موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

شعبات بانک ملی و بانک ملت در ترکیه

بانکداری ترکیه شعبات بانک ملی و بانک ملت در ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای پرطرفدار برای اقامت، تحصیل، اشتغال و سرمایه‌گذاری است. به همین دلیل انجام راحت‌تر امور بانکی و نقل و انتقالات مالی برای ایرانیان مقیم ترکیه اهمیت زیادی دارد. بانک‌های ایران که در کشور ترکیه شعبه دارند، متاسفانه نمی‌توانند خدمات زیادی را به مشتریان خود ارائه بدهند. فعالیت بانک‌های ایرانی به علت تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران، بسیار محدود شده‌است. مثلا بانک ملت در ترکیه بسیار محدود عمل می کند.

در واقع بانک‌های ایران که در کشور ترکیه شعبه دارند فقط می‌توانند خدمات محدودی مثل افتتاح حساب را برای ایرانیانی که پاسپورت دارند انجام دهند. گردشگران ایرانی یا افرادی که مقیم کشور ترکیه هستند همچنین می‌توانند به صورت خیلی محدود از این شعب اقدام به خرید لیر یا هر ارز دیگری کنند که این کار از طریق دستگاه POS بانکی انجام می‌شود. از دیگر خدماتی که شعب بانک‌های ایرانی دارای صرافی می‌توانند برای مشتریان انجام دهند ارسال حواله ارزی است. بانک‌های ایرانی داخل کشور ترکیه نمی‌توانند به صورت مستقیم وجهی را از بانک‌های داخل ایران به شعب خارجی انتقال بدهند.

تعدادی از بانک‌های ایرانی مثل بانک ملت، ملی، آینده و پارسیان در کشور ترکیه شعبه دارند. خدمات شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه به علت تحریم‌ها محدود به سپرده‌گذاری شده‌است. بانک‌های ایرانی در کشور ترکیه در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر متمرکز شده‌اند.

بانک ملت در ترکیه

مهم‌ترین بانک ایرانی که در ترکیه شعبه دارد بانک ملت است. هدف این بانک از تاسیس در کشور ترکیه، اتصال به سیستم بین‌المللی مالی بود که مسافران بتوانند پول خود را از ایران به ترکیه انتقال بدهند و به علت تحریم‌ها این هدف تا به امروز میسر نشده‌است. بانک ملت با حمایت کشور ایران برای مشتریان ایرانی که مقیم کشور ترکیه هستند در ترکیه تاسیس شده‌است. این بانک در آنکارا، استانبول و ازمیر به مشتریان ایرانی مقیم ترکیه خدمات ارائه می‌دهد.

بانک ملت در ترکیه

این بانک اولین فعالیت‌های خود را در سال 1992 در استانبول آغاز کرد که امروزه 3 شعبه فعال و مجزا در این کشور دارد. بانک ملت به مردم ایران این امکان را می‌دهد تا کارهای بانکی خود را راحت‌تر و مطمئن‌تر انجام دهند و به رونق کشور خود کمک کنند. ایرانیان مقیم کشور ترکیه می‌توانند سپرده کوتاه‌مدت و بلند مدت خود را در این بانک نگه دارند و از یک کارت بانکی استفاده کنند. استفاده از کارت بانک ملت در کشور ترکیه فقط از خود خودپرداز بانک ملت ممکن است.

بانک ملت که با سرمایه 33 میلیارد ریالی تاسیس شده‌است امروزه بالغ بر یک هزار و 209 میلیارد ریال سرمایه دارد و سومین بانک بزرگ ایران است.

خدمات بانک ملت در ترکیه

هدف از ایجاد شعب بانک ملت در خارج از کشور، کمک به تجار ایرانی در مبادلات مالی بین‌المللی است. بانک ملت به علت تحریم‌های گسترده‌ای که علیه ایران وجود دارد قادر نیست پول را از ایران به کشور ترکیه منتقل کند. این احتمال وجود دارد که اگر فشارهای بین‌المللی کاهش یابد شعب بانک ملت در کشور ترکیه فعال‌تر شوند.

خدمات بانک ملت در ترکیه

در گذشته، پس از امضای برجام، گسترش همکاری‌های بانکی، بین دو کشور ایران و ترکیه در دستور کار قرار گرفت و مدیران بانک ملت اعلام کردند که آماده ارائه خدمات به ایرانیان مقیم کشور ترکیه هستند. عدم اجرای برجام دوباره این همکاری‌های بانکی دو جانبه را متوقف کرد.

شعب بانک ملت در ترکیه

بانک ملت سه شعبه در کشور ترکیه دارد. این شعب عبارتند از:

  1. شعبه استانبول: این شعبه در خیابان بویوک دره، خیابان بینبیر چیچک قرار دارد. کد سوئیفت این شعبه BKMTTRIS است.
  2. شعبه آنکارا: این شعبه بانک ملت در محله کولتور، خیابان مدیحه الدم قرار دارد. کد سوئیفت این شعبه 100BKMTTRIS است.
  3. شعبه ازمیر: این شعبه در بلوار جمهوری 88 قرار دارد. کد سوئیف این شعبه BKMTTRISX200 است.

شعب خارجی بانک‌ ملت

بانک ملت در کشورهای زیر شعبه دارد و خدمات بانکی به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

  • آنکارا
  • ازمیر
  • استانبول
  • سئول کره جنوبی
  • لندن
  • ایروان
  • دبی
  • مالزی

بانک ملی در ترکیه

بانک ملی یکی از بانک‌های ایران است که در کشور ترکیه شعبه دارد. این بانک در کشور ترکیه خدمات محدودی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بانک ملی، امکان انتقال پول بین‌المللی را از ایران به ترکیه ندارد و این بانک به سیستم بین‌المللی مالی هم متصل نشده‌است. فعالیت این بانک به شرط کاهش فشارهای بین‌المللی و رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ایران است.

در سال 2018 محمدرضا حسین‌زاده مدیر عامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ایران با حسین آیدین، مدیر عامل بانک زراعت و رئیس اتحادیه بانک‌های ترکیه در تهران دیدار کردند. در طول این دیدار، دو طرف به توافق اولیه رسیدند و قرار بر صدور کارت‌های بانکی مشترک، بین این دو کشور شد.

محمدرضا حسین‌زاده همچنین عنوان کرد وظیفه بانک‌ها روان‌سازی تجارت برای بازرگان‌ها و فعالان اقتصادی است و خوشحالیم که بانک زراعت ترکیه در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌است. او همچنین بیان کرد که با استفاده از پیمان سوآپ ارزی با کشور ترکیه توسط بانک ملی، اولین گشایش‌ها در اعتبار اسنادی یا LC انجام شده‌است و استقبال تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و ترک از این موضوع بسیار عالی بوده‌است. در این مذاکره همچنین قرار شد از کارت‌های بانکی مشترک بین این دو کشور استفاده شود. در هر سال توریست‌های زیادی از ایران و ترکیه برای اهداف گردشگری به این دو کشور سفر می‌کنند که با استفاده از این کار‌ت‌های بانکی مشترک باعث می‌شوند صنعت توریست و گردشگری دو کشور رونق یابد.

بانک ملی در ترکیه

در این گفت‌وگو حسین آیدین مدیر عامل بانک زراعت و رئیس اتحادیه بانک‌های کشور ترکیه اعلام کرد که روابط دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و استفاده از کارت‌های بانکی مشترک باعث تبادل ارز در دو کشور می‌شود و به رونق تجارت هر دو کشور کمک می‌کند. حسین آیدین همچنین بر آمادگی کامل بانک زراعت ترکیه برای توسعه همکاری‌ با بانک ملی ایران تاکید کرد. در این دیدار قرار شد تا کمیته‌های فنی برای پیگیری برخی امور در هر دو بانک ایجاد شوند.

تحریم‌های گسترده‌ای که آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه کشور ایران و سیستم بانکی این کشور وضع کرد، باعث شد تا هیچ کارت بانکی مشترکی بین این دو کشور صادر نگردد. این تحریم‌ها هر گونه مبادلات ارزی بین‌المللی را برای ایرانیان با مشکلات بزرگی روبرو کرده‌است. با پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، ممکن است تحریم‌های علیه ایران و فشارهای ناشی از آن کمتر شود. با کم‌شدن تحریم‌های بین‌المللی، امیدواریم روابط دو جانبه بانکی بین این دو کشور بیشتر شود.

شعب بانک ملی در کشور ترکیه

بانک ملی در شهر استانبول ترکیه شعبه دارد. این شعبه در جاده فاتح قرار دارد. بانک ملی علاوه بر کشور ترکیه در کشورهای دیگر هم شعبه‌هایی دارد که به خاطر تحریم‌های بین‌المللی فقط خدمات عادی را به شهروندان ایرانی ارائه می‌دهد.

شعب خارجی بانک ملی

بانک ملی در کشورهای دیگر هم دارای شعبه است و این کشورها عبارتند از:

  • لندن
  • آلمان
  • هنگ‌کنگ
  • توکیو
  • مسکو
  • دوبی
  • ابوظبی
  • باکو
  • عمان
  • و غیره

سایر بانک های ایرانی در ترکیه

بانک آینده ادعا دارد که در چهارچوب قانون و با کسب اطلاعات از مشتریان و تعیین منشا سرمایه، وجوهی را برای ایرانیان مقیم ترکیه و کانادا منتقل می‌کند. برای این کار مشتریان باید وجوه را از صرافی‌های آتی به بانک منتقل کنند و از صرافی بانک برای نقل و انتقالات مالی استفاده کنند.

بیش از 50 شعبه بانک تجاری ایران در خارج از کشور فعالیت می‌کنند که بعد از لغو تحریم‌ها فعالیت خود را گسترش داده‌اند. بانک‌های صادرات، ملی، سپه، تجارت و سرمایه به ترتیب بیشترین ظرفیت را برای مبادلات بین‌المللی بانکی با کشورهای جهان دارند و ممکن است بیشترین سود و درآمد را بعد از تحریم‌ها کسب کنند. شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه مهم‌ترین بانک‌های ایرانی در ترکیه هستند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه

اگر قصد دارید در شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه حساب باز کنید باید مقیم کشور ترکیه باشید. مدارک مهمی که در زمان افتتاح حساب، باید به شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه ارائه بدهید شامل موارد زیر است:

  • کارت شناسایی و پاسپورت
  • کد مالیاتی
  • برگه نفوس که در ثبت احوال ترکیه صادر می‌شود.
  • آدرس محل سکونت به همراه قبضی که به نام شما باشد.
  • شماره تماس

در آخر

بانک‌های ملت و ملی از جمله بانک‌هایی هستند که در کشور ترکیه شعبه دارند و خدماتی را به ایرانیان مقیم ترکیه ارائه می‌دهند. خدماتی که شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه ارائه می‌دهند شامل امور روزانه و شهروندی است. اگر قصد دارید در شعبات بانک ملی و ملت در استانبول و ترکیه حساب باز کنید یا پرداخت‌های خود را انجام بدهید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران آرال گام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
2.8 از 5 از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *