موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

خرید ماشین در ترکیه

سرمایه گذاری خرید و اجاره ماشین در ترکیه

هر آنچه را که باید درباره خرید و اجاره ماشین در ترکیه بدانید

هر آنچه را که باید درباره خرید ماشین در ترکیه  و اجاره ماشین در ترکیه بدانید، در این مقاله به آن پرداخته شده است. چگونه به عنوان یک خارجی در ترکیه ماشین بخریم؟ چگونه می‌توانیم در ترکیه ماشین اجاره کنیم؟ به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شده است. موسسه مهاجرتی آرال‌ گام با ارائه خدمات متنوع از شما در تمامی زمینه‌ها پشتیبانی خواهد نمود.

 

آنچه باید در مورد طرح خودروی بدون مالیات ترکیه برای خارجی‌ها بدانید

حتی اگر تبعه خارجی هستید، می‌توانید از نمایشگاه‌های خودرو، گالری‌های خودرو، نمایندگی‌ها و بازارهای خودرو، خودروهای کاملاً جدید خریداری کنید. اگر می‌خواهید مسیر ارزان‌تر و شاید پایدارتری را طی کنید (در صورتیکه قصد خرید یک خودروی هیبریدی یا تمام الکتریکی را دارید)، می‌توانید به دنبال وسایل نقلیه دست دوم نیز بگردید.

خرید و اجاره ماشین در ترکیه

بهترین مکان برای جستجوی ماشین‌های دست دوم سایت‌های آنلاین است، در وب‌سایت‌هایی مانند sahibinden.com یا hurriyetoto.com، نمایندگی‌ها یا آگهی‌های روزنامه‌ها است، اما ممکن است هنگام قدم زدن در اطراف محله نیز با تابلوهای فروش بر روی خودروهای مردم نیز برخورد کنید. Arabam.com همچنین مکان خوبی برای بررسی و مقایسه قیمت‌ها است. تمام معاملات در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود و اگر درک زبان ترکی شما کافی نیست ممکن است به مترجم رسمی دادگاه نیاز داشته باشید.

بازار خودروهای دست دوم نیز گزینه سودآوری است

تنها چیزی که باید بدانید این است که خودروهای دست دوم به سرعت کشور‌های اروپایی ارزش خود را از دست نمی دهند. به عنوان مثال، به محض اینکه روی پدال گاز در بریتانیا پا می گذارید، ارزش خودروی شما کاهش می یابد. پس از 10 سال استفاده ، اگر تصمیم به فروش وسیله نقلیه خود داشته باشید، می توانید فقط چند صد پوند برای وسیله نقلیه خود دریافت کنید، که در ابتدا چند هزار پوند خرج کرده بودید.

در ترکیه کاملا برعکس است. اگرچه نرخ ارز و وضعیت اقتصادی تا حد زیادی این امر را دیکته می کند، اما می توانید خودروی 10 ساله خود را با دو یا سه برابر قیمت در بازار و شرایط مالی فعلی بفروشید. پس این یک مزیت بسیار خوب است.خارجی بودن در ترکیه مزایای خود را به همراه دارد و وقتی نوبت به خرید وسیله نقلیه می رسد، از مزایای مالیاتی برخوردار هستید.

خرید و اجاره ماشین در ترکیه

2 راه برای خرید خودرو در ترکیه وجود دارد: روش سنتی که ابتدا به آن پرداختیم و دیگری روش بدون مالیات است. اما به این نکته مهم توجه داشته باشید که حتی قبل از اینکه بخواهید ماشین بخرید، باید یک اجازه اقامت معتبر داشته باشید.بسته به خودرویی که قصد خرید آن را دارید، باید مالیات متفاوتی بپردازید. خودروها با توجه به ظرفیت سیلندر موتور و سن آنها به دسته های مالیاتی مختلفی تقسیم می شوند و این قیمت ها شامل مالیات بر مصرف ویژه (Özel Tüketim Vergisi – ÖTV) و مالیات بر ارزش افزوده (Katma Değer Vergisi – KDV) خواهد بود. این ارقام همچنین به طور مرتب مطابق با مقررات اتحادیه اروپا در مورد انتشار CO2 به روز می شوند.

خودروهای بدون مالیات برای اتباع خارجی

در صورت خرید خودروی جدید از نمایندگی مجاز، خودروی دست دوم از خارجی دیگر و یا واردات خودروی خود به ترکیه، می توانید به عنوان یک خارجی از معافیت مالیاتی بهره مند شوید. این بدان معنی است که شما مجبور به پرداخت ÖTV یا KDV نخواهید بود. اما لازم به ذکر است که شما همچنان باید مالیات سالانه جاده (مالیات باندرو) را صرف نظر از ملیت بپردازید. لازم به ذکر است که معافیت مالیاتی نیز فقط در زمان اقامت شما معتبر است. خودروهای خارجی می توانند توسط مالک، همسر و فرزندانشان استفاده شوند. این در حالی است که شهروندان ترکیه از رانندگی یا خرید این خودروها منع شده‌اند.

پلاک آبی یا Blue Plates چیست؟

وسایل نقلیه معاف از مالیات در ترکیه با نام “ پلاک آبی blue plates” شناخته می شوند و می توان آنها را با پلاک “ME / MZ” تشخیص داد. ثبت نام وسیله نقلیه شما در دسته “ گواهینامه آبی  blue license” قرار می گیرد، به این معنی که فقط برای مدت اقامت یا دوره مجوز کار شما معتبر است. در صورت عدم تمدید ثبت نام در پایان این مدت، جریمه‌ای بر اساس نرخ مالیات گمرکی به شما تعلق می گیرد. اما امتیاز این طرح چیست؟ برخلاف خودروهای با پلاک خارجی، وقتی خودرویی با پلاک آبی می‌خرید، مجبور نیستید هر 6 ماه از کشور خارج شوید.

چه کسانی می‌توانند خودروهای بدون مالیات در ترکیه بخرند؟

افراد واجد شرایط زیر مشمول طرح خودروهای بدون مالیات در ترکیه خواهند شد :

  • خارجی بازنشسته
  • خارجی با مجوز کار ترکیه
  • مدرس خارجی یا دانشجوی تمام وقت
  • کارکنان خارجی که برای سازمان ملل، ناتو یا اتحادیه اروپا کار می کنند.
  • اتباع خارجی شاغل در شرکت های رسانه ای خارجی (مقیم ترکیه بدون وضعیت اقامت)
  • متخصصان ورزشی خارجی که با یک باشگاه ورزشی ترکیه یا فدراسیون ملی قرارداد بسته‌اند.

چه کسانی نمی‌توانند از طرح خرید خودروهای بدون مالیات در ترکیه استفاده کنند؟

افراد زیر نمی توانند از این طرح بهره مند شوند:

  • تابعیت دوگانه (یکی تابعیت ترکیه)
  • خارجیانی که با ترک ها ازدواج کرده‌اند (مگر اینکه دارای مجوز کار معتبر باشند)
  • دانشجویان دوره‌های زبان مانند TÖMER
  • کسانی که زیر 18 سال سن دارند.

مدارکی مورد نیاز برای خرید خودروهای بدون مالیات در ترکیه چیست؟

پاسپورت

مجوزهای اقامت یا مجوز کار

مدارک دفتر اسناد رسمی

کلیه مدارک متعلق به خودرو

رسیدهای مالیاتی

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر از یک خارجی دیگر خودرو می‌خرید، خرید در کنسولگری ملیت فروشنده انجام می‌شود. چه یک خارجی یا یک شهروند ترکیه باشید، از شما خواسته می شود که همان مجموعه مدارک را ارائه دهید و مراحل ثبت نام خودرو را طی کنید. پس از تکمیل خرید در دفتر اسناد رسمی، باید خودروی خود را ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت خودرو در ترکیه چیست؟

برای اینکه خودروی خریداری شده خود را در ترکیه ثبت کنید، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • معامله فروش دفتر اسناد رسمی (noter satış senedi)
  • فاکتور فروش (fatura)
  • گواهی انطباق بزرگراه (karayolu uygunluk belgesi)
  • رسید مالیات بر مصرف سوخت ویژه (ÖTV makbuzu)
  • بیمه اجباری ترافیک (zorunlu trafik sigortası)

توجه داشته باشید که خریدار و فروشنده هر دو باید یک آدرس ثبت شده برای انجام معامله داشته باشند. خودرو باید ظرف یک ماه از تاریخ خرید شما ثبت نام شود. وسیله نقلیه همچنین باید در یک اداره ثبت ترافیک محلی که فرد خارجی در آن اقامت دارد ثبت شود. همچنین باید بیمه بخرید زیرا بیمه صاحبان قبلی فقط 15 روز پس از خرید شما معتبر خواهد بود. اگر خودروی خود را از یک فروشنده خریداری کنید، آنها احتمالاً از طرف شما با ثبت نام روبرو خواهند شد، که ممکن است از شما بخواهد به یک نماینده قانونی وکالت بدهید.

نکات مهم برای اجاره ماشین در ترکیه

کرایه ماشین در ترکیه برای رانندگی می‌تواند راهی فوق‌العاده برای دسترسی به سایر مناطق این کشور باشد که معمولاً فقط در تورهای راهنما یا حمل‌ونقل عمومی کند و گران قیمت از آن بازدید می‌کنند. مسیرهای محبوب عبارتند از: ساحل دریای اژه (از جمله دره پروانه)، کاپادوکیه، و رانندگی یک روزه از استانبول به شهر باستانی افسوس.

خرید و اجاره ماشین در ترکیه

بسیاری از بزرگراه ها در ترکیه با سیستم مدرن جمع آوری عوارض کار می کنند که برای آن می توان کارت الکترونیکی HGS یا OGS دریافت کرد. هنگامی که خودرو از سنسور عبور می کند، اینها به طور خودکار عوارض را دریافت می کنند – راننده فقط باید مطمئن شود که آنها در خط مشخص شده قرار دارند. بسیاری از خودروهای کرایه‌ای از قبل مجهز به این کارت‌ها هستند، اما قبل از حرکت با آژانس خود مشورت کنید. عوارض بزرگراه معمولاً هر کدام حدود 2-3 TRY (0.35-0.50 USD) است.

کودکان زیر 10 سال نمی‌توانند در صندلی جلوی اتومبیل در ترکیه سفر کنند، در حالی که کودکان کمتر از 150 سانتی‌متر (59 اینچ) و وزن کمتر از 35 کیلوگرم باید در یک صندلی مناسب بنشینند. آژانس‌های اجاره‌ای می‌توانند با هزینه روزانه حدود 2 TRY (5.50 دلار) در آژانس‌هایی مانند هرتز، صندلی‌های کودک تهیه کنند.

هنگام پارک کردن در ترکیه، یافتن یک متصدی پارکینگ که با هزینه‌ای اندک از خودروی شما مراقبت می کند، غیر معمول نیست. جاذبه‌های توریستی معمولاً حدود 5-10 TRY (0.85-1.71 دلار) برای پارکینگ هزینه دارند یا حتی ممکن است رایگان باشند، و اکثر هتل ها یک پارکینگ اختصاصی نیز دارند. زمانی که در شهرهای بزرگی مانند استانبول هستید، همیشه بهترین کار این است که یک منطقه امن مانند OtoPark را انتخاب کنید که برای دو ساعت حدود 5-10 TRY (0.85-1.71 دلار) هزینه دارد. تعجب نکنید اگر مهمانداران یونیفرم پوش از بخواهند کلیدها را آنها نگه دارند، در صورتی که ماشین باید جابجا شود تا راننده دیگری داخل یا خارج شود.

رانندگی در ترکیه چگونه است؟

اجاره ماشین در ترکیه معمولاً ساده و شرایط رانندگی ایمن در نظر گرفته می شود. جاده ها معمولا در وضعیت بسیار خوبی هستند و شبکه‌ای از بزرگراه ها کشور را به هم متصل می کند. لبته باید مراقب جاده‌های پر پیچ و خم ساحلی و بسته شدن گاه به گاه مسیر‌ها در مناطق کوهستانی به دلیل شرایط بارانی شدید یا برفی باشید. همچنین مهم است که همیشه آینه‌های دو طرف را هنگام بیرون کشیدن چک کنید، زیرا متعهد بودن امری مهم است. رانندگی در ترکیه در سمت راست است.

برای اجاره ماشین در ترکیه باید چند سال داشته باشیم؟

برای اجاره خودرو در ترکیه، رانندگان معمولاً باید حداقل 21 سال سن داشته باشند و گواهینامه رانندگی معتبر صادر شده به الفبای رومی را داشته باشند (در غیر این صورت، مجوز بین المللی رانندگی [IDP] مورد نیاز است). برخی از آژانس‌ها همانند هرتز، حداقل محدودیت سنی 23 را برای کرایه خودرو اعمال می‌کنند، در حالی که برخی دیگر روزانه حدوداً  99 لیر  (17 USD) برای رانندگان 19 تا 21 ساله هزینه دریافت می‌کنند.

قیمت بنزین در ترکیه چگونه است؟

پمپ بنزین ها در کنار بزرگراه های ترکیه نسبت به مناطق اروپا یا آمریکای شمالی کمتر رایج هستند، اما تعداد آنها به طور پیوسته در حال افزایش است و عموما از استاندارد‌های بالایی برخوردار هستند. اکثر آنها سرویس بهداشتی دارند و تنقلات، نوشیدنی و غذای گرم می فروشند.

خرید و اجاره ماشین در ترکیه

یک کارمند پمپ بنزین ماشین را برای شما پر می کند و معمولاً می توانید با پول نقد یا کارت اعتباری هزینه را پرداخت کنید. انتظار می رود حدود 7 TRY (1.20 دلار) برای یک لیتر بنزین و 6،50 TRY (1.10 دلار) برای یک لیتر گازوئیل بپردازید. یا  4.53 دلار برای بنزین و 4.15 دلار برای گازوئیل برای یک گالن بایستی بپردازید.

محدودیت سرعت در ترکیه چقدر است؟

سه محدودیت سرعت اصلی در ترکیه وجود دارد، اگرچه همیشه توصیه می شود علائم کنار جاده را رعایت کنید، زیرا گاهی اوقات آنها متفاوت هستند. محدودیت‌های استاندارد 50 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) در مناطق شهری، 90 کیلومتر در ساعت (55 مایل در ساعت) در جاده های روستایی و 120 کیلومتر در ساعت (74 مایل در ساعت) در بزرگراه‌ها هستند.

سخن پایانی

مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره خانه در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

هزینه کرایه ماشین در ترکیه چقدر است؟
به طور متوسط کرایه یک ماشین در ترکیه ۲۶ دلار در روز هزینه دارد.
محبوب ترین ماشین اجاره ای در ترکیه کدام است؟
اکونومی (خودروی کلاس اقتصادی یا مشابه) پربازدیدترین نوع خودروی اجاره ای در ترکیه است.
ارزان ترین شرکت اجاره خودرو در ترکیه کدام است؟
ارزان‌ترین خودروهای اجاره‌ای در SURPRICE CAR RENTAL (13 دلار در روز)، Hit (15 دلار در روز) و CarWiz (16 دلار در روز) یافت شد. البته توجه داشته باشید در هر زمان خواهستید که به ترکیه سفر کنید، این مبالغ را مجددا چک کنید.
بهترین شرکت اجاره خودرو در ترکیه کدام است؟
بر اساس رتبه‌بندی و بررسی‌های کاربران واقعی در KAYAK، بهترین شرکت‌های کرایه خودرو در ترکیه Sixt ، Avis و Budget هستند.
چگونه می توانم ماشین‌های اجاره ای در نزدیکی محل اقامتم در ترکیه پیدا کنم؟
برای یافتن بهترین خودروهای کرایه ای در نزدیکی محل اقامت خود، یک نقشه موقعیت مکانی اجاره ماشین گسترده بیابید و از آن جستجو کنید. البته ما به شما نقشه‌های سایت kayak را نیز معرفی می‌کنیم.
در ترکیه کجا ماشین کرایه کنم؟
بر اساس جستجوی خودرو در KAYAK، محبوب ترین شهرها برای اجاره خودرو در ترکیه عبارتند از استانبول (47٪ از کل جستجوهای کاربرانی که به دنبال اجاره ماشین در ترکیه هستند)، آنتالیا (19٪) و ازمیر (11٪) است.
هزینه کرایه یک هفته ماشین در ترکیه چقدر است؟
به طور متوسط ​ کرایه یک ماشین در ترکیه 247 دلار در هفته (35 دلار در روز) هزینه دارد.
کرایه طولانی مدت یک ماهه ماشین در ترکیه چقدر هزینه دارد؟
به طور متوسط ​​هزینه اجاره یک ماشین در ترکیه 1058 دلار در ماه (35 دلار در روز) هزینه دارد.
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *