موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

مزایای خرید ملک در استانبول + معرفی بهترین مناطق استانبول برای خرید ملک

سرمایه گذاری خرید ملک در استانبول

آیا با خرید ملک در استانبول آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید چرا این روزها بسیاری از افراد، خواهان خرید ملک و خانه در این شهر هستند؟ امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه، خرید ملک و خانه است که با خود امتیازات فراوانی مثل دریافت اقامت به همراه می‌آورد و از میان شهرهای مختلف این کشور، استانبول یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای این کار است. این شهر به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای خاورمیانه، امکانات و مزایای فراوانی دارد که در این مطلب قصد داریم پس از بررسی دلایل مناسب‌بودن استانبول برای خرید ملک، به مزایای آن و معرفی بهترین مناطق این شهر بپردازیم.

استانبول

مهم‌ترین دلایل خرید ملک در استانبول چیست؟ چرا باید در استانبول ملک بخریم؟

در سال‌های اخیر، خرید ملک در ترکیه به‌ویژه در شهر استانبول با رشد بسیاری روبه‌رو بوده است و ایرانیان یکی از بزرگترین گروه‌ها میان خریداران هستند. علت این امر را می‌توان در موارد مختلفی جست‌وجو کرد که در ادامه به برخی از مهم‌ترینِ آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قیمت مناسب ملک در استانبول

اولین و مهم‌ترین دلیل خرید ملک در استانبول را می‌توان قیمت مناسب املاک در این شهر دانست. خریداران می‌توانند به ازای هزینه‌ای که می‌کنند، املاک و خانه‌های باارزشی خریداری کنند که با توجه به رشد همه‌جانبۀ استانبول و بالارفتن ارزش ملک در آن، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

فرایند آسان خرید ملک در استانبول

علاوه‌بر قیمت مناسب ملک در استانبول، فرایند خرید املاک و خانه نیز در آن آسان است. البته نه فقط در این شهر، بلکه به‌طور کلی خرید و فروش و اجارۀ ملک در ترکیه دارای سیستم ساده و بی‌دردسری است که باعث می‌شود فرایند انتخاب ملک تا خرید و ثبت آن، تنها به چند روز زمان نیاز داشته باشد. علاوه‌بر آن شرایط پرداخت متنوعی نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است که هر فرد می‌تواند با توجه به شرایط خود از آن بهره‌مند شود. خرید نقد و اقساط و پیش‌خرید ۳ روش رایج خرید ملک در این شهر هستند.

سرمایه‌گذاری سودمند در استانبول

از آنجا که در سال‌های اخیر، ترکیه در زمینۀ سرمایه‌گذاری به مرکزی جهانی تبدیل شده است، خرید ملک در استانبول می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودمند به حساب بیاید. تنوع بالای املاک در این کشور به‌ویژه در شهر استانبول و رشد روزافزون آن از منظرهای مختلف که موجب بالارفتن ارزش ملک در آن می‌شود، از جمله دلایل منطقی و خوبی است که خریداران را تشویق به خرید ملک در این کلان‌شهر می‌کند.

دریافت اقامت ترکیه

یکی از مهم‌ترین دلایل خرید ملک در استانبول این است که به کمک آن می‌توان اقامت ترکیه را دریافت کرد. در واقع دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک با ارزش ۴۰۰ هزار دلار، یکی از رایج‌ترین روش‌های دریافت اقامت در این کشور است که همین مسئله خیلی از افراد را به خرید ملک در استانبول و سایر شهرهای این کشور تشویق می‌کند.

دریافت شهروندی ترکیه

علاوه‌بر اقامت ترکیه، از طریق خرید ملک می‌توان شهروندی این کشور را نیز دریافت کرد که امتیازاتی به مراتب بیشتر از اخذ اقامت دارد. افرادی که موفق به خرید ملک در استانبول می‌شوند، می‌توانند پس از مدت کوتاهی برای دریافت شهروندی نیز اقدام کنند و مانند سایر شهروندان این کشور از حقوقی مثل حق رای، تحصیل فرزندان در آموزشگاه‌های دولتی، خدمات درمانی رایگان و… برخوردار شوند.

سرمایه‌گذاری در استانبول

مزایای خرید ملک در استانبول ترکیه

شهر استانبول به‌عنوان دومین کلان‌شهر خاورمیانه، یکی از پیشرفته‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ترکیه است که زندگی در آن می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. برخی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در استانبول و زندگی در این شهر زیبا عبارت‌اند از:

افق روشن اقتصادی

شهر استانبول به چند دلیل مختلف مثل موقعیت مکانی و واقع‌شدنش در مسیر تجاری بین المللی، حضور صنایع و شرکت‌های مالی در آن، رونق صنعت توریسم، برگزاری کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی و حضور بخش قابل توجهی از نیروی کار ترکیه در این شهر، همواره از نظر اقتصادی و تجاری در جایگاه خوبی قرار داشته است. علاوه‌بر این، یکی از مهم‌ترین ستون‌های برنامۀ اقتصادی ترکیه در آینده نیز هست که این شرایط، روی‌هم‌رفته استانبول و ساکنان آن را از منظر اقتصادی در موقعیت خوبی قرار می‌دهد.

آب‌وهوای مناسب

کشور ترکیه و شهرهای آن از منظر آب‌وهوا، وضعیت خوب و متعادلی دارند و شهر استانبول یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. این شهر در ۴ فصل سال، آب‌وهوای متنوع و خاص خودش را دارد؛ هوای بهار آن دل‌انگیز و خنک است، تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد، پاییز بی‌نظیرش با خنکا و باران‌های گاه‌به‌گاهش فصل عشاق است و زمستان‌های بسیار سرد و بادهای شدیدش مختص برگزاری جشن‌های کریسمس و فستیوال‌هاست. این تنوع آب‌وهوایی را می‌توان یکی از مزایای این شهر و خرید ملک در آن به حساب آورد.

نزدیکی جغرافیایی ترکیه به ایران

از دیگر مزایای خرید ملک در استانبول برای ایرانیان، نزدیکی آن به کشور ایران است. این نزدیکی جغرافیایی، فرصتی فراهم می‌کند تا افراد ساکن در ترکیه بتوانند راحت‌تر به ایران بیایند و با عزیزان خود دیدار کنند، هزینۀ رفت‌وآمد و ارسال بار و… برایشان کمتر شود و به دلیل اشتراکات تاریخی و فرهنگی، راحت‌تر بتوانند خود را با زندگی در ترکیه وفق دهند.

کیفیت بالای زندگی

رونق اقتصادی استانبول، تنوع فرهنگی در این شهر و رونقی که گردشگری به آن بخشیده است، در کنار مواردی مثل هزینۀ مقرون‌به‌صرفه برای زندگی، فضای شهری و زیرساخت‌های مناسب، فرهنگ مهاجرپذیر شهر و…، کیفیت زندگی ساکنان آن را بسیار بالا برده است و شرایط خوبی برایشان فراهم کرده است که این مورد را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در استانبول به حساب آورد.

بهترین مناطق استانبول

بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه

با وجود مزایای بسیاری که استانبول دارد، اشاره به این نکته ضروری است که همۀ مناطق آن نمی‌توانند برای سکونت مناسب باشند. افرادی که قصد خرید ملک و زندگی در این شهر را دارند بهتر است پیش از انجام خرید، با بهترین مناطق استانبول جهت خرید ملک و خانه آشنا شوند تا در آینده به مشکل نخورند. برخی از این مناطق عبارت‌اند از:

منطقۀ بشیکتاش استانبول

اگر استانبول را یک انگشتر در نظر بگیریم، بشیکتاش قطعا نگین آن است. این منطقه از معروف‌ترین مناطق شهر استانبول به حساب می‌آید که لوکیشن بسیاری از سریال‌های ترکی نیز بوده است و به همین دلیل از نظر بصری برای خیلی از ایرانیان آشناست. منطقۀ بشیکتاش، در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و از نظر امنیت و پویایی در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد.

این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی مثل میدان و مسجد اورتاکوی، پارک ییلدیز، موزه نیروی دریایی و… است و تعدادی از بهترین مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استانبول مثل دانشگاه بغازیجی، دانشگاه بائو، مدرسۀ خصوصی بشیکتاش و… در آن فعالیت می‌کنند. نکتۀ لازم به ذکر این است که از میان محله‌های مختلف این منطقه، محله‌های ببک، لوازیم، لونت و اتلیر برای خرید ملک و سکونت مناسب‌تر هستند.

منطقۀ سلطان احمد استانبول

این منطقه از دیگر مناطق خوب استانبول است که جزو مرکزی‌ترین مناطق آن به حساب می‌آید و اغلب افراد آن را با مسجد آبی سلطان احمد که در این منطقه واقع شده است، به یاد می‌آورند و می‌شناسند. منطقۀ سلطان احمد گرچه جزو مناطق گردشگری این شهر است، اما زندگی در آن نیز با مزایای بسیاری همراه است که از جملۀ این مزایا می‌توان به دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی، فرودگاه و مراکز درمانی اشاره کرد.

منطقۀ فاتح استانبول

یکی دیگر از مناطق مناسب برای خرید ملک در استانبول، منطقۀ فاتح است که جزو بزرگترین مناطق این شهر به شمار می‌رود و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. از آنجا که امنیت، مسئلۀ مهم و دغدغه‌برانگیزی در استانبول است، وجود امنیت به‌خصوص امنیت شبانه را می‌توان از مهم‌ترین مزایای منطقۀ فاتح دانست. علاوه‌بر آن، در این منطقه موقعیت‌های شغلی بسیاری نیز وجود دارد که با وجود نرخ بیکاری در ترکیه و دشواربودن یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب، باعث می‌شود فاتح به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سکونت تبدیل شود.

منطقۀ کادیکوی استانبول

از دیگر مناطق خوب استانبول، منطقۀ کادیکوی است که در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد. این منطقه از نظر فرهنگی بسیار مطلوب و حائز اهمیت است و خیابان‌های آن شامل تعداد زیادی مراکز فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی، سینما‌ها و مراکز خرید، کانون‌های دانشجویی، کافه‌ها و رستوران‌ها و… می‌شود که آن را به یکی از محبوب‌ترین مناطق استانبول و ترکیه تبدیل کرده است.

این منطقه علاوه‌بر داشتن سواحل زیبا و خیابان‌های دیدنی و معروفی مثل خیابان بهاریه، بزرگترین ایستگاه قطار ترکیه یعنی ایستگاه قطار حیدر پاشا را در دل خود جای داده است و چند نمونه از بهترین دانشگاه‌های ترکیه مثل دانشگاه آیدین، روملی و تکنیکال استانبول در آن واقع شده‌اند. بهترین محله‌های کادیکوی برای سکونت بوستانچی، سوادیه و جاده بستان هستند.

منطقۀ شیشلی استانبول

یکی دیگر از مناطق لوکس و مرکزی ترکیه که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است، منطقۀ شیشلی است که از شرق با منطقۀ بشیکتاش در همسایگی‌ست و به منطقۀ فاتح نیز نزدیک است. شیشلی از نظر تجاری در وضعیت خوبی قرار دارد و بهترین مراکز خرید استانبول در آن واقع شده‌اند. شرایط حمل‌ونقل در این منطقه  مناسب است و جزو مناطق گران و شلوغ استانبول محسوب می‌شود که محبوبیت بسیاری نزد ایرانیان دارد.

علاوه‌بر مناطق فوق، مناطق دیگری نیز در استانبول هستند که می‌توانند برای خرید ملک و سکونت مناسب باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، از مشاوران و کارشناسان آرال گام کمک بگیرید.

خرید ملک در استانبول

سخن پایانی

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک است که علت این امر را در وضعیت خوب و مزایای بسیاری که دارد می‌توان جست‌وجو کرد. افق روشن اقتصادی، تنوع فرهنگی و موقعیت جغرافیایی خوب استانبول، در کنار آب‌هوای مناسب و پتانسیلی که جهت سرمایه‌گذاری دارد، آن را به بهشتی برای خرید ملک و خانه تبدیل کرده است که می‌توان به کمک آن اقامت و شهروندی ترکیه را نیز دریافت کرد. در این مطلب به دلایل خرید ملک در استانبول، مزایای آن و معرفی بهترین مناطق این شهر جهت خرید ملک و سکونت پرداختیم.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *