این حال می‌توان یک روند کلی و معمول را برای این کار در نظر گرفت که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: ثبت نام در سایت
اول باید موسسه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در سایت آن به طور رسمی ثبت نام کنید. این ثبت نام اولیه به شما اجازه می‌دهد از خدمات موسسه استفاده کنید.

مرحله دوم: درخواست مسترکارت
پس از این که مراحل ثبت نام شما در سایت به طور کامل انجام شد می‌توانید برای باز کردن حساب بین الملل و دریافت کارت اعتباری درخواست دهید. معمولاً این درخواست را هم می‌توان به طور اینترنتی ثبت کرد. البته لازم است تصویر مدارک هویتی و گذرنامه خود را آپلود کنید.

مرحله سوم: پرداخت هزینه
برای افتتاح حساب لازم است حداقل مبلغی را پرداخت کنید و علاوه بر این لازم است مبلغی را نیز به عنوان حق الزحمه موسسه در نظر بگیرید. بعد از پرداخت و تکمیل مدارک، درخواست شما برای گرفتن مسترکارت بین الملل وارد روند اداری می‌شود و احتملاً حدود 10 روز بعد می‌توانید کارت خود را تحویل بگیرید.

آرال‌گام از جمله مجموعه‌هایی است که به واسطه افتتاح حساب بانکی در ترکیه امکان در اختیار داشتن تمامی کارت‌های بین‌المللی از جمله مسترکارت را برای شما در عرض 10 روز فراهم می‌کند.  توجه داشته باشید کارت‌های اعتباری بین المللی معمولاً دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند، اما حساب افتتاح شده مادام العمر است.

مستر کارت بانک زراعت را بیشتر بشناسید

برای گرفتن مسترکارت می‌توانید از طریق بانک‌هایی در کشورهای مختلف اقدام کنید، اما به نظر می‌رسد بانک زراعت ترکیه طرفداران بیشتری دارد. این بانک به شما اجازه می‌دهد با مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌ها و یا به صورت وکالتی، در آن حساب باز کنید. سپس می‌توانید برای دریافت دبیت کارت یا کردیت کارت نیز درخواست دهید که معمولاً یک روزه صادر می‌شوند.

مسترکارت بانک زراعت

مسترکارت بانک زراعت

مسترکارت زراعت، اگر از نوع دبیت کارت باشد 8 سال انقضا دارد و اگر از نوع کردیت کارت باشد بعد از 5 سال باید آن را تمدید کنید. البته اگر دوست دارید از سایت‌های بین المللی به راحتی خرید کنید، بهتر است کردیت کارت را انتخاب کنید. به کمک این کارت‌ها می‌توانید از تمام دستگاه‌هایی که متصل به شبکه بانکی بین المللی باشند، پول برداشت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با مسترکارت، مزایای داشتن کارت مذکور و مختصرا در رابطه با نحوه دریافت آن صحبت کردیم. در پایان باید بگوییم که  اگر اهل سفرهای خارجی هستید، داشتن یک کارت اعتباری بین المللی کار شما را آسان‌تر از حد تصور می‌کند. شاید لازم باشد همین امروز برای آن درخواست بدهید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *