موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

قوانین حمل دارو به ترکیه

گردشکری قوانین حمل دارو به ترکیه

جهت سفر و اقامت در هر کشوری، بایستی پیش از ورود به خاک آن کشور تمام قوانین ورود به آن کشور را مطالعه و بررسی کنید، زیرا شما ملزم به رعایت این قوانین تحت حاکمیت آن کشور می‌باشید. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر افراد زیادی به دلیل مزایای چشمگیر و قابل توجه ترکیه اقدام به سفر توریستی به ترکیه، اقامت در ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه نموده‌اند، نیاز است با قوانین ورود به خاک ترکیه آشنا شویم. یکی از این موارد مهم قوانین حمل دارو به ترکیه است.

در ادامه این مقاله بسیاری از پاسخ سوالات خود را پیرامون قوانین حمل دارو به ترکیه، دارو‌های مجاز، داروهای ممنوعه و غیر مجاز، حمل دارو با درخواست و گواهی و سوالات اینچنینی خواهید یافت.

قوانین حمل دارو به ترکیه

هر کشوری قوانین خاص خود برای حمل دارو را دارد. برای حمل دارو به کشور ترکیه هم باید شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی دولت ترکیه را بدانید زیرا به عنوان کسی که قصد مهاجرت و سفر به این کشور را دارد ملزم به رعایت این قوانین خواهید بود. قوانین حمل دارو به ترکیه در شش دسته کلی طبقه بندی می‌شوند و به نسخه هایی با کدهای متفاوت نیاز دارند. در ادامه به تمامی قوانین حمل دارو به ترکیه خواهیم پرداخت.

قوانین حمل دارو به ترکیه

 

  1. قرمز” این شامل مواد مخدر و مسکن‌های مخدر است. علاوه بر موارد معمول (فنتانیل، مورفین، اکسی کدون، تریاک، و غیره)، این شامل برخی از داروهایی مانند کدئین است که ممکن است آزادانه‌تر در جاهای دیگر در دسترس باشند. پزشکان ترک تقریباً هرگز چیزی از این لیست را تجویز نمی کنند. فقط متخصصان مجاز هستند و فقط در شرایط “خاص”. از شما خواسته می شود که هیچ کدام از اینها را وارد ترکیه نکنید. نسخه های “قرمز” معادل داروهای کلاس A در بریتانیا یا برنامه 1 در ایالات متحده هستند.
  2. سبز” این شامل داروهایی است که ممکن است وابستگی ایجاد کند. که شامل یک لیست بسیار طولانی عبارتند از دیازپام، نمبوتال، فنوباربیتال، ترامادول، والیوم و غیره است که طبق قوانین حمل دارو به ترکیه مجاز نمی‌باشند. . پزشکان ترک در صورت لزوم اینها را تجویز می کنند اما آن پزشکان و بیمارانشان ثبت و پیگیری خواهند شد. شما می توانید این داروها را همراه با نامه پزشک و نسخه خود وارد کشور کنید. عاقلانه خواهد بود که حداقل تعداد قرص مورد نیاز را بیاورید.
  3. قوانین حمل دارو به ترکیه
  4. نارنجی” این یک گروه از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات خونی را پوشش می دهد. شامل داروهای ضد همولیتیک و ضد انعقاد خون و غیره می باشد. در ترکیه فقط توسط متخصص تجویز می‌شود. شما می توانید اینها را همراه با نامه پزشک و نسخه خود وارد کشور کنید. که قوانین حمل دارو به ترکیه درصورت داشتن گواهی پزشک مجاز به آوردن این دارو‌ها به خاک ترکیه هستید.
  5. بنفش” این شامل گروه دیگری از داروهای مرتبط با خون، مانند آلبومین، آنتی ترومبوتیک ها، ایمونوگلوبین، و غیره می شود. اگرچه به شدت “نارنجی” تنظیم نشده است، اما ممکن است در ترکیه فقط توسط متخصص تجویز شود. طبق قوانین حمل دارو به ترکیه شما می توانید این داروها را همراه با نامه پزشک و نسخه خود وارد کشور کنید.
  6. سفید” گسترده ترین گروه، تمام داروهای دیگری که نیاز به نسخه دارند را پوشش می دهد. داروساز‌ها در مورد اینکه آیا آنها را بدون نسخه تجویز کنند یا خیر، احتیاط می کنند. در حالی که توصیه معمول این است که نسخه خود را همراه با داروهای خود همراه داشته باشید، اما در همه موارد در این گروه به عنوان مثال آنتی بیوتیک ها لازم به ارائه نسخه پزشک نمی‌باشد.
  7. مواد بدون نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن (مثلا Advil)، ناپروکسن (مثلا Aleve)، پاراستامول (مانند Panadol، Tylenol)، که طبق قوانین حمل دارو به ترکیه منعی برای این دارو‌ها وجود ندارد.

لیستی از دارو‌های غیرمجاز در ترکیه

طبق قوانین حمل دارو به ترکیه، به همراه داشتن دارو‌های زیر به هنگام ورود به خاک ترکیه مجاز نیست. البته درصورت داشتن گواهی پزشکی که نوع و مقدار دارو را مشخص کرده باشد و درخواست حمل دارو را هم داده باشید، امکان بردن این دارو‌ها ممکن خواهد شد.

داروهای ترک اعتیاد (همانند متادون) داروهای آرام بخش
به همراه داشتن یک داروی خاص بیش از حد مجاز ویکس و سودافد
ماری جوانا ترامادول
بنادریل (داروی ضد آلرژی) آدرال و ریتالین (داروهای اعصاب)
دروهای کدئین دار دیفن هیدرامین
امبین اینترمزو
داروهای خواب آور آمفتامین ها

مجازات حمل مواد مخدر در ترکیه

بر خلاف برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، ترکیه سیاست نسبتاً سختگیرانه مواد مخدر دارد، که در آن حتی نگهداری غیرقانونی مواد مخدر، از جمله حشیش و ماری جوانا، به عنوان یک جرم قابل مجازات در نظر گرفته می شود. در ترکیه، تقریباً همه داروها غیرقانونی تلقی می شوند و هیچ قانونی وجود ندارد که استفاده پزشکی از هر داروی غیردارویی را مجاز کند.

قوانین اصلی و مقررات مربوط به مواد مخدر غیرقانونی در قانون مجازات ترکیه به شماره 5237 (TPC) آمده است، و اگرچه قانون بین قاچاق مواد مخدر تمایز قائل شده است (ماده 188)، فروش مواد مخدر (ماده 190). ) و نگهداری مواد مخدر برای استعمال شخصی (ماده 191) هر سه جرم محسوب می شوند و جرایم قابل مجازات تلقی می شوند.

مجازات حمل مواد مخدر برای استفاده شخصی

همانطور که در بالا ذکر شد، نگهداری مواد مخدر برای استفاده شخصی طبق ماده 191 قانون مجازات ترکیه جرم محسوب می‌شود. طبق بند 1 این ماده 191 هرکس مواد مخدر غیرقانونی را برای استعمال شخصی خریداری یا قبول یا نگهداری کند به حبس از 2 سال تا 5 سال محکوم خواهد شد. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که طبق قوانین حمل دارو به ترکیه، این ماده برای داشتن حشیش/ماری جوانا یا سایر داروهای گیاهی مشابه نیز قابل اجرا است.

قوانین حمل دارو به ترکیه

 

یکی از رایج‌ترین استدلال‌ها علیه چنین مجازات‌های شدید، به‌ویژه از سوی خارجی‌ها، این است که خارجی‌هایی که به ترکیه سفر می‌کنند، از جرم بو%

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 8 رای