موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

گردشکری راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه و مکان های دیدنی آن

منطقه بی اوغلو (Beyoglu) در استانبول، ترکیه، به خاطر حال و هوای مدرن در هم تنیده با پیشینه تاریخی جذاب، شهرت سراسری به دست آورده است. بی اوغلو که در استانبول اروپایی، در کنار شاخ طلایی نشسته، چهره دیگری به شهر می‌دهد، دور از منطقه تاریخی سلطان احمد با مکان‌های میراث جهانی یونسکو که مردم از سراسر جهان برای دیدن آن‌ها هجوم می‌آورند.

منطقه بی اوغلو که قبلاً تا قرن بیستم «پرا» نامیده می‌شد، محله‌های کوچک‌تری را شامل می‌شود که بازدید از آنها لذت بخش است. علاوه بر این در بازار مسکن، بی اوغلو قیمت‌های بالایی برای هر متر مربع در استانبول دارد، اما خریداران خانه از منطقه معتبری استفاده می کنند که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در این مقاله به معرفی منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه پرداخته شده است و نیز 16 تا از مکان‌های جذابی که بایستی در این منطقه از آن‌ها دیدن کنید، آورده شده است.

تاریخچه منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

اگرچه تاریخ به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد، دوره‌های جنوا و ونیزی باعث شهرت بین‌المللی بی اوغلو شد، زیرا بازرگانان از سراسر جهان برای تجارت کالا به این منطقه هجوم آوردند. با این حال، با حمله عثمانی‌ها در سال 1453، همه چیز در حال تغییر بود. جنواها در کنار امپراتوری بیزانس قرار گرفتند.

اگرچه اجازه ماندن در پرا را داشتند، اما حکومت و سلطه آنها جایگزین شد. در قرن نوزدهم، پرا هنوز به عنوان یک مرکز تجاری برای بازرگانان عمل می کرد. با این حال، کشورهای دیگر شروع به استقرار کنسولگری‌های خود در آنجا کردند و به پرا حال و هوای چندفرهنگی دادند، جایی که فرهنگ‌ها برای تولد ایده‌ها و استانداردهای زندگی جدید در هم تنیده شده است.

همه چیز رشد کرد، از جمله هنر، مد، فرهنگ، حمل و نقل، تئاتر، آموزش و سینما. مدرن‌سازی مکان‌های دیگری مانند منطقه تاریخی سلطان احمد را قدیمی و قدیمی جلوه داد.

حتی سلطان عبدالمجید از کاخ توپکاپی به کاخ تازه ساخته دولما باغچه در نزدیکی بشیکتاش نقل مکان کرد. هنگامی که امپراتوری عثمانی فروپاشید و جمهوری جدید ترکیه تشکیل شد، نام پرا به بی اوغلو تغییر یافت. با این حال، کاهش تدریجی تا دهه 1980 به سرعت جایگزین شهرت معتبر بی اوغلو شد. در آغاز قرن، شورا سرمایه گذاری زیادی در راه ها، پیاده روها، نوسازی و بازسازی ساختمان های تاریخی انجام داد. در نتیجه، بی اوغلو بار دیگر به استانبول جدید معروف شد.

خارجی‌های مقیم در بی اوغلو

در طول تاریخ، بی اوغلو بسیاری از خارجی‌های مقیم استانبول را در خود جای داده است و هنوز هم همینطور است. محله‌هایی مانند جهانگیر اکنون شهرت جهانی دارد و ملیت‌های مختلف خانه‌هایی را در آنجا ساخته‌اند. مدارس بین‌المللی در این منطقه وجود دارد و طیف وسیعی از نام‌های تجاری بین‌المللی و داخلی کاملاً با سبک زندگی آن‌ها مطابقت دارد و حسی از خانه را همراه با تأثیرات ترکی ارائه می‌دهد.

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

برخی از خارجی‌ها خانه اجاره کرده‌اند در حالی که برخی دیگر خرید ملک در بی اوغلو را انتخاب می کنند. اگرچه قیمت بالاتری دارد، اما موقعیت مرکزی، شهرت بین المللی و نزدیکی به همه امکانات، این سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را ارزشمند می کند.

تفریحات و رستوران‌های بی اوغلو

هم بازدیدکنندگان و هم ساکنان، بهترین انتخاب از رستوران ها، بارها و کلوب ها را دارند تا پس از غروب خورشید از آن لذت ببرند. چه بخواهید غذاخوری درجه یک، رستوران‌های سنتی ترکیه، یک بار جاز در حالت نشسته و ساکت داشته باشید یا یک کلوپ با گروه‌های موسیقی هوی متال، انتخاب‌های شبانه در دسترس شما خواهد بود. مکان هایی مانند Vikro Levi، Cumhuriyet Meyhanesi، Hazzopulo Winehouse و Pano به عنوان خانه‌های شراب شهرت دارند.

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

سایر میخانه‌ها در اطراف پاساژ تونل و خیابان نوی‌زاده متمرکز هستند. از خیابان فرانسوی، که با نام Cezayir شناخته می‌شود، برای انتخاب بزرگی از رستوران ها و بارها با موسیقی زنده دیدن کنید. در همان زمان، مکان های معروف دیگر عبارتند از بابل، نو پرا، کمانیک، ماکسیم، 360 و آندون. خیابان Asmalimescit دارای رستوران‌ها و بارهای ترکی است.

مقابل بازار ماهی مکانی برای سر زدن به غذاهای دریایی است. همچنین مراقب فروشندگان غذاهای خیابانی باشید و همانطور که انتظار می رود، نام های تجاری بین المللی مانند مک دونالد، برگر کینگ و دومینو را خواهید یافت.

خیابان استقلال در منطقه بی اوغلو

قلب تپنده بی اوغلو خیابان استقلال به طول 1.6 مایل است که روزانه میلیون ها نفر در آن بالا و پایین می روند. فروشگاه‌های مختلف با نام تجاری ترکی و بین‌المللی در دو طرف قرار دارند، اما برای گردشگران، یکی از جنبه‌های جالب ساختمان‌های قرن نوزدهمی در دو طرف با معماری هنر نو و نئوکلاسیک است. ویژگی اصلی دیگر، تراموا قرمز تاریخی، اغلب در مجلات سفر به عنوان طلسم محلی بی اوغلو نمایش داده می‌شود.

پاساژ گل بی اوغلو

این مجموعه کوچک از میخانه‌ها و رستوران‌ها در ساختمانی باریک با تاریخی جذاب قرار دارد. در ابتدا به عنوان یک تئاتر ساخته شده بود اما در آتش سوخته بود، این بنای دیدنی دوباره ساخته شد تا مجموعه کوچکی از مغازه‌ها باشد. نام پاساژ گل به این دلیل به وجود آمد که در انقلاب 1917 مردم از روسیه برای زندگی در استانبول هجوم آوردند و زنان در مغازه‌های کوچک گل می‌فروختند. در سال 1988، مقامات بی اوغلو بارها و رستوران ها را بازسازی و باز کردند و در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ می شود.

هتل پرا پالاس در بی اوغلو

از هتل پرا پالاس برای یک استراحت تفریحی دیدن کنید و از تاریخ نوستالژیک قرن نوزدهمی آن لذت ببرید. این هتل که برای میزبانی از مسافران Orient Express ساخته شده و متعلق به زنجیره جمیرا است، میزبان بازدیدکنندگان اروپایی با منزلت بالایی بود، زیرا این اولین هتل ترکیه بود که برق و آب گرم را نصب کرد.

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

اکنون تحت حمایت قانون ترکیه به دلیل میراث فرهنگی آن، آگاتا کریستین رمان معروف خود را به نام «اکسپرس شرق» در اتاقی نوشت که به عنوان موزه در معرض دید عموم مردم بی اوغلو قرار دارد.

موزه دراویش چرخان گالاتا در بی اوغلو

موزه دراویش چرخان گالاتا (Galata Whirling Dervish Museum) خانه مولوی سابق محل زندگی دراویش صوفی بود که پیرو یک فرقه باستانی اسلام بودند. بخش موزه مصنوعات را به نمایش می گذارد، اما بازدیدکنندگان می توانند بلیت نمایش‌های شبانه خود را از آیین سما خریداری کنند. اینجاست که دراویش چرخان برای رسیدن به حالتی از هوشیاری که با خدا یکی است، حرکات خاصی را با موسیقی انجام می‌دهند.

گالری مصر در بی اوغلو

مصر آپارتمانی، بنای تاریخی برجسته در خیابان استقلال، میزبان افراد مشهور بسیاری بوده است. تاریخ معماری هنر نو که به «آپارتمان مصر» ترجمه می‌شود، به سال 1910 برمی‌گردد. در حالی که نقش سابق آن خانه افراد برجسته بود، ساختمان در بی اوغلو اکنون یک گالری هنر معاصر پیشرو است.

کلیسای سنت آنتونی پادوآ – استانبول

کلیسای سنت آنتونی ادیان مختلف در استانبول را برجسته می کند زیرا کلیسا هنوز هم در روزهای یکشنبه مراسم مسیحیت را انجام می دهد. در حالی که نمای بیرونی گرایش های معماری اوایل قرن نوزدهم را برجسته می کند، سبک داخلی نئوگوتیک فرانسوی یک تقدیم فروتنانه اما باشکوه به جامعه مسیحی استانبول است.

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

کلیسای سنت آنتونی پادوآ یکی از برجسته ترین کلیساهای کاتولیک استانبول است و در خارج از خدمات، مردم می توانند برای دیدن معماری داخلی، دعا و روشن کردن شمع وارد شوند. پاپ جان ده سال در اینجا موعظه کرد تا اینکه یک پاپ شد.

حمام گالاتاسرای در بی اوغلو

حمام گالاتاسرای  (Galatasaray Hamam) که در سال 1481 ساخته شده است، در محوطه مسجد قرار دارد. در طول تاریخ، این حمام به دانش آموزان گالاتاسارای لیسلی خدمت می کرد و مردم محلی هنوز هم از آن استفاده می کنند. یاناسما پذیرای مشتریانی است که در اتاق‌های خصوصی لباس‌های خود را از تن بیرون می‌آورند و قبل از رفتن به اتاق بخار روی تخته مرمری برای ماساژ دراز می‌کشند. مشتریان می توانند پس از تجربه بخار پز و صابون زدن با یک لیوان چای سنتی ترکی، به لذت خود استراحت کنند.

موزه پرا بی اوغلو

موزه پرا  (Pera Museum) که در نزدیکی Misir Apartmani قرار دارد، به دلیل نقاشی “مربی لاک پشت Tortoise Trainer ” اثر عثمان بی حمدی که در سال 2004 به قیمت شگرف 3.5 میلیون دلار فروخته شد، شهرت پیدا کرد. با این حال، این مجموعه خصوصی دارای قطعات تاریخی و مدرن دیگری است که حتی مبتدیان و علاقه مندان به هنر را به وجد می آورد. موزه پرا در تپباسی در سال 2005 توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ تأسیس شد. این موزه بر شرق شناسی در هنر قرن 19 تمرکز دارد.

برج گالاتا در کاراکوی

برج گالاتا (Galata Tower) با ارتفاع هفتاد متر برای منظره های شگفت انگیز 360 درجه از بسفر و خط افق استانبول عالی است. ساختمان جنوا که در زبان لاتین به معنای برج مسیح است، در فاصله کمی از پل گالاتا قرار دارد. اولین برج قرن چهاردهمی که شامل 9 طبقه بود، در جریان آتش‌سوزی در سال 1831 آسیب زیادی دید.

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

اما در سال 1960، مقامات گردشگری استانبول ویژگی‌های چوبی داخلی را با بتن جایگزین کردند. مناظر روز از این سکو بهترین است، یا برای نمایش‌های شبانه ترکی آنها بلیط بخرید، اگرچه نمای شب آنقدرها خوب نیست.

میدان تکسیم و مجسمه استقلال در بی اوغلو

در بالای خیابان استقلال، مجسمه استقلال به عنوان نقطه عطف محلی و مکانی محبوب برای عکس گرفتن است. مجسمه ساخته شده توسط مجسمه ساز ایتالیایی پیترو کانونیکا مصطفی کمال آتاتورک، پدر موسس جمهوری ترکیه امروزی را در کنار مردانی که به او کمک کردند، به تصویر می‌کشد.

محله کوکورکوما در بی اوغلو

محله کوکورکوما ( Cukurcuma)، چند خیابان عقب‌تر از خیابان استقلال، ادعاهای زیادی برای شهرت دارد. اولاً، تقریباً 100 مغازه عتیقه فروشی اقلام عجیب و غریب از گذشته استانبول را می فروشند که جستجو در آنها و اگر می خواهید سوغاتی های اصلی بخرید جالب است.

راهنمای منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

ثانیاً، انتظار داشته باشید تعداد زیادی گربه خیابانی در هر گوشه ای آویزان باشند. آنها نقطه کانونی جامعه هستند و بسیاری از مردم به آنها غذا می دهند. در نهایت، محله جایی است که مشهورترین نویسنده مرد ترکیه، اورهان پاموک، موزه معصومیت خود را راه اندازی کرد. این موزه که به نام رمان او نامگذاری شده است، اقلام روزمره از گذشته استانبول را به نمایش می گذارد.

محله جهانگیردر بی اوغلو

در این بخش از منطقه بی اوغلو استانبول، هنرمندان، نویسندگان و بازیگران عاشق فرهنگ و سبک زندگی آرام منطقه هستند. جهانگیر در نزدیکی میدان تقسیم استانبول، هزارتویی از نماهای گچبری رنگارنگ با فروشگاه‌های قدیمی، بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های محبوب، گالری‌های مد روز، و عتیقه‌فروشی‌ها است. جهانگیر همچنین یکی از محبوب ترین مناطق برای مهاجرانی است که به دنبال مهاجرت به استانبول هستند.

منطقه کاراکوی در بی اوغلو

کاراکوی (Karakoy) هنری دارای شخصیتی دوگانه با معماری مدرن جدید در امتداد سمت بسفر کاراکوی به سمت منطقه Tophane است که با فروشندگان خیابانی و ماهی فروشان به سمت منطقه خلیج هالیک در تضاد است. کاراکوی شیک‌ترین منطقه استانبول با کافه‌های جالب، رستوران‌های شیک، و گالری‌های هنری است. ترک‌های جوان با پیشینه بین‌المللی حساسیت شیکی را به کاراکوی وارد کردند و اساساً احساس جامعه را برگرداندند.

منطقه بشیکتاش

منطقه بی اوغلو استانبول در کنار منطقه رسمی بشیکتاش (Besiktas) قرار دارد. اهمیت بشیکتاش برای استانبول از باشگاه فوتبالش گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و حال و هوای روزانه و جذب مهاجرانی که به دنبال زندگی در استانبول هستند را شامل می شود. در نتیجه، بشیکتاش یکی از برجسته ترین مناطق استانبول است که مسافران مستقل بیشتری برای کشف این هیاهو از آن بازدید می کنند. آنها هم ناامید نیستند و بشیکتاش نیز به شهرت جهانی رسیده است.

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی آرال گام در تلاش است تا اطلاعات مفید و گسترده‌ای از تمام مناطق ترکیه برای اهداف مختلف از جمله سفرهای توریستی و نیز خرید ملک ارائه دهد. در همین راستا نیز مناطق مختلف ترکیه را معرفی می نماییم. اگر نیاز به اطلاعات و مشاورهای تخصصی دارید، سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *