موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

ویزا کارت مجازی چیست و چه اهمیتی دارد؟

بانکداری ترکیه ویزا کارت مجازی

آیا می‌دانید شبکه ویزا در بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان وجود دارد؟ آیا می‌دانید ویزا کارت مجازی امکان پرداخت برای خرید در بیش از 30 میلیون نقطه فروش در سراسر جهان را فراهم می‌کند.

کارت پرکاربردترین ابزار پرداخت (به استثنای پول نقد) از نظر تعداد تراکنش است. به طوری که در سال 2020، بیش از 70 درصد از ابزارهای پرداخت بدون نقد را تشکیل می‌داد.

ویزا کارت یک کارت پرداخت است که از شبکه ویزا استفاده می‌کند و دارای برند ویزا است. این شرکت در ابتدا کارت‌های اعتباری صادر می‌کرد، اما از آن زمان به کارت‌های نقدی، کارت‌های پیش‌پرداخت و کارت‌های هدیه گسترش یافته است. اگرچه ویزا کارت‌ها دارای نماد ویزا هستند، اما توسط خود شرکت صادر نمی‌شوند، بلکه توسط موسسات مالی شریک صادر می‌شوند.

به ندرت می‌توان یک موسسه بانکی را بر اساس کارت‌هایی که ارائه می‌دهد انتخاب کرد. اما چرا باید ویزا کارت مجازی را انتخاب کنید؟

ویزای کارت مجازی چیست؟

ویزا کارت برای پرداخت کالاها و خدمات استفاده می‌شود و معمولا در سراسر جهان و آنلاین قابل استفاده است. شرکت ویزا با نام تجاری چتر بر اساس یک اصل ارتباطی ساختار یافته است. بانک‌هایی که این کارت‌های اعتباری را صادر می‌کنند، عضو هستند. در کمیته‌های مختلف ملی، منطقه‌ای (اروپا، آمریکا و غیره) و جهانی، استانداردهای مشترک در خصوص فناوری، برند سازی و غیره مورد توافق قرار گرفته است.

ویزای کارت مجازی چیست؟

در واقع ویزا کارت مجازی کاملا شبیه به کارت معمولی است اما تفاوت کوچک آن‌ها در این است که ویزای مجازی در واقعیت کارت پلاستیکی ندارد و در عین حال می‌توانید از آن استفاده کنید و امکانات مشابه را دریافت کنید.

دلیل اصلی ایجاد این ویزای مجازی، دشواری دریافت ویزای عادی از بانک‌های مالی در برخی کشورها است. همچنین کاملا ایمن و با همان استراتژی‌های ویزای معمولی است. در واقع استفاده از ویزای مجازی شما را مجبور به شناسایی و ارائه اطلاعات شخصی نمی‌کند.

تفاوت کارت ویزای مجازی و کارت نقدی چیست؟

ویزا کارت مجازی به‌طور مستقیم به حساب شما مرتبط است. هنگام پرداخت یا برداشت پول، به مبلغی که در آن زمان در حساب شما وجود دارد دسترسی دارید. بسته به بانک یا درآمد شما، یک تسهیلات، به اصطلاح، اضافه برداشت نیز وجود دارد، یعنی مبلغی که با آن می‌توانید حساب خود را اضافه کنید. در صورت پرداخت با این کارت یا برداشت پول، معمولا ظرف چند روز مبلغ از حساب شما برداشت می‌شود.

در مقابل استفاده از کارت‌های بانکی اغلب به یک شبکه پرداخت خاص و محدود به صورت محلی محدود می‌شود. اگر می‌خواهید از کارت در خارج از کشور استفاده کنید، این اغلب فقط به میزان محدود یا فقط در کشورهای خاصی امکان‌پذیر است.

در این موارد، ویزا کارت‌های مجازی جایگزین جالبی هستند. برخلاف کارت‌های بانکی، کارت‌های اعتباری در خارج از کشور نیز پذیرفته می‌شوند. برای شما این امکان وجود دارد که از آن‌ها هم برای برداشت پول و هم برای پرداخت کالا و خدمات استفاده کنید. ضمن اینکه خدمات و مزایای دیگری نیز توسط این کارت‌ها ارائه می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هدف از کارت ویزای مجازی چیست؟

ویزا کارت مجازی به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی کارت پرداخت الکترونیکی بسازید. به این معنی که نیازی نیست کارت‌های واقعی خود را همه جا همراه خود داشته باشید. همچنین اگر متوجه شوید که کارت‌های واقعی خود را به طور تصادفی در خانه جا گذاشته‌اید، استفاده از آن بسیار راحت است. یعنی که هنوز امکان خرید دارید. این یک روش هوشمند، ایمن و فوری برای جایگزین کارت پلاستیکی فیزیکی است.

ویزا کارت‌ها چگونه کار می‌کنند؟

همان‌گونه که اشاره شد، ویزا یک شبکه پردازش پیشرو است و کارت‌های آن توسط مشاغل در بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. سایر پردازشگرهایی که دارای شبکه‌های پردازش پرداخت هستند عبارت‌اند از Mastercard و American Express.

موسسه مالی انتخاب می کند که با یک ارائه‌دهنده شبکه پردازش تراکنش واحد، همچون ویزا، برای همه محصول‌های کارت پرداخت شریک شود. هر صادرکننده شرایط خاص خود را برای ویزا کارت مجازی که ارائه می‌دهد تعیین می‌کند. همچنین بر اساس استراتژی توسعه کسب و کار خود تصمیم می‌گیرد که کارت‌های ویزا را به چه مشتریانی ارائه دهد. ویزا کارت از طریق یک سری مشارکت با موسسات مالی در اختیار افراد و مشاغل قرار می‌گیرد.

ویزا کارت‌ها چگونه کار می‌کنند؟

قراردادهای خدمات شامل کارمزد تراکنش بانکی و کارمزد شبکه ویزا است. همچنین ویزا به وسیله قراردادهای مختلف خدماتی با بازرگانان شریک می‌شود. بازرگانانی که کارت‌های ویزا را می‌پذیرند، به‌عنوان بخشی از هزینه خدمات پردازش شبکه‌ای که شرکت ارائه می‌کند، به ازای هر تراکنشی که مشتری انجام می‌دهد، به ویزا هزینه تراکنش اسمی پرداخت می‌کنند.

هر ویزا کارت مجازی برای انجام تراکنش‌ها به شبکه پردازش پرداخت ویزا متکی است. مشارکت با ویزا امکان پرداخت الکترونیکی و بدهی یا اعتباری حساب دارنده کارت را فراهم می‌کند. خرید از بازرگانی انجام می‌شود که کارت ویزا را می‌پذیرند.

انواع ویزا کارت 

کارت ویزای مجازی در نسخه‌های مختلف موجود است که هر یک ویژگی‌های متفاوتی با دیگر انواع این کارت دارد.

  • کارت پیش‌پرداخت ویزا: به هیچ حساب بانکی متصل نیست، اما عملکردی مانند یک کارت پرداخت کلاسیک با مجوز سیستماتیک دارد. زیرا با توجه به موجودی کارت هزینه‌ها را محدود می‌کند.
  • کارت پرداخت V PAY: این یک کارت اروپایی است که دارای تراشه است اما نوار مغناطیسی ندارد. فقط در منطقه یورو قابل استفاده است.
  • کارت بانکی ویزا الکترون که رایج‌ترین است. با هر تراکنش، مجوزی درخواست می‌شود تا تایید کند که مبلغ درخواستی در حساب موجود است.
  • ویزا کارت مجازی کلاسیک که در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. خدمات مختلفی مانند کمک‌های پزشکی در خارج از کشور برای صاحب و خانواده‌اش ارائه می‌شود.
  • کارت بانکی Visa Premier که امکان پرداخت و برداشت بالاتر را فراهم می‌کند. این خدمات در سراسر جهان خدمات بیمه و تخفیف در برخی از بازرگانان شریک ارائه می‌دهد.
  • کارت بانکی ویزا پلاتینیوم: کارتی است که به شما امکان می‌دهد امتیازات بیشتری را جمع‌آوری کنید. خدماتی مانند مزیت‌های برخی از بازرگانان، خدمات اطلاعاتی برای فعالیت‌های تفریحی مانند تئاتر یا مکان‌های توریستی برای بازدید ارائه می‌دهد. کمک و بیمه نیز بخشی از خدمات آن است. دیگر ویژگی‌های بازر کارت پلاتینیوم عبارت‌اند از:
  • دریافت تخفیف در بسیاری از رستوران‌های سراسر جهان؛
  •  تخفیف در هتل‌ها؛
  • تخفیف هنگام خرید آنلاین؛
  • تخفیف تا 8 درصد برای رزرو هتل؛
  • پیشنهاد‌های ویژه برای تلفن‌های همراه.

کارت ویزای مجازی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

علاوه بر ارائه یک راه‌حل پرداخت کلاسیک، داشتن ویزا کارت مجازی به شما امکان می‌دهد از ویژگی‌های مختلفی بهره‌مند شوید که ممکن است بسته به محدوده متفاوت باشد:

  • پرداخت بدون تماس برای خریدهای کمتر یا مساوی 30 یورو  (این مبلغ از زمان بحران بهداشتی کرونا به 50 یورو افزایش یافته است)؛
  • پرداخت نامحدود بدون تماس تلفن همراه؛
  • پرداخت فوری به لطف خدمات ویزای مستقیم؛
  • تضمین کمک (به ویژه در خارج از کشور)؛
  • ضمانت‌های بیمه (به‌عنوان مثال خریدهای انجام شده با ویزا کارت)؛
  • خدمات لوکس مرتبط با کارت‌های بسیار بالا (مانند پلاتینیوم).

ویزا کارت مجازی چه مزایایی دارد؟

برخی از مزایای ویزا کارت به دلیل مقررات فدرال است، در حالی که برخی دیگر به استانداردهای صنعتی تبدیل شده‌اند که صادرکنندگان انتظار دارند شبکه‌ها برای دارندگان کارت خود فراهم کنند.

  • ویزا کارت از هزینه‌های غیرمجاز محافظت می‌کند. اگر از کارت اعتباری برای خریدهای غیرمجاز یا تقلبی استفاده شده است، می توانید این موضوع را به صادرکننده کارت گزارش کرده و تراکنش ها را لغو کنید. در چنین سناریویی، ویزا هزینه را پوشش می‌دهد.
  • ویزا کارت مجازی خدمات مسافرتی و کمک‌های اضطراری را برای دارندگان کارت ارائه می‌دهد. این به شما کمک می‌کند کارت گم شده یا دزدیده شده را جایگزین کرده، پیش‌پرداخت نقدی دریافت کنید و موارد دیگر.
  •  ویزا کارت نوعی محافظت از تلفن همراه ارائه می‌دهد تا دارندگان کارت آرامش خاطر داشته باشند. اعضای Visa Signature هنگام پرداخت صورت‌حساب‌های بی‌سیم خود با ویزا کارت هر ماه می توانند از محافظت تلفن همراه برخوردار شوند.
  • مهم‌ترین مزیت این است که ویزا کارت مجازی تقریبا در تمام وب‌سایت‌های دنیا شناخته شده است.
  • ویزای مجازی همچنین به شما امکان می‌دهد میزان هزینه خود را کنترل کنید. به این معنی که تصمیم بگیرید که چند بار از کارت استفاده کنید، آیا از آن برای یک پرداخت استفاده می‌کنید یا بیشتر.
  • ویزا کارت از همه اطلاعات شخصی شما محافظت کامل می‌کند.
  • همچنین، بر خلاف ویزا کارت معمولی، نیازی به پرداخت هزینه اضافی در حین استفاده از آن ندارید.
  • این امکان برای شما وجود دارد که از ویزا کارت برای مدت مشخصی استفاده کنید. همچنین با توجه به زمانی که مشخص می‌کنید آن را برای یک ماه، دو ماه، سه و حتی یک سال، دو سال و سه سال اختصاص دهید.
  • اگر کارت‌های واقعی خود را فراموش کردید، همیشه امکان خرید یا ارسال هدیه در هر زمانی وجود دارد.

سخن آخر

ویزا کارت مجازی یکی از پیشروترین کارت‌های پرداخت الکترونیکی در جهان است که به دلیل استفاده گسترده در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد. در این متن به بررسی جنبه‌های مختلف این کارت و انواع مزایای آن پرداختیم.
همان‌گونه که گفتیم، ویزا کارت طیف وسیعی از خدمات ارائه می‌دهد که شما را قادر می‌سازد از زندگی روزمره خود لذت ببرید، به ویژه خدمات مسافرتی و تخفیف در زمینه‌های مختلف ازجمله؛ رستوران‌ها، تلفن‌ها و هر کسب‌وکاری که خرید و پرداخت الکترونیکی را تسهیل می‌کند. ضمن اینکه خدمات برگشت پول را نیز ارائه می‌دهد.

در پایان اگر شما خواننده گرامی قصد دریافت ویزا کارت مجازی دارید، می‌توانید برای اقدام در این زمینه از کارشناسان ما در آرال گام در کمک بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *