موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

ترنسفر وایز چیست؟

بانکداری ترکیه ترنسفر وایز چیست؟

ترنسفر وایز که اخیراً نام خود را به Wise تغییر داده است، اساساً یک حساب آنلاین است که در آن می‌توانید پول مورد نظر خود را به خارج از کشور ارسال کنید یا خریدی به ارزهای دیگر داشته باشید. همچنین می‌توانید در خارج از کشور با کارت نقدی Wise خود خرج کنید.

این شرکت در سال 2011 به عنوان یک سرویس انتقال پول ساده به خارج از کشور شروع به کار کرد و توسط Taavet Hinrikus  تأسیس شد. دفتر مرکزی Wise در لندن است، اما این شرکت اکنون دفاتری در سراسر جهان دارد.

وایز چگونه کار می‌کند؟

وقتی می‌خواهید با وایز پولی را به خارج از کشور ارسال کنید، پول مستقیماً از حساب بانکی شما به حساب گیرنده شما می‌رود.

در واقع، در پشت صحنه چیزهای بیشتری اتفاق میفتد. وایز در سرتاسر دنیا حساب دارد. زمانی که می‌خواهید به خارج از کشور پول ارسال کنید، در واقع با ارز محلی خود به حساب محلی Wise پرداخت می‌کنید. سپس حساب Wise در کشور خارج از کشوری که می‌خواهید پول به آن ارسال کنید، ارز محلی را برای گیرنده ارسال می‌کند. پولی که می‌پردازید هرگز از مرزها نمی‌گذرد.

ترنسفر وایز چیست؟

به عنوان مثال، تصور کنید که از بریتانیا برای خانواده‌ای در ایالات متحده پول می‌فرستید. شما باید به حساب Wise خود وارد شوید و آن را با حساب بانکی بریتانیایی خود پیوند دهید، همچنین باید جزئیات بانکی گیرنده آمریکایی خود را وارد کنید. این دقیقاً مانند تنظیم یک گیرنده پرداخت جدید در حساب بانکی خود است.

هنگامی که Wise آماده شد، مبلغ درخواستی (به پوند) را به حساب خود در بریتانیا انتقال خواهد داد. سپس وایز به حساب ایالات متحده اطلاع می‌دهد و سپس مبلغ توافق شده  را به دلار آمریکا برای گیرنده ارسال می‌کند.

شرکت سود خود را از طریق کارمزد این معاملات به دست می‌آورد که به وضوح قبل از انجام هرگونه تعهدی محاسبه می‌شود. حتی قبل از اینکه مجبور به ثبت نام شوید، می‌توانید از مبدل آن‌ها در صفحه اصلی استفاده کنید.

ویژگی‌های ترنسفر وایز

انتقال پول رقابتی و شفاف

انتقال پول بین‌المللی همیشه مهمترین قابلیت ترنسفر وایز یا Wise بوده است. این تنها شرکتی نیست که این خدمات را ارائه می‌کند، اما می‌توان تأیید کرد که پلتفرم آن بسیار ساده است، استفاده از آن آسان است و نرخ‌ آن‌ همیشه معقول و شفاف به نظر می‌رسند.

وایز همواره، به ارائه‌ی یک تجربه کاربری یکپارچه افتخار می‌کند. همچنین به خود می‌بالد که 13 برابر ارزان‌تر از خدمات صرافی سنتی است. پس جای تعجب نیست که محبوبیت بین‌المللی آن افزایش یافته است – و به یکی از ارزشمندترین استارت‌آپ‌های فناوری مالی در جهان تبدیل شده است.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند پول خود را به ارز محلی خود یا بیش از 50 ارز مختلف انتقال دهند. به طور دقیق، وایز از کاربران برای ارسال و دریافت پول از لیست 22 ارز پشتیبانی می‌کند. و کاربران می‌توانند پول را به 27 ارز دیگر از طریق نقل و انتقالات محلی ارسال کنند.

گیرنده نیازی به داشتن یک حساب Wise ندارد – تنها چیزی که برای تنظیم حواله لازم است جزئیات بانکی معمولی آن‌هاست.

این شرکت همچنین به هیچ هزینه پنهان و شفافیت کامل افتخار می‌کند. در حالی که تراکنش‌های مختلف با ارزهای مختلف کارمزد متفاوتی دارند، می‌توان آن را به راحتی در صفحه اصلی یا هر زمان که انتقالی انجام می‌دهید بررسی کرد زیرا کارمزدها به وضوح از قبل نشان داده می‌شوند.

بهتر از همه اینکه نرخ ارز آن‌ها بر اساس نرخ ارز متوسط ​​​​بازار است، برخلاف بسیاری از بانک‌ها که علاوه بر اضافه کردن کارمزدهای خود، بالاتر از بازار را نیز دریافت می‌کنند. این نرخ ارز متوسط ​​یا واقعی همیشه در میانه‌ی نرخ خرید و فروش در بازارهای ارزهای جهانی است.

یکی دیگر ویژگی‌ها،‌ این است که هنگامی که می‌خواهید پول خود را تبدیل کنید یا به شخصی پرداخت کنید، آن‌ها به وضوح به شما می‌گویند که برای معامله چقدر هزینه دریافت می‌کنید. آن‌ها همچنین نرخ مبادله‌ای را که توصیه کرده‌اند، قبل از اینکه شما گزینه‌ی send را فشار دهید قفل می‌کنند تا قبل از اینکه پول شما به آن‌ها برسد، نرخ آن بالا نرود. آن‌ها این را “نرخ تضمینی” می‌نامند.

حساب های چند ارزی

تغییر نام اخیر به وایز نشان می‌دهد که شرکت اکنون بسیار بیشتر از قبل، نقل و انتقالات ارائه می‌دهد و این خبر هیجان‌انگیزی برای هر کسی است که رفت‌وآمد‌های بین‌المللی زیادی دارد. در واقع، بسیاری از ما زندگی می‌کنیم، کار می‌کنیم و به سرتاسر جهان سفر می‌کنیم، یا شاید هم دوستان و خانواده‌ای داریم که این کار را انجام می‌دهند. با این حال، حساب‌های بانکی معمولاً اینطور نیستند و توسط مرزهای جغرافیایی محدود می‌شوند، که برخی از تعاملات مالی را ناخوشایند و پرهزینه می‌کند.

ترنسفر وایز چیست؟

حساب چند ارزی Wise در این زمینه مثل فرشته‌ی سقوط کرده است. این حساب کمی شبیه داشتن چندین حساب بانکی در خارج از کشور است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا پول خود را با بیش از 50 ارز نگهداری کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما پوند بریتانیا ، یورو و دلار استرالیا در حساب Wise خود دارید. اگر می‌خواهید به یک حساب یورویی پول انتقال دهید، وایز به صورت خودکار از موجودی یورو شما استفاده می‌کند. اگر بیش از مبلغی که دارید یورو را انتقال می‌دهید، وایز به طور خودکار مقداری از ارز دیگر شما را برای پوشش مابه‌التفاوت تبدیل می‌کند.

سپس فرض کنید از یک حساب بانکی استرالیایی پول دریافت می‌کنید، می‌توانید جزئیات حساب منحصربه‌فرد AUD خود را در Wise جستجو کنید تا بتوانید پرداخت را به AUD دریافت کنید. درست مثل اینکه در کشورهای مختلف حساب بانکی داشته باشید.

اگر یکی از موجودی‌های شما خیلی کم است، همیشه می‌توانید یکی از ارزهای دیگر را که در وایز دارید به واحد پولی موردنیازتان تبدیل کنید یا به سادگی می‌توانید از کارت اعتباری، کارت نقدی، حواله بانکی یا انتقال سوئیفت، پول را به حساب Wise خود منتقل کنید.

همه انتقال‌های مالی که انجام می‌دهید با کارمزدی همراه است، اما هر زمان که پرداخت یا انتقالی انجام دهید، از قبل به شما گفته می‌شود.

حساب چند ارزی شما همراه با مسترکارت نقدی است که می‌توانید مانند هر کارت بانکی دیگری از آن استفاده کنید. کارت نقدی هنگام سفارش 5 پوند از قبل هزینه دارد. تا زمانی که ارز مربوطه را در حساب خود داشته باشید، برای هیچ تراکنش کارتی هزینه‌ای نمی‌کنید.

شما حتی می‌توانید پرداخت‌های بدون تماس را نیز انجام دهید و می‌توانید از کارت خود برای Google Pay یا Apple Pay استفاده کنید.

با Wise، می‌توانید ارزهای خود را مشاهده کنید و از طریق نسخه دسکتاپ و نسخه برنامه تلفن همراه پول خرج کنید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز پول برداشت کنید، اما بهتر است هزینه‌های محلی را بسته به جایی که هستید بررسی کنید.

حساب‌های تجاری

مسلما Wise برای کاربرانی که قصد دارند مبالغ کمتری را انتقال دهند، بهترین است. هرچه پول بیشتری ارسال کنید، هزینه‌های شما بیشتر خواهد بود زیرا این هزینه، بر اساس درصدی از انتقال مالی شما است. وایز همچنین برای هر ارز مبالغ متفاوتی را شارژ می‌کند، بنابراین بهتر است قبل از پرداخت، بررسی کنید که میزان کارمزدها چقدر است.

ترنسفر وایز چیست؟

 

حجم انتقال خود را نیز در نظر بگیرید. اگر یکباره بیش از 4000 پوند انتقال دهید، هزینه‌های بیشتری پرداخت خواهید کرد. با این حال، اگر بیش از 100000 پوند در طول یک ماه ارسال کنید، «تخفیف حجم ماهانه» وجود دارد.

در مورد حساب‌های تجاری، سرعت نیز ممکن است مورد توجه قرار گیرد. مدت زمانی که انتقال طول می‌کشد، بسته به گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. مانند کارت نقدی یا اعتباری، حواله بانکی و …. همچنین، در صورت ارسال حواله‌های بزرگ، ممکن است به بررسی‌های شناسایی اضافی و زمان پردازش طولانی‌تری نیاز باشد.

پس از قبل برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه بتوانید اولین انتقال خود را انجام دهید، باید شناسه خود را توسط وایز بررسی کنید.

آخرین نکته این است که گیرنده‌ی شما باید یک حساب بانکی داشته باشد، زیرا کاربران فقط می‌توانند پول را به صورت الکترونیکی ارسال کنند. وایز ویژگی‌های دریافت پول به صورت نقدی را ارائه نمی‌دهد.

رقبای دانا

اگر نقل و انتقالات را یکباره انجام می‌دهید، خوب است که نرخ‌های رقبا را بررسی کنید. به عنوان مثال، به Paypal و خدمات انتقال پول مانند WesternUnion نگاه کنید. بیشتر بانک‌ها خدمات انتقال بین‌المللی را نیز ارائه می‌دهند – اگر در یافتن این اطلاعات در وب‌سایت بانک خود مشکل دارید، از تماس تلفنی با آن‌ها خجالت نکشید و از آن‌ها بپرسید که نرخ چقدر است.

به خاطر داشته باشید که شرکت‌های مختلف نرخ‌ها، بررسی‌های شناسایی، زمان راه‌اندازی و همچنین سرعت انتقال متفاوتی دارند و ممکن است از محاسبات ارزی متفاوتی استفاده کنند و هزینه‌های اضافی داشته باشند که می‌تواند بر هزینه‌ی کل شما تأثیر بگذارد.

یکی دیگر از عناصری که باید در نظر داشته باشید رتبه بندی کاربران است. اکثر بررسی‌ها و ریویو‌ها، سرعت و سهولت تراکنش‌ها را تحسین می‌کنند. در ادامه رتبه بندی Wise در سایت‌های رتبه بندی زیر آمده است:

  • Trustpilot – 4.7/5
  • Smart Money People – 4.72/5
  • Monito – 8.8/10

آیا وایز امن است؟

وایز یک شرکت مالی با سابقه است که در همه کشورهایی که در آن فعالیت می‌کند (بیش از 170 کشور) از جمله ایالات متحده و بریتانیا، با مقررات مالی مطابقت دارد. آژانس‌های مالی در این کشورها استانداردهای سختگیرانه‌ای دارند که از کاربران و پول آن‌ها محافظت می‌کند.

همچنین می‌توان به این نکته اشاره کرد که وایز از تکنیک «حفاظت» استفاده می‌کند، به این معنی که تمام پول موجود در حساب‌های شما جدا از هر یک از حساب‌های تجاری Wise نگهداری می‌شود. این بدان معنی است که اگر وایز مشکلات مالی داشته باشد، پول شما همچنان در حساب شما کاملاً امن خواهد بود.

شروع کار با وایز

مانند بسیاری از خدمات و محصولات مالی، درک نحوه‌ی عملکرد وایز تا زمانی که شروع به استفاده از آن نکنید، دشوار است. اگر Wise برای نیازهای شما مناسب به نظر می‌رسد، باز کردن حساب کاملا رایگان است.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه و کار با وایز

افتتاح حساب بانکی به عنوان یک مهاجر غیر مقیم در ترکیه، پیچیده خواهد بود، اما به هر حال، ممکن است. اگر مقدار زیادی پول نقد واریز می‌کنید، بانک‌ها تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهند داشت. به طور مشابه، اگر می‌خواهید حساب ارزی باز کنید، معمولاً نیازی به اخذ اقامت نیست.

ترنسفر وایز چیست؟

مسئله‌ی اصلی دریافت شماره شناسایی مالیاتی جمهوری ترکیه است که توسط اکثر بانک‌ها برای افتتاح حساب در ترکیه مورد نیاز است. شما می‌توانید این را به عنوان یک غیر مقیم دریافت کنید، اما از بانک خود در مورد بهترین راه برای انجام این کار راهنمایی بخواهید. بانک انتخابی شما ممکن است بتواند به شما در ارائه درخواست کمک کند.

چه نوع کارمزدها و هزینه‌های بانکی را می‌توانم انتظار داشته باشم؟

هنگام انتخاب یک حساب بانکی در ترکیه، مهم است که شرایط و ضوابط را با دقت بخوانید – به خصوص در مورد کارمزدها و هزینه‌های بانکی.

ممکن است متوجه شوید که برای باز نگه داشتن حساب یا استفاده از کارت اعتباری یا نقدی، هزینه‌های رسیدگی به طور منظم دریافت می‌شود. این هزینه‌ها در طول زمان افزایش می‌یابد. سایر هزینه‌های متداول شامل کارمزد تعیین شده برای برداشت پول نقد از دستگاه خودپردازی است که توسط بانک دیگری اداره می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، بانک با شبکه خودپرداز خوبی انتخاب کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایج برای مهاجران، هزینه‌هایی است که هنگام جابجایی پول بین حساب‌هایی که از ارزهای مختلف استفاده می‌کنند، لحاظ می‌شود. کارمزدهای بانکی در اینجا می‌تواند پرهزینه باشد. علاوه بر هزینه‌ی تراکنش، بسیاری از بانک‌های ترکیه پول شما را با نرخی تبدیل می‌کنند که چندان مطلوب نیست. در این زمینه،‌ شما می‌توانید با استفاده از ترنسفر وایز برای انتقال پول بین‌المللی کارهای خود را پیش ببرید.

با ترنسفر وایز می‌توانید با استفاده از نرخ واقعی ارز بین حساب‌ها پول انتقال دهید. در وایز، هیچ علامتی وجود ندارد و هیچ هزینه‌ی پنهانی وجود ندارد. در واقع،‌ در وایز هزینه‌ی مشخصی برای انتقال خود خواهید داشت و از بهترین نرخ ارز موجود بهره مند می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتقال پول بین‌المللی ساده با ترنسفر وایز، می‌توانید به وب‌سایت رسمی وایز مراجعه کنید.

سخن آخر

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، متوجه شدیم که بهتر است برای معاملات بانکی محدود و ساده،‌ به جای واسطه و صرافی‌ها،‌ از سیستم‌هایی چون ترانسفر وایز استفاده کنیم و پول خود را در کسری از ثانیه منتقل کنیم. خوشبختانه کشور ترکیه به این سیستم مجهز است و شما می‌توانید به راحتی از طریق آن، ارزهای خود را جابه‌جا کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، نحوه‌ی ایجاد حساب کاربری در وایز و نحوه‌ی استفاده‌ از آن در ترکیه، به شما توصیه می‌کنیم که با آرال گام تماس گرفته و تمام اطلاعات مورد نیازتان را از طریق مشاوره‌ی رایگان آرال گام، به دست بیاورید. ما با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی تجارت و مهاجرت به کشور ترکیه، به خوبی می‌توانیم به شما کمک کنیم.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار مهدی
    مهدی
    ۰۵ شهریور ۱۴۰۱

    اتصال حساب زراعت به وایز بدون کیملیک ، امکان پذیر هست ؟

    • آواتار آرال گام
      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

      با سلام
      بله مشکلی نیست .