موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

آشنایی با ۵ تا از شهرهای توریستی ترکیه

گردشکری شهرهای توریستی ترکیه

آیا می‌دانید ترکیه نه‌تنها یکی از کشورهای توریستی است بلکه شهرهای توریستی و گردشگری بسیاری دارد؟ آیا شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید و می‌خواهید از شهرهای توریستی ترکیه ترکیه دیدن کنید اما نمی‌دانید کدام یک بهتر هستند؟

امروزه بسیار از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، تعطیلات و ماه عسل خود سفر به کشورهای خارجی را انتخاب می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین کشورها برای سفرهای گردشگری و تفریحی ایرانیان، ترکیه است. به طوری که سالانه تعداد زیادی از ایرانیان به این کشور سفر و از شهرهای توریستی مختلف آن دیدن می‌کنند.

شما نیز به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید ماه عسل یا تعطیلات کاری خود را در این کشور سپری کنید، بهتر است ابتدا با شهرهای گردشگری و توریستی آن آشنا شوید. زیرا بیش‌تر شهرهای گوناگون ترکیه زیبا و پر از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تفریحی هستند.

به همین دلیل با آشنایی جزئی با آن‌ها امکان انتخاب شهری متناسب با معیارهای شما فراهم می‌شود و می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

بهترین شهرهای توریستی ترکیه کدام اند؟

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیاد بسیار از ایرانیان به مهاجرت یا سفر به این کشور جذب می‌کند. زیرا این کشور شهرهای مختلف، پیشرفته و توریستی بسیاری دارد که هر کدام ارزش یک بار مسافرت و بازدید را دارند.

به همین دلیل اگر بخواهید از بین شهرهای این کشور یکی از آن‌ها را برای سفر یا مهاجرت به ترکیه انتخاب کنید، تاحدودی کار دشواری است. با توجه به این موضوع ما قصد داریم تنها پنج شهر پرطرفدار توریستی و گردشگری این کشور که سالانه تعداد زیادی گردشگر به آن‌ها سفر می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

در این صورت انتخاب برای شما آسان‌تر خواهد بود و به‌راحتی یکی از این شهرها را بر اساس معیارهای سفر خود در اولویت قرار می‌دهید. این پنج شهر بی‌نظیر ترکیه عبارت هستند از:

استانبول، شهری اروپایی و آسیایی!

استانبول یکی از شهرهای مهم ترکیه است که طی سال‌های بسیاری یکی از جذاب‌ترین شهرها در دنیا به شمار می‌رفته است. البته هنوز نیز این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های بسیار جذابیت خود را حفظ کرده است و جز شهرهای توریستی ترکیه قرار می‌گیرد.

به طوری که فیلم‌ها، شعرها و عکس‌های بسیاری درباره استانبول در کشورها و فرهنگ‌های مختلف وجود دارد. همچنین بسیاری اولین انتخاب بسیاری از افراد برای سفر به ترکیه، بازدید از این شهر است. استانبول جز شهرهای قدیمی در ترکیه نیز دسته‌بندی می‌شود و همان بیزانس باستان و قسطنطنیه سابق است.

مسجد ایاصوفیه در استانبول

این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرها و بنادر اصلی ترکیه بوده است که هنوز در همان جایگاه قرار دارد. چنان که در گذشته پایتخت دو پادشاهی بزرگ عثمانی و بیزانس بوده است. این شهر روی یک شبه‌جزیره به شکل مثلث بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد.

به همین دلیل بسیار دیدنی است و شما در این شهر می‌توانید دو فرهنگ آسیایی و اروپایی را هم‌زمان مشاهده کنید. علاوه بر همه این موارد در استانبول تعداد زیادی جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری دارد که می‌توانید در آن‌ها اوقات خوشی را سپری کنید.

برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول شامل ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، برج گالاتا، مسجد سلیمانیه، خیابان استقلال، مسجد آبی، کاخ دولما باغچه، بازار بزرگ این شهر وغیره است. همچنین می‌توانید در استانبول از موزه هنرهای ترکی و اسلامی و موزه‌های باستان‌شناسی دیدن کنید.

 

آنتالیا، بزرگترین شهر ترکیه در ساحل مدیترانه

آنتالیا یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می‌رود که در سواحل مدیترانه واقع شده است. این شهر جز بزرگ‌ترین شهرهای موجود در این سواحل محسوب می‌شود. آنتالیا بخاطر موقعیت جغرافیایی، هوای معتدل و آفتابی در بیش‌تر روزهای سال، سواحل بسیار وغیره جز شهرهای پربازدید کشور ترکیه است.

به همین دلیل در این شهر امکانات و خدمات بی‌نظیری برای توریست‌ها و گردشگران از کشورهای مختلف وجود دارد. به طوری که هرگز در سفر به این شهر با مشکل در حمل‌ونقل، تهیه مواد غذایی سالم و تازه، مراقبت‌های بهداشتی وغیره مواجه نخواهید شد.

همچنین هزینه‌های سفر و حتی زندگی در آنتالیا بسیار مناسب است و از این نظر نیز هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت. علاوه بر این‌ها یکی دیگر از نکاتی که باعث خوشحالی توریست‌ها از سفر به این شهر  می‌شود، فرهنگ و رفتار خوب و مهمان‌نوازانه مردم آنتالیا با گردشگران است.

ضمن اینکه شما در هیچ ساعتی از روز در این شهر احساس ناامنی نخواهید کرد. البته جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار در آنتالیا دلیل اصلی سفر افراد به این مورد از شهرهای توریستی ترکیه است. به طوری که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سواحل مدیترانه
  • تله‌کابین Olympos Teleferik
  • پارک سرزمین افسانه‌ها
  • شهر غرق‌شده سیمنا
  • آکواریوم آنتالیا
  • جیپ سافاری در کوه‌های توروس
  • موزه سندلند
  • پاراگلایدر از المپوس یا آلانیا
  • شهر قدیمی ساید
  • کروز گرین کانیون
  • آبشار دودن پایین
  • خرابه‌های ترمسوس
  • و بسیاری موارد دیگر.

آنکارا، پایتخت ترکیه و مرجع تاریخ این کشور!

آنکارا پایتخت ترکیه است که سالانه از تعداد زیادی توریست از کشورهای مختلف میزبانی می‌کند. نام این شهر در گذشته آنگورا بوده است اما امروزه آن را با عنوان آنکارا می‌شناسند. این شهر در شمال غربی ترکیه و تقریبا در 200 کیلومتری جنوب دریای سیاه واقع شده است.

آنکارا یا آنگورا یک چهارراه تجاری در ترکیه و تقاطع بزرگی برای تشکیل شبکه‌های جاده‌ای این کشور به شمار می‌رود. زیرا دومین شهر صنعتی پس از استانبول، این شهر است. همچنین در پایتخت ترکیه تعداد زیادی مراکز آموزشی و دانشگاه وجود دارد که نظر مسافران را به خود جلب می‌کند و در مواردی باعث تمایل آن‌ها به مهاجرت به این مورد از شهرهای توریستی ترکیه می‌شود.

آنکارا سرگذشتی با تاریخ بسیار متنوع دارد و در حال حاضر این موضوع را با مشاهده معماری این شهر می‌توانید تشخیص دهید. زیرا بقایای سلطنت روم در این کشور مانند معبد روما و آگوستوس، ستون جولیان وغیره در این شهر وجود دارد.

همچنین ارگ و گورستان موجود در این شهر از بقایای بیزانس هستند. از دوران سلجوقی نیز در این شهر مسجد میدان علاء‌الدین و مناره‌ای در فاصله نزدیک قلعه محصور باقی مانده‌ است. علاوه بر این‌ها با تهیه پاسپورت ترکیه و بازدید از این شهر می‌توانید بسیاری از ساختمان‌های دوران عثمانی را مشاهده کنید.

بازار محمود پاشا و دو ساختمان از قرن پانزدهم نیز در این شهر وجود دارند که آن‌ها را به موزه‌های تمدن‌های آناتولی تبدیل کرده‌اند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. بنابراین با سفر به این شهر می‌توانید بخش مهمی از تاریخ ترکیه را مشاهده و لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

ازمیر، شهری پرجمعیت با جاذبه های بسیار!

ازمیر بر اساس آخرین تحقیقات سومین شهر پرجمعیت در ترکیه است که در گذشته آن را با عنوان اسمیرنا نیز می‌شناخته‌اند. این شهر در غرب ترکیه و در خلیج سواحل غرب آناتولی واقع شده است. به طوری که از گذشته تاکنون یکی از بنادر بسیار مهم در این کشور و یکی از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می‌رود.

شهرهای توریستی ترکیه

این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر در سواحل دریای اژه نه‌تنها برای مسافران برای سکونت بسیار مناسب است بلکه آب‌وهوایی پرطرفدار و مناسب برای سفر در تمام فصول سال دارد. علاوه بر این‌ها باید بدانید شهرت اصلی این شهر به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی خاص است.

زیرا در این شهر نه‌تنها می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید بلکه تفرجگاه‌ها و استراحتگاه‌های بی‌نظیری در سواحل آناتولی دارد. همچنین می‌توانید شب‌های خود را در کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده آن بگذرانید.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید، باید بدانید برخی از جاذبه‌های پرطرفدار آن عبارت هستند از:

  • آسانسور
  • برج ساعت
  • پرگام
  • مسجد حصار
  • آب گرم بالکوا
  • خانه مریم باکره
  • آگورا
  • بالار سوکاگی
  • تفرجگاه kordon
  • شهر باستانی افسوس
  • اسکله پاسپورت
  • شهر فوکا
  • تفرجگاه‌های bucaو cesme
  • موزه آتاتورک
  • و بسیاری موارد دیگر.

بدروم

یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه، شهر بدروم است که در گذشته تنها یک دهکده دنج برای ماهیگیری بوده است. این شهر همه آنچه که در یک تعطیلات به آن‌ها نیاز دارید را دارد و می‌تواند یک سفر بی‌نظیر را برای شما رقم بزند.

زیرا این شهر دارای سواحلی زیبا، باشکوه با منظره‌ها دل‌انگیز است و بسیاری از توریست‌های علاقه‌مند به طبیعت، دریا و ساحل را به خود جذب می‌کند. همچنین بدروم یکی از شهرهای ترکیه است که کافه‌های بسیاری دارد و می‌توانید شب‌ها در آن به کافه‌گردی یا پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده بپردازید.

شهرهای توریستی ترکیه

در واقع می‌توان گفت در بدروم تفریحات برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد و اگر به صورت خانواده‌ای به شهر سفر کنید، خاطره‌انگیزترین سفر را در طول عمر خود تجربه می‌کنید. زیرا این شهر از نظر تاریخی نیز غنی است و خرابه‌های باستانی و قلعه‌ای به نام سنت پیتر دارد.

علاوه بر این‌ها با سفر به بدروم شما می‌توانید از موزه باستان‌شناسی در زیر آب، آمفی‌تئاتر بدروم، پارک آبی این شهر، شهر قدیمی بدروم، خلیج کامبت، آرامگاه هالیکارناسوس، خلیج بیتز، کاتاماران، ساحل یاخشی وغیره دیدن کنید.

جمع بندی

ما در این متن به دلیل علاقه و اشتیاق زیاد ایرانیان به سفر به ترکیه سعی کردیم شهرهای توریستی ترکیه که پرطرفدارتر هستند را به شما معرفی کنیم. زیرا در این کشور شهرهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای توریست‌ها جذاب هستند اما ما تنها پنج شهر توریستی و گردشگری آن را معرفی کردیم.

به طوری که در ابتدا با شهر استانبول که بسیاری از خارجیان در اولین سفر خود به ترکیه آن را انتخاب می‌کنند و شهری اروپایی آسیایی است، آشنا شدید. سپس به معرفی شهرهای آنتالیا، آنکارا، ازمیر و بدروم پرداختیم.

چنان که به طور کامل جاذبه‌های گردشگری و تفاوت‌های این شهرها برای شما ذکر شد و دانستید هر یک چه جذابیت‌هایی دارند. حال اگر از بین این شهرها، محل مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید برای تعطیلات یا ماه عسل به ترکیه سفر کنید، نیازمند ویزای این کشور هستید.

بنابراین اگر برای اخذ ویزا و سفر به این کشور اطلاعات و توانایی کافی را ندارید، باید بدانید با کمک مشاوران آرال گرام جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *