موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور

بانکداری ترکیه بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور

شناخت بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور یکی از موارد حیاتی و ضروری برای کسانی است که معاملات تجاری و مالی انجام می دهند، یا در خارج از کشور اقامت دارند، یا قصد سرمایه گذاری در کشور‌های خارجی را دارند، یا در یک کشور خارجی تحصیل و کار می‌کنند و یا اقامت توریستی دارند. در این مقاله به معرفی بانک‌های ترکیه پرداخته‌ایم. یکی از چالش‌های مطرح برای کسانی اقامت ترکیه را انتخاب نموده‌اند، یافتن بانکی است که بهترین خدمات را برای اتباع خارجی ارائه دهند و نیز امنیت لازم را هم دارا باشد.

بیشتر بخوانیم: پیشنهاد می‌گردد مقاله افتتاح حساب بانکی در ترکیه و نرخ سود بانکی در ترکیه را مطالعه بفرمایید.

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور کدام‌اند؟

می‌خواهیم بانک‌های کشور ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. با تحولات سیستم بانکی ترکیه در 10 سال گذشته، شرایط عمومی به حدی رسیده است که تمام نیازها و خواسته های خارجیان مرتبط با ترکیه را برآورده کند. با ارائه خدمات متنوع از ملیت‌های مختلف که شهروند ترکیه هستند یا فقط خارجیانی که در ترکیه زندگی می کنند، می توانند با بانک‌های مختلف خصوصی، دولتی و اسلامی ترکیه کار کنند.

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور

موسسات بانکی مزایای زیادی برای خارجی‌ها در ترکیه ارائه می دهند. آنها را می توان به عنوان پرداخت فاکتور، برای دریافت پول از خارج از کشور (مانند حقوق بازنشستگی) یا برای قدردانی از نرخ های سود پس انداز مانند اکثر خارجی‌ها، فهرست کرد. متوسط ​​نرخ سود سپرده ارزی افتتاح  بسیاری از حساب‌های سپرده 10٪ بدون دست زدن به سرمایه است.

موسسه مهاجرتی آرال گام خدمات افتتاح حساب بانکی را بدون مشکل برای همه مشتریانی که برای مفهوم خدمات شهروندی ترکیه با ما کار می کنند، ارائه می دهیم. با این حال اگر تصمیم دارید این فرآیندها را به تنهایی انجام دهید، اطلاعات زیر شما را راهنمایی می کند.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ساکنان استانبول به یک حساب بانکی ترکیه نیاز دارند – واضح ترین آنها این است که برای اکثر انواع مجوز اقامت (اقامت کاری در ترکیه، اقامت توریستی ترکیه، اقامت تحصیلی و …) مورد نیاز است. علاوه بر این داشتن یک حساب بانکی برای نقل و انتقالات الکترونیکی، سپرده‌های مستقیم و به‌طور کلی اجتناب از حمل مقادیر زیاد پول نقد، همیشه مفید است. اگرچه ممکن است این فرآیند بسته به بانک متفاوت باشد، این راهنما به شما کمک می‌کند تا بدانید چه انتظاری دارید و احتمالات را به طور خلاصه به شما ارائه می‌دهد.

کدام بانک را برای افتتاح حساب درترکیه انتخاب کنیم؟

به منظورانتخاب بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور ابتدا باید بدانید حساب خود را در کدام بانک باز کنید؟ سعی کنید مکانی را با موقعیت مکانی نزدیک خانه یا محل کار خود پیدا کنید. برخی از بانک‌ها فردی دارند که می تواند به زبان انگلیسی یا زبان دوم دیگر ارتباط برقرار کند.

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با یک بانک دولتی (Ziraat Bankası، Halk Bankası، Vakıflar Bankası)، با مالکیت خصوصی (Akbank، Yapı ve Kredi Bankası، Garanti Bankası، و غیره) یا بانک خارجی (سیتی بانک، بانک HSBC ، بانک ING و غیره) کار کنید. هر سه نوع این بانک‌ها مزایا و معایبی دارند.

برای مثال بانک‌های خصوصی و خارجی ممکن است کارمزد حساب داشته باشند، اما پیدا کردن بانک‌های دولتی در منطقه شما دشوارتر است. علاوه بر این، محل کار یا تحصیل شما ممکن است بانک خاصی داشته باشد که با آن مرتبط هستند و ترجیح می دهند در آن بانک ثبت نام کنید. به خاطر داشته باشید، اگر شما یک زبان بومی ترکی نیستید یا تقریباً مسلط هستید، بانک ممکن است شما را به شعبه دیگری هدایت کند که یک نسخه از یک قرارداد بانکی انگلیسی دارد، زیرا آنها از نظر قانونی اجازه ندارند قراردادی را امضا کنند.

مقاله پیشنهادی: مقاله زراعت بانک ترکیه ( Ziraat Bankasai ) را که بصورت اختصاصی به معرفی این بانک پرداخته است مطالعه بفرمایید.

تمام مدارک لازم را برای افتتاح حساب درترکیه جمع آوری کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید با چه بانکی می خواهید کار کنید، باید بروید و بپرسید چه مدارکی نیاز دارند، زیرا بسته به بانک می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی، شما قطعا به پاسپورت، شماره شناسه مالیاتی (vergi numarası) و در برخی موارد مدرک اجازه اقامت نیاز دارید.

چگونه شماره شناسایی مالیاتی ترکیه را دریافت کنیم؟

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور

برای دریافت شماره مالیات، کافی است نزدیکترین اداره مالیات (vergi dairesi) را به صورت آنلاین پیدا کنید و با پاسپورت خود به آنجا بروید. به آنها بگویید “vergi numarası başvurusu yapmak isterim.” آنها یک فتوکپی از پاسپورت شما را می گیرند، مقداری مدارک به شما می دهند تا امضا کنید، و سپس یک تکه کاغذ با شماره مالیاتی به شما تحویل می دهند.

ارائه مدارک محل سکونت

این مرحله همیشه ضروری نیست، اما ممکن است درخواست شود. چند گزینه در اینجا وجود دارد (به خاطر داشته باشید، بهتر است این موضوع را با بانک خاص خود تأیید کنید): می توانید یک نسخه محضری از قرارداد اجاره خود را دریافت کنید. قبض خدمات آب و برق به آدرس شما و به نام شما ارسال می شود. توافق نامه محضری مبنی بر مسئولیت توسط شخصی که در همان آدرس زندگی می کند. یا می توانید هر سند رسمی که نام و آدرس شما روی آن باشد را امتحان کنید.

یک قرار ملاقات با بانک تنظیم کنید

با در دست داشتن تمام مدارک به بانک مراجعه کنید و برای افتتاح حساب بانکی وقت بگیرید. ممکن است فوراً شما را ببرند، یا بعداً در هفته به شما یک قرار ملاقات بدهند. پس از تایید همه چیز، آنها کارت بانکی شما را با نام شما در آن ظرف دو هفته برای شما پست می کنند، یا اگر ترجیح می دهید، می توانید بلافاصله درخواست کارت کنید. با این حال، اگر این گزینه را انتخاب کنید، ممکن است نام شما روی کارت شما حک نشده باشد.

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور: معرفی 20 بانک بزرگ ترکیه

ترکیه در مجموع 53 بانک دارد که 34 بانک به عنوان بانک سپرده، 13 بانک توسعه و سرمایه گذاری، 3 بانک دولتی و 9 بانک خصوصی فعالیت می کنند. در میان تمام بانک های ترکیه، یک بانک مرکزی وجود دارد که در سال 1930 تاسیس شد و مسئولیت دستیابی به ثبات قیمت، حفظ ثبات سیستم مالی ترکیه، چاپ اسکناس، گردش پول، ایجاد و نظارت بر سیستم های پرداخت، و مدیریت ذخایر بین المللی کشورها را بر عهده دارد.

فینانس بانک QNB QNB Finansbank زراعت بانک Ziraat Bank
بانک ترکیه Turkish Bank ایش بانک İşbank
ای بانک İlbank بانک گارانتی Garanti Bank
فیبابانک Fibabanka آک بانک AKBank
آنادولو بانک Anadolubank بانک یاپی کردی Yapi Kredi Bank
اگزیم بانک ترکیه Turkish Eximbank دنیزبانک Denizbank
بانک ING ترکیه ING Bank Turkey فاینانس بانک Finansbank
بانک HSBC ترکیه HSBC Bank Turkey واکیف بانک Vakifbank
شکربانک Şekerbank هالک بانک Halkbank
بانک آلترناتیو Alternatif Bank بانک ترک اکانامی Türk Ekonomi Bankası

بیشتر بخوانیم: پیشنهاد می‌گردد مقاله قانون بانک مرکزی ترکیه را مطالعه کنید.

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور: معرفی بانک های محبوب ترکیه

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور

بانک Yapı Kredi یک بخش بانکداری شخصی در وب سایت‌های خود به زبان انگلیسی برای خارجی ها دارد. بانک یاپی کردی چهارمین بانک خصوصی بزرگ ترکیه است که  908 شعبه در سراسر ترکیه دارد.

ایش بانک İşbank به “بانک ترکیه برای خارجی ها” معروف است. در وب‌سایت‌ انگلیسی بخش «بانکداری خارجی» جداگانه وجود دارد و شعبه‌های آن که خدمات بانکی را برای خارجی‌ها ارائه می‌کنند، ارتباط یک به یک با نمایندگان انگلیسی‌زبان را ارائه می‌دهند.

بانک HSBC به دلیل جایگاه خود به عنوان یک بانک بین المللی یکی از محبوب ترین بانک‌ها در بین خارجی ها است. اما این بانک به şubelerbirbir بین المللی متصل نیست، شما نمی توانید برای پرس و جو از حساب خود در انگلستان به دفتری در ترکیه بروید. همچنین یک وب سایت انگلیسی زبان علاوه بر کارکنان انگلیسی زبان در شعب خاصی وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

دنیز بانک به ویژه در بین خارجی‌هایی که می خواهند پول را در حساب پس انداز سود سپرده گذاری کنند، محبوب است، زیرا یکی از بهترین نرخ ها را در بازار ارائه می دهد. این محبوبیت را به لطف کارکنان انگلیسی زبان خود در شعبه‌های جداگانه و همچنین یک وب سایت انگلیسی کسب نموده است.

بانک گارانتی Garanti یک بانک خصوصی است. بر ارائه کلیه خدمات خود به زبان انگلیسی از جمله اینترنت، تلفن بانک، خودپرداز و کارکنان انگلیسی زبان در برخی از شعب تمرکز دارد و همین باعث محبوبیت این بانک در بین خارجی‌ها شده است. همچنین بانک گارانتی یک سازمان وسترن یونیون است.

آک بانک شعبه های بانکی خارج از کشور نیز دارد. علاوه بر خدمات استاندارد، مزایایی مانند خدمات مشاوره مالیاتی و صدور کارت مسافرتی خارجی برای کسب پول در سفر وجود دارد. آک بانک یکی دیگر از بانک های مرتبط با وسترن یونیون است.

گزینه های دیگر عبارتند از بانک‌های دولتی نظیر زراعت بانک ، هالک بانک و وکیف بانک ترکیه در چند بانک اسلامی مانند QNB Finansbank و Kuveyt Türk قرار دارند.

بانک‌های ترکیه چقدر امن هستند؟

طبیعتاً برای بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور، یکی از ملاک‌های انتخاب امنیت بانک مورد نظر است. خارجی‌ها در هنگام واریز پول به بانک‌ها از وضعیت ایمنی بانک‌های ترکیه تعجب می کنند. در این مرحله، مقررات مربوطه TMSF لازم الاجرا می شود. صندوق بیمه سپرده‌های پس انداز (TMSF) که نهاد حاکمیتی رسمی دولت برای پس انداز و سپرده‌های بیمه ای است.

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور

ضمانت ارائه شده توسط صندوق بیمه سپرده‌های پس انداز (TMSF) تا سقف 150.000 لیر برای پس انداز از طرف اشخاص حقیقی در بان‌ ها معتبر است. به همین دلیل، برخی از خارجی ها ترجیح می دهند پول خود را به دو یا سه حساب بانکی مختلف اختصاص دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی SDIF به نشانی http://www.tmsf.org.tr/default-en.html مراجعه کنید.

چگونه در ترکیه حساب بانکی باز کنیم؟

مدارک زیر هنگام افتتاح حساب بانکی در ترکیه تعریف شده است:

  • پاسپورت (بانک برای ثبت نام فتوکپی دریافت می کند.)
  • شماره شناسایی مالیاتی ترکیه
  • سندی که نشانی محل سکونت شما در ترکیه را ثابت می کند (این ممکن است به شکل قبوض مانند قبض برق یا آب در سه ماه گذشته باشد)

سخن پایانی

بهترین بانک برای افتتاح حساب در خارج از کشور را  به طور ویژه برای کشور ترکیه بررسی نمودیم. برخی‌بانک‌های محبوب خارجیان که هم از امنیت و هم از کیفیت خدمات خوبی برخوردار هستند را معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به نوع اقامت و ویزای خود و یا حتی بدون ویزا با ارائه مدارک لازم اقدام به افتتاح حساب بانکی در ترکیه نمایید. پس از آنکه بانک دلخواه خود را انتخاب نمایید، شرایط و انواع حساب بانکی در ترکیه را بررسی نموده و نوع افتتاح حساب مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. موسسه مهاجرتی آرال گام با سابقه و تخصص در تمامی مراحل افتتاح حساب با شما خواهد بود و می‌توانید از مشاوره تخصصی مجموعه ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

چند نوع بانک در ترکیه برای افتتاح حساب وجود دارد؟
دو نوع بانک‌های خصوصی و بانک‌های دولتی در ترکیه فعالیت دارند.
مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه چیست؟
پاسپورت، شماره شناسایی مالیاتی ترکیه و مدارک مربوط به محل سکونت از مدارک لازم برای افتتاح حساب می‌باشند.
آیا برای افتتاح حساب حتما باید اجازه اقامت ترکیه را داشته باشیم؟
خیر لزوما برای افتتاح حساب نیاز اما ممکن است برخی بانک‌ها درخواست کنند.
آیا توریست هم می‌تواند در ترکیه حساب بانکی افتتاح کند؟
بله کسانی که اقامت توریستی ترکیه را دارند می‌توانند حساب بانکی در این کشور باز کنند.

سوالات متداول

چند نوع بانک در ترکیه برای افتتاح حساب وجود دارد؟

دو نوع بانک‌های خصوصی و بانک‌های دولتی در ترکیه فعالیت دارند.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه چیست؟

پاسپورت، شماره شناسایی مالیاتی ترکیه و مدارک مربوط به محل سکونت از مدارک لازم برای افتتاح حساب می‌باشند

آیا برای افتتاح حساب حتما باید اجازه اقامت ترکیه را داشته باشیم؟

خیر لزوما برای افتتاح حساب نیاز اما ممکن است برخی بانک‌ها درخواست کنند.

آیا توریست هم می‌تواند در ترکیه حساب بانکی افتتاح کند؟

بله کسانی که اقامت توریستی ترکیه را دارند می‌توانند حساب بانکی در این کشور باز کنند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *