موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

رد شدن اقامت ترکیه

مهاجرت رد شدن اقامت ترکیه

وقتی درخواست اجازه اقامت شما در ترکیه رد شد چه کاری باید انجام دهید؟ به نظر می‌رسد که اخیرا، تعداد درخواست‌های اجازه اقامت رد شده در ترکیه در حال افزایش است، با این حال، اکثر این رد شدن‌ها به دلیل درخواست‌های ناقص با مدارک مفقود یا نادرست است. این امر به ویژه از زمانی که مقامات مهاجرت ترکیه شرایط لازم برای مجوزهای اقامت را بازنگری کردند و در روند تأیید آنها سختگیرانه‌تر عمل کردند، صادق است.

اگر از رد درخواست خود می‌ترسید یا درخواستتان رد شده و نمی‌دانید که در این مورد چکار کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. ما اطلاعاتی که لازم دارید را در اختیارتان قرار داده‌ایم. همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی آرال گام با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با رد شدن اقامت ترکیه خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی آرال گام در ارتباط باشید.

چرا درخواست اجازه اقامت من رد شده است؟

ممکن است یک فرم اطلاع رسانی (tebligat) دریافت کرده باشید که دلیل رد درخواست شما را ذکر می‌کند.متداول‌ترین دلیل برای رد درخواست‌های اجازه اقامت، دلایل ذکر شده در ماده 32 (مد 32) در قانون شماره 32 است. طبق ماده 32، درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت در صورتی رد می‌شود که:

• در درخواست شما یک یا چند دلیل ذکر شده در بند اول ماده 31 ذکر نشده است و اطلاعات و مدارک مربوط به این درخواست به طور کامل ارائه نشده است.

• درخواست شما مشمول ماده 7 نیست.

• محل اقامت شما استانداردهای عمومی‌ بهداشت و ایمنی ساختمانی را رعایت نمی‌کند.

• شما یک گواهی سوء پیشینه معتبر که توسط مقامات ذیصلاح کشورتان صادر شده باشد را ارائه نداده‌اید.

• شما آدرس اشتباهی را برای محل اقامت خود در ترکیه درج می‌کنید.

همچنین چندین ک.رئ دیگر در همین کد وجود دارد که ممکن است دلیل رد درخواست شما را توضیح دهد.

در ماده 33 آمده است که در موارد زیر اجازه اقامت کوتاه مدت اعطا نمی‌شود و رد یا لغو می‌شود و مجوزهای منقضی شده تمدید نمی‌شود.

• یک یا چند مورد از شرایط خواسته شده در ماده 32 احراز نشده یا دیگر قابل اجرا نیست

• مقامات تعیین می‌کنند که مجوز اقامت برای مقاصدی غیر از آنچه که برای آن صادر شده است استفاده می‌شود.

• یک تصمیم معتبر اخراج علیه خارجی یا ممنوعیت ورود به ترکیه صادر می‌شود.

• شما از حداکثر مدت اقامت در خارج از کشور در طول دوره اجازه اقامت خود بر خلاف مقررات مربوطه تجاوز می‌کنید.

ماده 15 همچنین می‌گوید که به خارجی‌های زیر ویزا داده نمی‌شود:

• کسانی که گذرنامه یا سند قانونی جایگزین با اعتبار حداقل شصت روز بیشتر از مدت ویزای درخواستی ندارند.

• کسانی که از ورود به ترکیه منع شده‌اند

• کسانی که تهدیدی برای نظم عمومی ‌یا امنیت عمومی ‌تلقی می‌شوند

• کسانی که بیماری دارند و تهدیدی برای سلامت عمومی ‌محسوب می‌شوند

• طبق قراردادهایی که جمهوری ترکیه طرف آن است، کسانی که متهم یا محکوم به جرم یا جنایاتی هستند که مبنای قانونی کافی برای استرداد را فراهم می‌کنند.

• کسانی که بیمه درمانی معتبری ندارند که مدت اقامت را پوشش می‌دهد

• کسانی که نمی‌توانند هدف خود را از ورود، عبور و مرور یا اقامت در ترکیه توجیه کنند

• کسانی که در مدت اقامت خود تمکن مالی کافی یا درآمد منظم ندارند

• کسانی که نپذیرفتند مطالبات ناشی از تخلف ویزا یا مجوز اقامت قبلی را بپردازند.

نحوه ثبت اعتراض

پس از دریافت فرم اعلان خود، باید به دادگاه اداری (İdare Mahkemesi)، مراجعه کنید.اگر تصمیم رد توسط نمایندگی خارجی ترکیه گرفته شود، شکایت باید در دادگاه اداری آنکارا و اگر توسط فرمانداری گرفته شود، باید در دادگاه اداری در صلاحیت فرمانداری طرح شود.

حضور در ترکیه پس از رد شدن اقامت

پس از دریافت اعلان رد شدن اقامت به ترکیه، در صورت نداشتن ویزا یا معافیت ویزا، 10 روز فرصت دارید تا کشور را ترک کنید. اگر ویزا دارید، این 10 روز پس از انقضای آن شروع می‌شود.ممکن است شما در حال طرح شکایت برای رد شدن خود باشید، با این حال، این روند اخراج را متوقف نمی‌کند. اگر پس از پایان 10 روز همچنان در کشور باشید، ممکن است جریمه و اخراج شوید.

درخواست مجدد برای مجوز

درخواست مجدد برای مجوز

اگر می‌خواهید دوباره برای اجازه اقامت جدید درخواست دهید، باید از کشور خارج شوید و اگر می‌خواهید برای همان نوع اجازه اقامت درخواست دهید، باید 6 ماه صبر کنید. با این حال، می‌توانید بدون نیاز به صبر کردن در آن بازه زمانی، برای نوع دیگری درخواست دهید.

هزینه‌ها و رویه‌های قانونی در ترکیه

علاوه بر هزینه‌هایی مانند سفر و وکالت، باید انتظار داشته باشید که حدود 20000 لیر (1000 دلار) برای مشاوره حقوقی از یک وکیل بپردازید.

هزینه هر پرونده با توجه به پیچیدگی و وسعت پرونده و همچنین سایر عوامل تعیین می‌شود. موارد فوق یک قیمت پایه است که باید به شما در اندازه‌گیری قیمت/کارمزدها از قبل کمک کند.

با توجه به چارچوب قانونی در ترکیه، این امر می‌تواند چندین ماه یا حتی بیشتر از یک سال طول بکشد، به خصوص در شهرهای بزرگتر مانند استانبول و آنکارا.

اگر در هر صورت پرونده شما رد شود یا درخواست تجدیدنظر شما لغو شود، دوره اضافه اقامت شما به تاریخی که درخواست مجوز اقامت شما در اصل رد شده است، عقب خواهد افتاد.

شما باید این را جدی بگیرید زیرا ممکن است درخواست اقامت جدید یا انجام اقدامات جایگزین آسان‌تر باشد. ممکن است به شما توصیه شود که ترکیه را ترک کرده و بر اساس دسترسی گذرنامه خود یا انجام اقدامات دیگر، دوباره وارد شوید.

دلایل رد درخواست اقامت ترکیه

رد درخواست اجازه اقامت در ترکیه بیشتر به دلیل اشتباهات رایجی است که در ارائه‌ی مدارک رخ می‌دهد. علاوه بر این، دلایل رد ممکن است بسته به نوع درخواست اجازه اقامت متفاوت باشد. در زیر می‌توانید مرتبط‌ترین مشکلات مربوط به مجوز اقامت ترکیه را بیابید.

متداول ترین دلیل برای رد درخواست‌های اجازه اقامت در ترکیه

پس از درخواست اقامت ترکیه، ممکن است متوجه شوید که درخواست شما رد شده است. در اینجا به برخی از دلایل رد اقامت ترکیه اشاره می‌کنیم:

1. عدم وجود شرایط لازم با توجه به نوع مجوز اقامتی که باید اخذ شود

2. پر کردن فرم درخواست اجازه اقامت به اشتباه

3. وجود تصمیم اخراج در مورد خارجی

4. وجود ممنوعیت ورود اتباع خارجی

5. ناقل بیماری که تهدیدی برای سلامت عمومی ‌محسوب می‌شود

6. وقتی فرد به ترکیه می‌آید، اطلاعات آدرس محل اقامت خود را ارائه ندهد.

7. درخواست اجازه اقامت یا اقامت کوتاه مدت در ترکیه پس از نقض ویزا

8. درخواست اجازه اقامت پس از اتمام دوره معافیت ویزا

با در نظر گرفتن چنین شرایطی، احتمال رد درخواست شما برای اقامت ترکیه وجود دارد.

سوالات متداول

چگونه برای رد اجازه اقامت در ترکیه درخواست تجدید نظر کنیم؟

مقررات مربوط به درخواست اجازه اقامت در ترکیه در مورد اعتراض به رد درخواست اجازه اقامت در قانون شماره 6458 موجود است. اتباع خارجی که فکر می‌کنند شرایط کتبی را دارند می‌توانند با تهیه مدارک خود برای اجازه اقامت اقدام کنند. در نتیجه ارزیابی درخواست، درخواست اجازه اقامت تبعه خارجی ممکن است رد شود. در صورت رد درخواست اجازه اقامت، فرم اطلاع رسانی به تبعه خارجی داده می‌شود. در این فرم دلیل رد درخواست نوشته خواهد شد.برای اعتراض به رد درخواست اجازه اقامت، خارجی که برگه اخطاریه را دریافت می‌کند باید ظرف 60 روز از تاریخ ابلاغ به دادگاه اداری مراجعه کند.

چگونه برای رد اجازه اقامت در ترکیه درخواست تجدید نظر کنیم؟

اگر تصمیم به رد درخواست اجازه اقامت توسط نمایندگان خارجی گرفته شده باشد، باید در دادگاه اداری آنکارا طرح دعوی شود. در صورتی که تصمیم توسط فرمانداری‌ها گرفته شده باشد، باید علیه رای رد در دادگاه اداری محل استقرار فرمانداری در حوزه قضایی اقامه دعوی شود. مورد رد درخواست اجازه اقامت مانند یک مورد لغو است. ابطال تصمیم اتخاذ شده توسط اداره در مورد پرونده مذکور درخواست خواهد شد.

چه مدت طول می‌کشد تا درخواست تجدید نظر در مورد رد مجوز اقامت شود؟

مدت دعوای رد درخواست اجازه اقامت با توجه به شهر محل اقامه دعوی متفاوت است. اما در شهرهای بزرگی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر این پرونده به طور متوسط 9-6 ماه به نتیجه می‌رسد. با این حال، مدت زمان ممکن است متفاوت باشد.

چگونه پس از رد درخواست مجدد درخواست کنیم؟

در صورت رد درخواست اجازه اقامت، فرد می‌تواند در مهلت قانونی کشور را ترک کرده و در هر زمانی که بخواهد دوباره وارد کشور شود. در این صورت، اگر اتباع خارجی بخواهند ظرف 6 ماه درخواست جدیدی ارائه دهند، باید درخواست اجازه اقامت جدید ارائه کنند.این بدان معناست که آنها باید برای نوع دیگری از اجازه اقامت اقدام کنند. اگر به همین دلیل بخواهند برای اجازه اقامت اقدام کنند، دوره 6 ماهه باید به پایان برسد.

آیا می‌توانم هزینه مجوز اقامت را بازپرداخت کنم؟

پاسخ به این سوال ممکن است متفاوت باشد. اگر درخواست اجازه اقامت شما رد شود، یا زمان کمتری نسبت به درخواست خود داشته باشید، ممکن است بتوانید برخی از هزینه‌های درخواست را بازپرداخت کنید. بستگی به این دارد که متخصص مهاجرت در پایان قرار شما چه نوع مدرکی را به شما بدهد.

اگر یک سند ارتباطی رسمی ‌دریافت کردید: این سند یک کاغذ در اندازه A-4 است که به سادگی می‌گوید اداره کل مدیریت مهاجرت یا اداره مهاجرت درخواست شما را دریافت کرده است و آنها به آن رسیدگی می‌کنند. همچنین بیان می‌کند که هزینه‌های شما مسترد نخواهد شد. هم شما و هم کارشناس اداره مهاجرت باید این سند را امضا کنید. اگر چنین مدارکی را دریافت کنید، متأسفانه نمی‌توانید هیچ یک از هزینه‌هایی را که پرداخت کرده‌اید بازپرداخت کنید.

آیا می‌توانم هزینه مجوز اقامت را بازپرداخت کنم؟

اگر مدرک درخواست اجازه اقامت دریافت کردید: این نیز یک کاغذ در اندازه A-4 است، اما عکس شما روی آن است. اجازه اقامت موقت در بالای این سند نوشته شده و 90 روز اعتبار دارد.اگر چنین مدارکی را دریافت کردید به این معنی است که اقامت شما تایید شده است. اما ممکن است به عنوان مثال به جای دو سالی که درخواست داده‌اید، یک سال اقامت به شما داده شود. یا ممکن است بعداً پیامی ‌دریافت کنید که به اداره مهاجرت محلی بروید و به دلایلی نامه رد درخواست به شما داده شود. اگر نامه رد را دریافت کنید، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تجدید نظر در مورد رد درج خواهد شد.

آیا می‌توانم بازپرداخت بیمه درمانی دریافت کنم؟

متاسفانه امکان بازپرداخت هزینه بیمه درمانی وجود ندارد.

هزینه‌های اضافه اقامت چیست؟

اتباع خارجی که مدت ویزای آنها بیش از حد مجاز است، باید علاوه بر هزینه اجازه اقامت، جریمه‌ای نیز بپردازند. برای اطلاع از میزان صحیح جریمه اضافه اقامت خارجیانی که در ترکیه غیرقانونی می‌مانند، باید به دفاتر تخلف ویزا در فرودگاه‌ها و دروازه‌های مرزی مراجعه کنند.تعداد جریمه‌هایی که باید در مواردی که تخلف ویزا اعمال می‌شود و جریمه و میزان نشتی که آنها شهروند کشورهای خارجی هستند بسته به ماهیت مدت اقامت آنها در ترکیه به روش‌های مختلفی محاسبه می‌شود.

چه زمانی باید ترکیه را ترک کنم؟

در صورت رد درخواست اجازه اقامت، تبعه خارجی پس از انقضای ویزا یا معافیت ویزا، باید ظرف 10 روز کشور را ترک کند. اعتراض به امتناع از اجازه اقامت باعث توقف روند اخراج نخواهد شد.به همین دلیل برای اتباع خارجی که در موعد مقرر از کشور خارج نشوند، تصمیم اخراج اتخاذ خواهد شد. در عین حال جریمه اداری نیز متحمل خواهد شد. اما اگر در موعد مقرر به تصمیم اخراج اعتراض شود، طبق قانون، رسیدگی به اخراج متوقف خواهد شد (ماده 53 قانون حقوق بشر).

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم به شما راجع به رد شدن درخواست اقامت ترکیه توضیح دهیم. پس با خواندن این مقاله، مطمئنا به این نتیجه رسیده‌اید که رد شدن این درخواست، جای اصلاح و اعتراض دارد و شاید بتوانید با تصحیح مدارک و دلایل رد شدن، اقامت دائم و پاسپورت ترکیه را از آن خود کنید. برای اطلاعات بیشتر و کامل‌تر، با موسسه مهاجرتی آرال گام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار mahmutlar escort
    mahmutlar escort
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

    Awesome! Its genuinely remarkable post, I have got much clear idea regarding from this post