موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

13 جای دیدنی استانبول ترکیه

گردشکری جای دیدنی استانبول ترکیه

اگر به دنبال جای دیدنی استانبول ترکیه هستید، پس در مکان مناسبی هستید و قرار است مقاله‌ی مفیدی بخوانید.این شهر شگفت انگیز در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و بازدیدکنندگان زیبایی‌های غربی و شرقی را خواهند دید. از مساجد و کاخ‌های باستانی گرفته تا بازارهای شلوغ و رستوران‌های مد روز، در استانبول چیزی برای همه وجود دارد.ما در این مقاله، راجع به جاهای دیدنی استانبول ترکیه توضیح خواهیم داد. همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با جاهای دیدنی استانبول ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

زیباترین جای دیدنی استانبول ترکیه کدامند؟

1. ایاصوفیه

وقتی صحبت از مکان‌های زیبا می‌شود، هیچ چیز نمی‌تواند با مسجد تاریخی ایاصوفیه مقایسه شود. این مکان از دوران بیزانس وجود داشته و زمانی یک کلیسای جامع مسیحی بوده است. پس از فتح قسطنطنیه، ایاصوفیه به مسجد و قلب تپنده همه امور مذهبی تبدیل شد.وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، این تاریخ نیست که این مکان دیدنی ترکیه را تا این حد غیرقابل مقاومت می‌کند.

مسجد تاریخی ایاصوفیه

با سقف‌های سر به فلک کشیده، گنبد عظیم، موزاییک‌های پیچیده و خوشنویسی‌های اسلامی، ایاصوفیه یکی از زیباترین مکان‌های استانبول است، اگر نگوییم جهان.فقط وارد شدن به داخل، حسی غیردنیایی به بازدیدکنندگان می‌دهد و قداست آن تنها این احساس را تشدید می‌کند. گرفتن عکس در این مکان دشوار است، زیرا همیشه یک نفر در عکس شما حضور دارد و محیط آن واقعا شلوغ است. اما تنها تحسین این مکان برای درک زیبایی و اهمیت آن کافی است.

2. مسجد کبود (بلو ماسک)

یکی دیگر از مساجد زیبای استانبول، مسجد آبی یا کبود است. اندازه این بنای مذهبی با 73 متر ارتفاع و 63 متر عرض، همه توجه را به خود جلب می‌کند. در نمای بیرونی، بارزترین ویژگی آن شش مناره است که گمان می‌رود اشتباهی در ساخت و ساز در اوایل دهه 1600 رخ داده است.در نمای بیرونی، مسجد آبی بزرگ است، اما دقیقاً زیبا نیست. اما به محض ورود به این مکان مذهبی، متوجه خواهید شد که چرا در این لیست قرار دارد.

فضای داخلی با 20000 کاشی آبی ایزنیک، با جزئیات گل‌ها، درختان و الگوهای انتزاعی از تأثیرات عثمانی تزئین شده است.این مسجد همچنین دارای بیش از 200 پنجره شیشه‌ای رنگی است که نه تنها به طرز پیچیده‌ای طراحی شده‌اند، بلکه نور طبیعی زیادی را برای ایجاد حس بهشتی در مکان به داخل می‌دهند. جای تعجب نیست که مسجد آبی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول است.

3. بالات

بالات یک جواهر پنهان در استانبول است که گردشگران زیادی نمی‌توانند آن را کشف کنند. این محله که در سمت اروپایی استانبول واقع شده است، زمانی محل زندگی تعداد زیادی یهودی بود.در این روزها هنوز هم می‌توانید بقایای گذشته آن را ببینید و در عین حال زیبایی‌های معماری سنتی ترکیه را تحسین کنید. بهترین راه برای کاوش در بالات، قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک آن است. خانه‌های زیبا و رنگارنگ و همچنین مغازه‌ها و کافه‌های جالب را خواهید دید.حتماً به İncir Ağacı Kahvesi بروید، کافه‌ای که پله‌های تزئینی دارد و کوچه‌ای باریک با چترهای آویزان! این یکی از معروف‌ترین مکان‌های اینستاگرامی در استانبول است!

4. بازار ادویه

بازارهای سنتی زیادی در استانبول وجود دارد، اما یکی از آنها واقعاً از نظر زیبایی متمایز است، و بازار ادویه نام دارد – (با عرض پوزش، این بازار بزرگ نیست).بازار ادویه یک بازار کوچک L شکل است که شامل ادویه جات، گیاهان و چای از سراسر جهان است. همه چیز از زعفران گرفته تا لذیذ ترکی را خواهید یافت و رنگ‌ها و عطرها مست کننده هستند.

بازار ادویه ترکیه

چیزی که این مکان را بسیار زیبا کرده است، نه تنها مجموعه وسیعی از کالاهای ارائه شده، بلکه معماری نیز است. بازار ادویه در دهه 1660 ساخته شد و سقف آن توسط طاق‌های زیبایی ساخته شده است. نوری که از طریق پنجره‌ها عبور می‌کند، فضایی گرم و دلپذیر ایجاد می‌کند و آن را به مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های ترکیه تبدیل می‌کند!

5. مودا

محله مودا در سمت آسیایی استانبول بسیار دوست داشتنی است. اینجا جایی است که واقعاً می‌توانید تضاد بین قدیمی ‌و جدید را ببینید.از یک طرف خانه‌ها و کافه‌های سنتی ترک و از طرف دیگر رستوران‌ها و بوتیک‌های مدرن دارید. قدم زدن در مودا مانند یک قدم به عقب در زمان است و در عین حال زیبایی حال استانبول را تحسین می‌کنید.حتماً در کنار اسکله مودا توقف کنید تا منظره ای خیره کننده از خط افق شهر ببینید. و اگر احساس گرسنگی می‌کنید، به یکی از بسیاری از رستوران‌های غذاهای دریایی در این منطقه بروید – ناامید نخواهید شد!

6. مسجد کاملیکا

اگرچه مسجد کاملیکا یکی از تاریخی‌ترین مساجد استانبول نیست، اما مطمئناً از نظر زیبایی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این مسجد در سمت آسیایی استانبول بزرگترین مسجد در تمام ترکیه است و ساخت و ساز گران قیمت آن نقطه عطفی باشکوهی را ایجاد کرده است که سرها را برمی‌انگیزد.این مسجد همچنین شامل یک موزه، گالری هنری، کتابخانه و سالن کنفرانس و یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 3500 وسیله نقلیه است. تخمین زده می‌شود که 63000 نفر می‌توانند همزمان در داخل مسجد باشند.بازدیدکنندگان می‌توانند شکوه و زیبایی آن را در سبک معماری عثمانی و سلجوقی که شامل طاق با زاویه تند، مجموعه‌ای از گنبدهای کوچک و یک گنبد مرکزی بزرگ است، مشاهده کنند.

مسجد کاملیکا

این مسجد که در سال 2019 ساخته شد، یک ساختمان کلاسیک بود که با استفاده از تکنیک‌های مدرن ساخته شد و نتیجه چیزی است که فقط از ظرافت دور است. بیایید فضای داخلی تزئین شده زیبای مسجد را کشف کنید، اما حیاط را فراموش نکنید که می‌توانید مناره‌ها و تقارن کامل آن را تحسین کنید.مسجد کاملیکا در تپه کاملیکا واقع شده است، یک پارک سرسبز که در آن می‌توانید در یک روز خوب استراحت کنید. حتی منظره‌ای از پل بسفر دارد، یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق جهان!

7. کاخ دلمه باغچه

اگر به دنبال ساختمانی زیبا در استانبول هستید که چیزی جز مجلل و ظرافت در آن وجود نداشته باشد، کاخ دلمه باغچه برای شما عالی است. این اقامتگاه سابق سلاطین عثمانی یک شاهکار واقعی است و جای تعجب نیست که یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است.

این کاخ زیبای استانبول در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده است و معماری آن ترکیبی از سبک‌های احیای باروک و احیای روکوکو است. این اولین کاخ به سبک اروپایی است که در ترکیه ساخته شده است و بزرگ، زیبا و پر از طلا و کریستال است. واقع در باغ امپراتوری و در مجاورت تنگه بسفر، زیبایی طبیعی اطراف آن به همان اندازه خیره کننده است.

8. برج گالاتا

برج گالاتا نه تنها یکی از تاریخی‌ترین بناهای استانبول است، بلکه یکی از زیباترین بناها نیز می‌باشد. 63 متر بالاتر از محله گالاتا در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و شهر مدرن استانبول را با شکوه تماشا می‌کند.برج گالاتا نماد نمادین استانبول است و از سال 1349 پابرجا بوده است. این برج در ابتدا به عنوان یک برج سنگی برای دفاع از شهر در برابر مهاجمان ساخته شد. امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های این شهر است.

برج گالاتا

بالای برج گالاتا دارای یک سکوی رصد با منظره 360 درجه از شهر است که بازدیدکنندگان می‌توانند بیشتر نمادهای دیدنی استانبول را ببینند! اگر به عرشه دیدبانی نروید، می‌توانید عکس‌هایی از این برج سنگی را از یکی از خیابان‌های سنگفرش‌شده عجیبی که آن را احاطه کرده است، بگیرید.

9. اوسکودار

اگر به دنبال مکانی زیبا برای دیدن در استانبول برای غروب آفتاب هستید، پس هیچ محله ای بهتر از اوسکودار وجود ندارد. این منطقه ساحلی در سمت آسیایی استانبول رو به غرب است و به تنگه بسفر می‌نگرد و مناظر وسیعی از آب و موارد دیگر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.اوسکودار یکی از زیباترین و آرام‌ترین مناطق استانبول است. این مکان عالی برای پیاده روی، استراحت در کنار آب یا لذت بردن از بهترین غذاهای دریایی استانبول است.

همچنین می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های زیادی با صندلی در فضای باز پیدا کنید که می‌توانید هنگام خوردن یا نوشیدن از منظره آب لذت ببرید.شاید نمادین‌ترین ساختمان در اوسکودار برج Maiden’s Tower باشد، برج کوچکی که در جزیره کوچکی در وسط تنگه بسفر قرار دارد. می‌توانید با قایق به برج بروید و آن را کاوش کنید یا فقط از دور از زیبایی آن لذت ببرید.

10. جزایر پرنس

اگر برایتان مهم نیست که یک سفر یک روزه کوتاه از استانبول داشته باشید، جزایر پرنس ممکن است زیباترین منطقه نزدیک استانبول باشد. این جزایر که با نام آدالار نیز شناخته می‌شوند، مجموعه‌ای متشکل از 9 جزیره در دریای مرمره هستند و تنها با قایق کوتاهی از استانبول فاصله دارند.این جزایر زمانی محل زندگی شاهزادگان بیزانسی و سلاطین عثمانی بوده است. آنها را به اینجا تبعید کردند زیرا آنجا را محل مجازات می‌دانستند. با این حال، امروزه به عنوان یک بهشت دیده می‌شود!

جزایر پرنس ترکیه

بزرگترین جزیره، Buyukada، جزیره‌ای است که در آن وسایل نقلیه سوختی ممنوع است. مردم محلی و بازدیدکنندگان با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا استفاده از یکی از وسایل نقلیه برقی به اطراف می‌روند. این بدان معناست که نه تنها آلودگی ناشی از ماشین‌ها وجود ندارد، بلکه جزیره بسیار آرام‌تر است، به خصوص در مقایسه با شهر شلوغ استانبول.این جزیره مملو از عمارت‌های تاریخی است که فقط ظرافت را به نمایش می‌گذارند. اگر به دنبال یک فرار آرام به یکی از زیباترین مکان‌های ترکیه هستید، حتما از آدالار دیدن کنید.

11. آب انبار بازیلیکا

برای کسانی که زیبایی را در معماری و مهندسی می‌یابند، سفر به آب انبار باسیلیکا ضروری است. در دوران بیزانس، چندین آب انبار زیرزمینی به عنوان واحدهای ذخیره آب ساخته شد که آب شیرین شهر را تامین می‌کرد.آب انبار باسیلیکا بزرگترین آب انبار استانبول است. ابعاد آن 138 در 65 متر است و می‌تواند تا 80000 متر مکعب آب را در خود جای دهد. مخزن توسط 336 ستون که به صورت شبکه‌ای چیده شده‌اند پشتیبانی می‌شود.بسیاری از ستون‌ها از بناها و معابد تاریخی که دیگر مورد استفاده نبودند گرفته شده است. حتی می‌توانید دو سر مدوسا را در پایه دو ستون ببینید! مشخص نیست که آن ستون‌ها از کجا گرفته شده‌اند.

12. رستوران‌های پشت بام

اگر می‌خواهید زیبایی استانبول را کاملاً درک کنید، هیچ مکانی بهتر از یکی از رستوران‌های روی پشت‌بام در سراسر شهر وجود ندارد.تجربه غذاخوری روی پشت بام در استانبول بسیار محبوب است و بازدیدکنندگان آن را در بسیاری از محله‌های شهر پیدا می‌کنند.اگر می‌خواهید از ساختمان‌های تاریخی دیدن کنید، رستوران‌های روی پشت‌بام سلطان احمد را ببینید.

رستوران‌های پشت بام ترکیه

اگر یکی از تنگه بسفر و شاخ طلایی را می‌خواهید، به تکسیم بروید. و در آخر، اگر یکی از پل بسفر و تنگه را می‌خواهید، به بشیکتاش بروید!برخی از زیباترین مناظر استانبول از رستوران‌های پشت بام است! اگر می‌خواهید از زندگی شبانه در استانبول لذت ببرید، بارها و کلوب‌های روی پشت‌بام نیز وجود دارد که می‌توانید در حین انجام این کار، منظره‌ای عالی داشته باشید!

13. کلیسای چورا (Kariye Camii)

کلیسای چورا یکی از زیباترین کلیساهای استانبول است. کلیسای چورا که در قرن چهارم ساخته شد، در ابتدا به عنوان یک صومعه در خارج از دیوارهای شهر قسطنطنیه ساخته شد.پس از تسلط امپراتوری عثمانی بر قسطنطنیه در قرن پانزدهم، بیشتر کلیساها به مسجد تبدیل شدند و کلیسای چورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، بسیاری از کلیسای چورا به عنوان مسجد چورا یاد می‌کنند و از قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم یکی از آنها بود که به موزه تبدیل شد.

اگرچه از نظر معماری بیشتر شبیه مسجد است، اما موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری در داخل کلیسا وجود دارد که از زیباترین و به خوبی حفظ شده‌ترین نمونه‌های دوران بیزانس هستند.این تصاویر صحنه‌هایی از زندگی عیسی مسیح و همچنین داستان‌هایی از عهد عتیق را به تصویر می‌کشد.نقاشی‌های دیواری آنقدر جالب هستند که ما را به یاد برخی از نقاشی‌های کاپادوکیه می‌اندازند!

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با نقاط و جاهای دیدنی استانبول در ترکیه آشنا کنیم. اگر همچنان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتما با گروه مشاورین موسسه مهاجرتی آرال گام، در تماس باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *