موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

آشنایی با انواع کارت های بانکی ترکیه

بانکداری ترکیه انواع کارت های بانکی ترکیه

قبل از باز کردن حساب بانکی در ترکیه بهتر است اطلاعاتی درباره‌ی انواع کارت های بانکی ترکیه داشته باشید. خوشبختانه این امکان برای ایرانی‌ها وجود دارد که بدون اقامت در این کشور حساب بانکی باز کنند و از مزایای قابل توجه آن بهره‌مند شوند. در این مطلب به انواع کارت بانکی ترکیه و مزایا و معایب هرکدام می‌پردازیم.

نظام بانکی ترکیه به نظام بانک‌داری جهانی متصل است؛ به همین دلیل انواع کارت هایی که در ترکیه صادر می‌شوند جزو کارت‌های بین‌المللی به حساب می‌آیند. کارت بانکی ترکیه به‌طور کلی به دو نوع مستر کارت و ویزا کارت تقسیم‌بندی می‌شوند. درواقع بانک‌های ترکیه مجری‌ای برای صدور مسترکارت و ویزاکارت بین‌المللی هستند. این دو نوع کارت شامل کارت‌های دیگری ازجمله کارت‌های زیر است:

  • کردیت کارت یا کارت اعتباری (Credit Card)
  • دبیت کارد (Debit Card) یا همان کارت بانکی
  • کارت بانکی ازپیش‌پرداخت‌شده (Prepaid)

از بانک‌های ترکیه چه کارت‌هایی می‌توانید دریافت کنید

قبل از توضیحات این قسمت لازم به ذکر است که تمامی انواع کارت‌های بین‌المللی‌ای، که در سطور بعدی مشخصات آن‌ها آمده است، در سطح جهان توسط دو شرکت بزرگ پرداخت الکترونیکِ ویزا و مستر صادر می‌شوند که به همین دلیل به نام‌های  ویزا کارت و مستر کارت مشهورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو نوع کارت، مطالعه مطالب زیر توصیه می‌شود.

و اما انواع کارت‌های بانکی بین‌المللی:

کردیت کارت

تفاوت بین کارت های بانکی ترکیه در منبعی است که پول از آن‌ها برداشت می‌شود. کردیت کارت یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت وجه در دنیا به شمار می‌آید. این کارت از لحاظ ظاهری مانند کارت‌های شتاب در ایران است؛ اما عملکردی کاملا متفاوت دارد.
با استفاده از این کارت‌ها، به‌جای برداشت پول از حساب مشتری، پول از وجه بانک کسر می‌شود. سقف مشخصی از اعتبار بانکی در کردیت کارت وجود دارد که امکان خرید تا آن سقف وجود دارد. این اعتبار بانکی ربطی به میزان سپرده‌ی شما در بانک ندارد. درواقع این اعتباری است که بانک در اختیار شما گذاشته است.

دبیت کارت

دبیت کارت مانند کارت‌های شتاب است که مستقیم به حساب بانکی شما در بانک متصل است. از این کارت نقدی نیز می‌توانید در هر فروشگاهی استفاده کنید و سقف برداشت از آن سقف موجودی شما در بانک است.

پری‌پید کارت

این نوع از کارت های بانکی ترکیه کارت‌هایی هستند که برای استفاده باید آن‌ها را شارژ کنید. درواقع وجه دلخواه خود را به‌عنوان شارژ به این کارت‌ها منتقل می‌کنید و سقف برداشت از آن همان میزان پولی است که به‌عنوان شارژ در آن ریخته‌اید.

مزایا و معایب انواع کارت های بانکی ترکیه

هر کدام از کارت های بانکی ترکیه مزایا و معایب خاص  خود را دارند.

مزایا و معایب انواع کارت های بانکی ترکیه

مزایای کردیت کارت

مهم‌ترین مزیت کردیت کارت‌ها این است که حتی اگر پول کافی در حساب خود نداشته باشید می‌توانید از اعتبار این کارت‌ها برای خریدهای ضروری خود بهره ببرید. این موضوع در خیلی از مواقع دست شما را برای انتخاب‌های مختلف باز می‌گذارد.
درواقع با دارا بودن این کارت دیگر خریدهای شما به میزان موجودی حساب بانکی‌تان بستگی ندارد.

معایب کردیت کارت

پس از برداشت پول از کردیت کارت باید در دوره‌های زمانی تعیین‌شده اعتبار برداشت‌شده را به صورت اقساط به بانک بازگردانید. معمولا این اقساط کارمزد بالایی دارند و این از معایب مهم کارت‌های اعتباری محسوب می‌شود. علاوه بر این در صورت دیرکرد نیز باید جریمه‌ی مازاد بر قسط پرداخت کنید.

مزایای دبیت کارت

شاید گمان کنید که دبیت کارت‌ها مزیتی ندارند! مزیت این نوع کارت های بانکی ترکیه این است که دیگر نگران بدهی‌های خود به بانک نیستید و میزان سپرده‌ی خود را با برنامه‌ریزی خرج می‌کنید.

معایب دبیت کارت

همان‌طور که پیداست از معایب مهم دبیت کارت این است که در زمان‌های ضروری که نیاز به خرید وسیله‌ای دارید اما پول کافی در حساب بانکی‌تان موجود نیست باید از خیر خرید آن بگذرید و خرید را به زمان دیگری موکول کنید.

 

دریافت کارت های بانکی ترکیه چه مزایایی دارد؟

بیایید نگاهی به مزایای کارت های بانکی ترکیه بیندازیم.

1- دسترسی به حساب بدون محدودیت جغرافیایی

تنها با وصل بودن به اینترنت از هر جای جهان و در کسری از ثانیه می‌توانید به حساب خودتان دسترسی داشته باشید.

2- انتقال ارز به حساب‌های خارجی

با داشتن کارت بانکی ترکیه و انتقال پول‌هایتان به این حساب، به هر میزان و در هر زمان می‌توانید پول خود را به حساب‌های مختلف در خارج از ایران منتقل کنید.

مطلب مرتبط: ارسال پول به ترکیه

3-تبدیل واحد پول بدون دردسر

تغییر واحد ارزی از امکانات جذاب دیگر کارت های بانکی ترکیه است. بدون نگرانی از نوسان‌های ارزی در کشور می‌توانید پول‌های حسابتان را به واحدهایی مانند یورو، لیر، دلار یا پوند تبدیل کنید.

4-بهره از خدمات پولی سایت‌ها

بعضی از سایت‌های اینترنتی خدماتی ارائه می‌دهند که تنها با پرداخت هزینه امکان بهره‌گیری از آن خدمات وجود دارد. با وصل بودن کارتتان به سیستم بانکداری جهانی به‌راحتی از خدمات هر سایتی استفاده کنید.

5-استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب

تمامی محدودیت‌ها برای خرید مستقیم از اپلیکیشن‌ها و اپ‌استورها، پرداخت حق عضویت شبکه‌هایی مانند نتفلیکس، اسپاتیفای، یوتیوب و … از بین می‌رود.

6-سرمایه‌گذاری در بازارهای دیجیتال با خیال راحت

برای سرمایه‌گذاری در بازارهای دیجیتال و دنیای گسترده‌ی مارکت جهانی می‌توانید از کارت های بانکی ترکیه استفاده کنید و با خیال راحت و بدون نگرانی از محدودیت‌های کنونی، به تبادل سرمایه در ارزهای گوناگون بپردازید.

 

نحوه گرفتن کارت بانکی در ترکیه برای ایرانیان

طبیعتا برای در اختیار داشتن قانونی و رسمی یک کارت بانکی بین‌المللی ابتدا باید در یک بانک بین‌المللی حساب داشته باشید. یکی از بانک‌های ایدئال برای ایرانیان برای این کار، بانک زراعت است. برای باز کردن حساب زراعت بانک ترکیه،  مدارک زیادی نیاز ندارید اما آنچه مهم است این است که برای افتتاح حساب حتما باید حضوری به شعبه‌های بانک زراعت ترکیه مراجعه کنید. پس از باز کردن حساب به‌راحتی و به صورت آنلاین از مزایای حساب خود بهره‌مند می‌شوید. اگر امکان افتتاح حساب به صورت حضوری را ندارید می‌توانید به صورت وکالتی و با کمک موسسه‌های مختلف حساب باز کنید و کارت های بانکی ترکیه را دریافت کنید.

چطور از کارت های بانکی ترکیه استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات کارت های بانکی ترکیه راه‌های مختلفی دارید. بهترین راه استفاده از اپلیکیشن‌ها و همراه بانک‌هاست. برای نمونه شما می‌توانید اپلیکیشن زراعت بانک ترکیه را از سایت معتبر این بانک دانلود کنید و آن را در گوشی خود فعال کنید. این برنامه ابزار گوناگونی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دریافت کارت های بانکی ترکیه با آرال‌گام

بهترین راه برای دریافت کارت های بانکی ترکیه بدون اقامت از طریق افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی زراعت برای ایرانیان است. کسانی که دوست دارند به‌راحتی به بازارهای جهانی وصل باشند و معاملات و انتقالات ارزی را با خیال راحت انجام دهند، می‌توانند از مزایای برجسته‌ی کارت های بانکی زراعت بهره ببرند و بدون نگرانی، از داشتن حساب بانکی بین‌المللی لذت ببرند! برای دریافت مشاوره می‌توانید همین حالا با کارشناسان آرال‌گام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *