موسسه مهاجرت به ترکیه آرال‌ گام

مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه در سال 2022

تحصیل مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه در سال 2022

ادامه تحصیل در رشته پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان مقطع کارشناسی دارد. دانشجوی دوره‌ی کارشناسی می‌تواند در حدود سی و پنج رشته‌ی فرعی ادامه تحصیل دهد و بعد از تحصیل در ترکیه، به اهداف خود برسد. شایان ذکر است که تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه، مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر از سایر کشورها است. گرچه در دانشگاه‌های دولتی ترکیه، هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی، در یک دوره‌ی چهار تا شش ساله 100 یورو است، اما ممکن است در یک دانشگاه خصوصی هزینه بیشتری داشته باشد.

مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه در سال 2022

رشته‌هایی که دانشجو می‌تواند مدرک پزشکی خود را از طریق آن‌ها کسب کند بسیار زیاد است مانند:

  • دامپزشکی.
  • مدیریت سلامت.
  • داروسازی
  • بهداشت عمومی و علوم بهداشت.
  • دندانپزشکی.
  • طب انسانی.
  • پرستاری.
  • تغذیه و رژیم غذایی.
  • فیزیوتراپی.
  • زیست پزشکی و …

هر داوطلب علاقه مندی که می‌خواهد به بشریت خدمت کند، می‌تواند برای مدرک پزشکی در دوره‌های ذکر شده در بالا اقدام کند.

لیست برنامه های تحصیلی پزشکی ترکیه

آیا قصد دارید تحصیلات تکمیلی خود را در رشته پزشکی و نظام مراقبت‌های بهداشتی ادامه دهید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، در اینجا لیستی از تمام دوره‌های پزشکی ارائه شده توسط ترکیه آورده شده است.

1. مدرک کارشناسی پزشکی:

چندین دانشگاه در ترکیه، مدرک کارشناسی پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهند. این برنامه شش ساله برای یک دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آلتینباس استانبول تقریباً 22046 یورو هزینه خواهد داشت. با این حال، در دانشگاه اوکان، 19401 یورو در سال است. هدف اصلی این مدرک لیسانس، بازسازی آموزش پزشکی و تغییر هنجارهای رشته‌های پزشکی است.

2. کارشناسی داروسازی:

مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه در سال 2022

در واقع، مدرک داروسازی به شما این فرصت را می‌دهد که با مراقبت از سلامتی و بهبود سبک زندگی به مردم کمک کرده و به آن‌ها خدمت کنید. از سوی دیگر، داروسازان نیز به طور همزمان با سایر متخصصان بهداشت کار می‌کنند تا کشور را سالم و عاری از بیماری نگه دارند. این رشته یک برنامه‌ی 5 ساله است که حدود 13228 یورو در دانشگاه آلتینباس و 16314 یورو در دانشگاه یدیتپه در استانبول هزینه دارد.

3. رشته دندانپزشکی:

دانشجویان می‌توانند مدرک دندانپزشکی را از دانشگاه اوکان با 16755 یورو در سال دریافت کنند. در این رشته‌ی تحصیلی، دانشجویان با یادگیری پیشرفته و جدیدترین فناوری‌ها به دندانپزشکی ماهر تبدیل می‌شوند. این در حالی است که دانشگاه خاور نزدیک به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا روش‌های انقلابی و جدیدی را برای اعمال دندانپزشکی به دست آورند.

4. زیست شناسی مولکولی و ژنتیک:

زمان آن فرا رسیده است که ژنتیک انسانی و حوزه ‌ای بیولوژیکی را از طریق مدرک زیست شناسی مولکولی و ژنتیک درک کنیم. این رشته یک برنامه‌ی چهار ساله است که در آن با ژنتیک، بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی آشنا خواهید شد. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کوچ در استانبول و دانشگاه یدیتپه این برنامه را ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل برای دانشجویان خارج از کشور 12060 یورو در سال است.

5. مهندسی زیست پزشکی:

مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه در سال 2022

مدرک مهندسی زیست پزشکی با استفاده از تکنیک‌ها و اصول مهندسی شما را واجد شرایط حل مشکلات مختلف مراقبت‌های بهداشتی می‌کند. در این رشته، فرد همچنین می‌آموزد که از روش‌های کمی و تحلیلی در مرکز مراقبت‌های بهداشتی استفاده کند. این رشته یک برنامه‌ی 4 ساله با شهریه 11023 یورو در سال است.

6. علوم تغذیه و هنر آشپزی:

در این زمینه، دانشجویان با رابطه بین علوم تغذیه و فرهنگ غذایی آشنا می‌شوند. این یک نوع منحصر به فرد از برنامه‌ی پزشکی 4 ساله در ترکیه است.

هزینه مدرک: 10141 یورو برای متقاضیان خارج از کشور.

7. رشته دامپزشکی:

این یک برنامه تحصیلی 5 ساله با شهریه 8600 یورو در سال است. این مدرک را می‌توان از دانشگاه خاور نزدیک، تنها دانشکده دامپزشکی در ترکیه اخذ کرد.

8. مدیریت بهداشت در دانشگاه اقتصاد ازمیر:

این رشته نیازهای متخصصان سلامت و رویکردهای مدیریت بخش مراقبت‌های بهداشتی را مورد بحث قرار می‌دهد. این رشته یک دوره‌ی 4 ساله است و شهریه‌ی آن برای دانشجویان خارجی، 8157 یورو در سال است.

9. رشته پرستاری:

این مدرکی است که مداخلات و مهارت‌های پرستاری را به دانشجویان آموزش می‌دهد. تمامی جلسات آموزشی که در طول دوره کارشناسی پرستاری برگزار می‌شود، نقشی حیاتی در ساختن پرستاران حرفه‌ای شایسته آینده دارد.

10. توانبخشی و فیزیوتراپی:

دانشجویانی که در این رشته ثبت نام می‌کنند، پس از اتمام یک دوره 4 ساله به عنوان فیزیوتراپیست حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند.

11. تغذیه و رژیم غذایی:

این یکی دیگر از زمینه‌های هیجان انگیز پزشکی است که در آن یک دانشجو می‌تواند حرفه خود را دنبال کند و به یک متخصص تغذیه حرفه‌ای و با تجربه تبدیل شود. این یک برنامه چهار ساله با 7496 یورو در سال است. این مدرک را می‌توان از دانشگاه یدیتپه دریافت کرد.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید، پزشکی صرفا شامل رشته‌ی مطلق «پزشکی» نمی‌شود که شرایط ورودی سختی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند. شما با تحصیل در برخی رشته‌ها نظیر تغذیه، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، اعضای مصنوعی و … نیز می‌توانید خود را پزشک بنامید و درآمد بالایی داشته باشید.

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی هستند، چون آزمون ورودی خاصی برای دانشجویان درنظر نمی‌گیرند. تنها چیزی که برای ارائه به این دانشگاه‌ها نیاز دارید، ریز نمرات دبیرستان و نمره‌ی آزمون زبان است.

در صورت تمایل می‌توانید با موسسه مهاجرتی آرال گام که در این زمینه، سال‌ها تجربه‌ی درخشان دارد تماس بگیرید، از مشاوره‌ی رایگان آن بهره‌مند شوید و به صورت تضمینی، در مسیر تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ترکیه، قدم بگذارید.

اشتراک گذاری
چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *