موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

تحصیل تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه – هر آنچه که باید بدانید

اگر قصد تحصیل در ترکیه و اخذ مدرک مهندسی عمران از یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه را دارید، در حال خواندن مقاله‌ی درستی هستید. سطح آموزش مهندسی عمران در ترکیه عالی است و امکانات موجود برای دانشجویان بسیار زیاد است. البته رقابت زیادی بین دانشجویان بین‌المللی برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد. پس حتما این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید تا تمامی اطلاعاتی که ممکن است در سفر خود برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه برای شما مفید باشد را به دست آورید.

مهندسی عمران در ترکیه

مهندسی عمران چیست؟ در وهله اول این سوال مطرح می‌شود که مهندسی عمران چیست؟ مهندسی عمران حرفه‌ای است که با طراحی و توسعه پروژه‌های زیربنایی مرتبط است. این پروژه‌ها می‌توانند در مقیاس بسیار بزرگ و مرتبط با سیستم‌های جهانی باشند و گاهی اوقات این پروژه‌ها در مقیاس کوچک‌تر مانند ساخت پروژه‌ها و ساختمان‌های مختلف هستند.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

جای تعجب نیست که مهندسی عمران در ترکیه بسیار محبوب است. مهندسی عمران یکی از محبوب‌ترین و بهترین رشته‌های مهندسی است و تقاضا برای آن در سطح جهانی رو به افزایش است. رشته مهندسی عمران بر طراحی ساختمان و قسمت‌های مختلف آن تاکید بیشتری دارد و مهندسین عمران به طراحی و اجرای سازه ساختمان می‌پردازند. بنابراین اگر به طراحی ساختمان و تکنیک‌های جدید ساخت و ساز علاقه‌مند هستید، انتخاب رشته مهندسی عمران در ترکیه به نوعی ایده درستی است.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه واقعا خوب هستند، برخی از آن‌ها نیز شهرت جهانی دارند؛ طبق فرآیند بولونیا که ترکیه در سال 2001 به آن پیوست، سیستم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه مطابق با استانداردهای اروپایی است.

این بدان معناست که مدرک شما پس از فارغ‌التحصیلی بین‌المللی خواهد بود و می‌توانید برای دانشگاه‌های سراسر اروپا اقدام کنید. علاوه بر این، ترکیه کشوری توسعه یافته است، به خصوص اگر در دو شهر بزرگ مانند استانبول و آنکارا تحصیل کنید.

5 دلیل برای انتخاب ترکیه جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران

1- تحصیل در ترکیه کم هزینه است

دانشگاه‌های دولتی ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. متوسط هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در ترکیه بین 400 تا 4000 (یورو) در هر سال تحصیلی است. این هزینه بسیار کمتر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا یا استرالیا یا چین است.

2- هزینه پایین زندگی در ترکیه

از محل اقامت، غذا و حمل و نقل گرفته تا اوقات فراغت و سفر، تمام این هزینه‌های زندگی در ترکیه به طرز شگفت‌انگیزی کم است و تنها با بودجه ماهانه 400 تا 600 یورو می‌توانید با آسودگی خاطر زندگی کنید.

3- سهولت اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه

اگر هدف شما پرداخت هزینه‌های کم، صرفه جویی در هزینه‌های زندگی و در عین حال تکمیل تحصیلات خود در یک دانشگاه معتبر است، طیف گسترده‌ای از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به ثبت نام در دانشگاه‌های ترکیه هستند در دسترس است.

4- یک تجربه فرهنگی متفاوت

تحصیل در ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند یک تجربه فرهنگی غنی باشد، زیرا به عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل می‌کند. این جنبه منحصر به فرد محیطی چند فرهنگی با سنت‌ها، غذاها و آداب و رسوم مختلف ایجاد کرده است که در آن می‌توانید بهترین فرهنگ‌های غربی و شرقی را تجربه کنید. برای علاقه مندان به تاریخ و تمدن‌های باستانی، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا است، آثار و مکان‌های ارزشمند زیادی در این کشور وجود دارد که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد.

5- کادر آموزشی با تخصص و شایستگی بالا

اعضای هیات علمی مهندسی، با تجربه‌ی بالایی هستند که دانشجویانی را برای تحصیل در رشته‌های مختلف مانند مهندسی باد و زلزله و دانش ریسک آموزش می‌دهند و رشته‌های مختلف مهندسی مانند مهندسی هیدرولیک، مهندسی حمل و نقل، مهندسی ژئوتکنیک، مدیریت فاضلاب و مهندسی محیط زیست را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

از جمله شرایط پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل در رشته مهندسی عمران، اخذ دیپلم متوسطه با حداقل معدل 70 درصد برای دانشگاه‌های دولتی و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، آزمون SAT یا YOS است.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

آزمون پذیرش برای هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می‌شود و اکثر دانشگاه‌ها شرایط سنی ندارند. داوطلبان در هر سنی که دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. در مورد دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه، نیازی به درخواست برای آزمون پذیرش نیست، فقط مدرک دیپلم دبیرستان با حداقل معدل 50 درصد برای پذیرش کافی است.

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه‌های ترکیه ترکی استانبولی است و می‌توانید برخی از دانشگاه‌های ترکیه را بیابید که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. در واقع برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های زبان ترکی و انگلیسی را نیز برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

آیا تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه سخت است؟

رشته مهندسی عمران یکی از رشته‌هایی است که نیاز به تلاش دارد. هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران در ترکیه، به دانشجویان برنامه ریزی، طراحی، بودجه بندی، ارزیابی و نحوه رعایت استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان آموزش داده می‌شود.

آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که چگونه پروژه‌های ساختمانی را مدیریت کنند و همه محاسبات و تغییرات را بر اساس نیاز انجام دهند.

برای یک مهندس عمران موفق، خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات غیرمنتظره ضروری است، بنابراین به دانشجویان مهندسی عمران در ترکیه سازگاری با اثرات محیطی، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه‌های مختلف و توانایی حل مشکلات آموزش داده می‌شود.

فارغ‌التحصیلان مهندسی عمران در ترکیه می‌توانند در صورت علاقه به کار عملی، کار در دفتر فنی یا پروژه‌های طراحی ساختمان‌های مختلف مانند سدها، ساختمان‌ها یا پل‌ها را انتخاب کنند یا در کارگاه‌های ساختمانی کار کنند.

دانشجویانی که از ترکیه با مدرک مهندسی عمران فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در بخش دولتی یا خصوصی نیز کار کنند. برخی از محبوب‌ترین مشاغل مهندسی عمران در ترکیه شامل مهندس عمران، مهندس سازه و مهندس منابع آب است.

اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران در ترکیه

شاخه‌های بسیاری برای تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران در ترکیه وجود دارد، شما می‌توانید در رشته‌هایی مانند مکانیک سیالات، فیزیک، ریاضیات، آمار، سازه‌های ساختمانی و …تخصص کسب کنید.

برای تحصیل در مقطع دکتری در رشته مهندسی عمران در ترکیه، باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باشید. مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در مهندسی عمران در ترکیه فرصت‌های منحصر به فردی را در شغل شما فراهم می‌کند.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو سال است، در حالی که دوره تحصیل در مقطع دکتری چهار سال است. برای تحصیلات تکمیلی، شما می‌توانید در موارد زیر تخصص کسب کنید:

  • انرژی و زیرساخت‌های غیرنظامی
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • مهندسی سازه
  • مهندسی حمل و نقل
  • مهندسی منابع آب

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

هزینه تحصیل مهندسی عمران در ترکیه به نوع دانشگاه بستگی دارد. به طور کلی دانشگاه‌های دولتی ترکیه نسبت به دانشگاه‌های خصوصی شهریه کمتری دارند. از سوی دیگر، دانشگاه‌های خصوصی ترکیه فرصتی برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، اما این نسبت به دوره‌های ارائه شده به زبان ترکی با شهریه‌ای بالاتر خواهد بود.

برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه خصوصی در ترکیه باید بین 3000 تا 10000 دلار در سال تحصیلی و در دانشگاه‌های دولتی از 500 تا 1500 دلار در سال تحصیلی پرداخت کنید.

البته هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از نظر کیفیت و امکانات آموزشی مناسب و مقرون به صرفه است، علاوه بر این، بورسیه تحصیلی و درصد کاهش (25%، 50%، 100%) شهریه، از جمله امکاناتی است که می‌توانید دریافت کنید.

آینده تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

اگر فارغ‌التحصیل مهندسی عمران در ترکیه هستید و می‌خواهید در این کشور کار کنید، بازار کار بسیار خوبی در انتظار شماست. فرآیندهای ساخت و ساز و توسعه هرگز در کشورهای توسعه یافته و اروپایی متوقف نمی‌شود، زیرا سیاست‌های این کشورها از ایده‌های نوین حمایت می‌کند.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در ترکیه

طبق برآوردها، به عنوان یک مهندس عمران، درآمد شما بسته به زمینه کاری و گرایش شما کمی متفاوت خواهد بود. بیشترین درآمد در رشته مهندسی عمران مربوط به رشته مهندسی مدیریت پروژه است که به طور متوسط ​​بین 56250 تا 147729 دلار در سال است.

درآمد مهندس عمران در ترکیه به تجربه عملی بستگی دارد و حقوق می‌تواند معادل 7500 لیر در ماه باشد یعنی حدود 90000 لیر در سال! حقوق یک مهندس عمران در ترکیه می‌تواند از 4000 لیر در ماه حداقل تا حداکثر 11500 لیر در ماه شروع شود.

همانطور که گفته شد، تجربه کاری شما تأثیر زیادی بر درآمد شما خواهد داشت، به همین دلیل است که میانگین درآمدی که می‌توانید از طریق تجربه خود به دست آورید، در پایین ذکر شده است:

  • دو سال سابقه: 4600 لیر در ماه
  • از دو تا پنج سال سابقه: 5700 لیر در ماه
  • از پنج تا ده سال سابقه: 8000 لیر در ماه
  • از ده تا پانزده سال سابقه: 9500 لیر در ماه
  • از پانزده تا بیست سال سابقه: 10200 پوند در ماه
  • بیش از بیست سال تجربه: 11500 پوند در ماه

 

سوالات متداول در این موضوع

برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد

بهترین دانشگاه‌های ترکیه در رشته مهندسی عمران کدامند؟
دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا – دانشگاه استانبول – دانشگاه باهچه شهیر – دانشگاه فنی یلدیز – دانشگاه اوکان از بهترین دانشگاه‌های ترکیه در زمینه مهندسی عمران هستند.
هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های ترکیه چقدر است؟
هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های ترکیه از حدود 3000 تا 65000 لیر است.
درآمد مهندس عمران در ترکیه چقدر است؟
درآمد مهندسان عمران در ترکیه حدود پنج هزار لیر است و در صورت داشتن سابقه کاری بالا به حدود ده هزار لیر در ماه افزایش می‌یابد.
آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی کامل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد؟
برای دریافت بورسیه در این رشته می‌توانید با مراجعه به سازمان بورسیه ترکیه، برای بورسیه‌های فلوشیپ، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام کنید و بورسیه دریافت کنید.

 

سخن آخر

طبیعتا با توجه به این که مهندسی عمران رشته‌ای پردرآمد در ترکیه است و امکانات رفاهی و آموزشی برای این رشته بسیار بالا است، باید با متقاضیان زیادی رقابت کنید. اگر تمایل دارید که به صورت تضمینی در دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرید و به تحصیل مهندسی عمران در ترکیه بپردازید و حتی بورسیه‌ی تحصیلی کاملی دریافت کنید، بهتر است با یک موسسه‌ی مهاجرتی معتبر در این زمینه، مثل موسسه مهاجرتی آرال گام ارتباط برقرار کنید.

ما با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه‌ی مهاجرت دانشجو به ترکیه، به شما در رسیدن به اهدافتان، از جمله تحصیل در رشته‌ی مهندسی عمران در ترکیه، اخذ بورسیه‌ی تحصیلی ترکیه، اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و …کمک خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *