موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان چیست؟

مهاجرت مزایای شهروندی ترکیه

ترکیه سبک زندگی متنوعی به مهاجران ارائه می دهد، از شهرهای ساحلی و آرام گرفته تا مناطق شلوغی مانند آنکارا و استانبول. به همین دلیل فرقی نمی‌کند با چه نیت قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، در هر صورت، این مکان جذاب برای زندگی ایدئال است. به همین دلیل ما قصد داریم تا در این مطلب به بررسی مزایای شهروندی ترکیه بپردازیم. همچنین اگر به دنبال راه‌های سریع مهاجرت و زندگی در این کشور زیبا را  دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آرال گام تماس بگیرید.

بررسی مزایای شهروندی ترکیه

قبل از هر مطلبی باید بگوییم که اگر در ترکیه متولد شده باشید، به طور خودکار شهروند ترکیه هستید. همچنین اگر با یک شهروند ترکیه‌ای ازدواج کنید نیز می‌توانید به‌عنوان مقیم قانونی در ترکیه زندگی یا کار کنید و بعد از پنج سال درخواست تابعیت یا اقامت دائمی دهید.

همچنین شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری مبلغی در حدود 250000 دلار در یکی از برنامه‌های شهری ترکیه و پس از تایید آن، بلافاصله شهروندی ترکیه را به دست آورید. لازم به ذکر است، سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای تبدیل شدن به یک شهروند ترکیه همین آخرین مورد است؛ بنابراین اگر می‌توانید از پس این سرمایه‌گذاری برآیید، این روش عالی است.

مزایای شهروندی ترکیه را نیز می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد.

  1. استاندارد زندگی بالا

هرچند که ترکیه دارای بناهای چندهزارساله است اما بخش‌هایی از این کشوری کاملاً مدرن و به سبک کشورهای اروپایی ساخته شده است. این منطقه با امکاناتی که دارد، سطح انتظار شما را با هر کشور اروپایی پیشرفته دیگری برآورده می‌سازد.

از مزایای داشتن شهروندی در ترکیه این است که شما می‌توانید در کنار زندگی مدرن، سطح بالایی از امنیت، مراقبت‌های بهداشتی عالی، فرصت‌های تجاری فوق‌العاده و موارد دیگر را هم داشته باشید.

در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، مراکز خرید منحصربه‌فردی پیدا می‌کنید که شاید در هیچ جای جهان وجود نداشته باشد. همچنین آثار تاریخی و فرهنگی خارق‌العاده‌ای را خواهید یافت که تجربه زندگی‌کردن در این کشور را برایتان شیرین می‌کند. 

مزایای شهروندی ترکیه

  • دریافت ویزای E2

یکی دیگر از مزایای شهروندی ترکیه را می‌توان موافقت‌نامه این کشور با ایالات متحده برای دریافت ویزای E2 دانست. این مزیت بدان معناست، افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در آمریکا دارند، می‌توانند اقامت پنج ساله کشور آمریکا را برای خود و اعضای درجه یک خانواده دریافت کنند.

این ویزا به شهروندان ترکیه اجازه می‌دهد تا در آمریکا زندگی و کار کنند و در صورت داشتن تمام شرایط مهاجرت، برای شهروندی ایالات متحده نیز درخواست دهند.

  • دسترسی آسان به اتحادیه اروپا

ترکیه از این نظر منحصربه‌فرد است که قسمتی از آن در قاره آسیا قرار دارد و بخشی از آن هم در قاره اروپا. هر چند که این منطقه هنوز بخشی از اتحادیه اروپا نیست، اما از مزایای شهروندی ترکیه این است که می‌توانید بدون ویزا به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید و لذت ببرید.

بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند از کشورهای اروپایی نیز می‌آیند و ازآنجایی‌که ترکیه تابعیت دوگانه و حتی چندگانه را مجاز می‌داند، می‌توانند پاسپورت کشور خود را حفظ کنند. این مزیت باعث می‌شود برنامه‌ریزی برای رفتن به وطن اصلی‌شان بسیار آسان‌تر شود!

  • آموزش با کیفیت بالا

ترکیه دارای یک سیستم آموزشی عالی با مؤسسات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی است. بسیاری از مدارس محلی دروس آموزشی را به زبان ترکی ارائه می‌دهند، اما مدارس بین‌المللی خصوصی نیز در این کشور وجود دارند که در آن‌ها به کودکان به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. البته شما می‌توانید تا زمانی که فرزندتان به‌اندازه کافی ترکی برای حضور در یک مدرسه دولتی یاد بگیرد، از مدارس خصوصی استفاده کنید.

  • رشد اقتصادی بالا

ترکیه دارای یک اقتصاد درحال‌رشد است و فرصت‌های زیادی برای تجارت در این منطقه وجود دارد. همچنین اخیراً اکتشافاتی از منابع طبیعی نفت و گاز در این کشور صورت‌گرفته است که در آینده نزدیک اقتصاد آن را به طور چشمگیری تقویت خواهد کرد.

در مطلب بعدی به مزایای زندگی‌کردن در ترکیه نگاهی می‌اندازیم.

زندگی در ترکیه

مزایای زندگی در ترکیه

در چند سال اخیر، به دلیل پیشرفت اقتصادی و اجتماعی که ترکیه از آن برخوردار است، این کشور به یک مقصد مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است. وجود ارتباطات مشترک بین فرهنگ ایرانیان و شهروندان ترکی به‌ویژه در زمینه‌های مذهبی و به دنبال آن احترام به مناسک دینی باعث شده تا هر سال تعداد زیادی از هم‌وطنانمان به این کشور زیبا برای زندگی مهاجرت کنند. 

علاوه بر این موارد، بخش بزرگی از جامعه ترکیه به قوانین مهاجران احترام می‌گذارند و به آزادی افکار اعتقاد دارند، به‌گونه‌ای که افراد از کشورهای دیگر می‌توانند با خیال راحت در ترکیه زندگی کنند. 

از مزایای زندگی در ترکیه که در ادارات رسمی، امکانات بهداشتی، آموزشی و خدماتی آن به طور واضح می‌توان دید این است که تفاوت طبقاتی فاحشی ندارند. همچنین، تحصیل یکی از جنبه‌های مهمی است که یک مهاجر برای زندگی باید واقعاً به آن توجه کند، چه برای ادامه تحصیل فرزندان و چه برای شروع آن.

 ترکیه از طریق سیستم بورسیه تحصیلی دانشجویان بسیاری را در سراسر جهان جذب کرده است. زیرا ترکیه دارای تعداد زیادی دانشگاه با استانداردهای بین المللی پیشرفته است که به دلیل کیفیت آموزشی به همه افراد فرصت می‌دهد تا تحصیلات خود را تکمیل کنند. سهولت ثبت نام، هزینه کم و تنوع رشته‌های تخصصی در رشته های مختلف ، علاوه بر آموزش دولتی از مزایای زندگی در ترکیه قلمداد می‌شود. 

از همه موارد ذکر شده که بگذریم، ترکیه طبیعت شگفت‌انگیزی دارد که نقش مهمی در خاص شدن زندگی در این کشور شده است. ترکیه به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و تمیز از کشورهای پیشرو در حفظ محیط زیست است. 

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه چیست؟

در بررسی تفاوت شهروندی ترکیه با اقامت دائم ترکیه باید بگوییم که شما با دریافت شهروندی ترکیه از همه لحاظ شهروند این کشور می‌شوید و از حق زندگی، تحصیل، کار، رأی دادن و دریافت خدمات درمانی برخوردار می شوید. اما اقامت ترکیه به مجوزی گفته می‌شود که به افراد اجازه می‌دهد تحت شرایط خاصی در ترکیه زندگی کنند. اگرچه دارنده مجوز فاقد حقوق سیاسی مانند توانایی رأی دادن است، اما این مجوزها برای اهداف مشخصی مانند شغل، تحصیل یا سرمایه‌گذاری صادر می شوند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم به مزایای شهروندی ترکیه نگاهی بیندازیم. زمانی که شما با این مزیت‌ها آشنا می‌شوید و آنها را با شرایط فعلی تان مقایسه می‌کنید، می‌توانید بفهمید که مزایای شهروندی ترکیه بسیار زیاد است و اگر قصد زندگی در کشوری اروپایی با فرهنگ آسیایی را دارید، می‌توانید این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید. از مزایای مهم شهروندی در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد بالای زندگی
  • دریافت ویزای E2
  • دسترسی به اتحادیه اروپا
  • اقتصاد رو به رشد

در پایان، امیدواریم که از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *