موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

تحصیل تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

رشته‌ی تحصیلی زنان و زایمان مخصوص دانشجویانی است که مجذوب پیچیدگی‌های بارداری و دستگاه تناسلی زنانه هستند. اگر شما نیز به چنین موضوعاتی علاقه‌مند هستید، کار در زمینه زنان و زایمان ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. این مقاله بینشی در مورد زنان و زایمان و راهنمایی برای تبدیل شدن به یک مشاور در این تخصص ارائه می‌دهد. همچنین در ادامه، بهترین دانشگاه‌های برای تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه را معرفی خواهیم کرد و راجع به تحصیل در ترکیه، توضیحاتی ارائه خواهیم داد. اما قبل از هر چیز، شاید برایتان سوال شود که چرا باید در ترکیه درس بخوانیم. ما در ادامه، فواید تحصیل پزشکی در ترکیه را ذکر خواهیم کرد.

فواید تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا سالانه چندین هزار متقاضی می‌خواهند در رشته پزشکی در ترکیه تحصیل کنند؟ شاید تعجب کنید اما طبق آمارهای موجود سالانه چندین هزار متقاضی خواهان تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه هستند که هر سال بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما دلیل این همه تقاضا چیست؟

دلایل انتخاب ترکیه برای تحصیل، به خصوص در رشته‌های پزشکی بسیار زیاد است و نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را در این مقاله گنجاند. در اینجا مهم‌ترین دلایل ذکر شده است:

  • ترکیه، بر خلاف ایالات متحده و کانادا، که دانشجویان باید یک دوره‌ی چهارساله و در رابطه با پزشکی را قبل از ورود به دانشگاه و دریافت مدرک پزشکی شش ساله بگذرانند، تحصیلات عالی را بدون هیچ پیش‌نیازی و پس از ورود به دانشگاه شروع می‌کند. این بدان معناست که وقتی در یکی از دانشگاه‌های ترکیه برای پزشکی قبول می‌شوید، نیازی به تحصیل در هیچ دوره‌‌ای ندارید!
  • تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه
  • تحصیل در ترکیه به شما امکان دسترسی به آزمایشگاه‌های کلاس جهانی، آخرین پیشرفت‌های فنی، محیطی مساعد برای مطالعه زندگی را می‌دهد و همچنین فرصتی برای آموزش توسط اساتید، پزشکان و استادان پزشکی در سطح جهانی خواهید داشت.
  • سیستم آموزشی ترکیه از سال 2001 به عضویت سیستم آموزشی اتحادیه اروپا یا فرآیند بولونیا درآمده است. بنابراین مدارک دانشگاهی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد تایید کشورهای اروپایی است.
  • آموزش پزشکی در ترکیه شهرت جهانی دارد. همکاری علمی نزدیک آن با دانشگاه‌های معتبر جهانی و حضور اساتید بین‌المللی از آمریکا و اروپا باعث شده است تا دانشجویان در اجرای پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های برتر بین‌المللی از سطح بالایی از آموزش با کیفیت برخوردار شوند.
  • آزمون‌های لازم برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی ترکیه آزمون SAT و آزمون YOS هستند. این تست‌ها بسیار ساده تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. در واقع، نسبت به آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا و آمریکا، واقعا ساده‌تر هستند.
  • پس از فارغ التحصیلی از ترکیه با مدرک پزشکی اخذ شده از این کشور می‌توانید در تمامی کشورهای جهان به طبابت بپردازید.

موارد فوق از مزایای مهم تحصیل پزشکی در ترکیه است اما باید این حس فوق‌العاده را برای خود در دانشگاه‌های ترکیه تجربه کنید و ببینید با امکانات فراوانی که در اختیار دانشجویان قرار داده است تحصیل در این کشور چه لذتی دارد. در آخر نیز می‌توان گفت که دانشجویان می‌توانند با هزینه بسیار کمتری نسبت به دانشگاه‌های اروپایی در دانشگاه‌های برتر بین‌المللی تحصیل کنند و از یک زندگی عادی رو به بالا لذت ببرند.

معرفی رشته ی زنان و زایمان

یک پزشک زنان و زایمان، از زنان باردار و جنین آن‌ها مراقبت می‌کند و بیماری‌های خاص زنان را مدیریت می‌کند. به طور دقیق‌تر، زنان و زایمان حول بهزیستی سیستم تولید مثل زنان می‌چرخد ​​و مشکلات کودکان را تا سال های بعد در بر می‌گیرد. این شامل غدد درون ریز، اورولوژی زنان و مشکلات بدخیم لگن است.

زنان و زایمان در درجه‌ی اول مربوط به زنان باردار سالم و مناسب است، اما همچنین با شرایط حاد یا مزمن که ممکن است بارداری آن‌ها را پیچیده کند، سروکار دارد.

برخی از روش‌ها و مداخلات رایج که توسط متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود عبارتند از:

  • زایمان کمکی با استفاده از ابزارهایی از جمله فورسپس یا ونتوز (تحویل به کمک خلاء)
  • سزارین (برنامه ریزی شده یا اورژانسی)
  • مداخلات جراحی به دنبال سقط جنین
  • درمان خونریزی غیر طبیعی یا پولیپ
  • جراحی عمیق برای سرطان‌های زنان
  • جراحی اندومتریوز
  • درمان ناباروری (کمک باروری)

شما باید به یاد داشته باشید که زنان و زایمان یک تخصص فوق‌العاده متنوع است و تحریک فکری و کار عملی را متعادل می‌کند. این رشته احتمالاً شامل دورهای بخش، دیدن بیماران بستری و سرپایی، انجام اسکن، کار در اتاق عمل و حضور در کلینیک‌های تخصصی است.

متخصصان زنان و زایمان در یک تیم چند رشته‌ای متنوع متشکل از ماماها، متخصصان نوزادان، متخصصان اطفال، انکولوژیست‌ها، اورولوژیست‌ها و پرستاران کار می‌کنند. این امر به ویژه در بخش زایمان، که جزء اصلی این تخصص است، اهمیت دارد.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

در یک کلینیک متوسط، یک متخصص زنان و زایمان ممکن است 12 بیمار را در یک جلسه ویزیت کند، اما این ممکن است بسته به پیچیدگی موارد متفاوت باشد. همچنین امکان کار در جامعه‌ای وجود دارد که جنبه بهداشت عمومی قابل توجهی را به کار شما ارائه می‌دهد.

جدا از مهارت‌های لازم توسط همه پزشکان، متخصصان زنان و زایمان مشتاق، باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشند. حساسیت، مهارت‌های گوش دادن، و همچنین حس شوخ طبعی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مشاوره اغلب شامل ارتباط با بیماران و خانواده‌های آن‌ها می‌شود.

مهارت‌های عالی کار تیمی و توانایی رهبری برای کار موثر در این تخصص حیاتی است. بخش جراحی به مهارت دستی نیز نیاز دارد. به عنوان یک تخصص ویژه، مامایی و زنان می‌تواند غیرقابل پیش بینی و پرمشغله باشد و مستلزم استقامت و انعطاف پذیری عاطفی باشد.

این تخصص در طول چند دهه گذشته به شدت تکامل یافته است و همچنان ادامه دارد. همچنین تحت سلطه زنان قرار گرفته است. طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته جدید پدیدار شده‌اند و بسیاری از بیماری‌های اولیه غیرقابل درمان، از جمله سرطان‌های زنان، قابل درمان هستند. بنابراین، مامایی و زنان فرصت‌های تحقیقاتی عظیمی را در سطح بالینی و مولکولی ارائه می‌دهد.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه : وظایف شغلی متخصص زنان و زایمان

به دلیل انبوه وظایف احتمالی، چیزی به عنوان یک هفته یا روز معمولی برای یک متخصص زنان و زایمان وجود ندارد. برنامه شما به شدت به این بستگی دارد که آیا شما به عنوان متخصص زنان و زایمان، متخصص زنان یا هر دو کار می‌کنید، و اینکه آیا این برنامه شامل یک علاقه خاص مرتبط با یک مهارت بالینی خاص است، یا نه. به عنوان مثال می‌توان به سونوگرافی، لاپاراسکوپی، غربالگری قبل از تولد، یا اورژانس زنان اشاره کرد.

بیشتر کارآموزان – و تعداد فزاینده‌ای از مشاوران – بر روی یک الگوی شیفتی کار می‌کنند و روز را با حضور در بخش‌ها، دیدن بیماران بستری و پذیرش‌های جدید و ترتیب دادن هرگونه بررسی لازم آغاز می‌کنند. سایر وظایف مستقیم مراقبت بالینی شامل جلسات تئاتر، کلینیک‌های دوران بارداری، بخش‌های زایمان و علاقه ویژه است.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

اکثر مشاوران در طول روز کار می‌کنند و در روزهای هفته و آخر هفته به طور منظم در خارج از ساعت کار هستند. مامایی و زنان تعهد قابل پیش بینی قابل توجهی دارد که عمدتاً شامل نوبت‌های بخش زنان و زایمان و همچنین نوبت‌های تلفنی می‌شود.

افرادی که در نوبت خدمت زنان و زایمان مشغول به کار هستند، باید حداقل دو لیست جراحی بستری در ماه داشته باشند تا مهارت‌های جراحی را در مواقع اضطراری که ممکن است در حین خدمت ایجاد شود، حفظ کنند.

میزان تعهد غیرقابل پیش بینی حین خدمت و تماس‌های اضطراری، به عنوان مثال حضور در بخش زایمان در 30 دقیقه، متفاوت است اما در حال افزایش است. مدتی باید به تدریس، ممیزی، جلسات دپارتمان، و حاکمیت بالینی اختصاص داده شود.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه : چگونه متخصص زنان و زایمان شویم

دانشجویان رشته پزشکی علاقه مند در مقطع کارشناسی می‌توانند به جامعه پزشکی دانشگاه خود بپیوندند و در کنفرانس‌ها شرکت کنند تا فرصتی برای کشف تخصص و ایجاد شبکه با همکاران احتمالی آینده داشته باشند. همچنین شما می‌توانید ماژول‌های انتخابی دانشجو و/یا دروس انتخابی در مامایی و زنان را انجام دهید. همچنین ممکن است بخواهید در انجمن‌ها، موسسات یا نهادهای حرفه‌ای مرتبط ثبت نام کنید .

در طول سال‌های تحصیل نیز، هدف خود را برای تکمیل رشته‌ی زنان و زایمان تکمیل کنید. اگر این امکان وجود ندارد، با بخش زنان و زایمان در بیمارستان خود تماس بگیرید و بپرسید که چگونه می‌توانید مشغول به کار شوید. علاوه بر این، دستاوردهای علمی و پژوهشی ممکن است به فرآیند استخدام شما کمک کند.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه : فوق تخصص زنان و زایمان

تنها بخش کوچکی از فارغ‌التحصیلان، به عنوان فوق تخصص کار می‌کنند. این‌ها متخصصین زنان و زایمان هستند که آموزش‌های تکمیلی را گذرانده‌اند و به رسمیت شناخته شده‌اند. چهار رشته فرعی شناخته شده در مامایی و زنان وجود دارد: انکولوژی زنان، پزشکی مادر و جنین، پزشکی تولیدمثل و اوروژنیکولوژی.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

هر زمان که بخواهید پس از گذراندن بخش دوم می‌توانید دوره‌های فوق تخصصی را تکمیل کنید. آموزش شامل دو سال آموزش بالینی و یک سال تحقیق است. اگر قبلاً مدرک تحصیلی بالاتری دارید یا یک نشریه مرتبط تولید کرده‌اید، ممکن است جزء تحقیقات محسوب شود.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه : درآمد متخصص زنان و زایمان

حقوق مشاوران و متخصصان زنان و زایمان یکسان است اما بین اسکاتلند (بالاترین)، انگلیس، ایرلند شمالی و ولز (کمترین) متفاوت است و با خدمات (تا 19 سال) افزایش می‌یابد. در سال 2020 باندهای حقوقی از 77779 پوند تا 109849 پوند متغیر است.

مشاوران متخصص زنان و زایمان نیز ممکن است بخواهند برای تکمیل حقوق خود مطب‌های خصوصی راه اندازی کنند. به طور متوسط، آن‌ها می‌توانند با کار در بخش خصوصی، 49 درصد اضافی از حقوق خود را به دست آورند.

در واقع، شما با اخذ مدرک در این زمینه می‌توانید در هر کشوری که می‌خواهید، درآمد بالایی داشته باشید.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه : مهارت های لازم متخصص زنان و زایمان

  • مهارت‌های ارتباطی: متخصصان زنان و زایمان باید ارتباطات خوبی داشته باشند. آن‌ها باید به طور موثر با بیماران خود و سایر کارکنان پشتیبانی مراقبت‌های بهداشتی ارتباط برقرار کنند.
  • تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه
  • مهربانی: بیمارانی که مریض یا مجروح هستند ممکن است درد یا ناراحتی شدید داشته باشند. متخصصان زنان و زایمان باید با شفقت و درک با بیماران و خانواده‌هایشان رفتار کنند.
  • جزئیات گرا: بیماران باید درمان و داروهای مناسب را دریافت کنند. متخصصان زنان و زایمان باید اطلاعات مختلف مربوط به مراقبت از بیمار را به دقت بررسی و ثبت کنند.
  • مهارت: متخصصان زنان و زایمان ممکن است با ابزارهای بسیار دقیق و گاهی تیز کار کنند و اشتباهات می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.
  • مهارت‌های رهبری: متخصصان زنان و زایمان که در مطب خود کار می‌کنند باید متخصصان دیگر را مدیریت کنند.
  • مهارت‌های سازمانی: ثبت سوابق خوب و سایر مهارت‌های سازمانی در هر دو زمینه پزشکی و تجاری بسیار مهم هستند.
  • صبر. متخصصان زنان و زایمان ممکن است برای مدت طولانی با بیمارانی که نیاز به توجه ویژه دارند کار کنند: درمان افرادی که از درمان پزشکی می‌ترسند ممکن است به صبر بیشتری نیاز داشته باشند.
  • استقامت بدنی: پزشکان زنان و زایمان باید در بلند کردن یا چرخاندن بیماران ناتوان یا انجام سایر کارهای فیزیکی راحت باشند.
  • مهارت‌های حل مسئله: متخصصان زنان و زایمان باید علائم بیماران را ارزیابی کرده و درمان‌های مناسب را انجام دهند. اگر جان یک بیمار در خطر است، آن‌ها باید این کار را به سرعت انجام دهند.

بهترین دانشگاه های برای تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

در زیر لیستی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن‌ها در زمینه‌ی زنان و زایمان (OB-GYN)انتخاب شده است. ما برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را متمایز نمی‌کنیم و با رشته‌های فعلی ارائه شده تطبیق نمی‌دهیم. می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی  را در صفحه دانشگاه بیابید، اما همیشه با یک سایت رسمی بررسی کنید زیرا دائماً داده‌ها را تغییر می‌دهند.

  1. 1. دانشگاه حاجت‌تپه

ترکیه | آنکارا

برای زنان و زایمان

1 در ترکیه

15 در آسیا

189 در جهان

نرخ پذیرش

95%

تعداد افراد ثبت نامی

44937

تاسیس

1967

  1. دانشگاه استانبول

ترکیه | استانبول

برای زنان و زایمان

2 در ترکیه

17 در آسیا

200 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

45000

تاسیس

1933

  1. دانشگاه مرمره

ترکیه | استانبول

برای زنان و زایمان

4 در ترکیه

57 در آسیا

371 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

45000

تاسیس

1982

  1. دانشگاه آنکارا

ترکیه | آنکارا

برای زنان و زایمان

5 در ترکیه

58 در آسیا

377 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

45000

تاسیس

1946

  1. دانشگاه اژه

ترکیه | ازمیر

برای زنان و زایمان

6 در ترکیه

73 در آسیا

423 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

65,082

تاسیس

1955

  1. دانشگاه دوکوز ایلول

ترکیه | ازمیر

برای زنان و زایمان

7 در ترکیه

79 در آسیا

447 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

45000

تاسیس

1982

  1. دانشگاه قاضی

ترکیه | آنکارا

برای زنان و زایمان

8 در ترکیه

80 در آسیا

451 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

45000

تاسیس

1982

  1. دانشگاه ارجیس

ترکیه | قیصری

برای زنان و زایمان

10 در ترکیه

108 در آسیا

537 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

52200

تاسیس

1978

  1. دانشگاه آکدنیز

ترکیه | آنتالیا

برای زنان و زایمان

11 در ترکیه

109 در آسیا

542 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

45000

تاسیس

1982

  1. دانشگاه اسکی شهیر عثمانگازی

ترکیه | اسکی شهیر

برای زنان و زایمان

12 در ترکیه

116 در آسیا

560 در جهان

تعداد افراد ثبت نامی

27500

تاسیس

1993

بورسیه تحصیلی برای تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

در ادامه، دو نمونه از بورسیه‌های تحصیلی مخصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به شما در تحصیل رایگان در ترکیه کمک کند.

برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا در ترکیه 2022

برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا توسط دولت ترکیه در ترکیه برگزار می‌شود.

سطح / رشته تحصیلی

برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. درجه. برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و دامپزشکی است.

ارزش بورسیه

این بورسیه شامل کمک هزینه، اقامت، شهریه، هزینه‌های بهداشتی، دوره زبان ترکی و حمل و نقل می‌شود.

بورسیه تحصیلی دولت ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی 2022

سطح / رشته تحصیلی

بورسیه تحصیلی ترکیه برای کارشناسی ارشد و دکتری است.

اقامت رایگان: یکی از بهترین چیزها در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه این است که خوابگاه‌های دانشجویی را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. تمامی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان داده می‌شوند و می‌توانند رایگان زندگی کنند.

بدون شهریه: دانشجویان تشویق می‌شوند تا با تمام توان خود تحصیل کنند و هیچ مسئولیتی برای پرداخت شهریه بر دوش آن‌ها نیست.

هزینه‌های سلامت: هزینه‌های بهداشتی همه دانشجویان تحت پوشش بیمه سلامت عمومی است.

هزینه‌های سفر: برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه حتی هزینه‌های سفر دانشجویان را نیز پرداخت می‌کند.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه : بورسیه دانشجویان موفق

این طرح بورسیه برای کسانی که تابعیت خارجی دارند باز است (اتباع ترکیه که دارای تابعیت مضاعف هستند واجد شرایط نیستند).

متقاضیان نباید قبلاً در بورسیه‌های ترکیه (از جمله بورسیه های Devlet، Hükümet و Himaye  پذیرفته شده باشند.

تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه

دارندگان هر بورسیه تحصیلی دیگری که توسط موسسات دیگر داده می‌شود نمی‌توانند برای اخذ این بورسیه اقدام کنند.

سطح / رشته تحصیلی

این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد.

این بورسیه برای پوشش کمک هزینه ماهانه در دسترس است و فقط در طول دوره پرداخت می‌شود.

– ارزش هر کمک هزینه تحصیلی ماهانه:

350 لیر برای دانشجویان در مقطع کارشناسی

450 لیر برای دانشجویان در برنامه کارشناسی ارشد

550 لیر برای دانشجویان مقطع دکتری. برنامه

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تحصیل در رشته‌ی زنان و زایمان در ترکیه را به طور کامل معرفی کرده و راجع به فواید تحصیل این رشته در ترکیه صحبت کنیم و امیدواریم که به اندازه‌ی کافی برایتان مفید واقع شود. اما برای اطلاعات بیشتر، یا برای اخذ پذیرش در این رشته با شانس پذیرش بالاتر، می‌توانید به مشاورین ما در موسسه مهاجرتی آرال گام تماس بگیرید و با مشاوره‌ی رایگان، هرآنچه را که در این زمینه نیاز دارید، به دست بیاورید. موسسه مهاجرتی آرال گام، با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مهاجرت به کشور ترکیه، می‌تواند با بهترین خدمات به شما در راستای رسیدن به هدفتان، کمک کند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *