موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

خرید آپارتمان در استانبول

سرمایه گذاری خرید آپارتمان در استانبول

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ماست که هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و سرمایه گذاران را برای تفریح یا سرمایه گذاری در این کشور زیبا جذب می‌کند. به همین دلیل نیز تعداد بسیار زیادی از ملک‌های خود را برای خرید مهاجران و سرمایه گذاران و تزریق سرمایه بیشتر به اقتصاد کشور ترکیه اقتصاص داده است. در این مقاله قصد داریم درمورد چگونگی  خرید آپارتمان در استانبول و مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک صحبت کنیم پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی شهر استانبول ترکیه

شهر استانبول، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه است که نقش مهمی در جذب گردشگران و ساخت آثار فرهنگی ترکیه دارد. استانبول که دومین کلان شهر خاورمیانه بعد از قاهره نامیده می‌شود، آب و هوایی گرم و مرطوب دارد.

خریدخانه در استانبول

اکثریت مردم این شهر، مسلمانند و به همین خاطر مساجدی با شکوه برگرفته از معماری دوره‌های مختلف تاریخی در دل استانبول ساخته شده است و چهره این شهر را زیباتر از همیشه نمایش می‌دهد. جالب است که بدانید اکثر این مساجد در دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده‌اند. از مهم‌ترین مساجد این شهر می‌توان به مسجد سلمانیه، آبی، ایاصوفیه و جدید اشاره کرد که همه آن‌ها دارای گنبد، محراب، مناره، حیاط و دارالشفا هستند.

جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول

شهر استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی فراوانی است که همواره تعداد بسیار زیادی از توریست‌ها را برای بازدید از این مراکز تفریحی و گردشگری جذب می‌کند و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین درآمد اقتصادی کشور ترکیه محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا می‌توان به کاخ دلمه باغچه، مسجد سلطان احمد، برج دختر، مینیاتورک، کاخ توپکاپی، جزیره بیوک آدا یا پرنسس و… اشاره کرد. در ادامه برخی از این جاذبه‌ها را معرفی می‌کنیم.

کاخ دلمه باغچه:

کاخ دلمه باغچه به دستور سلطان عبدالمجید یکم و در دوره عثمانی توسط معمار سعید آقا و نیکوغوس بالیان ساخته شد. این کاخ دارای مساحتی بالغ بر 45 هزار متر مربع است و بزرگترین چلچراغ بلورین بوهمی در این کاخ قرار داده شده که هدیه‌ای با شکوه از طرف ملکه ویکتوریای اول انگلیس بود.

موزه باستان شناسی استانبول

این موزه بزرگ‌ترین موزه باستان شناسی کشور ترکیه است که آثار تاریخی بسیاری را از سراسر جهان را در دل خود جای داده است. گفته شده که در این موزه بالغ بر یک میلیون شی از تمامی دوره‌های تاریخی به نمایش عموم گذاشته شده است و به همین خاطر موزه باستان شناسی استانبول از سه ساختمان تشکیل شده است. ساختمان اول، بنای اصلی موزه باستان شناسی، دیگری ساختمان موزه شرق باستان و سومی ساختمان موزه هنرهای اسلامی است.

کاخ چراغان

کاخ چراغان از معدود قصری است که پیش از امپراتوری عثمانی ساخته شده و امروزه تغییر کاربری داده است تا به عنوان یک هتل پنج ستاره به فعالیت خود ادامه دهد. این کاخ تاریخی در ساحل اروپایی بسفر و در میان دو محله بشیکتاس و اورتاکوی قرار دارد. لازم به ذکر است که طراحی و معماری این کاخ نیز برعهده نیکوغایوس بالیان بود و معماری این بنای تاریخی نیز در سبک اتریوم ساخته شده است.

کاخ چراغان در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

در سال‌های اخیر، به دلیل قیمت مناسب خانه در کشور ترکیه سرمایه گذاری در این کشور افزایش یافته است و بسیاری از افراد از این طریق مهاجرت کردند. در این قسمت از مقاله به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید در این کشور خانه بخرید.

پیش از ادامه جالب است که بدانید قیمت خانه در کشور ترکیه از یک میلیارد تومان شروع می‌شود و سپس بسته به موقعیت مکانی و شهر مورد نظر این قیمت تغییر می‌کند. براساس آمار اعلام شده از مرکز آمار و جمعیت کشور ترکیه، بیشترین نرخ فروش ملک متعلق به شهر توریستی استانبول است. قیمت خانه در شهر استانبول از 900 لیر شروع می‌شود و سپس به نسبت تعداد اتاق‌ها و منطقه و محله خانه این قیمت کاهش یا افزایش می‌یابد.

مزایای خرید خانه در شهر استانبول

خرید خانه در استانبول از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به مواردی از آن اشاره کردیم:

  • هزینه‌های پوشاک، خوراک، حمل و نقل، تحصیل، مالیات و اینترنت نسبت به کشورهای اروپایی کتر است.
  • مراکز تفریحی و توریستی در کشور ترکیه و خصوصا شهر استانبول به فراوانی یافت می‌شود و به همین دلیل دارای اقتصادی توسعه یافته است.
  • هر نوع خانه‌ای مطابق میل هر فرد (آپارتمان، برج، مجتمع مسکونی یا ویلایی) را می‌توان به مناسب‌ترین قیمت خریداری کرد.
  • می‌توان خانه را به صورت قسطی خرید و هم زمان نیز سند ملک به نام خودتان صادر شود.
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور ترکیه بسیار راحت‌تر از دیگر راه‌های مهاجرت به این کشور است.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید آپارتمان در استانبول

امروزه بسیاری از افراد به دلیل شرایط بد اقتصادی و سیاسی تمایل به مهاجرت به کشور ترکیه دارند. این کشور به دلیل اقتصاد توسعه یافته، همسایگی با ایران، تامین رفاه شهروندان و مهاجران در بین علاقه مندان به مهاجرت محبوبیت دارد. یکی از راه‌های مهاجرت به کشور ترکیه، اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری است.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید آپارتمان در استانبول

بنا بر قانون جدیدی که از طرف سازمان مهاجرتی کشور ترکیه اعلام شده، تنها در صورتی می‌توانید اقامت ترکیه را اخذ کنید که در یکی از شهرهای بزرگ و توریستی کشور ترکیه مانند استانبول، آنتالیا و ازمیر خانه‌ای به ارزش حداقل 75 هزار دلار را خریداری کنید. همچنین اگر قصد اقامت در دیگر شهرهای کشور ترکیه را دارید باید در خانه‌ای به ارزش 50 هزار دلار سرمایه گذاری کنید.

اخذ اقامت در کشور ترکیه

اگر قصد دریافت پاسپورت کشور ترکیه را دارید باید بدانید که تنها در صورتی شهروندی این کشور به شما تعلق می‌گیرد که ارزش ملک خریداری شده توسط شما حداقل 400 هزار دلار باشد البته این بدین معنی نیست که تنها باید یک ملک 400 هزار دلاری بخرید بلکه می‌توانید مجموعه‌ای از ملک‌ها را به ارزش 400 هزار دلار خریداری کنید. باید توجه داشته باشید که حتما خانه یا املاک خود را به صورت نقد بخرید و صاحب خانه فردی ترک اصل باشد. همچنین خانه مد نظر شما به هیچ عنوان نباید پیش از شما برای درخواست و اخذ شهروندی استفاده شده باشد.

دریافت پاسپورت کشور ترکیه

در صورتی که موارد گفته شده را رعایت کردید می‌توانید پاسپورت شهروندی خود را طی سه ماه دریافت کنید. لازم به ذکر است که بدانید پس از خرید ملک و دریافت شهروندی تا سه سال به هیچ وجه نمی‌توانید ملک یا املاک خود را بفروشید. همچنین پس از دریافت شهروندی می‌توانید سرمایه گذاری‌های خود را بر روی ملک به صورت قسطی انجام دهید.

نکته بعدی که باید بدانید این است که به هیچ عنوان پس از سرمایه گذاری بر روی ملک‌های کشور ترکیه نمی‌توانید اجازه کار دریافت کنید. این بدین معنی است که از ملک‌ها به منظور امور تجاری نمی‌توانید استفاده کنید اما اگر بتوانید کاری متناسب با شرایط خود پیدا کنید حتما اجازه کار برای شما صادر می‌شود.

در صورتی که شما شهروندی کشور ترکیه را دریافت کردید، به صورت اتوماتیک خانواده درجه یک‌تان مانند همسر و فرزندانتان نیز شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند.

نتیجه گیری:

کشور ترکیه، یکی از کشورهای همسایه ایران است که در سال‌های اخیر مهاجران و پناهندگان بسیاری را به دلیل شرایط بد اقتصادی و سیاسی از کشورهای ایران و افغانستان پذیرفته است. این کشور به دلیل شرایط آسان مهاجرتی نظیر اخذ شهروندی و اجازه کار، دریافت ویزا تحصیلی، تجاری و کاری بین مهاجران محبوب است.

در این مقاله سعی کردیم به یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور زیبا بپردازیم و همچنین اطلاعاتی درمورد شهر توریستی استانبول و خرید خانه در این شهر بزرگ را داده باشیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید اما در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، می‌توانید از مشاوران آرال گام کمک بگیرید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *