موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

سرمایه گذاری بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

یکی از نیازهای فراروی بشر امروزی زیستن در شهریست که بتواند علاوه بر امکانات اولیه و ضروری یک زندگی مدرن گرمای حیات و زیبایی غیرقابل وصفی را به آدمی بدهد‌.با این توصیفات اگر یاد شهرهای افسانه ای میفتید باید بگویم تجربه زیستن در بهترین محله های استانبول یکی از بهترین تغییرات زندگی شما می تواند باشد. استانبول شهری در میانه قاره های اروپا و آسیا‌ می باشد که از سویی فرهنگ روم شرقی و از سمتی فرهنگ عربی  اسلامی فضایی   دوگانه و در عین حال زیبا از یک ابرشهر را در خود خلق کرده است.

باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهر استانبول و همچنین نزدیکی به کشور ایران و وجود مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکیه ، بسیاری از ایرانیان مایل به اقامت در استانبول از طریق خرید خانه در استانبول ، تحصیل در بهترین دانشگاه های استانبول و سرمایه گذاری در استانبول می باشند. خرید خانه در استانبول یکی از بهترین گزینه ها برای اخذ اقامت ترکیه و یا شهروندی ترکیه است.

شهر استانبول باتوجه به ویژگی های خاصی که دارد سالانه افراد بسیاری از سراسر ایران اقدام به خرید خانه در این شهر می کنند. اما قبل از اقدام به خرید خانه در استانبول آشنایی با بهترین محله های استانبول برای خرید خانه الزامی است. موسسه آرال گام با سال ها کار و تجربه در زمینه خرید خانه در ترکیه ، ثبت شرکت در ترکیه و همچنین اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه این مقاله را در جهت آشنایی شما با بهترین محله های استانبول برا خرید خانه آماده کرده است ، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین محله های استانبول و مزایای زندگی در این شهر

درست است که استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست اما بزرگ ترین ،  پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر ترکیه به شمار می رود‌. شهری با محله های زیاد و جمعیتی پرتراکم‌ و میلیونی و صدالبته پرنشاط و فعال به طوری که این شهر به دلیل جریان زندگی در شهر به هنگام شب معروف است.

محله ماسلاک بهترین محله های لستانبول

استانبول همانطور که پیشتر گفته شد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی مقصد بسیاری از مردم سراسر دنیا برای گردشگری ، تحصیل و حتی زندگی می باشد. در زیر به برخی مزایای زندگی در بهترین محله های استانبول اشاره شده است.

  1. ارتباط زمینی ، هوایی و دریایی این شهر با بسیاری از نقاط جهان به سبب راه های زمینی ، هوایی و دریایی مناسب
  2. محل اجتماع بسیاری از شرکت های تجاری بین المللی از سراسر دنیا از جمله از قاره اروپا و قاره آسیا
  3. سبک زندگی شبانه به دلیل حضور توریست در اکثر نقاط شهر و زنده بودن شهر
  4. برخورداری از دانشگاه های مهم و طراز اول از نظر سطح علمی و میزان پذیرش دانشجو
  5. غنی بودن فرهنگ مردم استانبول به دلیل ارتباط مداوم و بی وقفه با مردمانی از تمام دنیا
  6. تنوع غذایی و تعدد رستوران های بین المللی در این شهر باعث شده تا استانبول به آشپزخانه ای با بیشترین تنوع غذایی تبدیل شود

اگر این دلایل را به عنوان دلایل ابتدایی برای زندگی در استانبول در نظر بگیرید می رسیم به تجربه زندگی کردن درمحله های استانبول    که می تواند تجربه ای بسیار لذت بخش باشد. پس بیایید با هم نگاهی بیاندازیم به بهترین محله های استانبول که برای خرید خانه مناسب هستند.

محله ماسلاک از بهترین محله های استانبول

محله ماسلاک ( Maslak ) درمنطقه سارییر و در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده است. این محله یکی از بهترین محله های  استانبول به شمار می رود.  محیط طبیعی سرسبز محله ماسلاک که می توان گفت از پیچیدگی و رفاه ساکنان آن ، ترکیب چشم انداز و مدرنیته شهری سرچشمه می گیرد یکی از دلایل شهرت این محله است. محله ماسلاک یکی از مهم ترین مقاصد افراد ثروتمند از کشور ترکیه و دیگر کشورهای جهان برای زندگی است. همین امر باعث شده است تا نام این محله با ایده مسکن لوکس با بازده بالا و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات شناخته شود.

محله ماسلاک از بهترین محله های استانبول

محله ماسلاک در استانبول محل سکونت بسیاری از تجار، هنرمندان و وزیران کشور ترکیه است. این محله از قرن هفدهم میلادی ، زمان خلافت عثمانی ها ، محل سکونت بسیاری از سلاطین و شاهزادگان بوده است که وجود کاخ های بسیار در این منطقه گواهی این ادعا است. در واقع منطقه ماسلاک که یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه است ، نماد تجمل گرایی و زندگی لوکس به شمار می رود.

منطقه ماسلاک به دلیل فاصله کم آن با منطقه شیشلی و لونت که از دیگر محله های خوب استانبول هستند و همچنین به دلیل قرار گیری بسیاری از بیمارستان ها ، دانشگاه ها و همینطور مراکز تفریحی و تجاری از جمله مشهورترین مرکز خرید استانبول ، مرکز خرید وادی ، و نزدیکی به میدان تاکسیم از دیگر مناطق استانبول متمایز شده است.

همچنین این منطقه دارای تنوع منابع سرمایه گذاری نیز است که فرصت های سرمایه گذاری زیادی را هم برای سرمایه گذاران ترک و هم سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته منطقه ماسلاک موقعیت جغرافیایی و گردشگری این منطقه است که همه این ویژگی ها باعث شده اند تا منطقه مسلاک در استانبول به یک هدف سرمایه گذاری موفق و قابل اعتماد تبدیل شود. اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که به دنبال یک زندگی لوکس در یکی از بهترین محله های استانبول هستید و یا اگر به دنبال یک سرمایه گذاری سودمند در شهر استانبول هستید ، منطقه ماسلاک می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

محله زیتون بورنو از بهترین محله های استانبول

بعد از معرفی لوکس ترین محله شهر استانبول یعنی محله ماسلاک نوبت به معرفی محله زیتون بورنو ( Zeytinburnu ) می رسد. این محله نیز به دلیل ویژگی های منحصربفرد خود یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و سرمایه گذاری است. این محله در منطقه مرمره و در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. همچنین این محله در مجاورت مرکز شهر استانبول قرار گرفته است که فقط با دیوارهای تاریخی قسطنطنیه از مرکز شهر جدا شده است.

محله زیتون بورنو به سبب فاصله کم آن با فرودگاه آتاتورک ، که شهرداری استانبول در نظر دارد تا این فرودگاه را به یک مرکز تجاری-تفریحی تبدیل کند ، تنها 20 دقیقه فاصله دارد. همچنین این محله با فرودگاه جدید استانبول نیزی فقط 40 دقیقه فاصله دارد که باعث شده است تا یکی از مناطق محبوب برای خرید خانه و سرمایه گذاری باشد. از دیگر دلایل محبوبیت این محله قرارگیری بسیاری از دانشگاه های دولتی و مدارس برجسته در این منطقه است.

باتوجه به اینکه این محله در نزدیکی محله بشیکتاش ، شیشلی و میدان تاکسیم واقع شده است ، امکان دسترسی به تمام وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. از جمله وسایل نقلیه قابل دسترسی در این منطقه می توان به بی آر تی ، مترو ، مارمارا ، تاکسی دریایی ( به دلیل هم جواری با دریای مرمره) و تاکس و غیره می توان اشاره کرد. همین امر باعث شده تا تردد در این منطقه با سهولت و هزینه کمتر امکان پذیر باشد. با توجه به تمام این ویژگی ها این محله نیز در میان محله های استانبول ، گزینه مناسبی برای خرید خانه و سرمایه گذاری باشد.

محله شیشیلی از بهترین محله های استانبول

محله شیشلی ( Şişli ) یکی دیگر از بهترین محله های استانبول است. این محله به دلیل اینکه در انتهای پل بسفر ( پل ارتباطی بین منطقه اروپایی و آسیایی ترکیه ) قرار دارد ، از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است که موجب شده تا برای خرید خانه و سرمایه گذاری بسیار گزینه مناسبی باشد. همچنین محله شیشلی به دلیل برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی خوب تردد آسان و دسترسی به مناطق مختلف استانبول را امکان پذیر کرده است.

از دیگر ویژگی های برجسته محله شیشلی می توان به موارد زیر اشاره کرد ، که باعث شده تا این محله هم برای گردشگران و هم سرمایه گذاران محبوبیت ویژه ای داشته باشد.

  • محله ای با ساکنین ثروتمند
  • هتل‌های مجلل نظیر دیوان هتل ، که باعث حضور توریست های متعددی میشود
  • نزدیکی به مراکز شهر و منطقه تاکسیم‌
  • وجود بوتیک‌های مد و لباس در شیشلی و نیشان‌تاشی و مراکز خرید از جمله مرکز خرید استانبول جواهیر و برج ترامپ و مرکز خرید آستوریا
  • رستوران‌های شیک غذاهای اروپایی و جهانی سرو می‌کنند و کوکتل‌بارها در خیابان حالاسکارگازی ، حربیه‌ و نیشان‌ تاشی‌ پراکنده هستند
  • موزه آتاتورک اسناد و یادگاری‌هایی را در خانه‌ای که اولین رئیس‌جمهور ترکیه در آن زندگی می‌کرد به نمایش می‌گذارد در این محله قرار دارد
  • کاخ امپراتوری عثمانی “قصر ایهلامور” به‌خاطر باغ‌های آرامش مشهور است
  • مراکز آموزشی نظیر مدارس فرانسوی و کالج آدریان و کالج دوغا ( Doğa )
  • امنیت بالا

باتوجه به مواردی که اشاره شد مسلم است که محله شیشلی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه ، سرمایه گذاری ، زندگی و گردشگری است.

محله بی اوغلو از بهترین محله های استانبول

محله بی اوغلو ( Beyoğlu ) مرکز و قلب قسمت اروپایی استانبول و همچنین تجاری ترین قسمت شهر استانبول نیز به شمار می رود. میدان تاکسیم معروف که مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی ترکیه است در این منطقه قرار دارد. منطقه بی اوغلو به دلیل جذب گردشگر و توریست و همچنین به دلیل اینکه تجاری ترین قسمت استانبول به شمار می رود محله بسیار شلوغ و پر رفت و آمدی است. بر همین اساس باوجود اینکه از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و سرمایه گذاری است نمی تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال آرامش هستند. عمده سرمایه گذاری املاک و مستغلات درین منطقه به خاطر وجود متمرکز توریست است‌.

اما اگر با شلوغی این محله مشکلی ندارید ، علاوه بر ویژگی هایی که پیشتر ذکر شد ، به دلایل زیر نیز این محله از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه است.

  • تمام خطوط ارتباطی و حمل و نقل عمومی اعم از مترو و مارمارای‌ و تاکسی و فونیکولر‌ ازین محله ایستگاه های فعال دارند‌.
  • برخورداری از گالری های هنری و مراکز هنری متعدد
  • وجود خانه های قدیمی که بازسازی شده و باقیمت معقول قابل استفاده گردیده اند
  • بازارهای سمت یا چند شنبه بازارها درین محل مرکز خوبی برای تهیه مایحتاج روزانه و تازه است
  • امکان اجاره دادن ملک درین محله روش بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در استانبول است

محله آتاشهیر از بهترین محله های استانبول

محله آتاشهیر ( Ata Şehir ) نزدیک به منطقه آناتولی و در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. شهرت این محله به دلیل نوساز بودن آن است. تمامی برج ها و آپارتمان های مسکونی و تجاری ، مراکز تفریحی و غیره نوساز هستند. این منطقه نیز به سبب نوساز بودن ، امکان خرید خانه با متراژهای دلخواه و همچنین قیمت معقول مسکن یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه است. اما در کنار این مزایا این محله معایبی نیز دارد ، یکی از بزرگترین معایب آن دسترسی سخت به وسایل حمل و نقل عمومی است که رفت و آمد با مناطق دیگر استانبول را سخت تر کرده است.

بهترین محله های استانبول

اما شهرداری استانبول در تلاش است تا مشکی دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه را هرچه سریعتر برطرف سازد. در صورت رفع این مشکل این محله برای ایرانیان و تمام اتباع خارجی که مایل به خرید خانه در ترکیه هستند مناسب است.

محله بشیکتاش از بهترین محله های استانبول

محله  بشیکتاش ( Beşiktaş ) که در کنار پل بسفر و در قسمت اروپایی استانبول واق شده است را شاید بتوان جایی دانست که بیشترین اقبال مردم‌برای خرید خانه در استانبول را دارا است‌. بشیکتاش بی اغراق زیباترین خانه های استانبول را در خود جای داده است. همچنین  مراکز خرید مهم و دفاتر نمایندگی شرکت های تجاری و بازرگانی دنیا در این قسمت واقع شده است‌. محله بشیکتاش نیز به دلیل برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی ، شرکت ها و مراکز تجاری و بازرگانی و همچنین کیفیت بالای زیرساخت ها یکی دیگر از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و سرمایه گذاری به شمار می رود.

علاوه بر موارد ذکر شده موارد زیر نیز از ویژگی هایی می باشد که این محله را ویژه و برجسته کرده است.

  • میدان اصلی بشیکتاش روح زندگی توریستی را در خود دارد و محل دیدارهای دانشجویان و جوانان است
  • ایستگاه های اتوبوس و اسکله موتورها و واپورهای بغاز بسیار فعال است‌
  • نزدیکی به مرکز خرید زورلو طراحی شده توسط امره ارولات معمار برجسته دنیا
  • وجود استادیوم باشگاه فوتبال بشیکتاش
  • وجود آپارتمان های نقلی و جمع و جور

امکان خرید چنین آپارتمان هایی نقلی بهترین راه سرمایه گذاری در حوزه خرید خانه در  استانبول می تواند باشد‌. اما باید توجه داشته باشید که اگر از جمله کسانی هستید که علاقه ای به زندگی و فعالیت در مراکز توریستی ، شلوغ و پرترافیک ندارید باید از خرید خانه در بشیکتاش چشم بپوشانید. ‌

محله ببک از بهترین محله های استانبول

محله ببک ( Bebek ) در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. گران ترین و لوکس ترین خانه های استانبول را در محله ببک می توان یافت‌. نکته مهم اینست که خانه های محله ببک بی دلیل گران نیست‌.  اکثر خانه های این محله توسط معماران و آتلیه های طراحی و شهرسازی ساخته شده اند و مصالح ساخت و لوازم به کار رفته از متریال های روز و با تکنولوژی با استاندارد بالا استفاده شده است‌. از همین رو خانه های این محله نسبت به محله های دیگر ویژه تر و گران تر هستند.

بهترین محله های استانبول

علاوه بر خانه های لوکس و گران قیمت این محله کلوب های با کیفیت ، رستوران های لاکچری‌ و دانشگاه های مهم استانبول دراین محله واقع شده اند‌. تمامی این ویژگی ها باعث شده است تا محله ببک نیز از جمله بهترین محله های استانبول برای خرید خانه به شمار آید. اما اشکال عمده محله ببک برای خرید خانه را می توان نداشتن اتوبان و بزرگراه دسترسی به این محله دانست که رفت و آمد به این محله را با مشکل مواجه می کند.

بهترین محله های استانبول و گرانترین و ارزان ترین آنها

گرانی و ارزانی یک ملک علاوه بر محله آن به متراژ ، سال ساخت ، امکانات ، متریال به کار برده شده و چشم انداز آن نیز بستگی دارد. اما به طور کلی گران ترین و ارزان ترین محله های استانبول برای خرید خانه را به شکل زیر می توان دسته بندی کرد.

گرانترین محله های استانبول ارزان ترین محله های استانبول
بشیکتاش سلطان قاضی
باکیرکوی سانجاک تپه
کادیکوی بیلیک دوزو
بیکوز باشاک شهیر
ساری یر آوجیلار
آدالار آرناووت کوی
اسکودار پندیک
شیشلی اسن یورت
زیتین بورنو چاتالکا
ببک سیلوری

 

سخن پایانی در رابطه با بهترین محله های استانبول

با آگاهی از مزایا و معایب هر محله از شهر استانبول می توان با در نظر گرفتن اولویت ها ، شرایط ، بودجه و هدف خود از خرید خانه در استانبول بهترین محله استانبول برای خرید خانه را انتخاب کرد. این همه وسواس به این خاطر است که خرید خانه نه فقط جنبه دستیابی به یک سرپناه بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری نسز محسوب می شود. پس چه بهتر که با کسب اطلاعات کافی محله مناسب با شرایط خود را برگزینید.

مطمعنا که کمک یک وکیل کاربلد و خبره می تواند کمک شایانی در دستیابی آسانتر و با نتیجه بهتر باشد. متخصصین ما در موسسه آرال گام درتلاش است تا با شناسایی مناطق با پتانسیل بالای پیشرفت بهترین گزینه را برای متقاضیان خرید خانه در ترکیه معرفی کند. تا علاوه بر کمک به یک سرمایه گذاری پرسود از طریق خرید ملک در ترکیه ، امکان راحتی و آسایش مشتریان خود رانیز برآوره سازد. برای اطلاع از شرایط خرید ملک در ترکیه و همچنین سرمایه گذاری در ترکیه با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آواتار کرمی
    کرمی
    ۱۸ آذر ۱۴۰۱

    سلام و روز بخیر
    آیا امکان ادامه تحصیل در رشته ای متفاوت با رشته ی کارشناسی مون توی ایران توی ترکیه وجود داره ؟
    مثلا کارشناسی معماری اینجا خونده باشیم و بخوایم ارشد نرم افزار اونجا بخونیم

    • آواتار آرال گام
      آرال گام
      ۱۹ آذر ۱۴۰۱

      سلام
      نه شما باید ادامه رشته خودتونو برین
      مگر اینکه بخواین از اول یه کارشناسی دیگه بخونین