موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

اداره مهاجرت استانبول

مهاجرت اداره مهاجرت استانبول
فهرست عناوین

یکی از سازمان‌ها و اداراتی که شما به عنوان فردی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را دارید لازم است بشناسید، اداره مهاجرت استانبول است. در این مقاله به تشریح وظایف و اموری که در این اداره انجام می‌شود پرداخته شده است تا با ساز و کار آن به خوبی آشنا شوید. زیرا دانشجویان، سرمایه گذاران، توریست‌ها و کسانی که برای کار به ترکیه می‌روند و افرادی که می خواهند در ترکیه اقامت داشته باشند بایستی این اداره مهاجرتی را بشناسند.

بیشتر بخوانیم: پیشنهاد می‌گردد مقالات اقامت کاری ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه را مطالعه بفرمایید.

اطلاعات مربوط به اداره مهاجرت استانبول

می توانید فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کنید و سپس باید مدارک خود را شخصا تحویل دهید. برای اطلاعات بیشتر به https://e-ikamet.goc.gov.tr/ مراجعه کنید.

آدرس اداره مهاجرت استانبول

به ترکی:

Hırka-i Şerif, Hırka-i Şerif Mah, Adnan Menderes Blv. No:64, 34091 Fatih/İstanbul

به فارسی:

هیرکای شریف، هیرکای شریف ماه،  بلوار عدنان مندرس، شماره 64, 34091، فاتح، استانبول

شماره تماس اداره مهاجرت استانبول

شما می‌توانید با شماره تلفن +90 312 439 40 40 با اداره مهاجرت استانبول ارتباط برقرار نمایید.

امور اداره مهاجرت استانبول: شرایط ورود به ترکیه

شما می توانید مراحل ورود و خروج خود را با استفاده از گذرنامه یا مدارک معادل در دروازه‌های مرزی پردازش کنید. داشتن ویزا، معافیت ویزا، اجازه اقامت یا اجازه کار به شما اجازه ورود و اقامت در ترکیه را می‌دهد. اگر نتوانید پاسپورت یا مدرکی معادل آن را دریافت کنید که حداقل 60 روز از پایان دوره چنین مجوز یا معافیت اعتبار داشته باشد، اجازه ورود به ترکیه را نخواهید داشت.

امور اداره مهاجرت استانبول: مراحل دریافت ویزا

اگر می خواهید به ترکیه سفر کنید، باید ویزای الکترونیکی کشور خود را از www.evisa.gov.tr ​​دریافت کنید یا با مراجعه حضوری به نمایندگی های مهاجرتی خارجی، ویزا را برای مقصد سفر خود دریافت کنید. ویزای الکترونیکی برای سفر به ترکیه با اهدافی غیر از گردشگری و بازرگانی معتبر نیست و شامل پر کردن فرم آنلاین و پرداخت هزینه ویزا با کارت اعتباری است. برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت واجد شرایط بودن کشورها، به سایت ذکر شده ​​یا www.mfa.gov.tr ​​مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: مقاله راهنمای اخذ ویزای توریستی ترکیه 2021 در سریعترین زمان ممکن مطالعه بفرمایید.

امور اداره مهاجرت استانبول: صادر کردن اجازه اقامت

برای خارجیانی که باید بیشتر از مدتی که ویزا یا معافیت از آن اعطا می کند یا 90 روز برای دریافت اجازه اقامت ترکیه داشته باشند، اجباری است. بسته به هدف اقامت انواع مختلفی از مجوز اقامت وجود دارد. انواع اجازه اقامت عبارتند از: اجازه اقامت کوتاه مدت، اجازه اقامت خانوادگی، اجازه اقامت دانشجویی، مجوز قربانی قاچاق انسان یا اجازه اقامت بشردوستانه.

امور اداره مهاجرت استانبول: حفاظت موقت

آیین نامه حفاظت موقت که به موجب مصوبه هیأت وزیران صادر شد. 2014/6883 مورخ 22 اکتبر 2017 اصول اعطای وضعیت حمایت موقت تنظیم شده در قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی را تعریف می کند.

امور اداره مهاجرت استانبول: حفاظت بین المللی

طبق نظام حقوقی بین‌المللی، شهروند حق دارد از دولت متبوع خود حمایت بخواهد و دولت موظف است از شهروندان خود حمایت کند. اگر دولتی به این تعهد خود عمل نکند، مکانیسم‌های جایگزینی برای ارائه حمایت از افراد وجود دارد که به عنوان حمایت بین‌المللی تعریف می‌شود. این اجازه می دهد تا یک خارجی که از حمایت دولت مربوطه خود بی بهره است محافظت شود. در ترکیه، حمایت بین المللی شامل وضعیت پناهندگی، پناهندگی مشروط و حمایت ثانویه است. برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت حفاظت بین المللی، فرآیندهای درخواست و ارزیابی به www.goc.gov.tr ​​مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت دانشجویی از سوی اداره مهاجرت استانبول:

  • یک کپی از فرم درخواست آنلاین
  • رسید پرداخت (110 TRY) مجوز اقامت (پرداخت باید به اداره مالیات انجام شود و رسید باید به ما تحویل داده شود)
  • کپی پاسپورت و ویزا
  • یک کپی از پاسپورت که هنگام ورود به ترکیه نشان داده می شود
  • یک کپی از مجوز اقامت قدیمی شما
  • بیمه سلامت
  • گواهی دانشجویی (شما باید گواهی را از طریق MEBIS دریافت کنید)
  • 4 قطعه عکس پاسپورت
  • قرارداد اجاره (اگر در خانه هستید) یا مدارک دال بر سکونت در خوابگاه (اگر در خوابگاه بمانید)

اطلاعات ویزا الکترونیکی برای اتباع خارجی

سیستم درخواست الکترونیکی ویزا (E-Visa) در 17 آوریل 2013 توسط وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه راه اندازی شد. این سیستم به بازدیدکنندگانی که به ترکیه سفر می‌کنند این امکان را می‌دهد تا به راحتی ویزای الکترونیکی خود را به صورت آنلاین (www.evisa.gov.tr) در مدت تقریباً سه دقیقه دریافت کنند.

دریافت ویزای الکترونیکی 7/24 در همه جا با اتصال به اینترنت امکان پذیر است. متقاضیان می توانند پس از تکمیل اطلاعات لازم در مورد هویت، پاسپورت و تاریخ سفر و پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین ویزای خود را دریافت کنند.

اداره مهاجرت استانبول

لطفاً توجه داشته باشید که ویزای الکترونیکی تنها زمانی معتبر است که هدف از سفر گردشگری یا تجارت باشد. برای مقاصد دیگر، مانند کار و تحصیل، ویزا توسط سفارت ها یا کنسولگری های ترکیه صادر می‌شود.

  • اصطلاح «گذرنامه های رسمی» شامل گذرنامه های دیپلماتیک، خدماتی، ویژه و رسمی محسوب می‌شوند. به شما توصیه می شود که از تاریخ ورود خود به ترکیه حداقل 6 ماه اعتبار سند سفر/گذرنامه داشته باشید.
  • علاوه بر انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی؛ گزینه های زبان هلندی، نروژی، لهستانی، آلمانی، عربی و چینی به سیستم ویزا الکترونیکی اضافه خواهند شد.
  • پرداخت علاوه بر ویزا و مستر کارت از سایر کارت های اعتباری و دبیت کارت های رایج نیز پذیرفته می شود.
  • اپراتورهای تور می توانند برای ویزای الکترونیکی گروهی درخواست دهند و برای آنها مبلغ یکجا پرداخت کنند.
  • تمهیدات لازم برای اجازه به بازدیدکنندگان خارجی برای دریافت ویزای الکترونیکی از دفاتر مجاز شرکت های هواپیمایی، از جمله دفاتر آن شرکت ها در فرودگاه ها انجام خواهد شد.
  • هزینه ویزای الکترونیکی که از طریق وب سایت e-Visa (www.evisa.gov.tr) دریافت می شود کمتر از هزینه ویزاهای دریافت شده در بدو ورود به فرودگاه های ترکیه است. اطلاعات مربوط به هزینه های ویزا را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه یافت.
  • قوانین ویزا برای رانندگان کامیون یک کشور ممکن است با قوانین کلی ویزای موثر برای شهروندان آن کشور خاص متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر، لطفا با نزدیکترین نمایندگی ترکیه تماس بگیرید. صرف نظر از قوانین ویزا که برای شهروندان یک کشور اعمال می شود، دارندگان مدارک سفر آن کشور باید از قبل از نمایندگی های ترکیه ویزا دریافت کنند.
  • خارجیانی که یک فیلم مستند فیلمبرداری می کنند، تحقیقات یا کاوش های باستان شناسی انجام می دهند، باید از قبل مجوز ویژه ای از مقامات ترکیه دریافت کنند.
  • اداره مهاجرت استانبول
  • اگر ویزای معتبر دارید، نیازی به اجازه اقامت تا 90 روز ندارید. از سوی دیگر، اتباع خارجی که در ترکیه اقامت، کار یا تحصیل می کنند، باید بدون توجه به اعتبار ویزای خود، پس از ورود به ترکیه در نزدیکترین اداره پلیس محلی ثبت نام کنند.
  • اطلاعات در مورد ویزای کار: برای کار در ترکیه باید برای دریافت مجوز کار و ویزا به نزدیکترین نمایندگی ترکیه مراجعه کنید. پاسپورت، فرم درخواست ویزا و نامه ای از کارفرما مدارک لازم برای درخواست شما هستند. سایر مدارک باید ظرف ده روز کاری پس از درخواست شما توسط کارفرمای شما به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارسال شود. می توانید لیست آن اسناد را در وب سایت MLSS (http://www.csgb.gov.tr) بیابید. درخواست ها حداکثر ظرف 30 روز توسط MLSS نهایی می شوند. بلافاصله پس از ورود به ترکیه (قبل از شروع به کار)، باید ظرف یک ماه در اداره پلیس محلی ثبت نام کنید تا اجازه اقامت لازم را دریافت کنید. از تاریخ 1 ژانویه 2015، مطابق با ماده 1 ب “قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی” شماره. 6458، خارجی هایی که مایل به ورود به ترکیه هستند باید یک سند مسافرتی (گذرنامه) با تاریخ انقضا حداقل 60 روز پس از “مدت اقامت” ویزا، ویزای الکترونیکی، معافیت ویزا یا اجازه اقامت خود همراه داشته باشند. اتباع کشورهایی که در لینک زیر ذکر شده اند از این ماده مستثنی هستند.

مثال الف: برای ورود به ترکیه با داشتن ویزای 90 روزه «مدت اقامت»، خارجی ها باید یک سند مسافرتی با اعتبار حداقل 60 روز دیگر داشته باشند که در مجموع به 150 روز (90 روز + 60 روز) اعتبار می رسد. زمان ورود

مثال ب: برای ورود به ترکیه با داشتن ویزای 30 روزه «مدت اقامت»، خارجی ها باید یک سند مسافرتی با اعتبار حداقل 60 روز دیگر داشته باشند که در مجموع 90 روز (30 روز + 60 روز) اعتبار دارد. زمان ورود.”

مراحل اخذ اقامت ترکیه

سوال درباره نحوه دریافت اجازه اقامت در ترکیه یکی از مهم ترین سوالاتی است که در ذهن خارجی‌های تازه وارد یا شهروندان ترکیه ای که میزبان آن‌ها هستند می باشد.

  • اجازه اقامت با مراجعه به ادارات مهاجرت واقع در استانی که فرد خارجی در آن اقامت خواهد داشت، اخذ می شود.
  • درخواست ها به صورت آنلاین توسط مشاوران متخصص مجموعه انجام می شود.
  • مدارک وقت ملاقات و سایر مدارک لازم تهیه می شود و شخص متقاضی مدارک را روز قرار به افسر اداره مهاجرت ارائه می کند.
  • سپس پس از تایید درخواست اجازه اقامت در نتیجه ارزیابی انجام شده توسط کمیسیون، کارت اجازه اقامت به آدرس اقامت شخص ارسال می شود.

چگونه شهروندی ترکیه را به دست آوریم؟

پاسپورت ترکیه دارای مزایای فراوانی است که برخی از آنها معروف هستند، در حالی که برخی دیگر جواهرات پنهان هستند. سرمایه گذاری در شهروندی ترکیه به روش های مختلف و برای نسل‌های بی شماری یک گزینه عالی است.

اداره مهاجرت استانبول

ما درک می کنیم که شهروندی ترکیه چقدر سودمند است، به همین دلیل است که خود را وقف تسلط بر پیچیده ترین جزئیات اخذ شهروندی ترکیه کرده‌ایم. ما این فرآیند را کامل کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که سفر شما روان و لذت بخش است و همچنین در طولانی مدت بسیار مفید است. تنها کاری که برای شروع باید انجام دهید این است که همین امروز با ما تماس بگیرید.

اگر مایل به زندگی در ترکیه هستید، داشتن مجوز اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه، امکانات زیادی را برای شما فراهم می کند. از آنجایی که گذرنامه جمهوری ترکیه در روند عضویت در اتحادیه اروپا قرار دارد، پس از اخذ گذرنامه به 110 کشور اجازه دسترسی می دهد. هنگامی که ترکیه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است، می توانید بدون ویزا به کشورهای اروپایی نیز سفر کنید.

شهروندی ترکیه به دلیل مزایایی که ارائه می دهد بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضای خارجی‌ها بوده است. به خواندن مقاله ما ادامه دهید تا اطلاعات دقیقی در مورد حق شهروندی و اجازه اقامت دریافت کنید که برای خارجیانی که مایل به اقامت در ترکیه هستند به یک ضرورت تبدیل شده است.

روش‌های اخذ شهروندی ترکیه چیست؟

کار در ترکیه برای گرفتن پاسپورت ترکیه:

برای این کار ابتدا باید مجوز کار دریافت کنید. در ترکیه çalışma izni همان مجوز کار است. شرایط دریافت آن کارفرمای قانونی و رد بیمه برای شما می باشد. حتی می توانید با ثبت شرکت نیز مجوز کار بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مجوزهای کار به شرایط کار در ترکیه مراجعه کنید.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک:

با خرید خانه در ترکیه به ارزش 250000 دلار می توانید بلافاصله برای خود و خانواده خود پاسپورت ترکیه بگیرید.

اخذ شهروندی ترکیه با ثبت شرکت:

یکی از روش های کم هزینه تر نسبت به روش های دیگر ثبت شرکت در ترکیه می باشد. در صورت ثبت شرکت در ترکیه و درخواست مجوز کار، پس از 5 سال شهروند ترکیه خواهید شد. شرط دریافت پاسپورت این است که در این 5 سال بیمه را برای خود رد کنید.

سرمایه گذاری در بانک های ترکیه

طبق قانون جدید ترکیه، اگر به مدت 3 سال 500 هزار دلار در بانک های این کشور سرمایه گذاری کنید، پاسپورت ترکیه به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین سپرده شما مشمول دریافت سود بانکی خواهد بود.

دریافت پاسپورت از طریق ازدواج با شهروند ترکیه:

ازدواج می تواند پاسپورت ترکیه را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. اما باید بدانید که باید 3 سال از تاریخ ازدواج شما گذشته باشد و مهم ترین نکته این است که این ازدواج بایستی واقعی باشد. زیرا اگر ازدواج برای اخذ تابعیت ترکیه رسمی نباشد، حتی می تواند منجر به حبس برای هر دو طرف گردد. پس از ازدواج و ثبت نام، اداره جمعیت و شهروندی ترکیه تحقیقاتی را در مورد غیر رسمی بودن آن و پیشینه طرفین انجام می دهد. و شرط دیگر این است که شهروند ترکیه سابقه کیفری در اداره امنیت ترکیه نداشته باشد.

اخذ عمومی تابعیت ترکیه:

در صورت برآورده شدن شرایط، پس از درخواست عمومی، می توان تابعیت را کسب کرد.

اخذ تابعیت ترکیه با حکم مرجع ذی صلاح:

به لطف تاییدیه دریافتی از وزارت حق شهروندی را می توان به دست آورد. برای اخذ تابعیت از این طریق، باید به مدت 5 سال به طور مداوم در ترکیه زندگی کرده باشید و زبان ترکی را تا حد لازم بدانید.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق فرزندخواندگی:

در صورتی که والدین ترکیه ای فرزند خارجی را به فرزندخواندگی بپذیرند، در صورتی که کودک تهدید ملی نباشد، حق شهروندی به او داده می شود.

اخذ تابعیت ترکیه برای افراد استثنایی:

اگر فرد دارای حق مهاجرت یا کیفیتی (استعداد فوق العاده، ورزش، علم، هنر) باشد که به عنوان یک مزیت برای کشور محسوب می شود، می تواند با آن تابعیت کسب کند. افرادی که دارای خودروهای فیروزه ای هستند نیز حق دارند برای شهروندی ترکیه اقدام کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی نمودیم تا شما را بیشتر با وظایف و اموری که در اداره مهاجرت استانبول صورت می‌گیرد آشنا نماییم. همان طور که در بالا به آن اشاره نمودیم برای بسیاری از امور همانند صدور انواع اجازه اقامت و ویزا بایستی به اداره مهاجرت استانبول مراجعه نمایید.

موسسه مهاجرتی آرال گام با سال‌ها تجربه در زمینه اقامت تحصیلی و اقامت کاری ترکیه و همچنین آشنایی با تمام روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه برای انجام امورات اداری در کنار شما خواهد بود تا مراحل به درستی طی شوند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *