موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بهترین پاسپورت دنیا

مهاجرت بهترین پاسپورت دنیا

پاسپورت هر کشور دارای ویژگی‌های مختص به خود  است. در واقع پاسپورت هر کشور با دیگری متفاوت است. اگر به علاقه زیادی دارید یا قصد تان این است درباره شناخت بهترین پاسپورت دنیا اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید، تا اطلاعاتتان در این باره بالا برود.

فراموش نکنید که با داشتن پاسپورت معتبر جهان برای رفتن به کشورهای زیادی مشکلی سد راهتان نخواهد بود و همچنین نیازی به ویزا برای سفر ندارید.

پاسپورت چیست؟

بهتر است در قدم اول کمی درباره پاسپورت بدانید! به طور کلی پاسپورت را یک سند قانونی می‌دانند که در دسته مدارکی قرار دارد که نشان دهنده هویت فرد است، داشتن پاسپورت به این معنا است که تحت حمایت به صورت قانونی صادر کننده پاسپورت می‌باشید و تمامی پاسپورت های موجود داراب اعتبار هستند.

سوالی که برای خیلی از شما عزیزان به وجود می آید این است که قدرت و اعتبار پاسپورت ها چگونه مشخص می شود؟ باید بگوییم که نشان دهنده قدرت پاسپورت ها در وهله اول بر اساس تعداد کشور های تعیین می شود که می توان سفر کرد و نیازی به ویزا نداشت، پاسپورتی را می توان در دسته بهترین ها قرار داد که تعداد بیش تری از کشور ها در آن جای گرفته اند و همین موضوع باعث بالا رفتن اعتبار پاسپورت خواهد شد.

با بالا رفتن قدرت پاسپورت شما نیز به یک شهروند قدرتمند تبدیل خواهید شد پس به یاد داشته باشید که سفر و مهاجرت به کشور هایی که دارنده پاسپورت معتبر در جهان هستند برای شما به یک امتیاز تبدیل می شود که هر چه تلاش و سختی را تحمل کنید برای رسیدن به پاسپورت ارزشمند است. قصد داریم در این مقاله بهترین پاسپورت دنیا و آخرین رتبه بندی مربوط به بهترین پاسپورت جهان را برای شما ارائه دهیم و همچنین جایگاه پاسپورت ایرانی را نیز خواهیم شناخت.

آشنایی با بهترین پاسپورت دنیا

به گفته موسسه هنلی معتبر ترین پاسپورت در جهان به سه کشور تعلق گرفته است که این سه کشور به ترتیب کشور ژاپن که مجوز ورود به 194 کشور را در بر گرفته است کشور دوم سنگاپور و سومین کشور نیز کره جنوبی می باشد که دو کشور سنگاپور و کره جنوبی مجوز ورود به 193 کشور در جهان را دارا هستند.

در رتبه های بعدی کشور های اسپانیا آلمان قرار دارند که سفر بدون داشتن ویزا با پاسپورت این کشور ها به 191 کشور امکان پذیر است رتبه پایین تر از کشور اسپانیا و آلمان نیز متعلق به کشور لوکزامبورگ، ایتالیا و فنلاند است که مجوز ورود به 188 کشور را در پاسپورت معتبر خود جای داده است.

رتبه بندی معتبر ترین پاسپورت ها در جهان (بهترین پاسپورت دنیا)

هر ساله معتبر ترین پاسپورت های جهانی را یک بار ارزیابی و بروز رسانی می کنند، اما با بروز رسانی های انجام شده تغییرات شگفت انگیزی در جایگاه های کشور ها دیده نمی شود. منظور این است که در زمان انجام تغییر و تحول در و بروز رسانی ها به ندرت دیده می شود که پاسپورت کشوری که در جایگاه چهلم قرار دارد ناگهان به جایگاه بیستم در جدول معتبر ترین پاسپورت های جهان صعود کند.

بهترین پاسپورت دنیا

شاخص های مختلفی هستند که سعی می کنند اطلاعات دقیقی در رابطه با پاسپورت های معتبر در جهان ارائه دهند که برخی از این شاخص ها با کمک انجمن های بین المللی هوایی IATA اقدام به انتشار اطلاعات می کنند. شاخص پاسپورت 198 کشور گوناگون را برای سفر به 228 مقصد در کل جهان را شامل می شود.

نکته* فراموش نکنید بهترین پاسپورت دنیا یا معتبرترین پاسپورت جهان به آن پاسپورتی گفته می شود که دارای بیش ترین آزادی سفر را برای دارندگان پاسپورت لحاظ کرده اند.

کشور هایی که دارنده رتبه پنجم معتبر ترین پاسپورت جهان هستند:

  • کشور دانمارک
  • کشور هلند
  • کشور سوئد

کشور هایی که دارنده رتبه ششم معتبر ترین پاسپورت جهان هستند:

  • کشور فرانسه
  • کشور ایرلند
  • کشور پرتقال
  • کشور انگلستان

با جایگاه تعداد دیگری از کشور های جهان که در رتبه بندی معتبر ترین پاسپورت جهان قرار دارند آشنا می شویم:

  • کشور لهستان (دارنده رتبه ده * مجوز ورود به 183 کشور(
  • کشور آرژانتین ( رتبه نوزدهم * مجوز ورود به 171 کشور)
  • کشور برزیل ( همانند کشور آرژانتین است)
  • کشور قطر ( رتبه پنجاه و هفت * مجوز ورود به 99 کشور)
  • کشور قبرس ( رتبه پانزده * مجوز ورود به 177 کشور)
  • کشور کویت ( رتبه 60 * مجوز ورود به 97 کشور)
  • کشور هند ( رتبه 88 *مجوز ورود به 60 کشور)
  • کشور چین ( رتبه 69 * مجوز ورود به 80 کشور)
  • کشور عمان ( رتبه 68 * مجوز ورود ب 81 کشور)

اعتبار پاسپورت ترکیه در جهان

طبق فهرست هایی که منتشر شده است پاسپورت ترکیه در رتبه 53 قرار دارد که افرادی که این پاسپورت را دارند به 110 کشور جهان می توانند سفر کنند بدون این که به ویزا نیاز داشته باشند. با داشتن پاسپورت ترکیه می توان به راحتی به کره جنوبی، آذربایجان، آرژانتین، شیلی،  قطر، سنگاپور و تایلند و … سفر کرد که این کشور ها مهم ترین مقصد ها نیز به شمار می روند.

بهترین پاسپورت دنیا

همچنین شهروندان ترکیه با داشتن پاسپورت ترکیه می توانند بدون ویزا به کشور ایران نیز سفر کنند. بهتر است بدانید که اعتبار پاسپورت ترکیه با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا چند برابر شده است و جایگاه امروزی آن در قاره سبز به این عضویت بستگی دارد.

اعتبار پاسپورت ایران در جهان

اگر به تغییرات و بروز رسانی ها توجه نمایید خواهید دید که جایگاه پاسپورت ایران رشد صعودی داشته است، امروزه با داشتن پاسپورت ایران می توانید به 43 کشور جهان بدون داشتن ویزا سفر کنید که  دیده شده است در جایگاه 102 لیست قرار دارد که این جایگاه نیز با کشور کنگو به صورت مشترک می باشد.

در آخر لیست کشور افغانستان قرار دارد که اگر بخواهیم از آخر لیست را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که جایگاه ایران از آخر 12 رتبه بالا تر می باشد. اگر قصد دارید به عنوان یک شهروند ایرانی بدون سختی و هزینه صدور ویزا به آسانی به کشور های زیادی که در جهان برتر هستند سفر کنید و سطح بالایی از یک زندگی ناب و ایده آل را نیز تجربه کنید با مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری یا روش های دیگری که در ذهن دارید می توانید به کشور هایی مانند آمریکا، انگلیس، کانادا و دیگر کشور های که عضو اتحادیه اروپا هستند سفر کنید که یک برگ برنده برای شما به حساب می آید.

رتبه پاسپورت آمریکا در جهان

شاید شما نیز فکر می کردید که پاسپورت آمریکا باید در رتبه های اول فهرست بهترین های جهان قرار بگیرد اما نامی از آن در رتبه های اول دیده نشد با این که از بهترین و ناب ترین مقصد ها برای مهاجرت در جهان به شمار می رود.  در حال حاضر شاهد این هستیم که کشور آمریکا در کنار کشور های دیگر مانند نروژ، بلژیک، سوئیس و نیوزلند در رتبه هفت معتبر ترین پاسپورت ها قرار دارد پس پاسپورت آمریکا بهترین پاسپورت دنیا نیست.

پس اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید با دریافت ویزای تحصیلی به ایالت های آمریکا مهاجرت نمایید و از طریق کار و بعد از فارق التحصیلی و اخذ ویزای کاری آمریکا اقدام به دریافت ویزای این کشور کنید بهتر است بدانید که با داشتن پاسپورت آمریکا می توانید به سادگی و بدون داشتن ویزا به 187 کشور در جهان سفر کنید که انگلیس، فرانسه و کانادا نیز از مهم ترین این کشور ها هستند.

نکته* با در دست داشتن پاسپورت آمریکا در زمان سفر و وارد شدن به کشور هایی که در اتحادیه اروپا هستند به صادر شدن ویزای توریستی نیازی نخواهید داشت.

نکته دیگری که وجود دارد این است که در بعضی موارد شاهد این هستیم که سفر های بدون ویزا برای یک زمان خاص امکان پذیر است. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم باید بگوییم که 187 کشوری که شهروندان آمریکایی می توانند به آن سفر کنند برخی از آن ها دارای محدودیت زمانی به مدت 30، 60،90و180 روزه می باشند.

چین و روسیه از آن دسته کشور هایی هستند که شهروندان آمریکایی باید برای سفر به آن ها ویزا دریافت نمایند.

شناخت ضعیف ترین پاسپورت های جهان

تا به اینجا با بهترین پاسپورت دنیا و معتبر ترین پاسپورت های جهان آشنا شده ایم که در ادامه قصد داریم با ضعیف ترین پاسپورت های جهان نیز شما را آشنا کنیم.

معیار تفکیک را 100 قرار می دهیم که در این زمان جایگاه کشور سودان جنوبی و افغانستان در رتبه 100 قرار گرفته اند.

همچنین به ترتیب سایر کشور هایی که دارای ضعیف ترین پاسپورت در جهان هستند را برایتان شرح می دهیم.

  • ایتره دارای رتبه 101
  • کنگو و ایران دارای رتبه 102
  • لبنان و سودان دارای رتبه 103
  • لیبیا و بنگلادش دارای رتبه 104
  • کره شمالی دارای رتبه 105
  • پاکستان و نپال دارای رتبه 106
  • سومالی دارای رتبه 107
  • یمن دارای رتبه 108
  • پاکستان دارای رتبه 109
  • عراق دارای رتبه 110
  • سوریه دارای رتبه 111
  • افغانستان دارای رتبه 112

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم بهترین پاسپورت دنیا را معرفی کنیم. برای این که بتوانید از جزئیات بیش تری در رابطه با معتبر ترین پاسپورت های جهان و بررسی شرایط پاسپورت های کشور آمریکا کانادا استرالیا و یا هر کشور دیگری که مد نظرتان است بهتر است از مشاوران و تیم مهاجرت ارتباط داشته باشید تا با راهنمایی های دقیق و بی نقص برای رسیدن به مقصد تان شما را همراهی کنند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *