موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

آشنایی با هزینه مهاجرت به ترکیه: از مهاجرت تحصیلی تا هزینه‌های اقامت دائم

مهاجرت هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟ این سوال جزو اولین سوال‌هایی است که هر فرد قبل از مهاجرت به ترکیه باید جوابش را بداند؛ زیرا هزینۀ مهاجرت به هر کشوری، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پیش از اقدام برای مهاجرت باید از آن آگاه بود تا بتوان برای تامین سرمایۀ مورد نیاز برنامه‌ریزی کرد و به مسیر مهاجرت قدم گذاشت. در ادامه قصد داریم به هزینه‌های مربوط به اقامت ترکیه، هزینۀ مهاجرت تحصیلی و حداقل سرمایۀ لازم برای مهاجرت بپردازیم. با آرال گام همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

هزینه مهاجرت به ترکیه

روش‌های مهاجرت به ترکیه

پیش از آنکه به بررسی کامل هزینه مهاجرت به ترکیه بپردازیم، اشاره به این نکته ضروری است که روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و سرمایۀ مورد نیاز برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است. به همین دلیل اولین قدم این است که فرد روش مهاجرت خود را انتخاب کند و سپس به سراغ تامین سرمایۀ مورد نیازش برود. متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه عبارت‌اند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد؟

برآورد هزینه مهاجرت به ترکیه از لحظه‌ای شروع می‌شود که فرد روش مهاجرت خود را انتخاب می‌کند و نخستین قدم‌ها را برمی‌دارد. دستۀ اول هزینه‌ها مربوط به موارد عمومی‌تر مثل هزینۀ ویزا، تهیۀ بلیت هواپیما، هزینۀ حمل‌ونقل از فرودگاه تا محل اسکان، هزینه‌های اداری، هزینۀ بیمه، هزینۀ زندگی و هزینه‌های اقامت کشور ترکیه است و دستۀ دیگر، هزینه‌های مربوط به هر روش مهاجرت است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به مهاجرت و اقامت در ترکیه خواهیم پرداخت.

هزینه ویزای ترکیه

هزینۀ دریافت ویزای ترکیه جزو اولین هزینه‌های مهاجرت به این کشور است. کسانی که قصد سفر به ترکیه دارند، به ویزا نیازی ندارند اما کسانی که برای اقامت به این کشور می‌روند، باید برای دریافت ویزا نیز اقدام کنند که عوامل مختلفی مثل روش مهاجرت، تعداد ورود، مدت اقامت، لیبل‌دار یا الکترونیکی‌بودن ویزا و… در برآورد هزینۀ آن موثر است. هزینه انواع ویزای ترکیه براساس یورو محاسبه می‌شود که به‌طور کلی به شکل زیر است:

نوع ویزا هزینۀ ویزا
ویزای الکترونیکی ۱۴ تا ۷۱ یورو
ویزای لیبل‌دار یک بار ورود ۵۵ یورو
ویزای لیبل‌دار دو بار ورود ۱۱۰ یورو
ویزای لیبل‌دار چندبار ورود ۱۸۰ یورو

هزینه اقامت در ترکیه

اقامت در ترکیه به دو شکل موقت و دائم امکان‌پذیر است که هر کدام، روش‌ها و هزینه‌های مربوط به خود را دارند. اقامت موقت شامل اقامت از طریق تحصیل یا کار و خرید ملک است و اقامت دائم شامل اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، خرید ملک و ازدواج می‌شود. در ادامه هزینه‌های هر یک از این موارد را به‌طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، فقط مختص دریافت ویزا نیست. از آنجا که تحصیل در ترکیه رایگان محسوب نمی‌شود، متقاضیان تحصیل در این کشور باید شهریه بپردازند و عواملی مثل دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه و زبان تحصیل در محاسبۀ نهایی این هزینه موثر است. علاوه‌بر این موارد، هزینۀ بیمه، اثبات تمکن مالی و… نیز برای دریافت ویزای تحصیلی ضروری است که دانشجویان باید سرمایۀ لازم برای همۀ این موارد را داشته باشند. در یک نگاه کلی هزینه مهاجرت به ترکیه به روش تحصیلی را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد:

نوع هزینه مبلغ
هزینه بیمه مسافرتی تا سقف ۳۰۰۰۰ یورو
اثبات تمکن مالی با پرینت حساب بانکی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار
هزینۀ پردازش اطلاعات و رزور نوبت سفارت ۳۹ دلار
شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی (دولتی) ۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار
شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان ترکی (دولتی) ۲۴۰ تا ۷۵۰ دلار
شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی (خصوصی) ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار
شهریۀ تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی (دولتی) ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار
شهریۀ تحصیلات تکمیلی به زبان ترکی (دولتی) ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار
شهریۀ تحصیلات تکمیلی (خصوصی) ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار
هزینۀ دوره‌های زبان ۱۱۰۰ تا ۸۵۰۰ دلار

هزینه مهاجرت کاری به ترکیه

هزینۀ مهاجرت به ترکیه از طریق کار را می‌توان به‌طور کلی بین ۴ تا ۶ هزار دلار در نظر گفرفت. نکتۀ مهم این است که برای دریافت ویزای کاری ترکیه، علاوه‌بر هزینۀ ویزا باید هزینۀ مجوز کار در ترکیه را نیز پرداخت کرد که بنابر مدت‌زمان آن، قیمت متفاوتی دارد. این هزینه یکی از مهم‌ترین هزینه‌های مهاجرت کاری به ترکیه است که شامل موارد زیر می‌شود:

نوع مجوز هزینه به یورو
مجوز کار موقت برای ۱ سال ۱۱۹ یورو
مجوز کار موقت برای ۲ سال ۲۳۸ یورو
مجوز کار موقت برای ۳ سال ۳۵۷ یورو
مجوز کار دائمی ۱۱۸۹ یورو
مجوز کار مستقل ۱۱۸۹ یورو
کارمزد کاغذ برای صدور مجوزهای بالا ۱۴ یورو

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

برای خرید ملک علاوه‌بر هزینه‌های عمومی مثل بلیت ترکیه و هزینۀ ثبت ملک و… فرد باید سرمایه‌ای برای خرید ملک نیز داشته باشد که برای دریافت اقامت موقت از طریق خرید ملک به سرمایه‌ای بیش از ۲۰۰ هزار دلار و برای دریافت اقامت دائم به سرمایه‌ای بیش از ۴۰۰ هزار دلار نیاز است.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینۀ مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود که مرسوم‌ترین آن کارآفرینی و ثبت شرکت و خرید سهام و اوراق قرضۀ دولتی است. برای ثبت شرکت به سرمایه‌ای معادل ۲۵ هزار دلار و برای خرید سهام و… به سرمایه‌ای حدود ۵۰۰ هزار دلار نیاز است.

هزینۀ زندگی در ترکیه

افراد از طریق هر روشی به ترکیه مهاجرت کنند، در کنار هزینه مهاجرت به ترکیه با هر روش آن، هزینۀ مهم دیگری را نیز باید بپردازند و آن هزینۀ زندگی و امور روزانه در ترکیه است که آگاهی از آن بسیار ضروری‌ست. در ادامه به مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی در ترکیه بر اساس لیر اشاره خواهیم کرد:

هزینۀ مسکن در ترکیه

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی در ترکیه، هزینۀ مسکن است که قیمتش براساس ابعاد خانه و واقع‌شدن در مرکز شهر یا خارج از مرکز، تعیین می‌شود. این هزینه‌ها در سال جدید شامل موارد زیر است:

اجارۀ خانه
۱ خوابه در مرکز شهر ۷۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰
۳ خوابه در مرکز شهر ۱۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰
۱ خوابه خارج از مرکز شهر ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰
۳ خوابه خارج از مرکز شهر ۱۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰
خرید خانه
هر متر مربع در مرکز شهر ۲۵۰۰۰ تا ۷۴۰۰۰
هر متر مربع خارج از مرکز شهر ۱۴۰۰۰تا ۴۰۰۰۰

هزینۀ حمل‌ونقل در ترکیه

از دیگر هزینه‌های مهم برای زندگی در ترکیه، هزینۀ حمل‌ونقل است که افراد به شکل روزانه با آن سروکار دارند. هزینه‌های مربوط به رفت‌وآمد در ترکیه را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد:

بلیت یک‌طرفۀ مترو ۱۰ تا ۲۰
سرویس مدرسه ۷۹۲ تا ۱۲۰۰
تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر ۱۵
مارمارای ۲۰ تا ۳۳
بنزین به ازای هر ۱ لیتر ۳۲ تا ۳۵
بلیت کشتی ۳
بلیت ماهانۀ حمل‌ونقل عمومی ۲۰۵

هزینۀ قبوض در ترکیه

هزینۀ قبض‌های مختلف از دیگر مخارج زندگی و اقامت در ترکیه است که مهم‌ترین موارد آن عبارت‌اند از:

هزینه‌های عمومی مثل آب، برق، گرمایش، زباله و… ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰
بستۀ مکالمه ۱۰۰ تا ۱۸۰
اینترنت و وای‌فای ۱۹۹ تا ۳۵۰

هزینۀ کالاهای سوپرمارکتی و خوراک در ترکیه

این بخش از هزینه‌های زندگی در ترکیه را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به حساب آورد زیرا برای گذران زندگی همواره ضروری و مورد نیاز هستند. در جدول زیر به هزینۀ رایج‌ترین خوراک‌ها و کالاهای سوپرمارکتی در ترکیه اشاره شده است:

نان (۱ عدد) ۶ تا ۱۵
شیر (۱ لیتر) ۱۸ تا ۳۰
برنج (۱ کیلو) ۵۰ تا ۸۵
پنیر (۱ کیلو) ۱۰۰ تا ۳۰۰
گوشت مرغ (۱ کیلو) ۹۰ تا ۱۲۵
گوشت گاو (۱ کیلو) ۲۰۰ تا ۳۵۰
تخم مرغ (۳۰ عدد) ۶۵ تا ۱۵۰
سیب (۱ کیلو) ۲۰ تا ۳۵
موز (۱ کیلو) ۲۰ تا ۶۰
پرتقال (۱ کیلو) ۲۰ تا ۴۰
گوجه فرنگی (۱ کیلو) ۲۰ تا ۵۰
سیب‌زمینی (۱ کیلو) ۲۰ تا ۳۰
پیاز (۱ کیلو) ۱۵ تا ۴۰
آب (۵۰۰ میلی لیتر) ۳ تا ۱۵
مایع لباس‌شویی (۹۰۰ میلی گرم) ۶۰ تا ۱۴۰
قهوه ترک (۱۰۰ گرم) ۲۰ تا ۳۰
شامپو ۲۰ تا ۵۵
سیگار ۳۰ تا ۴۵

هزینه مالیات در ترکیه

مالیات یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در ترکیه است و هرکس درآمد قانونی داشته باشد، باید آن را بپردازد. درآمد حاصل از کار، دریافت اجارۀ خانه و سود فروش سهام، شامل مالیات می‌شوند که به شکل زیر محاسبه خواهد شد:

میزان درآمد سالانه نرخ مالیات سالانه
تا ۲۴ هزار لیر ۱۵ درصد
۲۴ تا ۵۳ هزار لیر ۲۰ درصد
۵۳ تا ۱۹۰ هزار لیر ۲۷ درصد
۱۹۰ تا ۶۵۰ هزار لیر ۳۵ درصد
۳۵۰ هزار لیر به بالا ۴۰ درصد

لیر ترکیه

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

فارغ از جزئیات و ریزهزینه هایی که در بخش‌های پیشین به آن اشاره کردیم، اگر هنوز برایتان این سوال وجود دارد که به‌طور کلی برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم داریم و باید سرمایه آماده کنیم، می‌توان گفت حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت ۶ تا ۱۰ هزار دلار است که درصورت انتخاب روش‌هایی مثل خرید ملک و سرمایه‌گذاری، باید هزینه‌های مربوط به آن‌ها را نیز تأمین کرد.

سخن پایانی

هزینه مهاجرت به ترکیه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند و به شکل موقت و دائم در آن حضور داشته باشند. از آنجا که مهاجرت به ترکیه با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است، تعیین این هزینه براساس روش انتخاب‌شده انجام می‌شود که در این مطلب به مهم‌ترین هزینه‌های مهاجرت به ترکیه از طرق مختلف و زندگی در آن پرداختیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، با مشاوران آرال گام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.7 از 5 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *