موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

بازده سرمایه گذاری در املاک ترکیه چقدر است؟

بازده سرمایه گذاری را می توان به عنوان درصدی تعریف کرد که بین سود خالص و هزینه سرمایه گذاری ناشی از سرمایه گذاری برخی منابع برآورد می شود. به عبارت دیگر، بازده سرمایه گذاری بالاتر به معنای سود مثبت سرمایه گذاری نسبت به هزینه آن است. بازگشت سرمایه (ROI : Return on investment) به عنوان یک معیار عملکرد برای ارزیابی موثر بودن یک سرمایه گذاری یا مقایسه کارآمدی بسیاری از سرمایه گذاری‌های مختلف استفاده می شود. در شرایط صرفاً اقتصادی، بازده سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های مرتبط کردن سود به سرمایه سرمایه‌گذار است.

لازم به ذکر است که روش محاسبه بازده سرمایه گذاری املاک در ترکیه با سایر سرمایه گذاری‌ها در مناطق دیگر متفاوت است، جایی که سرمایه موجود در ملک ارزش واقعی خود را حفظ می کند و ممکن است ارزش ملک اغلب افزایش یابد تا به درصد سالانه برسد. سود از طریق بازده سرمایه گذاری که با فروش مجدد یا اجاره تا 20٪ از ارزش اصلی دارایی حاصل می‌شود.

 

معرفی بهترین مناطق سرمایه گذاری در املاک ترکیه در سال 2022

بازار املاک و مستغلات در ترکیه از نظر مناطق سرمایه گذاری دارای تنوع زیادی است و پروژه‌های مسکونی توسعه یافته آن در استان‌ها و شهر‌های مختلف ترکیه توزیع شده است.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

در حقیقت هر یک از استان‌های ترکیه دارای ویژگی‌های منحصر بفردی در دارایی‌های خود هستند که آن را از سایر شهر‌ها متمایز می‌کند. بهترین مناطق سرمایه گذاری املاک در ترکیه در سال 2022 به شرح زیر است :

استانبول : استانبول معروف به شهر دو قاره، شامل پروژه‌های مسکن با مهندسی شهری متمایز است. این پروژه‌ها در تعدادی از مناطق در قاره‌های آسیا و اروپا توزیع شده‌اند که برجسته‌ترین آنها عبارتند از: Basaksehir، Şişli، Kağıthane، Levent، بشیکتاش (Beşiktaş) در سمت اروپایی و اوسکودار بیکوز (Üskudar Beykoz)، کادیکوی (Kadikoy) و سانجاکتپه (Sancaktepe) در سمت آسیایی هستند.

آنکارا  : اکثر وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در آنکارا متمرکز هستند و پایتخت سیاسی کشور که از نظر پروژه های مسکن موجود در آن شاهد پیشرفت چشمگیری است. مهمترین مناطق سرمایه گذاری در آنکارا شامل چانکایا (Çankaya)، آلتینداغ (Altindag)، کاشی اوران (Kashi Oran)، قهرمان کازان (Kahraman Kazan)، گلباشی (Gulbaşı)، آلتین (Altin) و سینجان (Sincan) است.

آنتالیا : آنتالیا، پایتخت توریستی ترکیه است که تمام عناصر مسکن امن و راحت در آن در آغوش طبیعت جذاب متمرکز شده است و برجسته ترین مناطق سرمایه گذاری در آن، کنیالتی Konyaalti ، آلانیا Alanya ، کمر Kemer ، سریک Serik، کوملوکا Kumluca است.

بورسا : بورسا پایتخت باستانی امپراتوری عثمانی است و مظهر بسیاری از جاذبه های باستانی و توریستی برجسته ترکیه است. این شهر به استانبول نزدیک است و بسیاری از املاک و مستغلات و بخش‌های صنعتی را در بر می‌گیرد. Mudanya، Inegol، Nilufer، Osmangazi از مهمترین مناطق سرمایه گذاری آن هستند.

ترابزون : ترابزون که به عروس دریای سیاه لقب گرفته است، شگفت انگیزترین مناظر را در بر می گیرد، مجموعه ای از مجتمع‌های مسکونی با سبک شهری فوق العاده و مناظر جذابی از مناظر اطراف را ارائه می دهد. Akçaabat، Araki، Arsin، Maçka، Ortahisar، Yomra از جمله مناطق سرمایه‌گذاری مهم تلقی می شوند.

ساکاریا : ساکاریا با ویژگی های مثال زدنی و محیطی استاتیک به دور از سر و صدا و ازدحام ترافیک شناخته شده است، برخی از مهم ترین مکان‌های سرمایه گذاری این شهر شامل Adbabazri، Sapanca، Karasu، Serdivan، Ak Yazi است.

آیا سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه توصیه می‌شود؟

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

آمارهای صادر شده توسط موسسات آماری ترکیه میزان تقاضا برای انواع بازار املاک را نشان می دهد تا اینکه در سال های اخیر شاهد اعداد بسیار زیادی در فروش املاک بوده ایم که نشان دهنده واقعیت پویای بازار به ویژه در مناطق گرم در نزدیکی پروژه های بزرگ، حمل و نقل، مراکز تجاری و غیره است. اگر این آمار را بررسی کنید، متوجه اهمیت این بخش سرمایه گذاری در ترکیه، به ویژه در شهرهای بزرگی خواهید شد که قیمت آنها طی دو سال گذشته افزایش سریعی داشته است.

آیا سرمایه گذاری املاک در ترکیه سودآور است؟

قبل از پاسخ به این سوال، باید اعلام کنیم که همه املاک و مستغلات در یک مقیاس نیستند و یک ملک در یک منطقه دورافتاده را نمی توان به عنوان یک ملک در نقطه داغ در بازار املاک تلقی کرد. از این رو باید بدانید که انتخاب صحیح ملک به صورت هوشمندانه قضاوت نهایی در پاسخ به این سوال است.

بنابراین کیفیت انتخاب ملک شما ممکن است به شما این امکان را بدهد که بیشتر از آنچه انتظار دارید سود کنید. بر اساس تجربیاتی که در این زمینه بدست آورده‌ایم که نرخ‌های افزایش قیمت در یک دوره بسیار کوتاه تقریباً 30 درصد قیمت خود ملک بوده است. و این بدون شک به هوش سرمایه گذار و انتخاب موفق سرمایه‌گذار مربوط می شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

علیرغم بحران جهانی کرونا، بخش املاک و مستغلات کمترین آسیب را در بخش اقتصادی ترکیه داشته است، تا جایی که موج تعطیلی‌ها به دلیل تاخیر در اجرای بسیاری از پروژه ها به افزایش قیمت املاک کمک کرد که منجر به افزایش نیز قیمت شد. قیمت اجاره آپارتمان‌ها در استانبول و بسیاری از شهرهای دیگر به موازات بحران کرونا و کاهش نرخ ارز لیر ترکیه افزایش یافته و گاهی به بیش از 70 درصد می رسد. داغی بازار املاک ترکیه را نیز شاخص قیمت مسکن جدید در ترکیه برای دسامبر 2021 نشان می دهد که از ابتدای مطالعه در سال 2010 تا کنون 115.10 درصد افزایش یافته است.

موسسه مهاجرتی آرال گام

مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *