موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

 کارت اعتباری مجازی چیست و چگونه کار می کند؟

بانکداری ترکیه aa2

آیا در زمان خرید آنلاین نگران امنیت کارت اعتباری خود هستید؟ آیا می‌دانید با کارت اعتباری مجازی یک ابزار امنیتی است که می‌توانید با خیال آسوده از طریق آن امور تجاری و خریدهای خود را انجام دهید؟اگر هنگام خرید آنلاین نگران محافظت از اطلاعات کارت اعتباری خود هستید، از یک کارت اعتباری مجازی استفاده کنید.هنگام خرید آنلاین، استفاده از شماره کارت اعتباری مجازی یک لایه امنیتی اضافی می‌افزاید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت آنلاین که با آن تجارت کرده‌اید، به داده‌ها نفوذ کرده باشد، هکرها به شماره حساب کارت اعتباری واقعی شما دست نخواهند یافت.

شما همچنان باید هوشیار باشید و به طور مرتب حساب‌های کارت اعتباری آنلاین خود را برای کلاه‌برداری بررسی کنید. اما استفاده از شماره کارت اعتباری مجازی آرامش بیشتری به شما می‌دهد. به محض اینکه فهمیدید کارت اعتباری مجازی چگونه کار می‌کند، خواهید دید که استفاده از این ابزار امنیتی چقدر آسان است و چه مزایایی برای شما دارد.

کارت اعتباری مجازی چیست؟

کارت اعتباری مجازی دنباله‌ای از اعداد صادر شده توسط شرکت کارت اعتباری شما است که  به جای شماره کارت اعتباری واقعی شما استفاده می‌شود.شماره کارت اعتباری مجازی مشابه کارت اعتباری تراشه‌ای کار می‌کند. در هنگام خرید از یک تاجر آنلاین به جای وارد کردن شماره کارت اعتباری فیزیکی شما در وب سایت، یک توالی یک بار مصرف از اعداد یا یک نشانه ایجاد می‌کند.

اگر وب سایت در نهایت هک شود و شماره کارت اعتباری فاش شود، شماره کارت اعتباری مجازی را نمی‌توان ردیابی کرد. این روش خرید آنلاین از هویت شما محافظت کرده و از کلاه‌برداران و سارقان دیگر از دریافت شماره کارت اعتباری واقعی شما جلوگیری می‌کند تا نتوانند خرید خود را با اعتبار شما انجام دهند.

کارت اعتباری مجازی

کدام صادرکنندگان کارت اعتباری شماره کارت اعتباری مجازی را ارائه می ‌دهند؟

چندین صادرکننده کارت اعتباری شماره کارت اعتباری مجازی را ارائه می‌کنند تا لایه حفاظتی بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند.Capital One یک شماره کارت اعتباری مجازی را از طریق Eno، دستیار مجازی خود ارائه می‌دهد. افزونه مرورگر Eno را دانلود کرده و کارت اعتباری Capital One خود را از طریق Eno ثبت می‌کنید. هنگامی که آماده پرداخت هستید، Eno یک شماره کارت اعتباری مجازی ایجاد می‌کند تا بتوانید با آن پرداخت کنید. Eno همچنین شماره‌های کارت مجازی را برای استفاده مجدد در همان تاجر ذخیره می‌کند.

اگر کاربر کارت سیتی هستید، برخی از کارت‌های اعتباری سیتی یک ویژگی شماره حساب مجازی دارند که می‌توانید آن را در بخش مزایای کارت حساب آنلاین خود فعال کنید. هر خرید انجام شده با شماره مجازی مورد استفاده برای ردیابی تراکنش‌ها در وضعیت حساب شما نشان داده می‌شود.کاربران تیتانیوم کارت اپل می‌توانند به حساب Apple Pay خود برای پیدا کردن شماره کارت اعتباری مجازی خود دسترسی داشته باشند. این به ویژه هنگام خریدهایی که Apple Pay هنوز روش پرداخت قابل قبولی نیست، مفید است.

همچنین مانند چیس و ولز فارگو، سایر صادرکنندگان کارت اعتباری به کاربران این امکان را می‌دهند که شماره کارت اعتباری مجازی را در کیف پول دیجیتال خود ایجاد کنند. می‌توان از آن‌ها برای خرید آنلاین با Apple Pay، Google Pay و Samsung Pay استفاده کرد.همچمنین برخی از صادرکنندگان به کاربران این امکان را می‌دهند که شماره کارت فوری را در برخی از کارت‌های اعتباری دریافت کنند که برای استفاده فوری در کیف پول دیجیتال شما بارگیری می‌شود.

در واقع لازم نیست منتظر بمانید تا کارت فیزیکی شما از طریق نامه ارسال شود تا خرید خود را انجام دهید.اگر در ایران مطمئن نیستید که صادرکننده کارت شما گزینه شماره کارت اعتباری مجازی را ارائه می‌دهد، بهتر است مستقیما از آن‌ها بپرسید که آیا این گزینه‌ای برای انجام پرداخت‌های ایمن است یا خیر.

کارت های اعتباری مجازی در مقابل کیف پول های دیجیتال

شاید بپرسید تفاوت کارت اعتباری مجازی و کیف پول دیجیتال چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کیف پول دیجیتال اپلیکیشنی است که می‌توانید دانلود کنید و اطلاعات کارت اعتباری و بدهی خود را به صورت ایمن ذخیره کنید. تا زمانی که تاجر تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشد، از آن به عنوان نوعی پرداخت بدون تماس هم به صورت آنلاین و هم حضوری استفاده می‌شود.

مانند کارت اعتباری تراشه‌ای و کارت اعتباری مجازی، کیف پول دیجیتال یک رمز یا کد یک‌بار مصرف برای تکمیل تراکنش ارائه می‌دهد. شماره کارت اعتباری و اطلاعات حساب شما از تاجر و هر هکر احتمالی که در طول یک حمله سایبری داده‌ها را دریافت می‌کند، پنهان است.همه کیف پول‌های دیجیتال یکسان کار نمی‌کنند، چه از صادرکننده کارت اعتباری خود، چه Apple Pay، Google Pay یا برنامه دیگری استفاده کنید.

کارت اعتباری مجازی

مواردی که باید هنگام دریافت کارت‌های اعتباری مجازی در نظر بگیرید

باید بدانید که کارت‌های اعتباری مجازی کاملا ضد تقلب نیستند. همچنان مهم است که کاربران مراقب حساب‌های اعتباری خود باشند و صورت‌های خود را مرتبا برای هرگونه تراکنش غیرمجاز بررسی کنند.کارت‌های اعتباری مجازی نیز به طور خاص برای تراکنش‌های آنلاین و بدون حضور کارت طراحی شده‌اند. این‌ها تراکنش‌هایی هستند که تاجر کارت اعتباری فیزیکی مورد استفاده برای خرید را نمی‌بیند. به عنوان مثال می‌توان به تراکنش‌های الکترونیکی، موبایلی، تلفنی و پستی اشاره کرد.

روند بازگرداندن اقلام نیز دشوارتر است. بسیاری از بازرگانان برای پردازش بازپرداخت به همان شماره کارت نیاز دارند. اگر از جزئیات کارت اعتباری مجازی برای خرید استفاده کرده‌اید، و از آن زمان منقضی شده است، ممکن است نتوانید بازپرداخت پولی دریافت کنید و به جای آن باید اعتبار فروشگاه را بپذیرید.

همچنین ممکن است هنگام استفاده از کارت‌های اعتباری مجازی برای تراکنش‌هایی که نیاز به تایید در مراحل بعدی دارند، مانند اجاره خودرو یا رزرو هتل، عوارضی وجود داشته باشد. از آنجایی که شماره کارت‌های اعتباری مجازی و فیزیکی با هم مطابقت ندارند، این امکان دارد هنگام تایید اینکه تراکنش از همان حساب اعتباری انجام شده است، مشکلاتی را برای تاجر ایجاد کند

مزایای کارت های اعتباری مجازی

  • امنیت اضافه شده: سارقان آنلاین نمی‌توانند به راحتی با شماره کارت اعتباری مجازی به اطلاعات حساب واقعی یا کارت اعتباری شما دسترسی پیدا کنند. این بدان معناست که اگر تخلفی وجود داشته باشد، احتمالا مجبور نخواهید بود کارت موجود خود را ببندید، یک کارت جدید دریافت کنید و سپس تراکنش‌های تکراری خود را بازنشانی کنید.
  • راحتی: شماره‌های کارت مجازی اعتباری را می‌توان فورا ایجاد کرد، بنابراین اگر خریدی بداهه انجام می‌دهید و می‌خواهید اطلاعات شخصی‌تان محافظت شود، هرگز نباید منتظر بمانید. همچنین این امکان وجود دارد که محدودیت‌های هزینه و تاریخ انقضا را تعیین کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری به استفاده از کارت اعتباری مجازی اضافه کنید.
  • می‌توان یک بار یا چند بار از شماره کارت استفاده کرد: در حالی که برخی از شماره‌های کارت اعتباری مجازی برای یک بار استفاده در نظر گرفته‌شده‌اند، برخی دیگر می‌توانند به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرند.
  • تراکنش‌ها در صورت‌حساب‌های حساب پست می‌شوند: وقتی یک خرید آنلاین با شماره کارت اعتباری مجازی انجام می‌دهید، دقیقا مانند خریدی که با کارت اعتباری فیزیکی انجام می‌شود، در صورت‌حساب حسابتان نشان داده می‌شود، تا زمانی که هر دو مرتبط باشند.

معایب کارت های اعتباری مجازی

  • برای استفاده حضوری نیست: اگرچه ممکن است در آینده این مورد تغییر کند، در حال حاضر، از شماره‌های کارت‌های اعتباری مجازی فقط برای خرید آنلاین یا تلفنی می‌توان استفاده کرد. اگر برای خرید باید یک کارت فیزیکی داشته باشید، کارت مجازی یک گزینه نیست.
  • ممکن است در بازپرداخت مشکل داشته باشد: اگر برای بازپرداخت نیاز به بازگرداندن کالا دارید، ممکن است هنگام استفاده از شماره کارت مجازی با مشکل مواجه شوید. برخی از خرده‌فروشان فقط به روش پرداخت اصلی باز می‌گردند، که اگر شماره کارت از آن زمان منقضی شده باشد، ممکن است کارساز نباشد.

اگر به صورت حضوری مرجوع کنید و نتوانید کارت فیزیکی را مطابق با شماره استفاده شده ارائه دهید، ممکن است مجبور شوید به اعتبار فروشگاه رضایت دهید یا به جای برگشت، مبادله کنید. اگر کارت اعتباری مجازی شما به حساب کارت اعتباری شما مرتبط نباشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

  • ممکن است رزرو را پیچیده کند: اگر با استفاده از یک کارت مجازی، رزرو سفر را به صورت آنلاین انجام دهید، ممکن است ورود به هتل، پرواز یا ماشین کرایه‌ای شما را پیچیده کند. اگر شرکت از کارت شما برای تایید رزرو هنگام ورود درخواست کند، ممکن است مجبور شوید با صادرکننده کارت یا بانک خود تماس بگیرید تا تراکنش را تایید کند. زیرا شرکت رزرو کننده نمی‌تواند از راه دیگری به حساب شما دسترسی داشته باشد.

کارت اعتباری مجازی

چگونه یک کارت مجازی راه اندازی کنم؟

تنظیم کارت اعتباری مجازی ممکن است توسط صادر کننده متفاوت باشد. برای اکثر افراد، شما وارد خط حساب خود می‌شوید و به تنظیمات حساب خود یا بخش مزایای عضو کارت مراجعه می‌کنید تا شماره کارت مجازی را درخواست کنید. برای دسترسی به شماره کارت ممکن است مجبور شوید برنامه صادرکنندگان را دانلود کنید یا بیش از یک بار از آن استفاده کنید.

کارت مجازی چگونه کار می کند؟

کارت‌های اعتباری مجازی درست مانند یک شماره کارت اعتباری فیزیکی کار می‌کنند، با این تفاوت که شما فقط  از آن به صورت آنلاین یا برای سایر تراکنش‌های بدون کارت، مانند خرید تلفنی، استفاده می‌کنید. کارت اعتباری مجازی را از طریق بانک یا صادرکننده کارت اعتباری خود ایجاد می‌کنید، سپس هنگام خرید از آن به جای شماره کارت فیزیکی استفاده می‌کنید.

کارت‌های اعتباری مجازی چقدر امن هستند؟

کارت اعتباری مجازی هنگام خرید ایمن هستند. زیرا شماره کارت اعتباری واقعی خود را به تاجر نمی‌دهید. حتی اگر یک شماره کارت مجازی را در هنگام نقض داده ضبط شود، شما مجبور نخواهید بود کارت خود را لغو کنید، یک کارت جدید درخواست کنید و سپس اطلاعات کارت خود را برای پرداخت‌های مکرر بازنشانی کنید.در عوض، به سادگی هر گونه تراکنش جعلی را گزارش کرده و در صورت فعال بودن شماره کارت مجازی، آن را لغو می‌کنید. به‌علاوه، شماره‌های کارت مجازی یک‌بار مصرف هستند، مگر اینکه آن‌ها را طوری تنظیم کنید که بیش از یک بار استفاده شوند.

سخن آخر

در این متن به این پرداختیم که کارت اعتباری مجازی چسیت، چه کاربردی دارد و چه مزایا و معایبی دارد؟ کارت‌های اعتباری مجازی، کارت‌های موقتی هستند که شرکت کارت اعتباری شما هنگام خرید آنلاین برای شما صادر می‌کند. استفاده از یکی از این کارت‌ها از اطلاعات مالی خصوصی و داده‌های شخصی شما محافظت می‌کند.کارت اعتباری مجازی  امنیت دارندگان حساب را هنگام خرید آنلاین بهبود می‌بخشد. کارت‌های اعتباری مجازی شبیه کارت‌های اعتباری فیزیکی هستند، اما با جلوگیری از افتادن جزئیات حساس به دست مجرمان، امنیت و آرامش بیشتری را ارائه می‌دهند..

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم استفاده از شماره کارت اعتباری مجازی را برای خنثی کردن هکرها و افزودن یک لایه امنیتی به زندگی آنلاین خود در نظر بگیرید.شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه دریافت این کارت در ایران با مشاوران ما در آرال گام در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *