موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دریافت حواله وسترن یونیون از خارج

بانکداری ترکیه حواله وسترن یونیون چیست

حواله وسترن یونیون چیست؟ وسترن یونیون یا Western Union یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه نقل و انتقالات مالی است. این شرکت در بیش از ۲۰۰ کشور که در لیست تحریمی نیستند، حدود ۵۰۰ هزار شعبه فعال دارد.

به واسطه حواله وسترن یونیون امکان نقل و انتقال وجه در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حساب بانکی فراهم شده است. موسسه وسترن یونیون در سال‌ها اخیر به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه حواله‌های ارزی جهان شناخته می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردهای بیشتری از این نوع حواله آشنا شوید.

Western Union چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی است که امکان انتقال منابع مالی را در سریع‌‎ترین زمان ممکن و بدون محدودیت جغرافیایی فراهم کرده است. در این روش هر فرد می‌تواند وجه مورد نظر را به فردی دیگر در نقطه دیگری از جهان انتقال دهد.

وسترن یونیون

این روش برای افرادی مناسب است که فرصت زیادی برای انتقال پول ندارند و روش‌های معمول پاسخگوی آن‌ها نیست، مناسب است. با در نظر داشتن خدمات وسترن یونیون بدیهی است که هزینه آن نسبت به روش‌های معمولی انتقال پول، بیشتر باشد؛ ضمن اینکه هزینه‌های جانبی ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون نیز بر عهده مشتریان است.

۲ روش ارسال حواله وسترن یونیون در ترکیه

گفتیم که وسترن یونیون در کشورهای زیادی شعبه دارد. یکی از این کشورها، ترکیه است. به طور کلی فرقی نمی‌کند که انتقال حواله از کدام کشور صورت گیرد اما به افرادی که تمکن مالی خوبی دارند، معمولا توصیه می‌کنیم که حواله وسترن یونیون را از کشور ترکیه ارسال کنند.

هزینه ارسال حواله وسترن یونیون در ترکیه بیشتر از کشوری مانند عراق است. چرا؟ به دلیل استفاده از سیستم‌های به‌روزتر و پیشرفته‌تر در این کشور، امکان بروز مشکلات احتمالی برای ارسال حوالجات کمتر بوده و در صورت مواجه شدن با این مشکلات هم، زمان و چالش کمتری برای حل آن مطرح است. این در حالی است که حل یک مشکل در شعب عراق می‌تواند هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها زمان ببرد.

برای ارسال حوابه وسترن یونیون در ترکیه، دو راه وجود دارد:

  1. ارسال از طریق نمایندگی
  2. ارسال به‌صورت شخصی

نحوه ارسال حواله وسترن یونیون از طریق نمایندگی

در این روش برای واریز پول باید مراحل زیر طی شود:

  • مراجعه به نمایندگی وسترن یونیون
  • ارائه گذرنامه
  • پرداخت نقدی میزان پولی که قصد جابجایی آن را دارید
  • ارائه اطلاعات مورد نیاز خود به عنوان فرستنده مانند نام و نام خانوادگی، مبلغ مورد نیاز برای انتقال، نوع ارز و کشور دریافت‌کننده
  • استعلام گذرنامه فرستنده
  • تایید مشخصات گیرنده اعم از نام و نام خانوادگی، محل اقامت و کشور
  • ارسال یک کد 10 رقمی که به آن MTCN Code هم گفته می‌شود، از طرف نمایندگی

دریافت کد ۱۰ رقمی نشان‌دهنده انتقال پول است. شخص دریافت‌کننده هم در کشوری که سکونت دارد، می‌تواند به یکی از شعب وسترن یونیون مراجعه کرده و با ارائه کد ۱۰ رقمی، وجه ارسالی را دریافت نماید.

نحوه ارسال حواله وسترن یونیون از طریق سایت

مراحل ارسال حواله وسترن یونیون در ترکیه به‌صورت شخصی عبارتست از:

  • ورود به سایت westernunion.com
  • درج اطلاعات شخصی و بانکی
  • تعیین مبلغ مورد نظر برای انتقال و نوع ارز
  • دریافت کد امنیتی که به معنای انجام فرآیند ارسال وسترن یونیون است.

راهنمای دریافت حواله وسترن یونیون از خارج

پس از ارسال حواله وسترن یونیون، دریافت‌کننده در کشور خود، به نمایندگی وسترن یونیون مراجعه کرده و مدارک لازم اعم از شناسنامه، گذرنامه و کد امنیتی ۱۰ رقمی (که توسط فرستنده برایش ارسال شده است) را تحویل می‌دهد تا بتواند وجه خود را دریافت کند.

برای واریز بانکی حواله وسترن یونیون در ترکیه باید به فرستنده اطلاع داده شود که حین ارسال حواله، این موضوع را به نمایندگی وسترن یونیون اعلام کند. چراکه در این شرایط نیاز به افتتاح حساب در ترکیه و ارائه اطلاعات حساب بانکی دریافت‌کننده است. چند روز پس از انتقال پول توسط فرستنده، واریز وجه به حساب بانکی گیرنده، صورت می‌گیرد.

ارسال پول از طریق وسترن یونیون با ارسال پول به کمک حواله سوئیفت چه تفاوتی دارد؟

تفاوت چندانی بین ارسال حواله سوئیفت از ترکیه و ارسال حواله وسترن در ترکیه وجود ندارد. تنها می‌توان به سرعت بالای انتقال پول در وسترن یونیون و همچنین کارمزد بالایی که بابت این نقل و انتقالات دریافت می‌کند، اشاره کرد.

در ارسال پول از طریق وسترن یونیون کاربران درگیر مراحل زمانبر بانکی نشده و با کمترین چالش ممکن می‌توانند وجه مورد نظر را به سراسر دنیا (به استثنای کشورهای تحریمی مثل ایران) ارسال کنند.

قوانین استفاده از حواله وسترن یونیون

برای استفاده از حواله وسترن یونیون قوانین چندانی مطرح نیست. مهم‌ترین موضوعی که باید به آن اشاره کنیم شاید سقف ارسال پول باشد که باید بین ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار باشد. حال اگر بخواهید مبلغ مورد نظر را با ارزهایی مثل لیر، یورو و … انتقال دهید، می‌توانید ارز خود را تبدیل کنید اما معادل دلاری آن نباید بیشتر از ۵۰۰۰ الی ۷۵۰۰ دلار شود.

قوانین حواله وسترن یونیون

نکته مهم دیگر در مورد پرداخت کارمزد است. انجام هر تراکنش توسط سیستم وسترن یونیون شامل کارمزد می‌شود و از مبلغی که به دست دریافت‌کننده می‌رسد، کسر نمی‌گردد. بنابراین توسط فرستنده باید پرداخت شود.

مزایا و معایب حواله وسترن یونیون

تا حدودی با مزایا و معایب حواله وسترن یونیون آشنا شدید اما در این بخش به‌طور مشخص‌تری به این موارد می‌پردازیم.

مزایای استفاده از حواله وسترن یونیون

  • در اکثر کشورهای دنیا شعبه دارد.
  • سیستم وسترن یونیون از امنیت بالایی برخوردار است.
  • انتقال حواله وسترن یونیون با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  • امکان تبدیل ارز در سیستم western union فراهم است.

معایب استفاده از حواله وسترن یونیون

  • با توجه به اینکه مدارک لازم برای ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون، گذرنامه و کد امنیتی است، احتمال کلاهبرداری هم وجود دارد.
  • کارمزد ارسال پول از طریق سیستم وسترن یونیون نسبت به سایر روش‌های انتقال پول بیشتر است.
  • در برخی کشورها امکان بروز خطا حین ارسال و دریافت حواله‌ها وجود دارد.

کاربردهای حواله وسترن یونیون

متوجه شدیم که اصلی‌ترین کاربرد وسترن یونیون ارسال حوالجات ارزی است. اما کاربرد این حواله‌ها چیست؟

  • انتقال و دریافت مبالغ بالا در کمترین زمان ممکن
  • انتقال و دریافت وجه بدون محدودیت جغرافیایی
  • پرداخت هزینه خرید آنلاین در برخی فروشگاه‌های اینترنتی که از درگاه پرداخت وسترن یونیون استفاده می‌کنند.

همچنین حواله وسترن یونیون برای افرادی که قصد انجام مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های عظیم دارند نیز کاربرد دارد؛ چرا که مبالغ سنگینی در اینگونه از مبادلات جابه‌جا می‌شود.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم به یک حساب بانکی ایالات متحده پول ارسال کنم؟
در Western Union ثبت نام کنید یا وارد شوید. «اکنون ارسال شود» را انتخاب کنید. ایالات متحده را به عنوان موقعیت مکانی خود و مقدار پولی که می‌خواهید انتقال دهید وارد کنید. «حساب بانکی» را انتخاب کنید. مشخصات گیرنده خود را وارد کنید و به صورت نقدی یا کارت پرداخت کنید. ایمیل خود را برای شماره رهگیری منحصر به فرد خود (MTCN) بررسی کنید. انتقال پول خود را دنبال کنید و آن را با گیرنده خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند پول نقد خود را دریافت کنند.
چگونه از محل نمایندگی به ایالات متحده پول بفرستم؟
با پیدا کردن یک مکان نمایندگی در نزدیکی خود شروع کنید. شناسه خود را بیاورید و به پیشخوان بروید. همچنین به جزئیات بانکی، آدرس و شماره تلفن گیرنده خود نیاز دارید. پرداخت با کارت اعتباری/دبیت کارت، نقدی یا انتقال بانکی را انتخاب کنید. شماره پیگیری خود (MTCN) را یادداشت کنید. این را با گیرنده خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند پول نقد خود را جمع آوری کنند.
انتقال پول در سراسر ایالات متحده چقدر طول می‌کشد؟
مدت زمان ارسال پول به ایالات متحده بستگی به روش انتقال و پرداخت شما دارد. مثلا: اگر پولی را برای تحویل نقدی در محل نمایندگی بفرستید، می‌تواند ظرف چند دقیقه برسد. سپرده مستقیم به بانک معمولاً بین دو تا پنج روز کاری طول می‌کشد، اما بسته به زمان پردازش بانک می‌تواند متفاوت باشد.
کجا می‌توانم برای تحویل نقدی در سراسر ایالات متحده پول ارسال کنم؟
شما می‌توانید برای دریافت پول نقد به هر ایالت ایالات متحده پول ارسال کنید. سپس گیرنده شما می‌تواند پول نقد خود را در هر مکان نمایندگی در آن ایالت دریافت کند. اگر پس از تأیید انتقال پول، نیاز به تغییر وضعیت تحویل دارید، باید درخواست تغییر مکان پرداخت کنید. برای تکمیل تغییر مکان، با خدمات مشتری تماس بگیرید.
برای ارسال پول در ایالات متحده به چه چیزی نیاز دارم؟
قبل از شروع به ارسال پول برای عزیزان خود در ایالات متحده، باید اطلاعاتی را برای تأیید نمایه و پرداخت خود به وسترن یونین ارائه دهید. این شامل: شناسه صادر شده توسط دولت شما. کارت اعتباری، دبیت کارت یا اطلاعات حساب بانکی شما، بسته به اینکه چگونه می‌خواهید برای تراکنش خود پرداخت کنید. نام و نام خانوادگی گیرنده شما همانطور که در شناسه آنها نشان داده شده است. اگر به حساب بانکی گیرنده ارسال می‌کنید، جزئیات بانکی و آدرس گیرنده شما.
چه تدابیر امنیتی وجود دارد؟
وسترن یونین تمام نقل و انتقالات خود را رمزگذاری می‌کند تا از پول شما محافظت کند. اما همیشه کارهای بیشتری برای مبارزه با تقلب وجود دارد. با مراجعه به مرکز کلاهبرداری‌ها، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
چگونه در سراسر ایالات متحده پول ارسال کنیم؟
در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید. برای شروع انتقال پول، «اکنون ارسال شود» را انتخاب کنید. ایالات متحده را به عنوان مکان خود انتخاب کنید و مقداری را که می‌خواهید ارسال کنید وارد کنید. نحوه ارسال پول خود را انتخاب کنید. به یک حساب بانکی ایالات متحده پول ارسال کنید یا یکی از بیش از 610001 مکان نمایندگی را انتخاب کنید. در این مرحله، شما ایده ای از هزینه‌های انتقال و زمان تحویل خود خواهید داشت. برای شروع ارسال پول به حساب‌های بانکی ایالات متحده یا مکان‌های نمایندگی، هزینه انتقال خود را بپردازید. می‌توانید از طریق حواله بانکی، کارت نقدی/اعتباری یا پول نقدی پرداخت کنید. وسترن یونین به بقیه امور رسیدگی می‌کند. صندوق ورودی خود را برای شماره پیگیری خود (MTCN) بررسی کنید. می‌توانید از این برای پیگیری انتقال پول خود و دریافت اعلان در هنگام رسیدن آن استفاده کنید. این را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند وجوه خود را دریافت کنند.

جمع‌بندی

در تمام مطالب فوق سعی کردیم به معرفی وسترن یونیون و نحوه استفاده از حواله وسترن یونیون، چه ارسال و چه دریافت آن، بپردازیم. استفاده از حواله وسترن یونیون برای انتقال محتوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسیار مناسب است اما معمولاً هزینه بیشتری می‌طلبد. در صورت داشتن حساب بانکی بین‌الملل می‌توانید از سایت این موسسه اقدام به ارسال وجه مورد نظرتان نمایید. در صورت نیاز به افتتاح حساب بانکی بین‌المللی می‌توانید با مجموعه آرال گام در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
1 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *