موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

تحصیل دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه
فهرست عناوین

در ادامه لیستی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه ارائه خواهد شد. همچنین رنکینگ دانشگاه‌های ترکیه و شرایط تحصیل در ترکیه نیز بررسی خواهد شد. برای آن دسته از دانشجویانی که به تحصیل دندان پزشکی در ترکیه و تحصیل پزشکی در ترکیه راغب هستند نیز اطلاعات مفیدی در این مقاله خواهند یافت.

 

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟

وزارت بهداشت هر ساله بر اساس رتبه بندی موسسات معتبری همچون شانگهای Shanghai، تایمز Times و کیواس QS لیست دانشگاه‌ها و کالج‌های خارجی مورد تایید خود را ارائه می‌دهد. برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز لیست رشته‌های علوم پزشکی را منتشر نموده است.

هر ساله این لیست دست خوش تغییراتی می‌شود و برخی دانشگاه‌های خارجی حذف و برخی افزوده می‌شوند، پس آخرین نسخه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت را حتما مورد بررسی قرار دهید.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

 

لیست دانشگاه‌های مورد تایید منتشر شده از سوی وزارت بهداشت شامل ۹۰۷ دانشگاه از ۶۰ کشور خارجی است. همچنین وزارت بهداشت اعلام نموده است که کالج‌های وابسته به دانشگاه‌های مورد تایید این وزارت خانه فاقد اعتبار است. و مدارک تحصیلی صادر شده از سوی این دانشکده‌ها و کالج‌ها مورد تایید وزارت بهداشت نمی‌باشد.

مدارک زبان برای تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت

دانشجویانی که خواهان تحصیل در کشور‌های خارجی هستند باید مدارکی برای اثبات تسلط خود به زبان خارجی کشور مقصد ارائه نمایند. در ادامه لیست آزمون‌های زبان خارجی ارائه گردیده است.

زبان خارجی مدرک زبان
دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که به انگلیسی زبان دوره برگزار می‌کنند IELTS General (حداقل نمره ۶) یا معادل نمره آن در آزمون TOEFL
زبان روسی حداقل سطح A۲ (TBU: basic level) زبان روسی براساس آزمون  TORFL
زبان چینی حداقل نمره ۱۲۰ در سطح ۲ آزمون HSK
زبان ترکی سطح B۲ آزمون تومر(TÖMER)  کسب مجموع نمره ۶۶ تا ۷۰
سایر زبان‌های خارجی بر اساس الزامات دانشگاه

 

شایان ذکر است که دانشجویان به وبسایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و معیار‌ها و الزامات مورد نیاز دانشگاه‌ منتخب را برآورده سازد.

لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

در ادامه لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای شما آورده شده است. همچنین می‌توانید به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و فایل کامل دانشگاه‌های مورد تایید آن‌ را دانلود نمایید. همچنین می‌توانید متن اطلاعیه را در خود سایت و فایل آپلود شده بر روی این سایت مطالعه بفرمایید.

دانشگاه آجی بادم Acıbadem University
دانشگاه آتاتورک Ataturk University
دانشگاه آنکارا Ankara University
دانشگاه باغچه شهیر Bahçeşehir University
دانشگاه باشکنت Başkent University
دانشگاه دوکوز ایلول Dokuz Eylül University
دانشگاه اژه Ege university
دانشگاه غازی Gazi University
دانشگاه حاجت تپه Hacettepe university
دانشگاه استانبول Istanbul University
دانشگاه کاتپ چلبی ازمیر Izmir Katip Celebi University
دانشگاه کوچ Koc University
دانشگاه مرمره Marmara University
دانشگاه اوندوکوز مایس Ondokuz Mayis University
دانشگاه یدیتپه Yeditepe University

رنکینگ دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

بر اساس رتبه بندی موسسات معتبری همچون شانگهای Shanghai، تایمز Times و کیواس QS وU.S. News لیست رنکینگ دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه ارائه گردیده است.

تایمز QS Shanghai U.S. News نام دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه
1001             – دانشگاه آجی بادم Acıbadem University
1001 1288 دانشگاه آتاتورک Ataturk University
1001 801 801 714 دانشگاه آنکارا Ankara University
1001 دانشگاه باغچه شهیر Bahçeşehir University
1001 دانشگاه باشکنت Başkent University
1001 701 1148 دانشگاه دوکوز ایلول Dokuz Eylül University
1001 701 1035 دانشگاه اژه Ege university
1001 801 901 1078 دانشگاه غازی Gazi University
501 801 601 511 دانشگاه حاجت تپه Hacettepe university
801 801 401 714 دانشگاه استانبول Istanbul University
دانشگاه کاتپ چلبی ازمیر Izmir Katip Celebi University
401 465 733 دانشگاه کوچ Koc University
1001 901 892 دانشگاه مرمره Marmara University
1001 دانشگاه اوندوکوز مایس Ondokuz Mayis University
1001 دانشگاه یدیتپه Yeditepe University

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

آزمون DUS ترکیه یک آزمون ورودی است که برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌گردد. طبق روند مرسوم کشور ترکیه برای پذیرش دانشجویان بین المللی و نیز داخلی آزمون هایی برگزار می نماید. کشور ترکیه دو بار در سال در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و نیز موسسات معتبر در ماه سپتامبر و ماه می اقدام به برگزاری آزمون DUS می نماید.

بسته به گرایش تخصصی که دانشجو برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب می‌نماید، نمره‌ی خام قبولی آزمون DUS، 50 است. اما این نمره خام به نمره استاندارد تبدیل خواهد شد.

آزمون TUS ترکیه برای دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و شیمی تحصیل نمایند و مدرک تخصصی دریافت کنند، این دانشجویان برای تحصیل در ترکیه باید در آزمون TUS شرکت کنند.

کشور ترکیه دو بار در سال در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و نیز موسسات معتبر در ماه سپتامبر و ماه می اقدام به برگزاری آزمون TUS می نماید. برای آن دسته دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی، شیمی، دامپزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنند، این آزمون ورودی توسط دانشگاه‌ها و موسسات ترکیه برگزار می‌شود.

نمره آزمون TUS ترکیه از 100 نمره است. اما معیار و حداقل نمره قبولی آزمون TUS بر اساس گرایش‌های رشته‌های ذکر شده و نیز دانشگاه منتخب و مورد نظر دانشجو متغیر است. اما آن چیز که قابل ذکر است دانشجویان برای اینکه شانس ورود به دانشگاه ها و موسسات ترکیه را داشته باشند، نباید کمتر از نمره 40 را در آزمون TUS کسب کنند.

معرفی و بررسی اجمالی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

دانشگاه اژه ترکیه در بین 20 دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. این دانشگاه در بین 5 درصد از معتبرترین موسسات آموزشی روی کره زمین قرار دارد. دانشگاه اژه در Bornova یکی از مناطق ازمیر واقع شده است. دانشگاه اژه ترکیه (EGE) یک دانشگاه دولتی است که به عنوان یک نقطه کانونی برای آموزش، پژوهش، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر ازمیر و منطقه دریای اژه عمل می‌کند. دانشگاه اژه یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزش محور است که دانشجویان را تا سطح دکترا آموزش می دهد.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

 

رتبه بندی دانشگاه اژه ترکیه 2020-21 – مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR)

نام موسسه دانشگاه اژه
کشور ترکیه
رتبه جهانی 810
رتبه ملی 7
رتبه کیفیت آموزش
رتبه استخدام فارغ التحصیلان
رتبه کیفیت دانشکده
رتبه عملکرد پژوهش 769
امتیازنهایی 71.5
آدرس وبسایت رسمی دانشگاه اژه ege.edu.tr

دانشگاه استانبول یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر استانبول در ترکیه قرار دارد. دانشگاه استانبول با ارائه خدمات آموزشی در سطح بالا و نیز فراهم نمودن امکانات رفاهی بسیاری، دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در ترکیه راغب نموده است. با توجه به رتبه‌بندی دانشگاه استانبول و قرار گرفتن این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر، انتخاب بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

 

دانشگاه باشکنت (Başkent University) یک دانشگاه خصوصی است که در شهر آنکار واقع شده است. این دانشگاه با توجه به امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای که این موسسه برای دانشجویان فراهم نموده است، گزینه‌ خوبی جهت تحصیل در ترکیه محسوب می‌گردد. هدف این دانشگاه پرورش افرادی است که به دانش جهانی مورد نیاز در عصر اطلاعات برسند و مهارت استفاده از این اطلاعات را داشته باشند.

 

دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 1 1

این دانشگاه در زمینه‌های بهداشت، آموزش، علوم انسانی، حقوق، ارتباطات، هنر، محیط زیست، صنعت، تجارت و فناوری تجربه و دانش دارد. باشکنت در واقع، کسانی که محقق و پویا و حساس به مشکلات کشور هستند را بار می‌آورد.

دانشگاه یدی تپه یک دانشگاه خصوصی است که در استانبول واقع شده است. این دانشگاه به تمام صلاحیت‌های مورد نیاز در دنیای تجارت و تمام مهارت‌های فنی لازم، مجهز است و با فرهنگ‌های مختلف آشنا و به خوبی توسعه یافته است. این دانشگاه با برنامه‌های دانشگاهی معاصر خود آموزشی ارائه می‌دهد که برای افراد در عصر اطلاعات ضروری است.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

دانشگاه یدی تپه آموزشی سازگار با انتظارات عصر اطلاعات ارائه می‌دهد و فعالیت‌های آکادمیک خود را در 13 دانشکده دندانپزشکی، داروسازی، هنر و علوم، هنرهای زیبا، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، ارتباطات، معماری، مهندسی، علوم بهداشتی، انجام می‌دهد.

دانشگاه حاجت تپه یک دانشگاه دولتی پیشرو در آنکارا، ترکیه است. دانشگاه حاجت تپه در حال حاضر دارای سیزده دانشکده، هشت آکادمی حرفه‌ای، یک هنرستان، سیزده موسسه و چهل و یک مرکز تحقیقاتی است. دانشگاه حاجت تپه یک دانشگاه دولتی است که عمدتاً توسط بودجه دولتی اختصاص داده شده توسط پارلمان ترکیه پشتیبانی می‌شود.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

بیش از 150 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود و همچنین بیش از 200 برنامه‌ و رشته‌ی مختلف برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد. با سهم بی‌نظیر خود در پیشرفت علم به یکی از دانشگاه‌های برند ترکیه تبدیل شده است. . حاجت تپه امروزه نه تنها در ترکیه، در میان دانشگاه های پیشرو جهان قرار دارد.

دانشگاه دوکوز ایلول دانشگاهی در ازمیر ترکیه است. دانشگاه دوکوز ایلول  اولین دانشگاهی است که روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله را در ترکیه به کار برد. این دانشگاه در سال 2018 توسط شورای آموزش عالی ترکیه برای اجرای استراتژی بین‌المللی به عنوان یکی از 20 دانشگاه آزمایشی انتخاب شد و از این رو به یکی از دانشگاه‌های پیشگام در ترکیه تبدیل شد که نقش پیشرو در روند بین‌المللی سازی را بر عهده می‌گیرد.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

 

 

دانشگاه مرمره یک دانشگاه دولتی در استانبول ترکیه است. این دانشگاه از دریای مرمره نامگذاری شده است و تنها در سال 1982 به عنوان یک دانشگاه تأسیس شد، اما در سال 1883 با نام Hamidiye Ticaret Mekteb-i Âlisi در خانه ای در مرکز استانبول ایجاد شد.

تلفن: +90 216 777 07 77

شهریه و هزینه در مقطع کارشناسی: 298.5 لیر (2018 – 19)

تاسیس: 16 ژانویه 1883، Cağaloğlu، استانبول، ترکیه

تعداد کل ثبت نام: 77,823 (2015)

رئیس: مصطفی کرت

زیرمجموعه: MU دانشکده اقتصاد

وابستگی ها: انجمن دانشگاه های اروپا

دانشگاه اوندوکوز مایس (Ondokuz Mayıs) یک دانشگاه دولتی بزرگ است که در سال 1975 در سامسون ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه نام “19 می” را دارد که نشان دهنده تاریخی است که مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، برای شروع جنگ استقلال به سامسون آمد.

تلفن: +90 362 312 19 19

تاسیس: 1 آوریل 1975، سامسون، ترکیه

وابستگی: اتحادیه دانشگاه های اروپا

زبان: ترکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی

دانشگاه کاتپ چلبی ازمیر Katip Çelebi یک دانشگاه دولتی در ازمیر، ترکیه است که در سال 2010 تأسیس شده است.

تلفن: +90 232 329 35 35

تاسیس: 14 جولای 2010، ازمیر، ترکیه

تعداد دانشجویان: 15342

وابستگی: انجمن دانشگاه قفقاز

لیسانس: 13444

فارغ التحصیلان: 5868

مزایای تحصیل در ترکیه

ترکیه یک کشور فرهنگی غنی است که دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند. ترکیه به لطف برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه، تعداد فزاینده ای از لیسانس ها و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، و بورس های تحصیلی متعدد که هزینه های تحصیل، اقامت، مراقبت های بهداشتی و حتی هزینه های سفر را پوشش می دهد، جذاب است.

در حین زندگی و تحصیل در اینجا، خود را در چهارراهی از فرهنگ های زیبا اما متضاد اروپایی و آسیایی خواهید دید. این ترکیبی منحصر به فرد از سنت ها، جشنواره ها و غذاهایی است که ارزش کاوش عمیق را دارد. وقتی در کلاس نیستید، می توانید از بناهای باستانی دیدن کنید و از بیش از 8000 کیلومتر خط ساحلی لذت ببرید.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه : تحصیل کارشناسی ارشد  در ترکیه

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه با توجه به قدمت دانشگاه‌های ترکیه و نیز پیشینه تبادلات فکری و ذهنی دانشگاه‌های ترکیه، مزیتهای فراوانی را برای دانشجویان بین المللی ماجراجو به ارمغان آورده است. دانشگاه‌های ترکیه بنا به دلایل متعددی از جمله هزینه‌های نسبتا پایین برنامه‌ها و کورس‌ها در مقطع کارشناسی ارشد برای بسیاری از دانشجویان جذاب است.

ترکیه بین آسیا و اروپا قرار گرفته است که آن را به یکی از کشور‌های شگفت انگیز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل نموده است. در واقع این طور میتوان گفت که کشور ترکیه نقش مهمی در تبادل اندیشههای شرقی و غربی با یکدیگر و تلفیق این دو با هم ایفا نموده است.

ترکیه بواسطه داشتن امکانات تحقیقاتی پیشرفته و مدرن و آرشیو مطالب تاریخی که حتی در سایر نقاط جهان غرب  هم در دسترس نیستند، دانشجویان بسیاری را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به خود جذب نموده است. هزینه‌ تحصیل در ترکیه و  هزینه‌های زندگی در سراسر ترکیه نسبتا پایین است.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه : دانشگاه‌های دولتی

موسسات و دانشگاه‌های دولتی توسط دولت ترکیه تأسیس و اداره می شوند. این موسسات اکثریت ثبت نام (یعنی حدود 75٪ ثبت نامی‌ها) را شامل می شوند و به طور کلی گسترده ترین طیف برنامه‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های دولتی ارائه می گردند.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه : دانشگاه‌های خصوصی

این دانشگاه‌ها به عنوان مؤسسات مستقل و غیرانتفاعی تأسیس و اداره می شوند. گاهی اوقات به عنوان “دانشگاه‌های پایه” نیز شناخته می شوند، که توسط گروه‌هایی که به دنبال انجام تحقیقات یا آموزش در زمینه‌های خاص یا از طریق مشارکت‌های خارجی خاص هستند، تاسیس شده اند. برخی از دانشگاه‌های خصوصی نیز با دانشگاه‌های خارجی فعالیت یا اقدام به استخدام کارشناسان بین المللی می نمایند.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه :هزینه‌ها و فاندهای تحصیلی

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه می تواند بسیار متغیر باشد. بطور کلی شما می توانید در نظر داشته باشید که هزینه‌ها برای دوره‌های زبان انگلیسی و دانشگاه‌های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه‌های دولتی می باشند.

این برآورد را داشته باشید که هزینه برنامه‌های زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی بین 120 تا 705 یورو در سال برای دانشجویان بین المللی خواهد بود. و طبق انتظار هزینه‌ها در موسسات خصوصی به طرز چشم گیری بالاتر خواهند بود.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه : ویزای تحصیلی

ترکیه کاندیدای عضو اتحادیه اروپا است، اما از آنجایی که هنوز عضوی از آن نشده است، دانشجویان بین المللی هنوز باید قبل از ورود به این کشور برای ویزا اقدام کنند. شما جهت انجام این فرآیند بایستی به وب سایت فرآیند‌های کنسولی جمهوری ترکیه  مراجعه نمایید و با تکمیل فرم پیش درخواست ویزا آغاز کنید.

ویزای تحصیلی ترکیه بسته به هدفی که در این کشور اقامت دارید انواع مختلفی دارد. مطمئن شوید که تحقیقات خود به را درستی انجام می دهید تا اطمینان حاصل کنید که برای مورد مناسب درخواست داده‌اید.

فرآیند درخواست ویزا در کنسولگری ترکیه در کشور شما انجام می شود. اما ابتدا باید پیش درخواست خود را بصورت آنلاین در فرآیند‌های کنسولی جمهوری ترکیه تنظیم کنید. هنگامی که درخواست شما تأیید شد، از شما انتظار می رود در یک قرار ملاقات شرکت کنید و موارد زیر را ارائه دهید:

  • نامه پذیرش از دانشگاه ترکیه
  • فرم تکمیل شده ویزای دانشجویی ترکیه
  • اثبات توانایی شما برای حمایت مالی از خود
  • پاسپورتی که حداقل 60 روز بیشتر از مدت اقامت شما اعتبار دارد
  • هزینه ویزای مورد نیاز
  • مدرک بیمه سلامت
  • یک عکس پاسپورت

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه : تحصیل در رشته پرستاری

راه آموزش را برای کسانی که مایل به تحصیل در موسسات مختلف به عنوان دانشجویان بین المللی هستند هموار‌تر شده است. با ظهور فناوری مدرن و خلق فرصت‌های بهتر، ارتباط با نهاد‌‌هایی که خود را دارای هدف و مأموریت یکسانی معرفی می‌کنند، بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس و راحت شده است.

تعداد زیادی از دانشگاه‌ها به‌طور خاص شروع به ارائه پورتال‌های پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی کرده‌اند. مؤسسه‌ای که ابعاد متنوعی را پوشش می دهد منجر به تربیت متخصصان حرفه‌ای‌تر و در سطح جهانی خواهد شد.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه : تحصیل پرستاری به ترکی و انگلیسی

دانشگاه‌ها و کالج ها در ترکیه، دوره‌های پرستاری را هم به انگلیسی و هم به ترکی را ارائه می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، آن‌ها از متقاضیان می خواهند که با ارائه مدرک زبان، سطح مهارت کافی را به زبان انگلیسی یا ترکی نشان دهند.

به عنوان مثال، دانشگاه ایستینیه برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه به زبان ترکی، متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک TÖMER سطح B2 می کند. برای دوره‌های متوسط انگلیسی، مدرک تافل IBT با نمره کلی 75 به عنوان بخشی از شرایط ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پرستاری مورد نیاز است.

بررسی جایگاه ترکیه از جنبه‌های گوناگون

  • کشور ترکیه رتبه 83 را در رتبه بندی آموزش جهان دارد.
  • کشور ترکیه رتبه 57 را در رتبه بندی سهولت کسب و کار در جهان به خود اختصاص داده است.
  • کشور ترکیه رتبه 55 در رتبه بندی اقتصاد جهانی را داراست
  • کشور ترکیه رتبه 110 در رده بندی امنیت جهان را دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دانشجویی ترکیه

  • فرم درخواست اجازه اقامت
  • اصل و فتوکپی پاسپورت یا مدارک معادل آن
  • 4 عکس بیومتریک
  • بیانیه فرصت های مالی برای استفاده در سراسر اجازه اقامت
  • بیمه سلامت
  • گواهی دانشجوی فعال
  • مدارک تکمیلی در صورت لزوم با توجه به شرایط

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه: تحصیل پزشکی

تحصیل پزشکی در ترکیه یکی از فرصت‌های استثنایی برای دانشجویانی بین المللی است که به دنبال راهی برای تحصیل در خارج از کشور هستند. این دانشجویان با تحصیل در ترکیه می‌توانند تمام اهداف خود را تحقق بخشند.

از لحاظ فناوری پیشرفته در پزشکی و بودجه برای تحقیقات پزشکی، ترکیه از هیچ  کشوری عقب نیست. کشور ترکیه منابع و امکانات لازم برای تبدیل شدن به کشوری پیشرو در زمینه پزشکی را دارد. بنابراین اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در ترکیه را دارید، در اینجا نکات و اطلاعات بسیاری در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه خواهید یافت.

شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در ترکیه دقیقاً مانند سایر شرایط پذیرش سایر برنامه‌های تحصیلی است، اگر به عنوان یک دانشجوی کارشناسی قصد تحصیل در ترکیه را دارید، الزامات معمول مانند مدارک تعیین هویت و ملیت مانند شناسنامه یا گذرنامه، مدارک تأیید کننده سوابق تحصیلی خوب شما مانند کارنامه موسسه قبلی و گواهی حسن اخلاق و نهایتا مدارک لازم برای درخواست و اپلای مانند فرم های ثبت نام، گواهی قبولی در آزمون های ورودی، ویزای دانشجویی و هزینه های پذیرش مورد نیاز است.

با این حال اگر شما یک دانشجو هستید که تحصیلات خود را ادامه می دهد، ملزم به شرکت در آزمون SAT هستید. در غیر این صورت اگر از یک موسسه یا کشور غیر انگلیسی زبان هستید، باید گواهی قبولی در هر آزمون مهارت انگلیسی را ارائه دهید.

مقاله قبلی
اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
1 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *