موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل فیزیک در ترکیه

تحصیل تحصیل فیزیک در ترکیه

تحصیل فیزیک در ترکیه ، فیزیک یکی از علوم اصلی است که به تجزیه و تحلیل ریاضی قوانین فیزیکی کمی می پردازد که بر نیروهای اعمال شده و حاصله توسط اجزای اساسی جهان حاکم است. فارغ التحصیلان فیزیک می توانند با تخصص در اختر فیزیک، فیزیک پزشکی، فیزیک نظری یا فیزیک هسته ای، حرفه خود را در مسیری که می خواهند پیش ببرند.

یک متخصص فیزیک معمولی در حال درمان سرطان با کمک پرتودرمانی، مدیریت نیروگاه هسته‌ای یا خیره شدن به ستارگان است. با این حال بسیاری از آنها در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، فناوری هوافضا، آموزش، بخش های عمومی و بهداشت و درمان و فناوری اطلاعات محقق خواهند شد.

 هزینه تحصیل فیزیک در ترکیه برای دوره کارشناسی

  •  اخذ ویزا برای تحصیل فیزیک در ترکیه
  • مزایای تحصیل فیزیک در ترکیه
  • آزمون ورودی برای تحصیل فیزیک در ترکیه

 دانشگاه‌ها و موسسات برای تحصیل فیزیک در ترکیه

در زیر لیستی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل فیزیک در ترکیه که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در فیزیک نظری رتبه بندی شده اند، آورده شده است. ما برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را متمایز نمی‌کنیم و با رشته‌های فعلی ارائه شده تطبیق نمی‌دهیم. می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک تحصیلی اعطایی را در صفحه دانشگاه بیابید، اما همیشه به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه نمایید زیرا دائماً داده‌ها را تغییر می‌یابند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل فیزیک در ترکیه بر اساس رتبه بندی US News

آژانس‌های مختلف از معیارهای متفاوتی برای ارزیابی دانشگاه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌کنند، اما رایج‌ترین عوامل عبارتند از:

الف) دستاوردهای تحصیلی

ب) قابلیت اشتغال

ج) فرآیند آموزشی

د) امکانات تحقیقاتی

ه) دیدگاه بین‌المللی به تعداد دانشجویان و اساتید بین‌المللی

و) استناد توسط هر دانشکده

ز) نسبت اعضای هیئت علمی دانشجو و غیره.

رتبه بندی موضوعات هر ساله برای رنکینگ دانشگاههای ترکیه توسط US News به روز می شود. بسیاری از شاخص‌های رتبه‌بندی مانند شهرت تحقیقات جهانی، شهرت تحقیقات منطقه‌ای، انتشارات موضوع، کتاب‌های موضوعی، همکاری بین‌المللی و داده‌های کل استنادها برای محاسبه رتبه‌بندی موضوع استفاده می‌شود.

تحصیل فیزیک در ترکیه شامل چه زیر مجموعه‌هایی است؟

محتوا و دامنه بی پایان در علم منجر به ایجاد شاخه های نوپا در فیزیک شده است. شاخه‌های اصلی فیزیک کلاسیک، فیزیک مدرن، فیزیک هسته ای، فیزیک اتمی، ژئوفیزیک، بیوفیزیک، مکانیک – کلاسیک و کوانتومی، آکوستیک، اپتیک، ترمودینامیک و اختر فیزیک در نظر گرفته می شوند. در حالی که رشته‌های رایج مرتبط با فیزیک شامل علوم فیزیک عمومی، علوم، مواد علوم جوی و هواشناسی و زمین شناسی و علوم زمین.

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل فیزیک در ترکیه

اگر شما فارغ التحصیل رشته فیزیک هستید، بسیاری از جریان‌ها از جمله علم، فناوری، مهندسی، آموزش، تحقیق و توسعه، تجارت و بسیاری دیگر، حرفه امیدوارکننده‌ای را ارائه می دهند. برخی از پروفایل‌ها شامل 1) ژئوفیزیک

2) مهندس هسته ای

3) تحلیلگر داده ها

4) نویسنده فنی

5) پژوهشگر

6) وکیل ثبت اختراع

7) فیزیکدان پزشکی

8) دانشمند محیط زیست

9) ارگونومیست

10) دانشمند نانو

11) کارشناس مواد فیزیک

12) هواشناس

13) کارشناس حفاظت در برابر تشعشع

14) مشاور آکوستیک

جزئیات اخذ بورسیه برای تحصیل فیزیک در ترکیه

سال تحصیل، تعداد مکان، سازمان ارائه دهنده بورس تحصیلی، اهداف، مقدار و مهلت درخواست برای بورسیه همه از اطلاعات مربوط به بورسیه تحصیلی است. علاوه بر این چندین دانشگاه در ترکیه هر سال صدها بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. بنابراین، شما باید تمام شرایط و ضوابط لازم برای درخواست این بورسیه برای تحصیل فیزیک در ترکیه را پیدا کنید.

 

تحصیل فیزیک در ترکیه

ضمناً، تمامی بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور مستلزم شرایطی هستند. بنابراین در این مقاله بورسیه‌های موجود برای تحصیل رشته فیزیک در ترکیه برای سال تحصیلی 2022-2023 را ارائه می دهیم.

این بورسیه برای دانشجویانی که برای مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا آماده می شوند آزاد است و بر اساس شایستگی علمی نشان داده شده اعطا می شود.

ارائه بورسیه تحصیلی: بورسیه‌ها برای تحصیل فیزیک در ترکیه

در این مقاله بورسیه های علوم فیزیک در ترکیه برای سال تحصیلی 2022-2023 را ارائه می دهیم. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که برای مدرک لیسانس تخصصی، کارشناسی ارشد یا دکترا آماده می شوند، آزاد است و بر اساس شایستگی علمی نشان داده شده اعطا می شود.

علاوه بر این گرفتن بورسیه تحصیلی در ترکیه بهترین راه برای تامین مالی تحصیلات عالی شما در ترکیه است.همچنین داشتن بورسیه تحصیلی یک راه عالی برای تحصیل رایگان در ترکیه است. برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه (Türkiye Bursları) در دانشگاه Koc یک برنامه بورسیه بین المللی است که توسط دولت ترکیه تامین می شود.

تحصیل فیزیک در ترکیه

این برنامه به عنوان بخشی از برنامه مطالعاتی برنامه ریزی شده آنها در برخی از دانشگاه‌ها و بنیادهای دولتی ترکیه، از دانشجویان بین المللی حمایت مالی می کند. این به این دلیل است که برنامه Türkiye Bursları از دانشجویان همه کشورهایی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا هستند، پشتیبانی می کند.

همچنین به دانشگاهیان و محققان فوق دکترا کمک می کند تا با محققان ترک همکاری کنند. دانشگاه Koc از سال 2019 بورسیه های تحصیلی مشترک با بورس تحصیلی ترکیه را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند. برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه ارائه شده در دانشگاه کوچ موارد زیر را پوشش می‌دهد:

100% بورسیه، خوابگاه (طبق حمایت ماهانه ارائه شده توسط بورسیه تحصیلی ترکیه)، کمک هزینه ماهانه (با توجه به حمایت ماهانه ارائه شده توسط بورسیه تحصیلی ترکیه)، پروازها، سایر مزایا (دوره زبان ترکی در حین تحصیل، کمک به درخواست ویزا، فعالیت های ادغام اجتماعی و فرهنگی فوق برنامه)

اطلاعات بورسیه:

  • سال : 2022-2023
  • کشور: ترکیه
  • سازمان : Koç Üniversitesi
  • نام : Türkiye Bursları
  • سطح: کارشناسی ارشد دکتری
  • تخصص: علوم
  • هدف: همه اهداف برای دانشجویان آفریقایی
  • تعداد بورسیه های تحصیلی : N/A
  • مبلغ: 125000 لیر
  • اطلاعات مقدار: تا 125000 لیر در سال
  • مهلت: 21 فوریه 2022

چگونه برای اخذ بورسیه برای تحصیل فیزیک در ترکیه اقدام کنیم؟

قبل از درخواست برای این بورسیه تحصیلی در ترکیه در سال 2022-2023، ابتدا باید CV و Cover Letter خود را به خوبی تهیه کنید. در واقع، هر پرونده بورس تحصیلی باید شامل این دو مدرک ضروری باشد. علاوه بر این برای درخواست این بورسیه تحصیلی، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

برای برنامه‌های کارشناسی:

  • فرم درخواست بورس تحصیلی آنلاین ترکیه را پر کرده و ارسال کنید و به عنوان اولویت اول یکی از برنامه‌های واجد شرایط مقطع کارشناسی در دانشگاه Koc را نشان دهید.
  • شما باید فرم را قبل از مهلت سالانه آنها در فوریه ارسال کنید.
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست برای دانشجویان بین المللی دانشگاه Koc با تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز قبل از مهلت سالانه.
  • اگر توسط هیئت بررسی بورسیه تحصیلی ترکیه برای مصاحبه انتخاب و سپس تایید شده باشید و دانشگاه Koc نیز پذیرش را به شما ارائه دهد، بورسیه تحصیلی برای برنامه کارشناسی مربوطه به شما پیشنهاد می‌شود.

برای سایر دوره‌ها نیز پروسه به همین صورت خواهد بود.

هزینه تحصیل فیزیک در ترکیه برای دوره کارشناسی

هزینه‌ها بستگی به این دارد که آیا شما در یک دانشگاه دولتی یا یک دانشگاه خصوصی شرکت و تحصیل می‌کنید. پیشتر هزینه‌های مقطع کارشناسی برای یک سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی حدود 2500-8500 لیر  (340-1140 پوند) بود برای دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

 

تحصیل فیزیک در ترکیه

در یک دانشگاه خصوصی این هزینه می تواند از 28000 تا 112500 لیر (2295 تا 9215 پوند) در سال متغیر باشد. یک مدرک تحصیلات تکمیلی از یک دانشگاه دولتی می تواند برای هر سال تحصیلی هزینه‌ای بین 3350-5000 لیر (275-£410) برای شما داشته باشد. در حالی که پایه‌ها معیارهای خود را تعیین می کنند، دوره‌های کارشناسی ارشد معمولاً با دوره های کارشناسی یکسان است.

با این حال، این هزینه‌ها نسبت به سیستم های بریتانیا و ایالات متحده پایین تر است. که همین مزیت تحصیل در ترکیه را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند. حتی هزینه زندگی در ترکیه نیز مقرون به صرفه هستند. یک دانشجوی بین المللی متوسط فقط به 2250-3000 لیر (185- 245 پوند) در ماه برای هزینه های زندگی نیاز دارد.

این رقم برآورد شده برای هزینه های زندگی در ترکیه امکانات رفاهی مانند اقامت، پوشاک و حمل و نقل را در بر می گیرد. بسته به سبک زندگی و ترجیحات شما تقریباً به 750 لیر (62 پوند) در هر ترم برای تهیه کتاب های درسی و 6250 لیر (510 پوند) برای غذا و نوشیدنی نیاز دارید.

اخذ ویزا برای تحصیل فیزیک در ترکیه

ویزای جهت تحصیل فیزیک در ترکیه بسته به هدفی که در این کشور اقامت دارید انواع مختلفی دارد. مطمئن شوید که تحقیقات خود به را درستی انجام می دهید تا اطمینان حاصل کنید که برای مورد مناسب درخواست داده‌اید.

فرآیند درخواست ویزا در کنسولگری ترکیه در کشور شما انجام می شود. اما ابتدا باید پیش درخواست خود را بصورت آنلاین در فرآیند‌های کنسولی جمهوری ترکیه تنظیم کنید. هنگامی که درخواست شما تأیید شد، از شما انتظار می رود در یک قرار ملاقات شرکت کنید و موارد زیر را ارائه دهید:

  • نامه پذیرش از دانشگاه ترکیه
  • فرم تکمیل شده ویزای دانشجویی ترکیه
  • اثبات توانایی شما برای حمایت مالی از خود
  • پاسپورتی که حداقل 60 روز بیشتر از مدت اقامت شما اعتبار دارد
  • هزینه ویزای مورد نیاز
  • مدرک بیمه سلامت
  • یک عکس پاسپورت

آماده سازی ویزای دانشجویی خود را در اولویت قرار دهید، زیرا پس از ارسال درخواست شما، تقریباً هشت هفته طول می کشد تا ویزا به دست شما برسد.

مزایای تحصیل فیزیک در ترکیه

ترکیه بین آسیا و اروپا قرار گرفته است که آن را به یکی از کشور‌های شگفت انگیز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل نموده است. در واقع این طور میتوان گفت که کشور ترکیه نقش مهمی در تبادل اندیشه های شرقی و غربی با یکدیگر و تلفیق این دو با هم ایفا نموده است.

 

تحصیل فیزیک در ترکیه

ترکیه یک‌ هاب  و مرکز خیلی مهم برای تبادلات فکری و بورسیه تحصیلی بین المللی محسوب می شود. ترکیه به عنوان کاندید عضو اتحادیه اروپا (با حضور کامل در فرآیند بولونیا)، برآوردها حاکی از آن است که سالانه حدود 120000 دانشجوی خارجی در این کشور ثبت نام نمایند. هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی در سراسر ترکیه نسبتا پایین است.

آزمون ورودی برای تحصیل فیزیک در ترکیه

اکثر متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و البته تحصیل فیزیک در ترکیه علاوه بر نیاز به مدارک مناسب در سطح تحصیلی قبلی، باید در آزمون ورودی نیز شرکت کنند. این در مورد برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و برای متقاضیان بین المللی نیز صدق می کند. آزمون مورد نیاز جهت تحصیل در ترکیه ،آزمون ورودی ALES است.

 

تحصیل فیزیک در ترکیه

بسیاری از برنامه‌ها و کورس‌ها در مقطع کارشناسی ارشد از متقاضیان می‌خواهند که حداقل امتیاز 50-55 را در این آزمون کسب نمایند. با کسب نتایج بهتر به طور حتم شانس شما برای پذیرش در دانشگاه‌های رقابتی‌تر یا برنده شدن بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی نیز افزایش خواهد یافت.

دانشگاه‌ها و موسسات برای تحصیل فیزیک در ترکیه

این کشور دارای بیش از 200 موسسه آموزش عالی است که حدود هشت میلیون دانشجو را پوشش می دهد. تقریباً 120 مورد از این موسسات دانشگاه‌های دولتی هستند، در حالی که بقیه موسسات دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی می باشند.

در مجموع 21 موسسه ترکیه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 حضور دارند که دانشگاه کوچ، دانشگاه سابانچی، دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه بیلکنت در رتبه بندی 600 دانشگاه برتر قرار دارند.

 

تحصیل فیزیک در ترکیه

با توجه به اینکه سیستم آموزش عالی ترکیه یکی از جوان ترین سیستم های آموزش عالی در جهان است، این یک موقعیت چشمگیر محسوب می شود. تا سال 1970، تنها 8 مؤسسه در ترکیه تأسیس شده بودند.

از آنجایی که ترکیه توسط بورس فایننشال تایمز (FTSE) به عنوان یک اقتصاد نوظهور پیشرفته طبقه بندی می شود، رتبه بندی دانشگاه‌ها در اقتصادهای نوظهور آموزش عالی تایمز در سال 2021 نشانه خوبی از عملکرد این کشور در شرایط اقلیمی فعلی است. در مجموع 43 دانشگاه ترکیه جلوه‌گری نموده‌‌اند که از میان این 43 دانشگاه، چهار دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارند.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *